Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Äänestyksen tulos: Äänestys punakilpiasiasta cup kisoissa
Kielletään siirtoluvalla osallistuminen kokonaan kaudelle 2013 39 28,47%
Odotellaan vielä jos jostakin ihmeen syystä siirtoluvan saanti olisi taas mahdollista kilpailun 13 9,49%
Jatketaan vanhaan malliin ja toivotaan että siirtolupia saa 53 38,69%
Otetaan käyttöön siirtymäaika, eli kaudella 2014 pitää kaikkien autojen olla katsastettu 32 23,36%
Äänestäneitä: 137. Et voi äänestää tässä äänestyksessä.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 19.09.2012, 12:19
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Merkkaa siihen siirtolupahakemukseen Auton esittely myyntitarkoituksessa ja reitin.

Se nyt on käsittääkseni aivan sama, onko siinä siirtolupahakemuksessa oikeasti kilpailukäyttö, korjaamosiirto, myyntiesittely tms. Jos ajat tienpäällä kolarin, eikä auto täytä katsastus/tieliikennevaatimuksia, niin kusessa olet kumminkin.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 19.09.2012, 13:14
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Kannatusta tälle Voihan siellä useampiakin alueita käyttää, mutta siirtymät tapahtuis kilvettömien osalta lavetilla kuten mm. Ladogassa

Aiheuttaa tosin järjestäjälle lisävaivaa riittävien parkkipaikkojen järjestämisen takia, mutta ratkeais toi tieliikennekelpoisuusongelma
ÄÄNI TÄLLE!
me ajamme orginaalissa ,mutta vuosikatsastus ei ole rahallinen kustannus,vaan paljon työtä kun muuttaa auton aina tieliikenne lailliseksi. yksikään orginaali auto ei kilpakunnossa täytä tieliikenne vaatimuksia.
ainakaan renkaiden osalta.

orginaaliin sääntö että vain rekisteriotteessa olevat rengas koko salittu kuitenkin max se 31".

lyhyempiä kisoja jos muuten alueet ei riitä.

Protot ja modi on kuitenkin niitä joita katsoja tulee katsomaan , ei ne meijän suzukista ole kiinnostunut
pitää muistaa myös että järjestäjille jää rahaa ,että viitsivät kisoja edes pitää.

Viimeksi muokannut HaKu : 19.09.2012 13:27
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 19.09.2012, 15:57
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tasan yhtä laitonta se on pikkurenkailla katsastettuun autoon ruuvata bokkerit alle.
Kertokaas mulle yksikin protoluokan kilpuri, jossa on oikeesti 42" renkaat otteessa? Tai moneenko "katsastettuun ja katulailliseen" modikilpuriin on piirretty leveet 35 tai 37" renkaat rekisteriotteeseen?
Ei kai sillä katsastuksella ole niin väliä, vaikka leima pitkänä olisikin jos ajoneuvo ei täytä katsastusmääräyksiä?
Tätä just ajoin takaa tuossa aiemmin.
Eli oikeesti "katsastettuja" autoja lienee lähinnä stanuissa.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 19.09.2012, 16:57
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Äänestys on siinä mielessä kehno, että siinä ei ole todellista vaihtoehtoa punakilvellisille. En usko, että kukaan punalapullinen äänestää ensimmäistä tai viimeistä vaihtoehtoa.

Auton rakentaminen punakilpiluokkaan vaatii pahimmillaan tuhansien panostuksen rahassa ja satojen panostuksen tunneissa. Näitä uhrauksia ei helpolla korvata punakilvellisille, jos millään.

Luokkien muutos spekulatioilla voidaan saada herneitä aika paljon nekkuihin (vrt. jeeppien kaari ongelmat) ja sellainen ei johda lajin kannalta mihinkään hyvään lopputulokseen.

Nyt kannattaa fokusoitua todellisen ongelman ratkaisemiseen, punakilpien saannin varmistamiseen jatkossakin suunnistus cuppilaisille.
__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 19.09.2012 18:04
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 19.09.2012, 17:19
offitapio offitapio ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.09.12
Sijainti: Pohjanmaa
Viestit: 18
Perusasetus

Moni asia esittelyssä.
Patulla väärä asenne koska hänellä ei porttaaleja.
Hakulla oikea puhe.
Arska valmistamolta myös puhu asiaa.
Aina kun pyrokratia on asiala ne asiat mutkistuu.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 19.09.2012, 17:33
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Miten se punanen kilpi auttaa laillisuusongelman sattuessa? Ei ne katsastuskelvottomat ratkasut muutu laillisiksi ja sallituiksi siirtokilvillä. Niissä lainsäätäjän tarkotus on, että se auto olisi periaatteessa katsastuksen läpäisevässä kunnossa, mutta ei nyt just vaan satu olemaan katsastettu. Tämä on sitten jätetty auton haltijan vastuulle.

