![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
Äänestyksen tulos: Äänestys punakilpiasiasta cup kisoissa | |||
Kielletään siirtoluvalla osallistuminen kokonaan kaudelle 2013 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
39 | 28,47% |
Odotellaan vielä jos jostakin ihmeen syystä siirtoluvan saanti olisi taas mahdollista kilpailun |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 9,49% |
Jatketaan vanhaan malliin ja toivotaan että siirtolupia saa |
![]() ![]() ![]() ![]() |
53 | 38,69% |
Otetaan käyttöön siirtymäaika, eli kaudella 2014 pitää kaikkien autojen olla katsastettu |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 23,36% |
Äänestäneitä: 137. Et voi äänestää tässä äänestyksessä. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Cupin piämiehet neuvottelemaan trafin kanssa punakilpailusta, jos se ei tuo haluttua tulosta, niin loppuu punakilpi-ajelut... Rusinat siirtynee safaroimaan vähäisen cuppeilun sijaan
Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 19.09.2012 06:36 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Suljetut ajo alueet
Siirtymät kärryllä ja unohdetaan siirtokilvet luulisi kilpailioita löytyvän lisää täältä ainakin yksi
![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
x2
__________________
Sika ajaa Possulla |
#4
|
|||
|
|||
![]()
SuunnistusCupin jutut olisi sillä tavalla käännekohdassa että nyt olisi tilaisuus muutenkin polkaista jarruu tähän varustelukierteeseen.
Eli Protoluokka kokonaan pois, rengaskoko max. modiluokan sääntöjen mukaan, mutka-akselit myöskin pannaan. Eli noitten retrokisojen säännöillä mentäs. Niin ja auto katsastettuna ja vakuutettuna kilpien välissä. Nämä "offareitten puolestapuhuvat" pyrökraatit pitävät varmasti huolen että suunnistuscuppi ei saa erivapauksia nykysääntöihin. Nähtävästi AKK himoitsee meidänkin rahoja lisenssimaksujen ym. muitten kulujen nuodossa. Trafi viittaa kintaalla. Näin se menee. Protojen poisjääminen säästäisi ajoalueita huomattavasti kun ne metriä syvät ajourat pehmeissä kohdissa poistuisivät. Juukan vanhat ajoalueet, sieltä voipi käydä katsomassa tuloksia. Ehkäpä ei nykyaikana ole metsänhoidollisesti paras lopputulos. Tälläisiä (sekavia?) ajatuksia on syntynyt kun pikkupyöräisellä kalustolla on joku Cupkisa tullu kierrettyä. Tämä kaudelle 2014. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Proto luokka on lajin suola jos se loppuu se on menoa sitten jos vielä laitetaan valkokilvet pakolliseksi niin loppu tulee koko lajille pian ei osallistumis maksut riitä kulujen peittämiseen kukaan ei tohdi järjästää enää kisoja 20-autolle! Jyrkkä ei valkokilville suuremmat alueet tai traileri siirto.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Merkkaa siihen siirtolupahakemukseen Auton esittely myyntitarkoituksessa ja reitin.
Se nyt on käsittääkseni aivan sama, onko siinä siirtolupahakemuksessa oikeasti kilpailukäyttö, korjaamosiirto, myyntiesittely tms. Jos ajat tienpäällä kolarin, eikä auto täytä katsastus/tieliikennevaatimuksia, niin kusessa olet kumminkin.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onks ihan ufo vaihtoehto, että koettais Trafin kanssa keskustella asiasta ? Hakisi jotain kompromissiä jos sellaista nyt on löydettävissä? Jos toi ongelma on vaan noilla siirtymätaipaleilla, niin löytyisikö siihen joku järjestely,joka sallisi ajamisen tiettyä rajattua reittiä, vähän niinkuin erikoiskuljetus. Mä jatkan vielä, että olisi vaikka nopeusrajoitettu saattue ? Tai joku saattoauto tai joku varoitusauto... Mikä vaan joka olisi helppo, että voisi ajaa lähes tieliikennekelpoisella kulkineella ?
