Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.09.2012, 18:37
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

onko tää minkä vuotinen ja paljon ajettu avensis? 100heppaset tais olla 2000-2003 mallisia.
jos on yli 400tkm ajettu niin kannattaa jo kone vaihtaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.09.2012, 20:04
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Niin tuo mun peli on Yaris Verso, eikä avensis. Mittarissa 270tkm ja nokalla tosiaan 1.4-litranen D4D kone. Huomenna testailen ajella kehä 3:sta pitkin töihin. Jotenkin on fiilis että koneessa pitää olla koko ajan kierroksia että se neste lähtee kiertään. Se vois viittaa siihen pumppuun? Oiskohan tuossa hyötyä laittaa toinen pumppu sinne? Onko siitä jotain haittaa? Sit pitäs vielä varmistaa oikea mesta ettei se sekoita alkuperäistä kiertoa. Kait noita pumppuja motonetista saa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.09.2012, 23:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Pikaisesti topiikki luettuna:


Siis siinä on eberi:, miten se on kytketty?
Jos on pistetty vain johonkin letkun väliin, niin onko letku jouduttu kierrättämään siten, että vesi ei enää kierrä? ja aiheutuuko tästä, että esim kannen takaosassa vesi ei kierrä kunnolla, vaan lämpenee hivenen enemmän-> kiertää huonommin -> lämpenee lisää -> kiehuu (arvaus)

termostaatti: onko alkuperäinen? siis noita tarviketermostaatteja ei kannata käyttää; sillä ne on parhaimmillaankin välttäviä:
esim. HDJ-80 tarviketermostaatti (valmistaja?) ei sulje koneen sisäistä kiertoa, kun termostaatti aukeaa lähes täysin, ja kylmänä ei sulkeudu tiiviisti, alkuperäisessä kumi tiiviste! ja virtauspinta-ala pienempi jne.....

Tuossa hdj:n alkuperäinen termari http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=113810

Jos vesipumpusta siivet irti: niin vesi ei kierrä käytännössä ollenkaan, vrt. olman remmiä ajaminen.

Onko sinulla mahdollista tuoda paisuntasäitiön huohotusta näkösälle; siis että tuleeko ilmaa koko ajan?

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 16.09.2012 23:51 Perustelu: Linkki lisätty
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.09.2012, 00:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis siinä on eberi:, miten se on kytketty?
Jos on pistetty vain johonkin letkun väliin, niin onko letku jouduttu kierrättämään siten, että vesi ei enää kierrä?
Näissä tehdasasenteinen Eberi. Ei erillistä vesipumppua.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2012, 07:36
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis siinä on eberi:, miten se on kytketty?
Jos on pistetty vain johonkin letkun väliin, niin onko letku jouduttu kierrättämään siten, että vesi ei enää kierrä? ja aiheutuuko tästä, että esim kannen takaosassa vesi ei kierrä kunnolla, vaan lämpenee hivenen enemmän-> kiertää huonommin -> lämpenee lisää -> kiehuu (arvaus)
Kuten matti tuossa jo mainitsi niin tuo on alkuperäinen eberi. Se on koneen takana. Koneesta tulee letku eberille ja eberistä menee letku lämmityskennolle. Ei se kovin suurta mutkaa tee siinä.

Lainaus:
termostaatti: onko alkuperäinen?
Ei hajuakaan. Olettaisin että jos se on joskus vaihdettu niin se on toitsun huollon toimesta, koska tuossa on tosiaan toitsun täydellinen huoltokirja. Ei sitä ole koskaan muualla käytetty huollossa.

Lainaus:
Onko sinulla mahdollista tuoda paisuntasäitiön huohotusta näkösälle; siis että tuleeko ilmaa koko ajan?
Tyhjäkäynnillä sieltä ei tule ilmaa, eikä nestettä. Eikä myöskään silloin kun konetta kierrättää. Ajossa se pullo silloin ilmauksen jälkeen täyttyi. Vähän vaikea on ajossa sanoa tuleeko sieltä ilmaa

Mut en jaksanut tänään lähteä kehä 3:sta ajeleen töihin vaan vetäsin kehä 1:sen kautta. Työmatka n.15km. Kertaakaan ei tullut lämpöä autoon Vittu mikä systeemi tuossa on. Siinä on joku insinööri keksinyt todella vittumaisen jäähdytysjärjestelmän. Duunipaikan pihalla katsoin että pulloon ei ole tullut kamaa, eikä nesteentaso ole laskenut paisarissa. Eikä se ole myöskään noussut. Kone ja letkut oli kyllä lämpimiä, mutta lämppärille menevät letkut oli haaleat. Eli siellä se ilmalukko on jos sellainen on. Alan kallistua sille idealle että teen sen T-haaroituksen tuohon lämmityskennolle. Sitä kautta nesteet sisään niin ei pitäisi olla ilmalukkoja. Ja sen kautta saa myös ilmat pihalle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.09.2012, 07:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Laita siihen ylimpään kohtaan mihin saa, semmonen automaatti ilmaus käikäle mitä käytetään talon patteri verkossa.

Vaan mites se paisuntasäiliön / syylärin korkki?? Eli onko varmasti kunnollinen että se systeemi ylipaineistuu lämmitessään tarpeeksi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.09.2012, 11:41
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Laita siihen ylimpään kohtaan mihin saa, semmonen automaatti ilmaus käikäle mitä käytetään talon patteri verkossa.
Jaa tuollaisiakin on? Toimiiko ne tuossa autohommassa vai tuleeko auton järjestelmään vakiona jo liikaa painetta? Ettei se heitä nesteitä sitten pihalle?

Lainaus:
Vaan mites se paisuntasäiliön / syylärin korkki?? Eli onko varmasti kunnollinen että se systeemi ylipaineistuu lämmitessään tarpeeksi.
Kyllä siellä paine pysyy. Joten en usko tuon olevan ongelma.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.09.2012, 12:08
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Asiasta en mitään tiedä, mutta tuli mieleen, että toimiiko lämppärinkennolle menevän veden venttiili satunnaisesti? Olettaen että sellainen siinä on.
Tietysti jos lämppärin säädin ollut koko ajan kuumalla, niin silloin se vika tuskin tuossa on.

Jotenkin on mielessä sellainen, että jäähdytysnesteestä pystyisi tutkimaan onko sekaan päässyt pakokaasuja...

Ja eikös tojotalta saa huoltohistoriaa kysymällä? Sulkisi pois itsetehdyt korjaukset kannentiivisteen osalta. Kaikki kun ei osaa kiristää kantta oikein, vaikka avaimet käsissä pysyy ja mekaanisesti muuten osaakin (näin omasta kokemuksesta).
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
12ht alakerta remppaa Leca Tekniikka & Jutustelu 8 29.06.2012 18:12
HJ60 akseli remppaa... Ticru Maasturiprojektit 7 11.12.2007 16:48
Sauna palaa! (remppaa pukkaa) SamiN Chit-Chat 23 27.01.2007 15:58
Pientä remppaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 0 18.02.2005 19:54
Että semmosta remppaa... Dojo Tekniikka & Jutustelu 6 25.10.2004 20:03


Sivu luotu: 02:42 (GMT +2).