Sikäli mikäli katsastuskelvottomalla autolla jonkin sorttiseen onnettomuuteen tiellä joutuu tulee siitä nihkeitä ongelmia oli siinä punaset valkoset tai vaikka keltaset kilvet tai ei ollenkaan. Koskee myös niitä katsastettuja autoja, joihin katsastusta varten ruuvataan leimaosat ja sitten kotiin päästyä lyödään boggerit ja turnajaisseipäät ja piikkipuskurit kiinni ja lähetään taistoon.

Olisko mahdotonta ajatella tilapäistä tien sulkemista? Tällöin autojen ei tarttis täyttää minkään sortin katsastussääntöjä edes kertaa vuodessa edes paperilla. Sulkeminen vois tapahtua koko kisan ajaksi tai ennalta ilmoitettuina aikoina tai sitten tarpeen mukaan.

Sulkemishommaan tarvitaan pari jamppaa kieltomerkin kanssa ja jonkin sorttista koordinointia, joka nyt muutenkin kisahenkilöstöllä on hallussaan eli kaikilla on radio taskussa. Koko kisan sulku ois järjestäjälle helpoin, joka suljetulle pätkälle tarvitaan pari tilapäistä liikennemerkkiä.

Yks vaihtoehto sitten tietysti on vakuuttaa viranomaiset siitä, että kilpailuja järjestävillä organisaatioilla on riittävästi ammattitaitoista katsastushenkilökuntaa ja hommata omat erikoisluvat kilpakatsastukseen. Tämä ois ehkä ihanteellista monessakin suhteessa mut voi vaatia paperinpyörittelyä ja näennäisesti vaikeiden ja liittymättömien vaatimusten täyttämistä. Harrasteen piirissä on kuitenkin ihan ammatikseen autoja katsastavaa porukkaa ja autot kisakatsastetaan jo nytkin joten ei tääkään ehkä ihan NIIN taivaitten tavottelua ole.

Jotenkin oletan että AKK:n kainaloon siirtyminen ei taida olla kovin monen haaveissa...
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 19.09.2012, 17:46
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Ongelma ratkaistu, ihan laillisesti jne:
Suomen moottoriliitolla on ATV offroad lajiryhmä. Nyt jokaiseen suunnistuscupin kisaan otetaan lisäluokaksi ATV, jolloin saadaan kilpailukutsu SML:n kalenteriin, ja näinollen luvallisesti haettua puuhikset kilpailuun. (trafillehan kelpaa joko AKK tai SML kalenteri...)

Oliko se näin helppoa? saa lahjoa oluella, jos huolet poistuivat...
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 19.09.2012, 18:01
vaughan vaughan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Porvoo
Viestit: 174
Perusasetus

Mönkkäreiden suunnistuksia ei ajeta enää tänä vuonna sml:n alaisuudessa, viime vuodet tosin näin oli. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 19.09.2012, 18:16
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vaughan Näytä viesti
Mönkkäreiden suunnistuksia ei ajeta enää tänä vuonna sml:n alaisuudessa, viime vuodet tosin näin oli. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Jotenkin näin kuulemma menee. Trafi oli kieltänyt mönkijöihin antamasta PUNAKILPIÄ mm syistä että huonot valot, TEHOTTOMAT JARRUT jne. Epäilen vain jos Trafiinn ollaan CUPIstä yhteydessä taitaa olla sen jälkeen kisoissa Tarfin porukkaa (poliisia tullia jne) enemmän kuin kisailijoita
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 19.09.2012, 19:23
Patu925 Patu925 on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
yksikään orginaali auto ei kilpakunnossa täytä tieliikenne vaatimuksia.
Taitaa olla valitettavan totta. Jotenkin kun tilanne nollautuisi rakentelun suhteen niin voisi olla niitä muitakin tulijoita kisoihin.
Montahan autoo olisi lähtöviivalla jos katsurit ihan oikeesti tarkastaisivat orggisautojen sääntöjenmukaisuuden?

Siis alkuperäiset ohjausosat, pyöränripustukset, rungonlyhennykset, korotukset millilleen?

