Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Äänestyksen tulos: Äänestys punakilpiasiasta cup kisoissa
Kielletään siirtoluvalla osallistuminen kokonaan kaudelle 2013 39 28,47%
Odotellaan vielä jos jostakin ihmeen syystä siirtoluvan saanti olisi taas mahdollista kilpailun 13 9,49%
Jatketaan vanhaan malliin ja toivotaan että siirtolupia saa 53 38,69%
Otetaan käyttöön siirtymäaika, eli kaudella 2014 pitää kaikkien autojen olla katsastettu 32 23,36%
Äänestäneitä: 137. Et voi äänestää tässä äänestyksessä.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.09.2012, 20:40
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Mitkä cup kisat?


Niin tässähän tarkotetaan kai semmosia kisoja (suunnistus kisat tms.) missä siirtymiä on yleisellä tiellä? Eli ei trial yms. suljetulla alueella ajettavia kisoja?

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2012, 20:42
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Mennään katsastetuilla ens kausi.Jos sitä työnalla olevan projektin sais kilpiin..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2012, 20:50
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

Siirtymäkausi.

Ja mahdollisesti jos esim. cup-komitea koittaisi anoa trafilta lupia punakilpien käyttöön cup-kisoissa vedoten esim. auton rekisterissäpito kustannuksiin? Edellyttäen, että punakilpiset olisivat sitten liikennekelpoisia.... vaikka kisakatsastuksessa trafilta saatujen/trafille esitettyjen ohjeiden mukaisia?

Voisi vedota vaikka tasapuolisuuteen koska:
AKK-alaisissa kisoissahan saa edelleenkin kilpiä kisoja varten... on vaan kohtuutonta meidän pienimuotoisia kisoja vetää sellaisen byrokratian rattaisiin.... eikä akk:ta taida kovin kiinnostaa offipuolen jutut...

Mahdollisesta kilvellisten/punakilpisten luokkajaoista on sitten vaikeampi kommentoida... niitä kun on monenlaisia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.09.2012, 20:57
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Angry

Hienosti hoitaa pyrokraatit harrastusten suuntaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Niin tässähän tarkotetaan kai semmosia kisoja (suunnistus kisat tms.) missä siirtymiä on yleisellä tiellä? Eli ei trial yms. suljetulla alueella ajettavia kisoja?

Tottakai trial autotkin pitää olla katsastettuja, jos suunnistuksessakin täytyy!!

Vähän ihmetyttää siirtokilpien myöntäminen kilpailukäyttöön, vain AKK:n kisakalenterissa oleviin kisoihin, kuka trafin "asiantuntijoiden" lounaat maksaa?

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.09.2012, 21:10
liisi:n Avatar
liisi liisi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.05.04
Sijainti: Uusimaa, Finland.
Viestit: 441
Perusasetus

Kiisseli on rekisteröity, katsastettu, leimattu, verot maksettu ja tänään haettu kilvetkin. Helpottaa kummasti olemista. Voisin vaikka lähteä huomenna sillä kauppaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.09.2012, 21:16
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

... vedoten ylläpitokustannuksiin

sallikaa mun nauraa !!! vai vedotaanko siihen, ettei autoja ole varaa pitää leimakuntoisina...? miettikääpä nyt taas oikeesti hetki...

tärkeintähän tässäkin ois saada AKK lle rahaa, ei liikennevakuuttaminen - niinkö ??? -byrocrat- ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.09.2012, 21:18
AsA AsA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 107
Perusasetus

Tällai katsastusmiehen roolista asiaa seuratessa suurin osa kilpavehkeistähän ei ainaskaan kisakunnossa täytä tämän maan lakeja, mutta jotta sotketaan lisää pakkaa mites jos cuppi siirtyisi lyhyempiin kisoihin eli 10h tai 8h
Eli kisat voitaisiin pitää yhdellä suljetulla alueella, eli meillä ainaskin Anttolassa olisi tähän mahdollisuus.
__________________
Arvaamattoman Synkkämielinen Antiikkikauppias
M.O.C
Mikkelin Offroad Club ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.09.2012, 21:27
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Suljetut ajoalueet ja siirtymät traikulla


