Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.09.2012, 11:15
Zabu Zabu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.09.12
Sijainti: Susiraja
Viestit: 12
Perusasetus

Mitä öljyjä?


Minkälaisia öljyjä alan konkarit on käyttänyt (ja suosittelee) D21 King Cabeissa laatikoissa ja perissä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.09.2012, 08:12
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Käyttöohjekirjasta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zabu Näytä viesti
Minkälaisia öljyjä alan konkarit on käyttänyt (ja suosittelee) D21 King Cabeissa laatikoissa ja perissä?
Vaihteistoon; GL-4:sta (80W-90 siis) ja vetopyörästöön GL-5:sta (75W-90).

Mut itsellä vaihtestossa on Mobilin 75W-90:t ja perässä sit LS:t tyyppistä ja myös 75W-90 ja Mobilin nuokin. Eikä oo 100tkm aikana tullut ongelmia vaihteistoon vielä (vaihtuu tuossa kohta uusiin et pysyykin ehyenä). Merkkikin vaihtuu Valvolinen tuotteiksi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.09.2012, 10:40
Zabu Zabu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.09.12
Sijainti: Susiraja
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Vaihteistoon; GL-4:sta (80W-90 siis) ja vetopyörästöön GL-5:sta (75W-90).

Mut itsellä vaihtestossa on Mobilin 75W-90:t ja perässä sit LS:t tyyppistä ja myös 75W-90 ja Mobilin nuokin. Eikä oo 100tkm aikana tullut ongelmia vaihteistoon vielä (vaihtuu tuossa kohta uusiin et pysyykin ehyenä). Merkkikin vaihtuu Valvolinen tuotteiksi.
Oman kärryni käyttöohjekirja luultavasti maatunut tomuksi jo aikoja sitten ja laatikon öljyjä ei ei vaihdettu ainakaan -98 vuoden jälkeen. Siitä huolimatta ainakin toistaiseks viitonen pysyy silmässä ja pakkikin toimii, on ne Nissanit lujaa laatua

Kiitän vastauksesta, nyt tietää käydä hankkimassa sopivat litkut, jos vaikka vielä seuraavat 20 vuotta auto jaksais palvella.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.09.2012, 10:48
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Vaihteistoon; GL-4:sta (80W-90 siis) ja vetopyörästöön GL-5:sta (75W-90).

Mut itsellä vaihtestossa on Mobilin 75W-90:t ja perässä sit LS:t tyyppistä ja myös 75W-90 ja Mobilin nuokin. Eikä oo 100tkm aikana tullut ongelmia vaihteistoon vielä (vaihtuu tuossa kohta uusiin et pysyykin ehyenä). Merkkikin vaihtuu Valvolinen tuotteiksi.
Itselläni vaihteisto tuntuu kohmettuvan kovilla pakkasilla, auttaisikohan tähän juoksevampien öljyjen vaihto?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.09.2012, 12:54
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Auttaa...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temuu Näytä viesti
Itselläni vaihteisto tuntuu kohmettuvan kovilla pakkasilla, auttaisikohan tähän juoksevampien öljyjen vaihto?
Auttaahan ne notkeemmat paljonkin. Eli 75W-90:set molemmille osiin, niin ei oo ihan niin kankeet enään. Vaihteiston puolellehan tuossa vihkosessa on et 4litraa ja jakolaatikkon 2,2litraa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.09.2012, 17:48
Ratsuni Ratsuni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: pori
Viestit: 30
Perusasetus

mikä perässä vois olla vika. tuossa 50km ja ylöspäin mitä lujempaa
ajaa niin sitä kovempaa alkaa metelöimään.

eli veto päällä ei kuulu mitään eikä moottorijarrutuksessa, mutta kytkin
pohjassa ja pienellä kaasulla, tuolla satasen vauhdissa ääni ottaa
jo aivoon kun rahisee niin kovasti
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.09.2012, 19:13
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Onko varma...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ratsuni Näytä viesti
mikä perässä vois olla vika. tuossa 50km ja ylöspäin mitä lujempaa
ajaa niin sitä kovempaa alkaa metelöimään.

eli veto päällä ei kuulu mitään eikä moottorijarrutuksessa, mutta kytkin
pohjassa ja pienellä kaasulla, tuolla satasen vauhdissa ääni ottaa
jo aivoon kun rahisee niin kovasti

Onko varma et perästä kuuluu, ettei ois vaihteiston laakerointi antautuun...
Mut mikäli perästä, niin siellä hampaat kuluneet teräviksi ja sitten sitä myöten huutaakin. Mut vedon ollessa päällä ei kuulu, niin ihmetyttää vähän...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.09.2012, 19:19
Ratsuni Ratsuni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: pori
Viestit: 30
Perusasetus

kuuluu takaa vasemmalta puolelta? ääni hiljeni pikkasen
kun vaihto kardaanin tukilaakerin,
se on joo kummaa kun ajat tasakaasulla niin on aivan hiljasta
mut pikkasen kun helliittää kaasusta niin alkaa rallattaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.09.2012, 19:37
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Oisko joku jarrukengän jousi irti, että aiheuttas rahinaa... Pyörii jo satkun vauhdeissa enemmän, mitä pikkusiin vertaa ja ei vielä niin selkeesti kuulu.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.09.2012, 21:06
Ratsuni Ratsuni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: pori
Viestit: 30
Perusasetus

ei oo mitään rahinaa, itse veikkaan että kuuluis laakerista.

pitääkö huomen nauhoittaa jotta tietäis millanen rallatus kuuluu?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.09.2012, 10:45
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Onko ratasta väännellessä välystä tuntuvissa? >Rallattelu kylä viittais laakeriin, jonka irrotus on kyllä mukava tehdä, ellei oo työkalua siihen. Mut mikäli entinen ni sit ei välttämättä tarvi varoksia sen irrottelussa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.09.2012, 07:51
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ratsuni Näytä viesti
mikä perässä vois olla vika. tuossa 50km ja ylöspäin mitä lujempaa
ajaa niin sitä kovempaa alkaa metelöimään.

eli veto päällä ei kuulu mitään eikä moottorijarrutuksessa, mutta kytkin
pohjassa ja pienellä kaasulla, tuolla satasen vauhdissa ääni ottaa
jo aivoon kun rahisee niin kovasti
Omassani siis suoraan sanottuna julmettu räminä satasen vauhdista kun kaasua kevittää. Mikäli on vähänkin vetoja tai moottorijarrustusta ääntä ei kuulu.