Patulla on edelleenkin asenne kohdallaan kun uskaltaa lähteä metsään ilman porttaaleja.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 19.09.2012, 19:34
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Tuonti autoon saa kuitenkin 3 kk ajoaikaa, syy "Oma käyttö" sama laki kait koskee tullia kuin katsastustoimipaikkoja ??
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1999/19991242
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 19.09.2012, 19:52
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Onks ihan ufo vaihtoehto, että koettais Trafin kanssa keskustella asiasta ? Hakisi jotain kompromissiä jos sellaista nyt on löydettävissä? Jos toi ongelma on vaan noilla siirtymätaipaleilla, niin löytyisikö siihen joku järjestely,joka sallisi ajamisen tiettyä rajattua reittiä, vähän niinkuin erikoiskuljetus. Mä jatkan vielä, että olisi vaikka nopeusrajoitettu saattue ? Tai joku saattoauto tai joku varoitusauto... Mikä vaan joka olisi helppo, että voisi ajaa lähes tieliikennekelpoisella kulkineella ?

Tää voi olla ihan turpeesta tää mun ajatus, mut olis tosi sääli jos kilpailuelementti häviäisi.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 19.09.2012 20:14
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 19.09.2012, 20:06
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti

Patulla on edelleenkin asenne kohdallaan kun uskaltaa lähteä metsään ilman porttaaleja.

Ajattelinkin juukassa että täytyy olla asenteet kohtiillaan kun kärrytiellä tunkkasit autoa pintakannosta irti siinä täytyy olla hullunrohkea joka lähtee noin matalalla autolla metsään
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 19.09.2012, 20:19
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Mitenkäs olis puomilla hinaaminen vaihtoehdoksi kilvettömien auton siirtymille? Liikennevakuutuksen saa myös katsastamattomaan autoon ja puomilla hinaaminen pitäis olla ihan ok. Tämä rajoittaa tietysti vähän pienempiä alueita kun sinne pitää saada huoltoautot parkkiin.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 19.09.2012, 20:31
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

mietin samaa päivällä mutta muisteltiin etteikös se hiljan muuttunut että hinattava ajoneuvo piti olla liikenne vakuutettu mutta 100kertaa ennemmin puomilla kiskois kun aina trailerille ja sidontaa

uskoisin ja epäilisin että trafi vois myöntää kilpailuun kilvet jos ajoneuvojen nopeus pudotettais 40km/h tai 50km/h ja ajettavat reitit olis tarkoin suunnitellut eikä reitillä mentäis isoja valtateitäpitkin tien tukkona ja näin se tulis muuttumaan jos akk:n alaiseksi menis.

Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 19.09.2012 20:41
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 19.09.2012, 20:44
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
mietin samaa päivällä mutta muisteltiin etteikös se hiljan muuttunut että ajoneuvo vero/diesel verot piti olla siinä hinattavassakin ajoneuvossa maksettu ja piti olla liikenne vakuutettu
Kyllähän verot ja vakuutukset saa myös katsastamattomaan jos auto ollut Suomen kilvissä. Muuten kuin kisa-ajan auton voi pitää liikennekäytöstäpoistettuna, jolloin kustannukset ovat pienet. Tuontiautoihin tämä malli ei kyllä taida sopia.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
uskoisin ja epäilisin että trafi vois myöntää kilpailuun kilvet jos ajoneuvojen nopeus pudotettais 40km/h tai 50km/h ja ajettavat reitit olis tarkoin suunnitellut eikä reitillä mentäis isoja valtateitäpitkin tien tukkona ja näin se tulis muuttumaan jos akk:n alaiseksi menis.
Ei kyllä usko että Trafi tulee myöntämään mitään lisävapauksia. Mikä motivaatio heidän olisi joustaamissään asiassa, etenkin kun punakilpien saantia on juuri kiristetty?
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 19.09.2012, 21:31
Holst:n Avatar
Holst Holst ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 793
Exclamation

Terve!
En tiedä onko oikea topikki idealla mutta aloitetaan keskustelu täältä..

Mites olis jos muutettaisiin suunnistuskilpailun jaksotusta toisenlaiseen suuntaan..
Esim. Suvesõitissa kisaa ajettiin pe, la ja su. Jokainen ajoalue oli omansa pisteytyksen puolesta ja aikansa, päivittäinen ajoaika 8-10h (pe 1-2h)
Lopussa ynnätään alueiden pisteet ja voittaja on se kenellä eniten ajoalueita ja pisteitä niistä.

