Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Äänestys punakilpiasiasta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=101619)

oska80 18.09.2012 20:09

Äänestys punakilpiasiasta
 
Nyt kun punakilpien saanti on vaikeutunut suunnistus cup kisoihin, niin mitä mieltä porukka on, pitäisikö punakilvet kieltää cupista kokonaan ensi kaudelle? Vai odoteltaisiinko jos asiaan olisi jotakin muutosta tulossa? Vai jatketaanko vanhaan malliin, eli joku saa kilvet jos saa? Vai olisiko siirtymäkausi hyvä vaihtoehto, eli vasta 2014 pitäisi kaikkien cup kilpa-autojen olla katsastettuja.
Joku muu vaihtoehto?

tapsa4x4 18.09.2012 20:38

Mulle passaa oikein hyvin tää vain leimatuilla ajaminen.mutta mitenhän käy protojen kanssa kun varmaan ei kauheasti oo kilpipakon jälkeen autoja ajamassa?

Oska onko ex porttaali patrollin koppa ja runko vielä tallessa?;)

RIPAX 18.09.2012 20:40

Mitkä cup kisat?
 
Niin tässähän tarkotetaan kai semmosia kisoja (suunnistus kisat tms.) missä siirtymiä on yleisellä tiellä? Eli ei trial yms. suljetulla alueella ajettavia kisoja?

jakenbj 18.09.2012 20:42

Mennään katsastetuilla ens kausi.Jos sitä työnalla olevan projektin sais kilpiin..

HANE 18.09.2012 20:50

Siirtymäkausi.

Ja mahdollisesti jos esim. cup-komitea koittaisi anoa trafilta lupia punakilpien käyttöön cup-kisoissa vedoten esim. auton rekisterissäpito kustannuksiin? Edellyttäen, että punakilpiset olisivat sitten liikennekelpoisia.... vaikka kisakatsastuksessa trafilta saatujen/trafille esitettyjen ohjeiden mukaisia?

Voisi vedota vaikka tasapuolisuuteen koska:
AKK-alaisissa kisoissahan saa edelleenkin kilpiä kisoja varten... on vaan kohtuutonta meidän pienimuotoisia kisoja vetää sellaisen byrokratian rattaisiin.... eikä akk:ta taida kovin kiinnostaa offipuolen jutut...

Mahdollisesta kilvellisten/punakilpisten luokkajaoista on sitten vaikeampi kommentoida... niitä kun on monenlaisia.

ranke 18.09.2012 20:57

Hienosti hoitaa pyrokraatit harrastusten suuntaa
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 917201)
Niin tässähän tarkotetaan kai semmosia kisoja (suunnistus kisat tms.) missä siirtymiä on yleisellä tiellä? Eli ei trial yms. suljetulla alueella ajettavia kisoja?


Tottakai trial autotkin pitää olla katsastettuja, jos suunnistuksessakin täytyy!!

Vähän ihmetyttää siirtokilpien myöntäminen kilpailukäyttöön, vain AKK:n kisakalenterissa oleviin kisoihin, kuka trafin "asiantuntijoiden" lounaat maksaa?

TEMÄHIK

liisi 18.09.2012 21:10

Kiisseli on rekisteröity, katsastettu, leimattu, verot maksettu ja tänään haettu kilvetkin. Helpottaa kummasti olemista. Voisin vaikka lähteä huomenna sillä kauppaan :)

baxxter 18.09.2012 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HANE (Viesti 917209)
vedoten esim. auton rekisterissäpito kustannuksiin?

Kustannukset on: katsastus 100e/vuosi, verot 10e/kilpailu, vakuutus 10e/kilpailu, liikennekäyttöön otto ja poisto 15e/kilpailu? Ei taida olla hirmunen kustannus..

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ranke (Viesti 917214)
Tottakai trial autotkin pitää olla katsastettuja, jos suunnistuksessakin täytyy!!

Vähän ihmetyttää siirtokilpien myöntäminen kilpailukäyttöön, vain AKK:n kisakalenterissa oleviin kisoihin, kuka trafin "asiantuntijoiden" lounaat maksaa?

Punakilpiset ralliautothan on katsastettuja, AKK:n kouluttamien/ohjeistamien katsastusmiesten toimesta.

pee 18.09.2012 21:16

... vedoten ylläpitokustannuksiin ;)

sallikaa mun nauraa !!! vai vedotaanko siihen, ettei autoja ole varaa pitää leimakuntoisina...? miettikääpä nyt taas oikeesti hetki...

tärkeintähän tässäkin ois saada AKK lle rahaa, ei liikennevakuuttaminen - niinkö ??? -byrocrat- ?

Byrocrat 18.09.2012 21:17

Ei siihen lounaita tarvita, neuvottelutaito ja verkostot ratkaisee
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ranke (Viesti 917214)
Tottakai trial autotkin pitää olla katsastettuja, jos suunnistuksessakin täytyy!!