Kardaanin kannatinlaakerin vaihtelin myös.

Omastani löytyy siis ilmeisesti sama "ominaisuus" tuota paikanneltiin kaverin kanssa "ajamalla" takarenkaat ylhäällä ja kuunnellen mistä meteli tulee...

Varmuutta asiaan täysin saatu, mutta kardaanista tuo tuntui eniten tulevan. Kannatinlaakerin edessä oleva liitos oli hieman löysä -> kiristin -> ääni heikkeni hetkeksi -> nyt kuitenkin taas sama ominaisuus, olisikohan tehnyt lisää tilaa ja rämisee sen takia.

Öljyt vaihdettu kaikkialta, magneeteissa ei ollut mitään ihmeellistä.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.09.2012, 11:02
Ratsuni Ratsuni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.12
Sijainti: pori
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Omassani siis suoraan sanottuna julmettu räminä satasen vauhdista kun kaasua kevittää. Mikäli on vähänkin vetoja tai moottorijarrustusta ääntä ei kuulu.

Kardaanin kannatinlaakerin vaihtelin myös.

Omastani löytyy siis ilmeisesti sama "ominaisuus" tuota paikanneltiin kaverin kanssa "ajamalla" takarenkaat ylhäällä ja kuunnellen mistä meteli tulee...

Varmuutta asiaan täysin saatu, mutta kardaanista tuo tuntui eniten tulevan. Kannatinlaakerin edessä oleva liitos oli hieman löysä -> kiristin -> ääni heikkeni hetkeksi -> nyt kuitenkin taas sama ominaisuus, olisikohan tehnyt lisää tilaa ja rämisee sen takia.

Öljyt vaihdettu kaikkialta, magneeteissa ei ollut mitään ihmeellistä.
jos ottais kartaanin irti ja ajais etuvedolla niin tietäis että kuuluuko perästä?
vai liikkuuko tuo pelkallä etuvedolla?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.09.2012, 14:22
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Liikkuu...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ratsuni Näytä viesti
jos ottais kartaanin irti ja ajais etuvedolla niin tietäis että kuuluuko perästä?
vai liikkuuko tuo pelkallä etuvedolla?
Kyllähän se liikkuu ihan ns. etuvetosenakin... Itsellä josksu oli jonkusen päivän ku kannatilaakerin metsästys oli edessä (tai oikeestaa osien ku isäntä oli hukannut niit)....
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.09.2012, 14:55
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ratsuni Näytä viesti
jos ottais kartaanin irti ja ajais etuvedolla niin tietäis että kuuluuko perästä?
vai liikkuuko tuo pelkallä etuvedolla?
Kyllähän se tosiaan pitäisi liikkua...

Kävin tuossa muutoskatsastelemassa turbon + välijäähyn, samalla pääsin hieman hypistelemään kardaaneja.
Takakardaanista kun ottaa kiinni ja pyöräyttää niin pyörii jonkin verran (pari cm) ennen kun perä tai aski ottaa kiinni, tämä normaalia?
Kardaanin liitos tuntui tällä kertaa tiukalta, joten vika tuskin on siinä...
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.09.2012, 15:55
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Olikos...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
Kyllähän se tosiaan pitäisi liikkua...

Kävin tuossa muutoskatsastelemassa turbon + välijäähyn, samalla pääsin hieman hypistelemään kardaaneja.
Takakardaanista kun ottaa kiinni ja pyöräyttää niin pyörii jonkin verran (pari cm) ennen kun perä tai aski ottaa kiinni, tämä normaalia?
Kardaanin liitos tuntui tällä kertaa tiukalta, joten vika tuskin on siinä...
<olikos vaihde vapaalla ku pyörittelit?

Millaset luvut tuli lapussa minkä veit konttorille? Ja oliko miten tarkkaa touhua? Omien jälkiturbottelujen kohalla ei mitenkään suureellista ollut viimesen kohalla (olihan se ollut 7v jo laiton kampe).
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.09.2012, 07:22
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
<olikos vaihde vapaalla ku pyörittelit?

Millaset luvut tuli lapussa minkä veit konttorille? Ja oliko miten tarkkaa touhua? Omien jälkiturbottelujen kohalla ei mitenkään suureellista ollut viimesen kohalla (olihan se ollut 7v jo laiton kampe).
Vapaalla oli, mutta tuo välys siis havaittavissa ennen kun perässä ottaa joku kiinni ja auto alkaa liikkua...

Itse ajattelin tehdä homman pykälien mukaan, on tuo cooleri keulalla hieman huomiota herättävä.
Lapulla (ja oikeasti ainakin tässä vaiheessa) tehoa n.78kW / 217Nm (0,3bar).

Toiminta oli mielestäni sopivan tarkkaa, alusta & jarrut osoitin yhdenmukaisiksi tehokkaimman mallin kanssa (netistä tulosteltuja lappuja & merkkiliikkeen leimalla pari) + Teholappu.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 22:20 (GMT +2).