Tää voi olla ihan turpeesta tää mun ajatus, mut olis tosi sääli jos kilpailuelementti häviäisi.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 19.09.2012 20:14 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
tai palataan takas maan pinnalle
voihan protoauto olla valkokilpinen, ja sillä voi siltikin menestyä... onhan näitä nähty vois olla muutenkin ihan tervettä palata hiukan ajassa taaksepäin, ja pienemmän budjetin pariin, jos rallipuolella rajoitetaan tehoja, miksei täälläkin voi hiukan rajata rakentelua, ja siltikin laji säilyis ihan mielenkiintoisena... renkaille jos sais rallin kaltaisen poikkeussääntelyn kisojen ajaksi, niin miksei vaikka kaikki autot vois olla kilvissä ? tai sitten kilvettömille omat alueet, ja / tai siirtymät trailerilla ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Niin ennen talvisotaa oli Trialissa (kun ajettiin AKK:n) alla joillakin luokilla sääntö, että auton pitää olla vuosikatsastettu. Sehän tarkoitti esim. modi -luokassa, että autoa muuteltiin ennen katsastusta 2 viikkoa ja sitten meni yksi viikko kun kaikki kasattiin taas kasaan. Kisakatsastuksessahan katottiin vain otteesta, että leima on. Kerran pysäytettiin meikän jeeppi ja totesivat, että auton tulisi tieliikennelain mukainen muulloinkin, kun vain vuosikatsastuksessa. Oli liian isoa rengasta, ohjausvirittelyjä, joitain "turhia" valoja puuttui yms.. Jos suunnistuksessa tuohon katsastushommaan mennään niin silloin 33" on kova sana.
Mönkkärit erosi SML:stä, kun se oli niin tajuttoman kallis lisenssit, kisamaksut sinne yms. eikä mitään vastapainoksi.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä traileri/hinaus puomi kuljetus ja suuremmat alueet on vastaus ongelmaan ajoalueelle vienti pitää toteuttaa läpi ajettavan tien varteen ja huolto auton pitää poistua välittömästi tuonti/haku alueelta kun kilpuri on pois kyydistä
Kilpailu vois olla tällaisessa tapauksessa viisainta toteuttaa kellokortti periaatteella eli jokaisella alueella olisi tuomari joka merkitsee kilpailualueelle lähtö ajan/pois tulo ajan sekä niiden erotuksen ajo ajan kilpailun ajoaika voisi olla vaikka 20h ja kilpailu aika 30h eli siirtelyyn jäisi runsaasti aikaa eikä näin kilpailu muuttuisi Trailerin veto kilpailuksi. Lisäksi jokaiselle alueelle voi mennä vain kerran eli jos autoa pitää huoltaa on se pois ajo ajasta tai jos käy päättämässä ajoalueen ei sitä voi enää toistakertaa jatkaa myös sellainen asia että jos vaikka lopettaa 20h kilpailun 19h kohdalla saisi 1:den pisteen jokaisesta ajamattomasta minuutista näin jokainen ei tavoittelisi ihan sitä täyden 20h ajoa Jos tässä kaikki aletaan katsastamaan autoja (kikkaskonstein) on vuoden päästä viimeistään asia taas pöydällä mitkään kilvet ei auta jos renkaista puuttuu E-merkintä ja rekisteri otteessa suurin sallittu koko on roimasti ylitetty kilvet ei poista koko ongelmaa mutta traileri poistaa. Ja jos suljetaan hiekkateitä poliisin luvalla saa traileri parkki on kauempanakin ajoalueesta tietysti kilpipeleillä saisi ajaa ihan normaalisti mutta kilvettömien katsastus helpoittuisi ja laskisi näin kynnystä aloittaa laji. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
100% KEMPPI tarran äänestys | tdi | Chit-Chat | 52 | 21.12.2011 21:55 |
Sortavalassa äänestys | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 2 | 02.02.2010 15:37 |
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! | hector | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 20.12.2005 14:32 |
MITÄ ON OFFROAD ÄÄNESTYS!!!! | Chit-Chat | 10 | 18.10.2005 20:08 | |
Uskonto Äänestys | MäIte | Society | 0 | 15.03.2002 17:13 |