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AsA Näytä viesti
Tällai katsastusmiehen roolista asiaa seuratessa suurin osa kilpavehkeistähän ei ainaskaan kisakunnossa täytä tämän maan lakeja, mutta jotta sotketaan lisää pakkaa mites jos cuppi siirtyisi lyhyempiin kisoihin eli 10h tai 8h
Eli kisat voitaisiin pitää yhdellä suljetulla alueella, eli meillä ainaskin Anttolassa olisi tähän mahdollisuus.
Kannatusta tälle Voihan siellä useampiakin alueita käyttää, mutta siirtymät tapahtuis kilvettömien osalta lavetilla kuten mm. Ladogassa

Aiheuttaa tosin järjestäjälle lisävaivaa riittävien parkkipaikkojen järjestämisen takia, mutta ratkeais toi tieliikennekelpoisuusongelma
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.09.2012, 21:57
Jp:n Avatar
Jp Jp ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.03
Sijainti: KSNK
Viestit: 932
Perusasetus

Kyllähän tätä vähän huolestuneena lukee, nyt vuoden verran innolla rakentanut autoa modi luokkaan ja jos tuo leimapakko toteutuu niin eipä tarvi kilpailla. Eikös suurin osanotto suunnistuscupissa nimenomaan ole ollut modi ja proto luokissa, meinaan vaan kun tätä kilpailijoiden vähäisyyttä yleensäkin täälä pohdittu, niin eihän se tuolla ainakaan varmaan parane.

Kannatusta tuolle trailerisiirtymille, tosin eihän se varmaan helppoa ole järjestää....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.09.2012, 22:07
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Entäs jos auto on rekisteröity ja vakuutettu,mut ei "leimassa" ??
Sinällään tuo katsastuspakko on hiukan häilyvä koska monikaan nyt tieliikeenteeseen katsastettu suunnistusauto ei kilpailukuntoisena ole enää katsastuskunnossa ja päinvastoin.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.09.2012, 13:14
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Kannatusta tälle Voihan siellä useampiakin alueita käyttää, mutta siirtymät tapahtuis kilvettömien osalta lavetilla kuten mm. Ladogassa

Aiheuttaa tosin järjestäjälle lisävaivaa riittävien parkkipaikkojen järjestämisen takia, mutta ratkeais toi tieliikennekelpoisuusongelma
ÄÄNI TÄLLE!
me ajamme orginaalissa ,mutta vuosikatsastus ei ole rahallinen kustannus,vaan paljon työtä kun muuttaa auton aina tieliikenne lailliseksi. yksikään orginaali auto ei kilpakunnossa täytä tieliikenne vaatimuksia.
ainakaan renkaiden osalta.

orginaaliin sääntö että vain rekisteriotteessa olevat rengas koko salittu kuitenkin max se 31".

lyhyempiä kisoja jos muuten alueet ei riitä.

Protot ja modi on kuitenkin niitä joita katsoja tulee katsomaan , ei ne meijän suzukista ole kiinnostunut
pitää muistaa myös että järjestäjille jää rahaa ,että viitsivät kisoja edes pitää.

Viimeksi muokannut HaKu : 19.09.2012 13:27
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.09.2012, 19:23
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
yksikään orginaali auto ei kilpakunnossa täytä tieliikenne vaatimuksia.
Taitaa olla valitettavan totta. Jotenkin kun tilanne nollautuisi rakentelun suhteen niin voisi olla niitä muitakin tulijoita kisoihin.
Montahan autoo olisi lähtöviivalla jos katsurit ihan oikeesti tarkastaisivat orggisautojen sääntöjenmukaisuuden?

Siis alkuperäiset ohjausosat, pyöränripustukset, rungonlyhennykset, korotukset millilleen?

Patulla on edelleenkin asenne kohdallaan kun uskaltaa lähteä metsään ilman porttaaleja.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.09.2012, 21:16
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
vedoten esim. auton rekisterissäpito kustannuksiin?
Kustannukset on: katsastus 100e/vuosi, verot 10e/kilpailu, vakuutus 10e/kilpailu, liikennekäyttöön otto ja poisto 15e/kilpailu? Ei taida olla hirmunen kustannus..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Tottakai trial autotkin pitää olla katsastettuja, jos suunnistuksessakin täytyy!!

