![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#751
|
||||
|
||||
![]()
no perkele! tänää tein anomuksen r-kioskilla 2 riviä+jokeri!
![]() ![]() ois tuo oikeesti ihana kokea nuo ylemmän suomen ohvitki joskus... ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#752
|
||||
|
||||
![]() Anomuksia vai Työtä ja hitsi laulamaan.
Late, noita anomuksiahan on ennenkin tehty ja tietäähän sen miten niissä on useinmiten känynnä!
Joten kovaa työtä ja hitsaamista on sun valttis! ![]() Teepäs Late se sun toinen portaali vehjes ensten "kiskuntoon" oon jo ootellu koska sen näkis maastossa? vai onkos tämän kohdalle tullu jokin ryppy rakkauteen? t. Yks Heslainen Hesasta, Ismo Ämmä. Enhän mää mistään mitää tiedä, meil on vaan asvalttii.
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#753
|
||||
|
||||
![]() ultimate jeeppi haaveissa.
porttaali akseli kuume ei vaan häviä mihikkään, eikä siihen auta myös sekään et tulee kateltua tääl palstalla muna pystyssä kekkula, uglyn tapsan ja muitten LEIMATTUJA portto vehkeitä...
![]() eli siinäpä se suurin syy miks tahtoo tähän autoon porttaalit. ei oo korttia vetää traikkua, ei intoa hankkia kuorkkia ja viroon/venäjälle on vähä helpompi lähtee jos ois puheaikaa autossa. kauheesti paljon kiinnostaa tuo venäjän safarointi vaikkei virossakaan vikaa ole mutta ku ulko ovelta on lähimmälle puuhamaan portille sen 12km.. ja näköjään läheltä viipuriakin löytyy ajettavaa ihan mukavasti. pääshä tuolla nytkin 4 päivää ilman mutta.. saispaha haastetta. tiiän sitäkään saako tähän ees leimattua porttaaleja? innolla odotan ku lähen kyselee konttorilta mite vaikuttaa se et tää on jo nyt poikkeuslupa ajoneuvo..?? ku tää lättä lava on nyt siis ihan "jees" ... omasta mielestä ![]() sama ku tosta "proto"sta ois tullu. ihan kiva mut ei sit kuitekaa mikään ultimate maasturi. liian korkee, vitu painava JA ei sitä leimaa.. joo siis voisha tähä ostella vaikka ja mitä lukkoja mut epäilen vahvasti danalaisten kestoa, tai lähinnä vetareitten.. no sit tilalle cromot ja oho .. hintaa yhteesä samanverta ku mitä nää porttaalit kustansi ![]() toteutumisesta en tiiä mut haave listan voi tehä aina ![]() - porttaalit levyjarruilla - epäilyttävän vähän hangattu valmetti turbolla vanhan öljyulko voitelun tilalle - käyttölaite koppaan hyde pumppu ja hytrauli vinssi - 37" 38" 39,5" tai jtn gumit - uus turma kaari systeemi ![]() ![]() saa kertoa mielipiteitä tai vaik vittuilla ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#754
|
|||
|
|||
![]()
No nythä nuo isommat renkaat sais sil perusteel et ei porttoboksit sovi pienten sisää :-) ja tingit Volvon orkkisrengaskoko + 51 mm, eihä sitä akseleitten alkuperäistä rengaskokoa ainakaan voi pienentää ku nehän käyttäytyy sen jälkee täysin arvaamattomasti :-)
|
#755
|
||||
|
||||
![]() Portaali on pop!
Joo! Onhan ne portaalit kaupunkilaisenkin märkä uni, vaan on JEgoNEErissä vielä sen verta tekemistä ennen kuin tarvii ruveta portaaleja ihmettelemään, ja täähän kulkee kyllä meikäläiselle ihan kiitettävästi maantien ulkopuolella ja maantielläkin.
Ite taas olen välillä haaveillut tämän leimaamisesta, vaan antaas katoo ny. Late, Tee niin kun miähet on aina tehnyt, anna tunteen viedä ja haki ne PORTAALIT! Löytyskös sieltä itä naapurista niitä vielä etullisesti? Katos Late tota. Hiukkasen harhaanjohtava myynti ilmoitus? http://www.nettiauto.com/jeep/wagoneer/5032799 t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 27.08.2012 20:58 |
#756
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
toki porttaali boksit voi tehä kätevä seppä myös ite ![]() ![]() hah! ![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#757
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#758
|
||||
|
||||
![]()
Tottahan toki voi tehhä ite
![]() http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=840928 Lisää vaa rattaita välii niin aina senku korottuu, parittoman määrän ku iskee niin ei tarvii pakilla vinguttaa kokoaikaa ![]() |
#759
|
||||
|
||||
![]() ei ku tämmösiä meinasin ![]() nää akselit tais olla patrollista/tojotasta tai jtn.. perät oli kiepattu viel ylösalasi ni oli high pinioni samalla. ja paineen säätö löyty tietysti ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#760
|
||||
|
||||
![]()
Porttaalit vaan!
Mieti sit myös sitä marssivauhdit tippumista! Mutta toki ketä se kiinnostaa, kun auto etenee ? |
#761
|
||||
|
||||
![]()
Mihin se marssivauhti tippuu, jos samalla kasvattaa vähän rengaskokoa?
|
#762
|
||||
|
||||
![]() Ketjulla!!!
Toteuta toi ketjulla niin voit tehdä vaikka METRIN korkeet portaalit!!!!