Siirtymät kuuluu päivän kokonaisaikaan mutta ei alueen ajoaikaan millä määritellään tasapisteissä alueen sijoitukset..
Tällä saataisiin omasta mielestä rajoitettua turhaa kiirettä siirtymillä ja antaisi mahdollisuuden vaihtoehtoisin kuljetuksiin/siirtoihin.

Myöskään ei tule enää sitä vaaraa että ajettaisiin yksillä silmillä toista vuorokautta..
Kilpailijoillakin olisi mahdollista nauttia kisakeskuksen antimista väliajoilla...

Jos jollakin herää kiinnostusta tietää säännöistä / pisteistä lisää, niin kysymyksiä peliin...
__________________
-kari-
FS Motorsport ry
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 19.09.2012, 21:37
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

punakilpiä on kiristetty väärinkäytöksien takia eli rodi autolla ajeltu liikenteesä koko kesä puuhakilvellä se niitä nyppii ja varmasti tämä asia että pidetty kisoja ilman trafin siunausta puuhakilvillä

mutta sen olen huomannu viime kuukausina kun olen ahkerasti trafiin viestitelly ja kyselly voisinko vaihtaa ajoneuvon luokkaa kun sitä on niin kovasti jo muuteltu eka työkoneeksi sitten traktoriksi

huomasin että siellähän on tavallinen ihminen töissä alussa ekat 10viestiä oli aika tyrmääviä mutta sitten se alkoi jo neuvomaan huomas varmaan että tuosta ei muuten eroon pääse varmaan joka aamu kun tulee töihin ja selaa mailit taas tuo ja jos jättää neuvomatta se on virka virhe ja kenkää tulee.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 19.09.2012, 21:45
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holst Näytä viesti
Terve!
En tiedä onko oikea topikki idealla mutta aloitetaan keskustelu täältä..

Mites olis jos muutettaisiin suunnistuskilpailun jaksotusta toisenlaiseen suuntaan..
Esim. Suvesõitissa kisaa ajettiin pe, la ja su. Jokainen ajoalue oli omansa pisteytyksen puolesta ja aikansa, päivittäinen ajoaika 8-10h (pe 1-2h)
Lopussa ynnätään alueiden pisteet ja voittaja on se kenellä eniten ajoalueita ja pisteitä niistä.

Siirtymät kuuluu päivän kokonaisaikaan mutta ei alueen ajoaikaan millä määritellään tasapisteissä alueen sijoitukset..
Tällä saataisiin omasta mielestä rajoitettua turhaa kiirettä siirtymillä ja antaisi mahdollisuuden vaihtoehtoisin kuljetuksiin/siirtoihin.

Myöskään ei tule enää sitä vaaraa että ajettaisiin yksillä silmillä toista vuorokautta..
Kilpailijoillakin olisi mahdollista nauttia kisakeskuksen antimista väliajoilla...

Jos jollakin herää kiinnostusta tietää säännöistä / pisteistä lisää, niin kysymyksiä peliin...
Tämä olis helvetin hyvä idea, mutta lähtöpaikalta pitäs olla useita lähtöjä ja muutenkin kaikki porrastetusti. Eniten vituttaa varmasti se ruuhka rastialueilla, jos joka rastille jonottaa kokoajan 10 autoa. Lopulta joutuu ajelemaan ristiin rastiin rastialuetta hakemaan ne viimeset rastit joille oli jonoa.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 20.09.2012, 21:10
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Pakolliset hajontarastit saattais ratkaista ruuhkaongelman


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tämä olis helvetin hyvä idea, mutta lähtöpaikalta pitäs olla useita lähtöjä ja muutenkin kaikki porrastetusti. Eniten vituttaa varmasti se ruuhka rastialueilla, jos joka rastille jonottaa kokoajan 10 autoa. Lopulta joutuu ajelemaan ristiin rastiin rastialuetta hakemaan ne viimeset rastit joille oli jonoa.
Olisko syytä miettiä hajontarastien käyttöönottoa ruuhkien välttämiseksi. Tuolla maastosuunnistuksessahan homma pelaa ilmeisen hyvin.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 20.09.2012, 21:26
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Jos jalostettas tuota edellä mainittua ehdotusta sen verran et jos porukka jaettas kolmeen ryhmään ja ajoalueta olis kolme ja kisattas kolmena päivänä, niin sillonhan joka ajoalueella vois olla aina yks ryhmä kerrallaan, ja joka alue pystyttäs hyödyntään joka päivä. Ruletti vaan pyörähtäs joka päivä, jolloin jokainen pääsee ajaan joka ajoalueen...