Vähän ihmetyttää siirtokilpien myöntäminen kilpailukäyttöön, vain AKK:n kisakalenterissa oleviin kisoihin, kuka trafin "asiantuntijoiden" lounaat maksaa?
Punakilpiset ralliautothan on katsastettuja, AKK:n kouluttamien/ohjeistamien katsastusmiesten toimesta.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.09.2012, 23:54
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kustannukset on: katsastus 100e/vuosi, verot 10e/kilpailu, vakuutus 10e/kilpailu, liikennekäyttöön otto ja poisto 15e/kilpailu? Ei taida olla hirmunen kustannus..
Vaihdetaan tukivarret, akselit, moottori, vaihteisto, kori... Aina ennen katsastukseen viemistä ja sitten leiman jälkeen uudelleenrakennetaan auto?

No, ei kai se paha rasti, mut helpompi ois kait olla kaksi autoa, joista toisen käyttää leimalla ja toisella käy kisoissa sen toisen kilvillä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.09.2012, 06:30
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Cupin piämiehet neuvottelemaan trafin kanssa punakilpailusta, jos se ei tuo haluttua tulosta, niin loppuu punakilpi-ajelut...

Rusinat siirtynee safaroimaan vähäisen cuppeilun sijaan
__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 19.09.2012 06:36
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.09.2012, 06:57
ktmexc ktmexc ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.10
Sijainti: keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Suljetut ajo alueet


Siirtymät kärryllä ja unohdetaan siirtokilvet luulisi kilpailioita löytyvän lisää täältä ainakin yksi anttolassa oli ainakin kivaa....
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.09.2012, 08:54
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Cupin piämiehet neuvottelemaan trafin kanssa punakilpailusta, jos se ei tuo haluttua tulosta, niin loppuu punakilpi-ajelut...
x2
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.09.2012, 10:23
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

SuunnistusCupin jutut olisi sillä tavalla käännekohdassa että nyt olisi tilaisuus muutenkin polkaista jarruu tähän varustelukierteeseen.

Eli Protoluokka kokonaan pois, rengaskoko max. modiluokan sääntöjen mukaan, mutka-akselit myöskin pannaan. Eli noitten retrokisojen säännöillä mentäs.

Niin ja auto katsastettuna ja vakuutettuna kilpien välissä. Nämä "offareitten puolestapuhuvat" pyrökraatit pitävät varmasti huolen että suunnistuscuppi ei saa erivapauksia nykysääntöihin. Nähtävästi AKK himoitsee meidänkin rahoja lisenssimaksujen ym. muitten kulujen nuodossa. Trafi viittaa kintaalla. Näin se menee.

Protojen poisjääminen säästäisi ajoalueita huomattavasti kun ne metriä syvät ajourat pehmeissä kohdissa poistuisivät. Juukan vanhat ajoalueet, sieltä voipi käydä katsomassa tuloksia. Ehkäpä ei nykyaikana ole metsänhoidollisesti paras lopputulos.

Tälläisiä (sekavia?) ajatuksia on syntynyt kun pikkupyöräisellä kalustolla on joku Cupkisa tullu kierrettyä.

Tämä kaudelle 2014.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 18.09.2012, 21:17
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Wink

Ei siihen lounaita tarvita, neuvottelutaito ja verkostot ratkaisee


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Tottakai trial autotkin pitää olla katsastettuja, jos suunnistuksessakin täytyy!!

Vähän ihmetyttää siirtokilpien myöntäminen kilpailukäyttöön, vain AKK:n kisakalenterissa oleviin kisoihin, kuka trafin "asiantuntijoiden" lounaat maksaa?

TEMÄHIK
Muistin virkistämiseksi siirtokilpikäytännön ehdot

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/34918...Siirtolupa.pdf

Ja mihin niitä kilpiä muulta liikenteeltä suljetulla kisa-alueella (trial) tarvitaan, ei sitten mihinkään!!
AKK on aikanaan neuvotellut poikkeussopimuksen omille kisoilleen verohallinnon ja trafin kanssa samoin kuin Moottoriliitto omilleen Ei muuta kun miehet/naiset paperia kirjoittamaan ja asiasta sopimaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
100% KEMPPI tarran äänestys tdi Chit-Chat 52 21.12.2011 21:55
Sortavalassa äänestys Rekisteröimätön Chit-Chat 2 02.02.2010 15:37
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
MITÄ ON OFFROAD ÄÄNESTYS!!!! Chit-Chat 10 18.10.2005 20:08
Uskonto Äänestys MäIte Society 0 15.03.2002 17:13


Sivu luotu: 21:11 (GMT +2).