Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2012, 20:28
Herenä Herenä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.11.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 146
Perusasetus

Vitaran diesel


Nostellaan vanhaa aihetta!
Eli on kenelläkään kokemusta 2litraisesta diesel vitarasta? Vm 97-99
Itselläni olisi mielenkiintoa hommata diesel vitara.
Mutta minkälainen auto kyseessä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.09.2012, 12:12
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Tuo menopeli mitä minä meinasin ostaa oli kaverin. Ja tosiaan varaosia ei tahdo saada mistään. vm.97 eteenpäin ne on kait GrandVitaroita?

Mitä itse tuolla vitaralla muinoin on tullut ajeltua ja oltua kyydissä niin kyllähän se kivasti liikkuu ja kulutus on kohtuu pientä. Jos oikein muistan niin alle 7l/100km menee sekalaisessa ajossa. Tekniikan kanssa siinä ei ole pahemmin ollut murheita. Mitä tuo vaihdelaatikon korvakelohkesi.

Jos tuo kuvan kaltainen diesel vitara kiinnostaa niin se on edelleen kaupan. Kohtuu edukkaasti vielä. Ainoa että vaihdelaatikko on irti. Siihen pitäisi tuo korvake hitsaa kiinni. Ja kun loota irroitettiin niin pakoputki vedettiin palasiksi, joten sekin pitää tehdä uusiksi. Leimaa siinä muistaakseni oli ensi kevääseen. Mutta tosiaan varaosien saanti on nihkeää. Moottoriin kait saa osia Mazdan varaosista, mutta sit pitäs tietää vähän enemmän tuosta moottorista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2012, 21:28
jallu80:n Avatar
jallu80 jallu80 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.05
Sijainti: Vieremä, Finland.
Viestit: 698
Perusasetus

Itellä oli tuommonen -98 vuotinen dieseli. Enpä jääny hirveesti kaipaamaan. Yhden kannen jouduin vaihtamaan ja siitä se riemu alkoi. Siinä humppas nesteet sen jälkeen aina ylös alas. Ja sitten se saatana ruoste... Joka katsastukseen piti paikkoja tehdä helmoihin ja joka paikkaan.
Muuten oli ihan jeess peli paitsi että melkein ysiä se söi dieseliä. Ja vaunu, pieni semmonen perään, niin syönti oli 13l.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.09.2012, 00:57
Arde72 Arde72 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: Rauma
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jallu80 Näytä viesti
Itellä oli tuommonen -98 vuotinen dieseli. Enpä jääny hirveesti kaipaamaan. Yhden kannen jouduin vaihtamaan ja siitä se riemu alkoi. Siinä humppas nesteet sen jälkeen aina ylös alas. Ja sitten se saatana ruoste... Joka katsastukseen piti paikkoja tehdä helmoihin ja joka paikkaan.
Muuten oli ihan jeess peli paitsi että melkein ysiä se söi dieseliä. Ja vaunu, pieni semmonen perään, niin syönti oli 13l.
Itellä vm.-99 grand vitara. Olen nyt omistanut tämän about 10kk ja ainoa mitä oon joutunut tekeen on kallistuksenvakaajan vasen nivel antautui. Mutta tämä on kyllä Bensakoneinen,joten ei ole suoraan verrannollinen dieselkoneiseen..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2012, 06:28
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jallu80 Näytä viesti
Itellä oli tuommonen -98 vuotinen dieseli. Enpä jääny hirveesti kaipaamaan. Yhden kannen jouduin vaihtamaan ja siitä se riemu alkoi. Siinä humppas nesteet sen jälkeen aina ylös alas. Ja sitten se saatana ruoste... Joka katsastukseen piti paikkoja tehdä helmoihin ja joka paikkaan.
Muuten oli ihan jeess peli paitsi että melkein ysiä se söi dieseliä. Ja vaunu, pieni semmonen perään, niin syönti oli 13l.
Tuo ruoste homma taitaa pätee kaikkiin japsi maastureihin?

Mut tuo peli ei kyllä ihan noin paljoa ole syönyt. Kärryä sillä ei ole pahemmin edes vedetty. Jotain jarrutonta enintään ja ei se paljoa senkään kanssa syönyt. Kannen kanssa ei myöskään ole ollut ongelmaa. Kaveri on tuolla joku 150tkm tullut ajaneeksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.10.2012, 18:27
Herenä Herenä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.11.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 146
Perusasetus

vitara td


Tuli hommattua tollainen tdi vitara.
Samanlainen kun yllä olevassa kuvassa!

Jousikorotusta pitäs alkaa suunnittelemaan.
Tässä mallissa ei oo vääntösauvoja edessä.
Jouset joka nurkassa.
Mulle riittäis toi 35mm korotus,sais pikkuisen maavaraa lisää.Sopis myös isommat renkaat alle.
Käy varmaan jonkun henkilöautonkin jouset,tai niin ainakin jostain luin.

Keskikulutus alkaa seiskalla/100km.
Kulutukseen oon positiivisesti yllättynyt! Luulin että kympin vie seka-ajossa.

Helmat piti vaihtaa,niistä ruostereikiä,mutta palkit ruosteettomat.
Toivottavasti noi muovihelmat kestää mukana!
Autolla tulee metsästys ajoa huonoja teitä pitkin,ei mitään offausta.

Toiset vanteet pitäs löytää,ei käy vanhemman vitaran vanteet.
Ottaa jarrusatulaan kiinni!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.10.2012, 08:30
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Muistaakseni vääntösauvat siellä keulassa on vaikka siellä onkin jousi näkyvissä. Ei noita Vitaroita ole kait koskaan tehty muulla systeemillä?

Sitä ruostetta muuten riittää puskureiden ja niiden muovilevikkeiden alla. Kannattaa katsoa ettei käy niin että puskuri tippuu motarille ;-)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.10.2012, 17:18
Herenä Herenä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.11.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 146
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Muistaakseni vääntösauvat siellä keulassa on vaikka siellä onkin jousi näkyvissä. Ei noita Vitaroita ole kait koskaan tehty muulla systeemillä?

Sitä ruostetta muuten riittää puskureiden ja niiden muovilevikkeiden alla. Kannattaa katsoa ettei käy niin että puskuri tippuu motarille ;-)
Pystyykö niitä vääntösauvoja mistä kiristämään?
En löytäny omasta kiristysmuttereita.
En oo varmaan älynny katsoa oikeesta kohdasta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.10.2012, 21:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Muistaakseni vääntösauvat siellä keulassa on vaikka siellä onkin jousi näkyvissä. Ei noita Vitaroita ole kait koskaan tehty muulla systeemillä?
Vääntösauvajousituksessa ei ole kierrejousia, eivätkä ne siten voi olla näkyvissä. Ja tässä siis näkyy eli kyseessä siis kierrejouset, turha etsiä niitä vääntösauvojen päitä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suzuki Vitara -90 MYYTY noro O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2012 21:20
M: Suzuki Vitara offgrizen O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2007 13:45
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" rocky4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.04.2007 18:07
M suzuki vitara kava38 O/M/V Ajoneuvot 0 03.11.2006 10:25
M: Suzuki Vitara 1.6 JLX 5-ov Hennu O/M/V Ajoneuvot 2 16.07.2006 22:37


Sivu luotu: 14:56 (GMT +2).