Vähän ihmetyttää siirtokilpien myöntäminen kilpailukäyttöön, vain AKK:n kisakalenterissa oleviin kisoihin, kuka trafin "asiantuntijoiden" lounaat maksaa?

TEMÄHIK

Muistin virkistämiseksi siirtokilpikäytännön ehdot :eek:

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/34918...Siirtolupa.pdf

Ja mihin niitä kilpiä muulta liikenteeltä suljetulla kisa-alueella (trial) tarvitaan, ei sitten mihinkään!! :cool:
AKK on aikanaan neuvotellut poikkeussopimuksen omille kisoilleen verohallinnon ja trafin kanssa samoin kuin Moottoriliitto omilleen :cool::eek: Ei muuta kun miehet/naiset paperia kirjoittamaan ja asiasta sopimaan :D

AsA 18.09.2012 21:18

Tällai katsastusmiehen roolista asiaa seuratessa suurin osa kilpavehkeistähän ei ainaskaan kisakunnossa täytä tämän maan lakeja, mutta jotta sotketaan lisää pakkaa mites jos cuppi siirtyisi lyhyempiin kisoihin eli 10h tai 8h:rolleyes:
Eli kisat voitaisiin pitää yhdellä suljetulla alueella, eli meillä ainaskin Anttolassa olisi tähän mahdollisuus.;)

Byrocrat 18.09.2012 21:27

Suljetut ajoalueet ja siirtymät traikulla
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AsA (Viesti 917227)
Tällai katsastusmiehen roolista asiaa seuratessa suurin osa kilpavehkeistähän ei ainaskaan kisakunnossa täytä tämän maan lakeja, mutta jotta sotketaan lisää pakkaa mites jos cuppi siirtyisi lyhyempiin kisoihin eli 10h tai 8h:rolleyes:
Eli kisat voitaisiin pitää yhdellä suljetulla alueella, eli meillä ainaskin Anttolassa olisi tähän mahdollisuus.;)

Kannatusta tälle :) Voihan siellä useampiakin alueita käyttää, mutta siirtymät tapahtuis kilvettömien osalta lavetilla kuten mm. Ladogassa :cool:

Aiheuttaa tosin järjestäjälle lisävaivaa riittävien parkkipaikkojen järjestämisen takia, mutta ratkeais toi tieliikennekelpoisuusongelma :)

Jp 18.09.2012 21:57

Kyllähän tätä vähän huolestuneena lukee, nyt vuoden verran innolla rakentanut autoa modi luokkaan ja jos tuo leimapakko toteutuu niin eipä tarvi kilpailla. Eikös suurin osanotto suunnistuscupissa nimenomaan ole ollut modi ja proto luokissa, meinaan vaan kun tätä kilpailijoiden vähäisyyttä yleensäkin täälä pohdittu, niin eihän se tuolla ainakaan varmaan parane.

Kannatusta tuolle trailerisiirtymille, tosin eihän se varmaan helppoa ole järjestää....

Arpe 18.09.2012 22:07

Entäs jos auto on rekisteröity ja vakuutettu,mut ei "leimassa" ??
Sinällään tuo katsastuspakko on hiukan häilyvä koska monikaan nyt tieliikeenteeseen katsastettu suunnistusauto ei kilpailukuntoisena ole enää katsastuskunnossa ja päinvastoin.

baxxter 18.09.2012 22:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 917241)
Entäs jos auto on rekisteröity ja vakuutettu,mut ei "leimassa" ??
Sinällään tuo katsastuspakko on hiukan häilyvä koska monikaan nyt tieliikeenteeseen katsastettu suunnistusauto ei kilpailukuntoisena ole enää katsastuskunnossa ja päinvastoin.

Eihän se ole yhtään häilyvä, auton pitää olla katsastettu jos tiellä halutaan ajaa. Tai sitten pitää olla siirtolupa, jota ei kilpailukäyttöön suunnistuskisaan saa. Siitä tässä topicissa on kyse.

Jp 18.09.2012 23:10

Ihan vaan mielenkiinnosta, mikä on vuodessa muuttunut noiden puuhakilpien myöntämisen suhteen, koskaan aikaisemmin, ainakaan omalla kohdalla, ei ole ollut ongelmaa niitä saada. Onko tämä oikeasti ongelma laajemmaltikin?

baxxter 18.09.2012 23:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jp (Viesti 917257)
Ihan vaan mielenkiinnosta, mikä on vuodessa muuttunut noiden puuhakilpien myöntämisen suhteen, koskaan aikaisemmin, ainakaan omalla kohdalla, ei ole ollut ongelmaa niitä saada. Onko tämä oikeasti ongelma laajemmaltikin?

http://www.trafi.fi/filebank/a/13406...ipaikat%29.pdf

Jp 18.09.2012 23:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 917259)

Kiitoksia linkistä, tämä selvensi asiaa kummasti. Pitää vissiin ruveta pelaamaan vaan shakkia tai jotain.

