![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tänään tuota tutkittiin porukalla vähän lisää. Hieman mystisesti se toimii. Eli kylmä kone ilmattiin alipaineella. Päädyttiin tilanteeseen ettei se imenyt enää nestettä koneeseen, eikä koneesta tullut ilmaa. Viritin paisunta säiliön ylivuoto letkuun puolen litran pullon, mihin idea oli että jos se viskaa nesteet pihalle niin ne menee pulloon. Auto käyntiin, eberi vielä päälle ja hetki meni niin sieltähän tuli niin perkeleen kuumaa ilmaa auton sisälle. Pulloon ei tullut mitään nestettä. Hieman kaasuttelua ja ei mitään vaikutusta. Sitten vedetään n.4km lenkki autolla. Nyt tuo pullo oli ihan täynnä. Ja kun auto oli parkissa niin se päästi ilmaa pulloon. Todettiin että kait se sitten on jostain halki kun sitä ilmaa tulee sinne järjestelmään.
Tyhjensin pullon ja katsoin paisuntasäiliöön. Nesteen taso oli sama kuin ennen ajoon lähtöä. Pullo takaisin paikalleen. Ajoa n.25km ja pullon pohjalle tule 1cm nestettä. Seuraavaksi ajoa n.100km ja nesteen määrä pullossa ei lisäänny. Autoon tulee koko ajan lämmintä. Nesteen taso ei laske paisuntasäiliössä, mutta ylävesiletkusta huomaa että siellä järjestelmässä on ilmaa. Eli mistä tuo ilma tulee järjestelmään? Miksei nesteenmäärä vähene? Miksi lämmitys toimii? Tuo lämmityskenno on vesijärjestelmän korkeimmalla paikalla, moottorin yläpuolella. Tämän takia se pitää alipaineella ilmaa. Voisko tuo olla vaan niin että vesipumppu ja termari on finaalissa? Veden kierto ei ole riittävä? Mulla on tuohon ostettuna jo uusi termari ja vesipumppu. Pumpun vaihto on vaan jäänyt tekemättä kun se vaatii moottorin irroitusta. Tosin ei sitä tarvii kun kulma saada alas, mutta silti. Samalla kertaa olisi sitten vaihdossa tuo termari. Ei mitään tietoa milloin termari tai pumppu ois vaihdettu. Tuo kun on ketju kone niin ne voi olla jopa alkuperäisiä. Pitäs saada joku idioottivarma testi millä tietäisi onko tuossa kansivaurio vai ei? Ei sitä turhaan viitsi lähteä repiin auki. Nesteen sekaan kun ei tule öljyä, eikä öljyn sekaan mene nestettä. Neste ei myöskään haise pakokaasulle. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuli muuten samalla huomattua että toitsulla on käynyt melkoinen suunnittelu kukkanen tuon eberin suhteen. Se kun käynnistyy niin sieltähän tulee tietenkin savua. No sen pakoputki on suunnattu suoraan moottorin takakulmaan. No yllättäen kun auto seisoo paikallaan niin kaikki pakokaasu nousee suoraan konehuoneeseen ja siitä sitten puhallin imasee ne autoon. Oli muuten melkoinen savu siellä autossa kun paikallaan tuota eberia polteltiin
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ööö nyt tuota varmaan kanattaisi hommata paikalle joku manaaja tms.
Vesi pumppu ei mene paskaksi muuten kuin että sieltä menee laakeri ja se rupeaa kusemaan ulos ja sitten porsii kokonaan. Eli se on niin simppeli kuin olla voi. Vaan vaiha se termari ensin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ei tarvi manaajaa:
tarjotaas tähänkin se (v)anha (w)elhon kikka, vaihda ENSIMMÄISENÄ paisuntasäiliön korkki / paisari ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Muuten menee ainakin C-sarjan koneissa... Alkaa jostain raosta kiskoa ilmaa järjestelmään. Vuotaa seisoessa silloinkin niin vähän ettei vielä suuremmin huomaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on takana n.500km ajoa. Suurinosa motarilla. Nesteenmäärä ei ole lisääntynyt pullossa, mutta jonnekin se on vettä imassut paisuntasäiliöstä. Laitoin sinne mökillä hieman lisää kamaa. Kotiin kun ajeli niin pulloon ei tullut nestettä ja säiliön pinta oli sama. Ohjaamoon tuli niin perkeleen kuumaa ilmaa koko matkan ajan. Jossain tuolla mättää jokin, mutta mikä se on? Kansi tuntuu ehjältä. Ei se noin voi toimia jos se ois rikki? Ilmaukseen sain myös neuvon että kaikki nesteet pihalle ja nesteet lisätään alipaineella sisään. Mietin tuossa myös että jos laitan T-haaran tuohon lämmityskennon kohdalle. Siihen joku hana tms millä voi ilmat päästää pihalle tai laskea nesteet koneeseen. Toi kenno on korkeimmalla kohdalla.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eli nyt älä oikeastaan tee mitään muuta kuin pidät sen paisarin täynnä nestettä ja pidät sen pullo patentin vielä varalla.
Tai niin meitsi tekisi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samankaltainen ongelma oli mun vesicuuleri-viritelmässä, pitempään ajellessa nestepinta nousi paisarissa ja cuulerissa oli ilmaa vesitilassa (ilmaruuvi oli ylimmäisenä, joten helppo tsekata). Ja siis täysin erillinen suljettu järjestelmä, ei voinu syyttää kantta. ![]() Ainiin, ja siinä oli VW-paisari. Mut ehjä sellanen... kai. Mutta niin viritelty että sen kautta ei mitään kiertäny, joten en osannu syyttää sitä. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 15.09.2012 23:12 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
miten muuten ylävesiletkusta huomaa, että siellä on ilmaa ? meinaaks että se on "löysä / pehmeä" ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
12ht alakerta remppaa | Leca | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.06.2012 18:12 |
HJ60 akseli remppaa... | Ticru | Maasturiprojektit | 7 | 11.12.2007 16:48 |
Sauna palaa! (remppaa pukkaa) | SamiN | Chit-Chat | 23 | 27.01.2007 15:58 |
Pientä remppaa | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.02.2005 19:54 |
Että semmosta remppaa... | Dojo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.10.2004 20:03 |