Oliko tarpeeks hankalasti selitetty
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 20.09.2012, 21:47
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

tai palataan takas maan pinnalle

voihan protoauto olla valkokilpinen, ja sillä voi siltikin menestyä... onhan näitä nähty

vois olla muutenkin ihan tervettä palata hiukan ajassa taaksepäin, ja pienemmän budjetin pariin, jos rallipuolella rajoitetaan tehoja, miksei täälläkin voi hiukan rajata rakentelua, ja siltikin laji säilyis ihan mielenkiintoisena...

renkaille jos sais rallin kaltaisen poikkeussääntelyn kisojen ajaksi, niin miksei vaikka kaikki autot vois olla kilvissä ?

tai sitten kilvettömille omat alueet, ja / tai siirtymät trailerilla ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 21.09.2012, 10:35
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Niin ennen talvisotaa oli Trialissa (kun ajettiin AKK:n) alla joillakin luokilla sääntö, että auton pitää olla vuosikatsastettu. Sehän tarkoitti esim. modi -luokassa, että autoa muuteltiin ennen katsastusta 2 viikkoa ja sitten meni yksi viikko kun kaikki kasattiin taas kasaan. Kisakatsastuksessahan katottiin vain otteesta, että leima on. Kerran pysäytettiin meikän jeeppi ja totesivat, että auton tulisi tieliikennelain mukainen muulloinkin, kun vain vuosikatsastuksessa. Oli liian isoa rengasta, ohjausvirittelyjä, joitain "turhia" valoja puuttui yms.. Jos suunnistuksessa tuohon katsastushommaan mennään niin silloin 33" on kova sana.

Mönkkärit erosi SML:stä, kun se oli niin tajuttoman kallis lisenssit, kisamaksut sinne yms. eikä mitään vastapainoksi.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 21.09.2012, 13:06
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Kyllä traileri/hinaus puomi kuljetus ja suuremmat alueet on vastaus ongelmaan ajoalueelle vienti pitää toteuttaa läpi ajettavan tien varteen ja huolto auton pitää poistua välittömästi tuonti/haku alueelta kun kilpuri on pois kyydistä


Kilpailu vois olla tällaisessa tapauksessa viisainta toteuttaa kellokortti periaatteella eli jokaisella alueella olisi tuomari joka merkitsee kilpailualueelle lähtö ajan/pois tulo ajan sekä niiden erotuksen ajo ajan kilpailun ajoaika voisi olla vaikka 20h ja kilpailu aika 30h eli siirtelyyn jäisi runsaasti aikaa eikä näin kilpailu muuttuisi Trailerin veto kilpailuksi.

Lisäksi jokaiselle alueelle voi mennä vain kerran eli jos autoa pitää huoltaa on se pois ajo ajasta tai jos käy päättämässä ajoalueen ei sitä voi enää toistakertaa jatkaa

myös sellainen asia että jos vaikka lopettaa 20h kilpailun 19h kohdalla saisi 1:den pisteen jokaisesta ajamattomasta minuutista näin jokainen ei tavoittelisi ihan sitä täyden 20h ajoa



Jos tässä kaikki aletaan katsastamaan autoja (kikkaskonstein) on vuoden päästä viimeistään asia taas pöydällä mitkään kilvet ei auta jos renkaista puuttuu E-merkintä ja rekisteri otteessa suurin sallittu koko on roimasti ylitetty kilvet ei poista koko ongelmaa mutta traileri poistaa. Ja jos suljetaan hiekkateitä poliisin luvalla saa traileri parkki on kauempanakin ajoalueesta tietysti kilpipeleillä saisi ajaa ihan normaalisti mutta kilvettömien katsastus helpoittuisi ja laskisi näin kynnystä aloittaa laji.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 21.09.2012, 13:16
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

SIIRRETÄÄN KESKUSTELU OIKEAAN TOPIKKIIN

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101710
__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 21.09.2012 13:18
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
100% KEMPPI tarran äänestys tdi Chit-Chat 52 21.12.2011 21:55
Sortavalassa äänestys Rekisteröimätön Chit-Chat 2 02.02.2010 15:37
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
MITÄ ON OFFROAD ÄÄNESTYS!!!! Chit-Chat 10 18.10.2005 20:08
Uskonto Äänestys MäIte Society 0 15.03.2002 17:13


Sivu luotu: 16:17 (GMT +2).