![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Alustavien testien mukaan toimii ihan ok, vielä ei oo tullu kauheen pahaan paikkaan autoo upotettua, et kovat vedot viä uupuu. Lumihangessa menee komeesti nopeella vaihteella ja sit hitaalla puolella on sit viä kuuskertaa emenpi voimaa... Pumppu on gen 1 hammaspyöräpumppu 6 cm3/kierros. Valkkasin tollasen pikkupumpun kun sitä saa pyrittää lujaa, muistaakseni 4000rpm jatkuvaa. Arvioin et jos moottori kiertää 5000rpm, niin pumppu pyörii jotain reipas 6000rpm, et ihan rajottajaan asti ei kannata kierrättää vinssatessa. Vinssihän on tarkotettu toimiin tolla ohjaustehostimen pumpullakin, ja siitähän ei kauheen isoja litroja iroo. Kun ton magneettikytkimen kytkee pois päältä, niin joutuu hiukan polkaseen kaasua koneelle, et luultavasti siä kytkimessä on joku hammastus, joka irrottaa vasta moottorijarrulla. Vielä ei oo kuulunu minkään näkösiä riemunkiljasuja hihnasta.
__________________
-MMC- |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lattian paikkausta
Pääsiäisenä, kun en rabit ranchille keriinnyt, niin täyty velipojan kans lähtee pöristeleen kotimetsiin...
No siinä ajellessa alko yhtäkkiä käry haiseen. Nopee toppi sähköt pois ja tutkiin tilannetta. No pakoputken vaimentimen yläpuolelta alko lattiamatto kytemään. Kun kuuma vaimennin oli aikojen saatossa ruostuttanut pellin puhki ja oli liian lähellä pohjaa. No putken takakannake poikki, niin matka pääs jatkuun... Kyllä sieltä ihan kunnon reikä löytykin: Sit näytettiin hiukan laikkaa pohjaan: Ja valmis paikka: Suht vähäruosteinen yksilö tää kuitenkin on. Viime kesänä laitettiin pari lappua apparin jalkatilaan ja sit palkkihelmat niin siinähän ne ruostekorjaukset rupee oleenkin...
__________________
-MMC- |
#3
|
|||
|
|||
![]() Turmakaaria!
Tää viikonloppu on tiukasti väännetty turvakaaria korin ympärille. Vanhempana asentaja tässä kaariprojektissa on toiminut kaarimestari motörhead, jolle iso kiitos avusta!
![]() Helpompi nää kaaret on tehä enne ekaa volttia! ![]() Dodiin, hommahan lähti sit pääkaaren taivuttamisella: Ja mutkia väänneltiin tällasella paljon kehuja saaneella bilteman tuotoksella: No sit seuraavaksi käänneltiin a-pilaria pitkin kulkevat putket ja mallailtiin paikalleen: Sit katolle tuli poikittaisputki tuulilasin reunaan, sekä v-tuet katolle: Sitten olikin takapään vuoro. Toinen jykevä kaari peräluukun reunoja pitkin ja lapulla kiinni takaposkeen. Tulihan sinne viä vinot takatuet, putket tippalistan kohalle, sekä yks vinotuki katolle: Sitten tempastiin koko komeus pois auton päältä ja hitsattiin kaikki alapinnat kunnolla kiinni. Kuva koko häkistä: Projekti jatkuu lähitulevaisuudessa. mut onneks on viä monta päivää ennekuin nokka osottaa kohti pohjanmaata, Oulaista. ![]()
__________________
-MMC- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minä saattasin laittaa tommosen vielä myyntiin täysin ruosteeton maininnalla
![]() ![]()
__________________
* * * * Volvo 945ft classic Jeep Cherokee ltd -90 Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012 ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Oma putken rypytin mallia säästötalo tekee hyviä mutkia jos painaa kerralla, mutta jos välillä sovittelee niin menee kyllä reilusti ruttuun, putkena on ollu 48x2.9 saumaton ja tarttuu lestiin aikas tiukkaan kiinni, tais olla 2 tuuman lesti millä painettiin
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei ihan näy kuvasta, mutta uudet rullat sorvattu 48,3 kokoiseksi.
