![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() siis mitä tarkoittaa "ei saa tarpeeksi tehoja"Siis kun käsijarru on kunnossa, niin kyllä siinä tehoa löytyy, siis ainakin normaalikäyttöön. Katsastuksessa mittari kiipesi henkilöautodynolla lähes puoleen väliin, ja tuo katsastaja ei ollut mikään bodari ![]() toki nuo jarrut on käytetty auki, puhdistettu ja säädetty. Mutta jos pitää pitää joillakin metrisillä renkailla, jarrut suoliejua täynnä ja lähes pystysuoralla kalliolla, niin siihen ne ei varmaan pysty. (Automaatin parkkilukolla pysyy siinäkin...)
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
hiukan samoilla linjoilla, jos alkup. versioon saa osia, ja hiukan viitsii paneutua, on varmasti parempi ja tehokkaampi kuin kardaanikäsijarru, joka on vielä aivan hanurista kun ei tosipaikassa pidä autoa paikallaan ilman takalukon päällä oloa
... laita kuntoon vaan se oriGinaali
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hodarin käsijarru lakkaa pitämästä ainakin jos ne jarrukilvet ruostuu niin ohueksi, että käsijarrusta vetäessä koko pelti antaa periksi. Uudet kilvet on sen 650€/kpl tjsp. Jos kilvet ei ole pahasti ruosteessa, niin sen saa kyllä toimimaan ehjillä kengillä (ebaystä ja varmaan millneriltäkin saa halvalla verrattuna merkkiliikkeeseen) ja herkistelemällä hilut ja säätämällä ne vaijerien esijännitykset kilven luota tojon ohjeiden vastaisesti niin tiukaksi, että rumpu/levy pyörii justiinsa, mutta heti kun koskee vaijeriin, niin alkaa ottaa kiinni.
Siltikin, vaikka omaan hodariin löysin ruosteettomat kilvet ja uusin kengät, voitelin, säädin, käänsin ja väänsin, niin nykyisen rumpujarrullisen 75-sarjasen kässäri on jostain syystä paljon jämptimpi kuin mitä hodariin sai tehtyä. Jos kilvet on ihan moro, niin halpaa ja helppoa ratkaisua ei taida ollakaan. Jos oikein muistan, niin eräs mies Hollolasta teki näin: HJ:n kilvistä otettu keskiosat + vivut, HJ:n kengät ja sitte ite satulan kiinnitys putkeen tehty hardoxista. Viisaammat korjatkoon.... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta monesti olen miettinyt, että mitä etua kardaanikässärillä saavutetaan?
(Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, ainoastaan tyhmiä kysyjiä) ![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos autossa on takana rumpujarrut joiden kautta käsijarru vaikuttaa niin ekan upotuksen jälkeen käsijarrun teho on olematon.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja jos kunnolla metässä rymyää ja pakittelee niin jokakerta saa viritellä käsijarrunvipuja ja vaijereita uusiks kun repsottaa vähän sieltä täältä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ja kun kardaani-kässärin apuna on perävälitys, niin se pitää hemmetin hyvin.
Meidän range toimii aika paljon vinssiankkurina joka reissulla, ja suurinpaan osaan riittää että vetää sen käsijarrun päälle. Hirmu kova veto voi vaatia akselilukkoja päälle ja ehkä jopa jalkajarrullekin menoa, mut siten on kyllä tosi lähellä tilanne ettei renkaat enää pidä. |
![]() |
Luokat |
hodari, toyota |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kardaani käsijarru suunnitelu apua | taksi24h | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 04.02.2014 13:37 |
Kardaani käsijarru tml | karppa2 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 30.03.2012 20:31 |
Myyty Kardaani käsijarru+satula TML toyota | hojo85 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 03.02.2011 14:29 |
ilmapussit Hodariin | pee | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 27.02.2009 13:23 |
Kardaani käsijarru Split Caseen? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.12.2007 13:54 |