Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #24  
Vanha 15.09.2012, 20:17
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Tänään tuota tutkittiin porukalla vähän lisää. Hieman mystisesti se toimii. Eli kylmä kone ilmattiin alipaineella. Päädyttiin tilanteeseen ettei se imenyt enää nestettä koneeseen, eikä koneesta tullut ilmaa. Viritin paisunta säiliön ylivuoto letkuun puolen litran pullon, mihin idea oli että jos se viskaa nesteet pihalle niin ne menee pulloon. Auto käyntiin, eberi vielä päälle ja hetki meni niin sieltähän tuli niin perkeleen kuumaa ilmaa auton sisälle. Pulloon ei tullut mitään nestettä. Hieman kaasuttelua ja ei mitään vaikutusta. Sitten vedetään n.4km lenkki autolla. Nyt tuo pullo oli ihan täynnä. Ja kun auto oli parkissa niin se päästi ilmaa pulloon. Todettiin että kait se sitten on jostain halki kun sitä ilmaa tulee sinne järjestelmään.

Tyhjensin pullon ja katsoin paisuntasäiliöön. Nesteen taso oli sama kuin ennen ajoon lähtöä. Pullo takaisin paikalleen. Ajoa n.25km ja pullon pohjalle tule 1cm nestettä. Seuraavaksi ajoa n.100km ja nesteen määrä pullossa ei lisäänny. Autoon tulee koko ajan lämmintä. Nesteen taso ei laske paisuntasäiliössä, mutta ylävesiletkusta huomaa että siellä järjestelmässä on ilmaa.

Eli mistä tuo ilma tulee järjestelmään? Miksei nesteenmäärä vähene? Miksi lämmitys toimii? Tuo lämmityskenno on vesijärjestelmän korkeimmalla paikalla, moottorin yläpuolella. Tämän takia se pitää alipaineella ilmaa. Voisko tuo olla vaan niin että vesipumppu ja termari on finaalissa? Veden kierto ei ole riittävä? Mulla on tuohon ostettuna jo uusi termari ja vesipumppu. Pumpun vaihto on vaan jäänyt tekemättä kun se vaatii moottorin irroitusta. Tosin ei sitä tarvii kun kulma saada alas, mutta silti. Samalla kertaa olisi sitten vaihdossa tuo termari. Ei mitään tietoa milloin termari tai pumppu ois vaihdettu. Tuo kun on ketju kone niin ne voi olla jopa alkuperäisiä.

Pitäs saada joku idioottivarma testi millä tietäisi onko tuossa kansivaurio vai ei? Ei sitä turhaan viitsi lähteä repiin auki. Nesteen sekaan kun ei tule öljyä, eikä öljyn sekaan mene nestettä. Neste ei myöskään haise pakokaasulle.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
12ht alakerta remppaa Leca Tekniikka & Jutustelu 8 29.06.2012 18:12
HJ60 akseli remppaa... Ticru Maasturiprojektit 7 11.12.2007 16:48
Sauna palaa! (remppaa pukkaa) SamiN Chit-Chat 23 27.01.2007 15:58
Pientä remppaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 0 18.02.2005 19:54
Että semmosta remppaa... Dojo Tekniikka & Jutustelu 6 25.10.2004 20:03


Sivu luotu: 21:58 (GMT +2).