![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
nopeastipa se pyrökratia iski tähänkin...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sisua kokoontumisajoissa Parolan panssarimuseolla eräs viisas mies sanoi niitä rengas-asioita sovellettavan kuorkkeihin soveltuvin osin, eli se ois tulkinnanvaraista ja kyllähän tässäkin on jarruvoiman täytyttävä, sama mitä sinne soveltaa. Meinaa vaan äkkiä käydä jarrut alimitoitetuiksi, kun rengasta isontaa. Vaikka olis oikea Proto kyseessä...
Asiaan: Tässä kysyn sitä, miten jokin 4x4cup puulaaki vois antaa luvan ajaa tieliikennekelvottomalla autolla liikenteessä ihan vaan omalla luvallaan? Miten jokin kilpailun johtaja ja kilpailun katsastaja voi ottaa sellaisen virkamiehen vastuun itselleen? Pallo nilkkaan vaan silloin, kun jotain tapahtuu. Niin sitä haettiin vastuuseen kaljakellunnan järjestäjääkin ja sitä voi jo hyvin verrata tähän 4x4cup organisasatioon. Ei ole lainvoimainen toimija. Ei ole katsastajilla todettua pätevyyttä päästää näitä kilpureita liikenteen sekaan, oli kilpiä hommattu millä verukkeella hyvänsä ja vaikka miten vedotaan, että kuski itse on vastuussa. Jos kisoissa sattuu jotain ja virkamies siitä tiedon saa, niin se järjestäjä on samalla tavalla vastuussa tapahtuneesta. Olishan niitä kisa-alueita vaikka Raajärjellä, jossa voi näitä tapahtumia järjestää katsastamattomalla autolla, kunhan vaan on suljettu alue. Ja se katsastaja sais olla siihen asiaansa virallisen pätevyyden saanut. Se vastaa siitä että ajoneuvo oikeasti on kulkukelpoinen siellä maastossakin. Eikä sitä toimenpidettä 5 min suoriteta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Himalajan osallistujalistaa vilkastuani tuli mieleen että mitens jatkossa nämä muutamat ulkomaan ihmeet jotka cuppia on ajanut, mitens heidän käy? Sallitaanko muiden maankilpien välissä olevat autot vaikka ne ei miellyttäisi suomen pyrokraatteja. Ruotsissahan on tunnetusti hieman vapaamielisempi tieliikennelaki. En kysy tätä etsiäkseni porsaanreikää Matin ajatusten takaa että muuttaisin Kööpenhaminaan ja hakisin Ruotsin kansalaisuutta, vaan ihan mielenkiinnosta.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikös ne ruottalaisetkin ajellu Juukassa Traktoreilla joilla osallistuminen suunnistus kilpailuun on kielletty ainakin suomalaisilta ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onhan siellä ollut suomalainen Moginkin rungolle rakennettuja kilpureita, jotka on otteessa kuorma-autoja. Että jos vaan kupin säännöt on täyttynyt sarjan osalta, niin siitä vain.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei ole kiveen kirjotettu vaan oma muistikuva asiasta.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vero on se ainut mihin paino vaikutaa, kun kuorma-autot ja kevyet korma-autot verotetaan painon perusteella, ei päästöjen! eli esim mäyriksiä saa sekä HA että KA! Yleinen käytäntö on hankkia alle -80 diesel kulkine ja KA rekisteröidä, sillä ne saa jopa 2+3 katsastettua! esim just mäyris! Uudemmat 1+1 //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Eilisen illan lukien akk:n sääntöjä ja ymmärtämällä niitä.
Lajiliitto valmiina Offroad sääntöjä muutettavissa suunnistukseen sopiviksi. Maksut ei niin päätä huimaavia. Eli pitäisikö asiaa ajaa eteenpäin. Jatkuisi monen harrastus Jeep keltainen Askolan off road ry |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Minkälaiset tekniset säännöt tulisi akk myötä? Ei taida jeepin tai muittenkaan nykyautojen kaaret kelvata. Tai ajoasut. Potti päähän ja vyöt kiinni... pitääkö ajoasun vetoketju olla tulenkestävä jne...
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ehkä hyvää ja pahaa mutta keskiarvoihin katsottaisiin. Hinnallisesti ei paljon kisamaksut muutu, jos nyt cuppi kisa maksaa 140 euroa. Lisenssit sisältävät myös vakuutuksen ja kyllä kilpailunjärjestäjällekkin hyötyä löytyy. Jeep keltainen Askolan off road ry |
#12
|
||||
|
||||
![]()
ennemmin akk:n alle kuin koko lajin lopetus tästä sääntöjen muuttamis prosesseista on hyviä esimerkkejä muissa lajeissa esim Atv supermotossa muutamia vuosia sitten kilpailijoita oli melkeen liikaa nyt laji on melkeempä kuopattu muutamia harrastelioita jäljellä ja kunnon kisoja ei pystytä järjästämään niin kuin ennen.
Sääntöjen liika tiukentaminen = Lajin loppu |
#13
|
||||
|
||||
![]()
[
Sääntöjen liika tiukentaminen = Lajin loppu[/QUOTE] eise laji siihen kuole että muutama suzuki jääpi pois.... sinne tulee heti pari rangea tilalle ![]() ![]() ![]()
__________________
Keltalan Kahlaajat Ry |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Palstallakun on kerran moitittu jo pelkkiä osallistumis maksuja jo liian suuriksi ja puolitetulla maksulla eli safariluokasta tulisi lajin pelastus. Siihen safariluokkaan laski joku että tulee helposti 20-30 autokuntaa ajelemaan. Täällä sivuilla oli meirän kisaan tulossa 10 autoa 24 tunnin sisällä soitin kaverille niin ei ollutkaan enään ketään tulossa. Kaikille oli ilmaantunut jotain tärkeämpään tekemistä. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Ottamatta kantaa juuri mihinkään ja mitään sillä tarkoittamatta on mielenkiintoista seurata, minkälaisia "porsaanreikiä" löytyy ja minne sääntöjen rajat asettuu noinniinku käytännössä...
Suattaapa tulla jonkin verran uutta porukkaa cuppiin, ja jonkin verran suuntautuu muihin kisoihin.. Pikkuveikkauksena luulisin protoluokan automerkkikirjon pienentyvän reippaahkosti. Vai mitä sanoo volvokuskit? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4x4cup suunnistus / säännöt 2011 | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 06.03.2011 22:58 |
Suunnistus cupin Säännöt* edit.kaudelle 2009* | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 770 | 18.04.2010 22:20 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |