![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja jos kunnolla metässä rymyää ja pakittelee niin jokakerta saa viritellä käsijarrunvipuja ja vaijereita uusiks kun repsottaa vähän sieltä täältä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja kun kardaani-kässärin apuna on perävälitys, niin se pitää hemmetin hyvin.
Meidän range toimii aika paljon vinssiankkurina joka reissulla, ja suurinpaan osaan riittää että vetää sen käsijarrun päälle. Hirmu kova veto voi vaatia akselilukkoja päälle ja ehkä jopa jalkajarrullekin menoa, mut siten on kyllä tosi lähellä tilanne ettei renkaat enää pidä. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kaks perävälityst auttaa asiaan... ei tommonen mallia BJ kässärirumpu oikein mua vakuuta, paitsi uutena, kuivana ja puhtaana...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]() Siis nyt mentiin HDJ-80 suhteen off roadin ajamiseen?
Minunkin mielestä tuo viimmeisin taka-akselin rumpujarru (olikohan BJ-42, hj-60/61-> h?j-7 srj -> ja eräät hdj-80 ?)
On parempi käsijarru kuin tuo HDJ-80 levyjarruilla olevan taka-akselin rumpu jarrut. Ja kuten Paavo kertoi niin kardaanikäsijarru voi olla hyvä (oliko Paavo:lla perävälitys yli 1:7,5 vai pikkusen harvempi? Suurimmassa osassa suomen hodareissa perävälitys on n. 3,7. -> Siis hodarin takakardaanin käsijarrulle pitää saada pitoa, että pitää yhtähyvin kuin alkuperäinen ? Mutta siis jos perävälitystä tihennetään, niin kardaanijarru sitä parempi. p.s Minun hodarissa käsijarru pyhdistettu/öljytty/uusittu/säädetty. ja noin 10x käytetty minulla ollessa ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kardaanikäsijarrun huono puoli on, että moottorilta päin tuleva momentti kovin herkästi ja huomaamatta ylittää käsijarrun lepokitkan. Hetken ajelun jälkeen käsijarru ei sitten pidäkkään enää ajoneuvoa taaksepäin viettävässä mäessä paikallaan. Kovasti harmitti, kun katsastuksen dyno oli ulkosalla paikassa, jossa oli tällainen taaksepäin viettävä mäki dynon jälkeen. Käkkäri kyllä läpäisi dynotestin, kun siinä on pyörimissuunta eteenpäin, mutta testin jälkeen vehje ei pysynytkään paikallaan.Tämä BeeJiin ja rumpumallisen kardaanikäsijarrun kanssa turatessa huomattua.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
kiitokset hyvistä komentiloista.. pitänee viellä kokeilla jollain konstilla sitä rimmailla vaikka kaikki konstit alakaa olla kokeiltu ja melekeen kaikkiosat uusittu eikä ole siltikään oikein vakuutanu sen tehot kyllähän tämäkii hodari paikalaan kestää kun laittaa kepin P asentoon mutta en ole uskaltanu vinsaillessa ja jyrkissä mäkilöissä sen varaan jättee..
Viimeksi muokannut rymy : 15.09.2012 18:38 |
![]() |
Luokat |
hodari, toyota |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kardaani käsijarru suunnitelu apua | taksi24h | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 04.02.2014 13:37 |
Kardaani käsijarru tml | karppa2 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 30.03.2012 20:31 |
Myyty Kardaani käsijarru+satula TML toyota | hojo85 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 03.02.2011 14:29 |
ilmapussit Hodariin | pee | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 27.02.2009 13:23 |
Kardaani käsijarru Split Caseen? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.12.2007 13:54 |