Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2012, 19:35
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

ja voihan sen katkoksen liimata vaikka jollain jos tuntuu että ei pidä muuten.

tungettiin yhteen hjn akseliin tuplana vanhat kumirenkaat ja huovat. pysynyt mössöt sisällä yllättävän hyvin...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2012, 19:48
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

meillä sieltä puskee ulos peräöljyn hajuista töhröä... olikos vetarilla akseliputkessa joku stefa kans, vai pelkkä holkki ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2012, 19:51
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

On siellä stefa, eikä sieltä peräöljyä tule, jollei se jo falskaa. Sen vaihtamiseksi tarvii sitte ottaa ne olkalakerit auki, ja vetää vetari pihalle. Muuten ihan simppeli vaihdettava.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2012, 20:05
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
On siellä stefa, eikä sieltä peräöljyä tule, jollei se jo falskaa. Sen vaihtamiseksi tarvii sitte ottaa ne olkalakerit auki, ja vetää vetari pihalle. Muuten ihan simppeli vaihdettava.
Eihän tars, vetari mahtuu pois kääntömalja paikoillaan
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2012, 20:14
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

noni, hommahan alkaa selvitä...

viel ku joku kertoo sen olkalaakereista irtoamisen, vaikkapa kuvina niin täähän on tekemistä vaille valmis eli tarviiks se jotain toyota höpönlöpö special SST nro xyz työkaluja ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2012, 20:22
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.730
Perusasetus

napalukon kansi auki ja murroksen päästä sokka pois. sitten sen kääntöpään takaa ne pikkupultit pois mikkä pitää niitä pellejä ja huopia paikoillaan. sitten ku irrottaa alhaalta ne 4 pulttia ja naputtelee sen lätkän irti niin ymmärtääkseni sen navan pitäis lähtee siitä akselilta vähän ylöspäin muljauttaen.

kääntövarsi saattaa olla kireessä jos ne kartioprikat on ruostunut kunnolla, mutta se lähtee yleensä ku antaa kääntövarrelle vasaraa niin pirusti joka suunnasta sitä ei siis tartte välttisti irrottaa, mutta jos haluut kääntölaakerit vaihtaa niin sitte tarttee, saattaa ne kääntölaakeit hajota väliin ku irrottaa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2012, 20:33
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Nii eli jos ei haittaa se et poikkasee sen huovan ja kumilirputtimen, ni niihin
olkalaakereihin ei tarvi koskee ollenkaan koska sen vetarin stefan saa vaihdettua
ilman maljan irrotusta.

Oltzin linkis oli hyvät kuvat vetarin irrotukseen et saa sen stefan vaihdettuu.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.08.2013, 22:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
napalukon kansi auki ja murroksen päästä sokka pois. sitten sen kääntöpään takaa ne pikkupultit pois mikkä pitää niitä pellejä ja huopia paikoillaan. sitten ku irrottaa alhaalta ne 4 pulttia ja naputtelee sen lätkän irti niin ymmärtääkseni sen navan pitäis lähtee siitä akselilta vähän ylöspäin muljauttaen.

kääntövarsi saattaa olla kireessä jos ne kartioprikat on ruostunut kunnolla, mutta se lähtee yleensä ku antaa kääntövarrelle vasaraa niin pirusti joka suunnasta sitä ei siis tartte välttisti irrottaa, mutta jos haluut kääntölaakerit vaihtaa niin sitte tarttee, saattaa ne kääntölaakeit hajota väliin ku irrottaa...


ainiin tämäkin, tuolla ylläolevalla ohjeella tää hoitui aika kivuitta, samalla meni paikalleen uus stefa

vuodot hallinnassa, tosin tais olla vuodon syy hiukan toisalla, eli kääntöpäähän joskus lisätty peräöljy - stefa oli ehjä ennestään
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.09.2012, 19:53
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Perusasetus

Stefa heti murroksen takana...


Edittiä:....Muut kerkeski jo.......

Viimeksi muokannut Maajussi : 19.09.2012 19:55
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Wranglerin taka-akselin stefojen vaihto panzer Tekniikka & Jutustelu 5 02.09.2010 16:10
Patrol GR olka-akselin laakerien vaihto OutOnPatrol Tekniikka & Jutustelu 0 31.03.2009 09:58
Rangen nokka-akselin vaihto janiojan Tekniikka & Jutustelu 11 18.01.2007 12:22
Pajeroon taka akselin vaihto Micco Tekniikka & Jutustelu 2 08.08.2005 19:35
akselin vaihto Nissaniin krisu Tekniikka & Jutustelu 4 08.08.2005 08:16


Sivu luotu: 16:17 (GMT +2).