Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.09.2012, 17:12
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Nuo paikka-aineet kannattaa laittaa sitten kun mikään ei enää auta ja haluaa auton pois käsistään... Tukkii lämppärinkennon tai siis huonontaa lämmönjohtavuutta niin paljon että kyllä huomaa.

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2012, 07:34
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Tänään sitten testasin ajella kehä 3:sta pitkin. Siitä ihan hyvä idea kun näköjään kehä 1:llä oli rekka tukkinut kaiken liikenteen. Mutta ajoa ehkä joku 1.5km ja pääsin kehä 3:lle. Samantien alkoi tulla lämmintä. Miten tuo voi toimia noin??? Kun päädyttiin turun motarin ruuhkiin niin siellä ilma haaleni heti. Jotenkin siis liittyy myös siihen että koneen pitää kiertää että nesteet lähtee liikkumaan.

Mitä tuohon huoltokirjaan tulee niin siellä ei tosiaan muuta ole kuin ne leimat. Ei siellä kerrota mitä sinne on tehty. Edes lopussa.

Tuo lämmityskennon o-renkaat voisi olla yksi vika paikka. Jotenkin on fiilis että siellä se ilma nimittäin on. Mutta pitää väkertää se T-liitin tuohon lämmityskennon eteen niin saan sinnekin nesteet niin alkaa hieman selviämään mistä se vuotaa jos se vuotaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2012, 08:43
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Kuulostaa jotta saattaisi vesipumpussa olla siivet irti tai muuten heikossa hapessa, kun vaatii kierroksia vedenkiertoon.
Ei se kyllä taida paljoa ilman kierroksia edes hukkalämpöä tuottaa ja jos termostaatti vuotaa edes hiukan, varmasti lämmitysteho jää heikoksi. Liekkö näissä termostaatti sellainen joka säätelee veden virtausta muuallekkin kuin syyläriin?
Onko tässä autossa lämpömittaria, jonka toiminnasta saisi jotain osviittaa vai joko niitä missä pelkät merkkivalot?

Mitään en tosiaankaan tojotista tiedä, siksi tällaista osailua, mutta tuosta toisesta nousevanauringonmaan merkistä enemmän kokemusta ja arvelen hieman samaa ajattelua suunnittelun olevan...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.09.2012, 09:01
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

On vain sininen ja punainen valo lämmitysnesteelle. Persiistä tuollainen. Miksei voi olla mittaria? Mutta investoin bluetooth obd lukijaan ja luuriin obd softa. Sieltä saa vähän enemmmän tietoa. Lämmöt on siinä 84 astetta ajossa tuon lukijan mukaan. Myös silloin kun sisään ei tule lämmintä. Tosiaan itsekin miettinyt voisko tuo vesipumppu olla jotenkin osasyyllinen.

Noh. Vaihdetaan vesipumppu, termari ja tehtään tuo T-liitos. Jos sen jälkeen vielä temppuilee niin hävitetään koko paska. Saa olla seuraavan omistajan ongelma. Pitää katsoa jos huomenna saisi tuon aikaiseksi. Konetta pitää hieman tipauttaa että saa pumpun vaihtoon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.09.2012, 12:08
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Mulla oireili yks japanin ihme samoin ja kansi siitä oli halki. Normikierroksilla ajaessa ei tullut hyttiin kunnolla lämmintä, yli neljäntuhannen kun piti ajossa kierrokset niin ei talvella jäätyny lasit umpeen. Ei kummemmin hukannut nestettä, eikä tehnyt paisariin painetta. Kun nostin kannen irti niin kauan sai etsiä vikaa, mutta löytyi kuitenkin halkeama tulpan juuresta imuvenaa kohti. Halkeama oli ilmeisesti sen verran pieni, että ei hukannut nestettä sen kautta, eikä lykännyt painetta nestetilaan mutta sen verran iso kuitenkin, että ilmaa meni nesteen sekaan.

Yhtä kulkinetta ei taas saanut ilmattua kuin nostamalla keulan niin ylös kuin hallitunkalla sai, sitten paisari irti ja niin ylös kuin letkut antoi periksi ja sittenkin vielä tarvitsi puolentoistalitran limupullosta tehdyn suppilon jatkoksi täyttäaukkoon, että sai tulemaan ilmat pois lämppärin kennolta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.09.2012, 20:12
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

miten sillä alipaineella saa ilman pois sieltä ylimmästä kohtaa ? ei sitä kuitenkaan vissiin tyhjiöidä ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2012, 08:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Jos siinä olisi vesipumppu paskana niin se keittäisi taatusti joko motarilla tai kaupungissa. Ja kerran jos se on jo vaihdettu( vai oliko) niin ota ihmeessä se kenno esiin mielummin kuin se vespumppu.

Jos vesi ei kierrä lämppäriin varsinkin kun se on ylempänä niin lähes satavarmasti siellä on ilmaa. Ja/tai se paineistu / ilmaannu koska jossain on vuoto.

Sitä paikka-ainetta voisi laittaa ihan hippusen sinne jos ei jaksa purkaa, ja sittenkin crc:tä koska se on valmiiksi nestemäistä. Ja heti sen verran kovaa ajoa että sieltä tulee sitä lämmintä eli lämppärin kenno on täysi niin sitten se ei rupea heti jämyyntymään sinne kennon sisälle.Jos rupeaa muutenkaan. Ite oon noita käyttäny ihan reilusti eikä ongelmia ole ollut.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
12ht alakerta remppaa Leca Tekniikka & Jutustelu 8 29.06.2012 18:12
HJ60 akseli remppaa... Ticru Maasturiprojektit 7 11.12.2007 16:48
Sauna palaa! (remppaa pukkaa) SamiN Chit-Chat 23 27.01.2007 15:58
Pientä remppaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 0 18.02.2005 19:54
Että semmosta remppaa... Dojo Tekniikka & Jutustelu 6 25.10.2004 20:03


Sivu luotu: 11:10 (GMT +2).