![]() t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#763
|
||||
|
||||
![]()
Tulee valmetin motin max kierrosluku vastaan esim 4,56 välitykset ja 39,5 bokkura niin 80 max vauhti kierrokset lähes 3000rpm .
|
#764
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() nyt taitaa noilla koneen kierroksilla / 35" renkailla huiput olla 90km/h. toki ei tuon tarviis mielellää yhtää kovempaa kulkeekkaan ![]() nyt akseleissa 3.54 tai jotai sinnepäi välitys on tässä nii kaua tullu raavittua munia tän asian suhteen et pakko jotai tehä asialle eli lauantaina käyn nappaamassa 2 kappaletta volvolaisia tallin lattialle jatko jalostukseen ![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#765
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() tarvii sit laittaa 44" boggerit ![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#766
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ketjuvälityksellähän tuo parin rattaan politiikka onnistuis, mutta löytyykö järkevän kokoista ketjua, mikä kestää? |
#767
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olis pitäny pyytää provikkaa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#768
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vaan paa ne porttaalit ja jos ei muuten onnistu niin tee itte. Ja tosiaan niin ne kumit pitää olla mitkä on ollu akseleissa alunperinkin koska muuten jarrut yms. voi olla todella arvaamattomat...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#769
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tiedän kyllä yhen chieffin johon on muutoskatsastettu volvolaiset rumpujarruilla, ja otteeseen rengaskooksi 37" muttei onnistu enää nykypäivänä. Kannattaa varmaan rakennellessa katella sillä silmällä noita prosenttejakin: https://lomake.fi/b/ec/index.cgi/dow...3&type=statics Viimeksi muokannut Viipo : 29.08.2012 05:39 |
#770
|
||||
|
||||
![]()
juu tuo rosentti homma on mielenkiintoinen ku nyt otteessa ei oo mitää rosentteja laitettu?
konttorin setä kävi koneelt kattomas poikkeus luvasta tietoja ja tuli takas ja sano ei näi vanhaa löyvy mitään. eli takautuvastiko sit laskevat lava muutoksen, koneen ( siitäkään ei otteessa lukee vaan käyttövoima dieseli) , porttaalit.. voi kyrpä et taitaa mennä hankalaks tää homma. toki onhan tuolla hallissa odottamassa alkuperänen valmet moottorointi aihio.. täähä ois kyl senpuolee veikeempi ku sais kabiinissa nukkua jalatpitkänä ja kaik reissu kamat sais kuivaan. toki täs on viel matkalaukku koneena.. valinnan vaikeutta ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#771
|
|||
|
|||
![]()
Ei muuta ku nallekolaa naamariin ja antaa asioiden muhia!
|
#772
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitoitusta vaikeuttaa mittaamattomat piikkikuormat, ehkä kestää ehkä ei. Esim moottoripyörissä noi perinteiset suunnittelukuormat ylitetään varmaan kolminkertaisesti. Jos käyttötunnit on vähäisiä voi suunnittelussa lähestyä venymäkuormia. Mulla oli järjetön visio tehdä ketjualennus hj:hin mutta selvisin ja ostin 5.29perät, nekin vielä hyllyssä.. Muistaakseni rattaat ja tarvittava ketju läheni hinnaltaa ratasparia, se taas kuormankestävyydeltään ylivoimainen.Näin muistaakseni..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#773
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitä en kyllä osaa sanoa, mitä ketjun pitäisi kestää vaikka siinä porttaaliboksikäytössä. Mutta löytyy sellaisikin yksirivisiä, minkä murtolujuus on n. 15 tonnia. Käytetään mm. funny bikeissä, joissa tehoa luokkaa 1500 hv. ketjujen kuluminen on minimaalista, kun ne ovat koko ajan öljyvoitelussa. Toki alussa tapahtuu venymistä, mutta lyhellä ketjulla sekin niin merkityksetöntä, että kiristyssysteemiä ei varmasti tarttisi tuollaisessa porttaaliboksissa. Silloin kyllä alkuperäinen mittailu pitäisi aika tarkkaan tehdä, kun isoja tehoja/momentteja kestävissä ketjuissa tuo lenkin pituus alkaa olla jonkinmoinen. |
#774
|
||||
|
||||
![]()
HYVÄ HYVÄ!!! kaik spekulaatio on tervetullutta!
![]() ![]() ![]() porttaalia asia edennu senverta et puolet on sitä mieltä et ei mitää toivoa saaha leimaa... ja perustuu mihin? ja puolet ollu sitämieltä et eiku leimalle! lippusia lappusia pitäs tulostella ja ottaa asioista selvää... "editoidaanpas hiukan ettei valtion salainen palvelu tuu ja hae miuta" ja kiva hymiö ![]() nii juu taas pukannu viteota vakio auto/ sity maasturi kisoista http://www.youtube.com/watch?v=aJNUT1oZ9Rw ... pyköraattiki ois varmaa mondeolla tullu mut oli kait jotai muuta...? kiva hymiö: ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability Viimeksi muokannut young n dum : 02.09.2012 02:36 |
#775
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sen verran mukavan näköistä vienninedistämistoimintaa, että sais ulkoministeriö sponsoroida noi portaalit sulle ihan vaan pelkästään Suomen ja Venäjän ulkosuhteiden hoitopalkkiona. ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) | young n dum | Maasturiprojektit | 164 | 23.04.2016 23:27 |
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.10.2010 16:37 |