Viipo 18.09.2012 23:50

Tähän asti on kyllä tullu punakilvet haettua ihan "korjaamosiirtoa" varten, joten siihen niitä saa jatkossakin.

Tasan yhtä laitonta se on pikkurenkailla katsastettuun autoon ruuvata bokkerit alle.
Kertokaas mulle yksikin protoluokan kilpuri, jossa on oikeesti 42" renkaat otteessa? Tai moneenko "katsastettuun ja katulailliseen" modikilpuriin on piirretty leveet 35 tai 37" renkaat rekisteriotteeseen?

Ei kai sillä katsastuksella ole niin väliä, vaikka leima pitkänä olisikin jos ajoneuvo ei täytä katsastusmääräyksiä?
Kisakutsussahan vaan todetaan, että ajoneuvolla tulee olla voimassaoleva liikennevakuutus. Kyllä se vakuutus juoksee vaikka leima olisi ummessa.
Eri asia onkin kilvittämättömät ja tax-free autot, joihin ei oo haettu kilpiä ennen rakentelun aloittamista.

Eikös näillä maastureilla saa likkua tiellä koska kilpailun puitteet niin vaativat, ja tämä poikkeus on nyt sitten otettava huomioon myös virkavallan. Vai vaaditaanko kohta kisakatsastuksessa pakollisena varusteena leimarenkaat konttiin siirtymiä varten?i

Viipo 18.09.2012 23:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 917224)
Kustannukset on: katsastus 100e/vuosi, verot 10e/kilpailu, vakuutus 10e/kilpailu, liikennekäyttöön otto ja poisto 15e/kilpailu? Ei taida olla hirmunen kustannus..

Vaihdetaan tukivarret, akselit, moottori, vaihteisto, kori... Aina ennen katsastukseen viemistä ja sitten leiman jälkeen uudelleenrakennetaan auto?

No, ei kai se paha rasti, mut helpompi ois kait olla kaksi autoa, joista toisen käyttää leimalla ja toisella käy kisoissa sen toisen kilvillä.

Arska-tehtaalta 19.09.2012 06:30

Cupin piämiehet neuvottelemaan trafin kanssa punakilpailusta, jos se ei tuo haluttua tulosta, niin loppuu punakilpi-ajelut...

Rusinat siirtynee safaroimaan vähäisen cuppeilun sijaan

ktmexc 19.09.2012 06:57

Suljetut ajo alueet
 
Siirtymät kärryllä ja unohdetaan siirtokilvet luulisi kilpailioita löytyvän lisää täältä ainakin yksi :cool: anttolassa oli ainakin kivaa....:)

IironSika 19.09.2012 08:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 917277)
Cupin piämiehet neuvottelemaan trafin kanssa punakilpailusta, jos se ei tuo haluttua tulosta, niin loppuu punakilpi-ajelut...

x2

Patu925 19.09.2012 10:23

SuunnistusCupin jutut olisi sillä tavalla käännekohdassa että nyt olisi tilaisuus muutenkin polkaista jarruu tähän varustelukierteeseen.

Eli Protoluokka kokonaan pois, rengaskoko max. modiluokan sääntöjen mukaan, mutka-akselit myöskin pannaan. Eli noitten retrokisojen säännöillä mentäs.

Niin ja auto katsastettuna ja vakuutettuna kilpien välissä. Nämä "offareitten puolestapuhuvat" pyrökraatit pitävät varmasti huolen että suunnistuscuppi ei saa erivapauksia nykysääntöihin. Nähtävästi AKK himoitsee meidänkin rahoja lisenssimaksujen ym. muitten kulujen nuodossa. Trafi viittaa kintaalla. Näin se menee.

Protojen poisjääminen säästäisi ajoalueita huomattavasti kun ne metriä syvät ajourat pehmeissä kohdissa poistuisivät. Juukan vanhat ajoalueet, sieltä voipi käydä katsomassa tuloksia. Ehkäpä ei nykyaikana ole metsänhoidollisesti paras lopputulos.

Tälläisiä (sekavia?) ajatuksia on syntynyt kun pikkupyöräisellä kalustolla on joku Cupkisa tullu kierrettyä.

Tämä kaudelle 2014.

porttaali pate 19.09.2012 12:07

Proto luokka on lajin suola jos se loppuu se on menoa sitten jos vielä laitetaan valkokilvet pakolliseksi niin loppu tulee koko lajille pian ei osallistumis maksut riitä kulujen peittämiseen kukaan ei tohdi järjästää enää kisoja 20-autolle! Jyrkkä ei valkokilville suuremmat alueet tai traileri siirto.


Sivu luotu: 09:05 (GMT +2).