![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nuo paikka-aineet kannattaa laittaa sitten kun mikään ei enää auta ja haluaa auton pois käsistään... Tukkii lämppärinkennon tai siis huonontaa lämmönjohtavuutta niin paljon että kyllä huomaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tänään sitten testasin ajella kehä 3:sta pitkin. Siitä ihan hyvä idea kun näköjään kehä 1:llä oli rekka tukkinut kaiken liikenteen. Mutta ajoa ehkä joku 1.5km ja pääsin kehä 3:lle. Samantien alkoi tulla lämmintä. Miten tuo voi toimia noin??? Kun päädyttiin turun motarin ruuhkiin niin siellä ilma haaleni heti. Jotenkin siis liittyy myös siihen että koneen pitää kiertää että nesteet lähtee liikkumaan.
Mitä tuohon huoltokirjaan tulee niin siellä ei tosiaan muuta ole kuin ne leimat. Ei siellä kerrota mitä sinne on tehty. Edes lopussa. Tuo lämmityskennon o-renkaat voisi olla yksi vika paikka. Jotenkin on fiilis että siellä se ilma nimittäin on. Mutta pitää väkertää se T-liitin tuohon lämmityskennon eteen niin saan sinnekin nesteet niin alkaa hieman selviämään mistä se vuotaa jos se vuotaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kuulostaa jotta saattaisi vesipumpussa olla siivet irti tai muuten heikossa hapessa, kun vaatii kierroksia vedenkiertoon.
Ei se kyllä taida paljoa ilman kierroksia edes hukkalämpöä tuottaa ja jos termostaatti vuotaa edes hiukan, varmasti lämmitysteho jää heikoksi. Liekkö näissä termostaatti sellainen joka säätelee veden virtausta muuallekkin kuin syyläriin? Onko tässä autossa lämpömittaria, jonka toiminnasta saisi jotain osviittaa vai joko niitä missä pelkät merkkivalot? Mitään en tosiaankaan tojotista tiedä, siksi tällaista osailua, mutta tuosta toisesta nousevanauringonmaan merkistä enemmän kokemusta ja arvelen hieman samaa ajattelua suunnittelun olevan... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
On vain sininen ja punainen valo lämmitysnesteelle. Persiistä tuollainen. Miksei voi olla mittaria? Mutta investoin bluetooth obd lukijaan ja luuriin obd softa. Sieltä saa vähän enemmmän tietoa. Lämmöt on siinä 84 astetta ajossa tuon lukijan mukaan. Myös silloin kun sisään ei tule lämmintä. Tosiaan itsekin miettinyt voisko tuo vesipumppu olla jotenkin osasyyllinen.
Noh. Vaihdetaan vesipumppu, termari ja tehtään tuo T-liitos. Jos sen jälkeen vielä temppuilee niin hävitetään koko paska. Saa olla seuraavan omistajan ongelma. Pitää katsoa jos huomenna saisi tuon aikaiseksi. Konetta pitää hieman tipauttaa että saa pumpun vaihtoon. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oireili yks japanin ihme samoin ja kansi siitä oli halki. Normikierroksilla ajaessa ei tullut hyttiin kunnolla lämmintä, yli neljäntuhannen kun piti ajossa kierrokset niin ei talvella jäätyny lasit umpeen. Ei kummemmin hukannut nestettä, eikä tehnyt paisariin painetta. Kun nostin kannen irti niin kauan sai etsiä vikaa, mutta löytyi kuitenkin halkeama tulpan juuresta imuvenaa kohti. Halkeama oli ilmeisesti sen verran pieni, että ei hukannut nestettä sen kautta, eikä lykännyt painetta nestetilaan mutta sen verran iso kuitenkin, että ilmaa meni nesteen sekaan.
Yhtä kulkinetta ei taas saanut ilmattua kuin nostamalla keulan niin ylös kuin hallitunkalla sai, sitten paisari irti ja niin ylös kuin letkut antoi periksi ja sittenkin vielä tarvitsi puolentoistalitran limupullosta tehdyn suppilon jatkoksi täyttäaukkoon, että sai tulemaan ilmat pois lämppärin kennolta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
miten sillä alipaineella saa ilman pois sieltä ylimmästä kohtaa ? ei sitä kuitenkaan vissiin tyhjiöidä ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos siinä olisi vesipumppu paskana niin se keittäisi taatusti joko motarilla tai kaupungissa. Ja kerran jos se on jo vaihdettu( vai oliko) niin ota ihmeessä se kenno esiin mielummin kuin se vespumppu.
Jos vesi ei kierrä lämppäriin varsinkin kun se on ylempänä niin lähes satavarmasti siellä on ilmaa. Ja/tai se paineistu / ilmaannu koska jossain on vuoto. Sitä paikka-ainetta voisi laittaa ihan hippusen sinne jos ei jaksa purkaa, ja sittenkin crc:tä koska se on valmiiksi nestemäistä. Ja heti sen verran kovaa ajoa että sieltä tulee sitä lämmintä eli lämppärin kenno on täysi niin sitten se ei rupea heti jämyyntymään sinne kennon sisälle.Jos rupeaa muutenkaan. Ite oon noita käyttäny ihan reilusti eikä ongelmia ole ollut.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12ht alakerta remppaa | Leca | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.06.2012 18:12 |
HJ60 akseli remppaa... | Ticru | Maasturiprojektit | 7 | 11.12.2007 16:48 |
Sauna palaa! (remppaa pukkaa) | SamiN | Chit-Chat | 23 | 27.01.2007 15:58 |
Pientä remppaa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.02.2005 19:54 |
Että semmosta remppaa... | Dojo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.10.2004 20:03 |