Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.09.2012, 07:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Laita siihen ylimpään kohtaan mihin saa, semmonen automaatti ilmaus käikäle mitä käytetään talon patteri verkossa.

Vaan mites se paisuntasäiliön / syylärin korkki?? Eli onko varmasti kunnollinen että se systeemi ylipaineistuu lämmitessään tarpeeksi.

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.09.2012, 11:41
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Laita siihen ylimpään kohtaan mihin saa, semmonen automaatti ilmaus käikäle mitä käytetään talon patteri verkossa.
Jaa tuollaisiakin on? Toimiiko ne tuossa autohommassa vai tuleeko auton järjestelmään vakiona jo liikaa painetta? Ettei se heitä nesteitä sitten pihalle?

Lainaus:
Vaan mites se paisuntasäiliön / syylärin korkki?? Eli onko varmasti kunnollinen että se systeemi ylipaineistuu lämmitessään tarpeeksi.
Kyllä siellä paine pysyy. Joten en usko tuon olevan ongelma.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.09.2012, 12:08
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Asiasta en mitään tiedä, mutta tuli mieleen, että toimiiko lämppärinkennolle menevän veden venttiili satunnaisesti? Olettaen että sellainen siinä on.
Tietysti jos lämppärin säädin ollut koko ajan kuumalla, niin silloin se vika tuskin tuossa on.

Jotenkin on mielessä sellainen, että jäähdytysnesteestä pystyisi tutkimaan onko sekaan päässyt pakokaasuja...

Ja eikös tojotalta saa huoltohistoriaa kysymällä? Sulkisi pois itsetehdyt korjaukset kannentiivisteen osalta. Kaikki kun ei osaa kiristää kantta oikein, vaikka avaimet käsissä pysyy ja mekaanisesti muuten osaakin (näin omasta kokemuksesta).
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.09.2012, 14:27
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HartSan Näytä viesti
Asiasta en mitään tiedä, mutta tuli mieleen, että toimiiko lämppärinkennolle menevän veden venttiili satunnaisesti? Olettaen että sellainen siinä on.
Tietysti jos lämppärin säädin ollut koko ajan kuumalla, niin silloin se vika tuskin tuossa on.
Ei ole minkäänlaista säädintä tuohon. Eikä asiaa auta myöskään se että kun saavut hima parkkipaikalle, lämmöt on ollut päällä ja lämmintä on tullut autoon niin aamulla sitä lämpöä ei vaan tule.

Lainaus:
Jotenkin on mielessä sellainen, että jäähdytysnesteestä pystyisi tutkimaan onko sekaan päässyt pakokaasuja...
Tuo olisi hyvä tietää miten sen saa selville. Tosin joskus kun tuolla on aikaisemmin käynyt kansivaurio niin voiko siinä olla vielä jotain jämiä jossain, mitkä antaisi tuohon testitulokseen väärän tuloksen?

Lainaus:
Ja eikös tojotalta saa huoltohistoriaa kysymällä? Sulkisi pois itsetehdyt korjaukset kannentiivisteen osalta. Kaikki kun ei osaa kiristää kantta oikein, vaikka avaimet käsissä pysyy ja mekaanisesti muuten osaakin (näin omasta kokemuksesta).
Toitsun huolloissa ei näköjään osata yhtään mitään. Soitin tuonne merkkihuoltoon niin jokainen huoltopaikka merkkaa omiin järjestelmiinsä (jos sinnekkään) mitä autolle on tehty. Joten jos nyt haluaa tietää mitä autolle on huolloissa tehty niin pitää soittaa kaikki huoltopaikat läpi missä tuota autoa on huolettu. Ei ole toitsulla mitään keskusrekisteriä missä nuo kerroittaisi. Ja tosiaan auton huoltokirjaan ei ole laitettu mitään muuta kuin leima että tämä huolto on tehty. Ei kerrota mitään mitä siellä on tehty. Muissa autoissa on sentään jotain merkattu mitä siellä on tehty. Samalla kyselin miten tuo moottori pitää ilmaa. Kuulemma samanlailla kuin muutkin autot, eikä vaadi mitään erikoislaitteita/työkaluja. Mut vähän näyttää siltä että tuo ei pidä paikkaansa vaan se pitää tuolla alipaineella jotenkin ilmaa ja sekään ei tunnu riittävän.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2012, 15:17
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

mulla ainakin toitsun huoltokirjan loppupäässä on semmonen lista mihin kirjotettu mitä osat vaihettu huolto-ohjelman ulkopuolelta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.09.2012, 16:10
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lämppärin kenno???


Aamukahvipyödässä tuli puheeksi palaneet kansipahvit ja yksi ukkeli omassa mazdassaan tehnyt huomion että lämppärin kenno oli kasattu O-renkailla muovipäätyihin ja ne renkaat kovettuivat ajastaan ja se rupesi sieltä hörimään ihan pikkuisen ilmaa mutta se riitti siihen että kierto häiriintyi ja pahveja meni kuin leipää.Kennon vaihdon jälkeen oli ruvennu kansipahvitkin kestämään.

En tiiä miten tuossa on ko. osa kasattu mutta jos se on mitenkään irroitettavissa niin sekin olisi kai viisasta koeponnistaa.

Mitä jos sinne pistäisi hieman paikkaus ainetta?? Toisaalta jos se kenno on kerran ylhäällä ja vuotaa ilmaa niin tuo kyllä sitten tukkii sen kennon koska ilmahan tuossa sen reaktion aikaan saa...Tai jotain.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.09.2012, 17:12
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Nuo paikka-aineet kannattaa laittaa sitten kun mikään ei enää auta ja haluaa auton pois käsistään... Tukkii lämppärinkennon tai siis huonontaa lämmönjohtavuutta niin paljon että kyllä huomaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
12ht alakerta remppaa Leca Tekniikka & Jutustelu 8 29.06.2012 18:12
HJ60 akseli remppaa... Ticru Maasturiprojektit 7 11.12.2007 16:48
Sauna palaa! (remppaa pukkaa) SamiN Chit-Chat 23 27.01.2007 15:58
Pientä remppaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 0 18.02.2005 19:54
Että semmosta remppaa... Dojo Tekniikka & Jutustelu 6 25.10.2004 20:03


Sivu luotu: 19:32 (GMT +2).