Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wgz
Kyllä pistää pikkusen ottaamaan kaaliin nämä sankaritarinat ja työttömien halveksunta. Ei mahda jossain peräkylällä olla vara mistä valita. Ei mahda olla helppoa ottaa ja lähteä, jos on asunnot hankittu ja työt menee alta.
Vaikka kuinka asennoituisi oikein työhön, niin miten herrat hyvät ,rouvat ja neidit ml. menette töihin, jos ei ole töitä?
Itse olen ollut nuoruudessa työtön montakin kertaa ja aikuisenakin yhden jakson. Olen silti yhtä arvokas ja sankarillinen kuin nämä tämän ketjun sankaritarinoita kirjoittaneet.
Kyllä tässä nytkin alkaa työmotivaatio hävitä, kun laskeskelin, että jos pääsisin ansiosidonnaiselle päivärahalle, niin saisin enemmän rahaa asumistuen kera, sekä työmatkakulujen poistumisen jälkeen kuin nyt työssä käydessä. Pakko vain on olla töissä, kun ei pääse työttömäksi, eikä itse kannata irtisanoutua, koska tulee helvetin pitkä karenssi.
Pitkäkää prkl asenteenne sankarit! 
|
Olen ainaki osittain samaa mieltä. Itse asun myös peräkylillä ja ajelen pitkiä duunimatkoja. Oon kans laskenu vähän että mitä kannattaa tehdä, kyllä mää sen verran saan liksaa että duunimatkakulujen ja pojan päivähoitomaksujenkin jälkeen jää enemmän fyrkkaa kuin mitä jäis ansiosidonnaisista. mut joillakin tiätty asia on toisin
duunit tosin on nyt ehkä loppumassa, porukkaa on jo lomautettu. itse en tosin ole jäämässä työttömäksi, vaan jään opintovapaalle ja menen kouluun. Saan kyllä koulutusrahastosta ansiosidonnaisen opintotuen, mutta koulumatkakulut tulee maksettavaksi. Sinne on vaan vähä lyhyempi matka kuin duunipaikalle eikä koulua ole ihan joka viikko, ehtii välillä viettää aikaa pojan kans enemmän.....
Oletko keskustellu asiasta työnantajasi kanssa? Jos itselleni jäisi liiton päivärahoista enemmän käteen kuin duunista niinpyytäisin lomautuslapun aina kun olisin ollu sen 8kk duunissa ja olisin lomautuksilla sen 500 päivää, tai ainakin pyrkisin siihen, ehkä..... tiätty kaikille työnanatajille semmonen ei sovi.
Ei ehkä täysin onnistuis omallakaan kohdalla, joskus töitä kuitenkin on paljon, mut mieluummin yksinhuoltaja yrittäis saada enemmän vapaa-aikaa että ehtis viettämään aikaa lapsen kanssa, kuin kuluttamalla lähes kaiken aikansa duunissa.....