Ne piltemat tosiaan tekee lommon. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Dodii.. jeeppiä on puuhattu koko viikon pitkälle iltaan ja jäi sitä viä jotain huomisaamullekkin
![]() Turvakaaret tehty loppuun, työvalot asennettu, ajorampeille telineet, läppäriteline, alustan nivelet rasvattu, jakolaatikon ölpät, työkalutelineitä, snorkkeli, kuskin oven ikkunan käyttölaitteisto (mallia patentti), tukivarret vahvistettu yms... Humenna sitä sit pitäs viä kaikki pakata ja lähtee pienelle kevätretkelle Oulaisiin, saa nähä monessako osassa jeeppi tulee takasi. Onneks on umpipohjanen kärry, niin saa kaikki osat takas... Kuvia ei oo tullu napsittua, kun on ollu niin kova tohina päällä...
__________________
-MMC- |
#8
|
|||
|
|||
![]() Paratiisn vahingot
Pikkasen tuli Paratiisi offissa vahinkoo jeeppiin, mutta ei mitään merkittävää:
Tankin tilavuudesta hävis kymmenkunta litraa Kardaani lommolla ja mutkalla hiukan Pohjapanssarit rutussa --> vahvempaa levyä kehiin Edestä meni raidetanko hiukan mutkalle, orginaali vahvistettu keulapanssari repes irti jossain kohtaa Vinssi toimi ihan hyvin, ei remmi tai magneettikytkin ei luistanu. Mut isompaa pumppua täytyy kokeilla, et sais lisää vauhtia vinssii... Vaijeri lähtee kyllä kuubaan ja narua tilalle... GPS signaalia meillä ei oikeestaan ollut koko kisassa. Alkuviikosta se gps mokkula vielä toimi, mut ei enää kisapaikalla. Viimeset 6h ajettiin ilman karttaakin kun invertteri ei ladannu läppäriä... Hieno reissu! Nyt pari kuukautta tiukkaa rakjentamista ja sit Juukaan kisaan! Työnalle tulee ainaskin: tankki peräkonttiin, takavinssi, vahvemmat ohjausvarret, isompi hytikkapumppu, 2" lisää korotusta autoon, taka kardaani, takalukko...
__________________
-MMC- |
#9
|
||||
|
||||
![]()
^-Tosta vois joku hienohelma sanoa: "Likainen".
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kato äijällähän olikin kaksovinen XJ! Kelpaa kaaria laitella, kun ei tartte väistellä takaovia. Mää joudun toistaiseksi väisteleen kaltevia rinteitä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Minkälaisesta putkesta teit kaaret kun ei tuon enempää lutannut tuo bilhelvetin rypytin?
Vai onko mulle vaan sattunu maanantaina tehdyt lestit ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
paitsi miul tuli porttaali jiippiin muute hyvät mutkat mut rullat jätti painaumat..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Pääkaari ja takakaari on 48,4x3,2mm ja muut putket on 42,2x2,6mm saumallista putkee ihan rautakaupasta. Pääkaaren taivutus meni kyl ihan nappiin vanhemman asentajan motörheadin kokemuksella. Tärkeintä oli ilmeisesti muistaa rasvata se lesti kunnolla ennen jokasta taivutusta. Toi pienempi lesti oli hiukan väljä tolle 42,4mm putkelle, mut tuli niistäkin ihan kelvolliset, kun ei tarvinu taivuttaa enempää kuin 45 asteisia kulmia...
__________________
-MMC- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan | kkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2014 07:37 |
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 | mbakiepo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.09.2011 10:32 |
Myydään Grand Cherokee Limited | jappe | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.07.2009 23:22 |
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2009 14:59 |
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED | V.A.PAHTAJA | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.08.2007 19:09 |