![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ketjuvälityksellähän tuo parin rattaan politiikka onnistuis, mutta löytyykö järkevän kokoista ketjua, mikä kestää?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitoitusta vaikeuttaa mittaamattomat piikkikuormat, ehkä kestää ehkä ei. Esim moottoripyörissä noi perinteiset suunnittelukuormat ylitetään varmaan kolminkertaisesti. Jos käyttötunnit on vähäisiä voi suunnittelussa lähestyä venymäkuormia. Mulla oli järjetön visio tehdä ketjualennus hj:hin mutta selvisin ja ostin 5.29perät, nekin vielä hyllyssä.. Muistaakseni rattaat ja tarvittava ketju läheni hinnaltaa ratasparia, se taas kuormankestävyydeltään ylivoimainen.Näin muistaakseni..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitä en kyllä osaa sanoa, mitä ketjun pitäisi kestää vaikka siinä porttaaliboksikäytössä. Mutta löytyy sellaisikin yksirivisiä, minkä murtolujuus on n. 15 tonnia. Käytetään mm. funny bikeissä, joissa tehoa luokkaa 1500 hv. ketjujen kuluminen on minimaalista, kun ne ovat koko ajan öljyvoitelussa. Toki alussa tapahtuu venymistä, mutta lyhellä ketjulla sekin niin merkityksetöntä, että kiristyssysteemiä ei varmasti tarttisi tuollaisessa porttaaliboksissa. Silloin kyllä alkuperäinen mittailu pitäisi aika tarkkaan tehdä, kun isoja tehoja/momentteja kestävissä ketjuissa tuo lenkin pituus alkaa olla jonkinmoinen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
HYVÄ HYVÄ!!! kaik spekulaatio on tervetullutta!
![]() ![]() ![]() porttaalia asia edennu senverta et puolet on sitä mieltä et ei mitää toivoa saaha leimaa... ja perustuu mihin? ja puolet ollu sitämieltä et eiku leimalle! lippusia lappusia pitäs tulostella ja ottaa asioista selvää... "editoidaanpas hiukan ettei valtion salainen palvelu tuu ja hae miuta" ja kiva hymiö ![]() nii juu taas pukannu viteota vakio auto/ sity maasturi kisoista http://www.youtube.com/watch?v=aJNUT1oZ9Rw ... pyköraattiki ois varmaa mondeolla tullu mut oli kait jotai muuta...? kiva hymiö: ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability Viimeksi muokannut young n dum : 02.09.2012 02:36 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sen verran mukavan näköistä vienninedistämistoimintaa, että sais ulkoministeriö sponsoroida noi portaalit sulle ihan vaan pelkästään Suomen ja Venäjän ulkosuhteiden hoitopalkkiona. ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#6
|
|||
|
|||
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Multa ehottomasti ääni kaikille kokeiluille;itse tykkään pohtia yrittää toteuttaa niitä budjetillani (0€)
Noi perinteiset mitoitustavat on yleensä jollekin tyyliin paperikoneelle jotka pyöri 24/7 ikuisesti.. Mielestäni kuitenkin juuri noilla isommilla/erikois ketjuilla ja rattailla on jo hintaa ja on mielekkäämpää toteuttaa hammaspyöräparisysteemi. Jos haluaa ne metrin korkuiset porttaalit niin ehkä sitten.. En varmaksi muista mutta jotenkin kuvittelen että hammaspyöräparin tehonsiirtokyky/hinta olisi parempi kuin ketjuratas systeemillä, varsinkin jos voi valita standardiosia eikä muita rajoituksia ole. Maksimikuormia voi tietty lähteä laskemaan vetarin katkeamiskuormasta, sen kun kestää niin alkuun pääsee..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 03.09.2012 20:55 |
#8
|
||||
|
||||
![]() portaalit
juu en mie iha vielä lähe kokeilee ite valmistettuja mut ehkä joskus sitte ku on oma talli, sorvi ja oon just käyny virossa..
![]() senverta pähkäilly että - jarruiks meinasin laitella etu levyt joka nurkkaan ja etu puristajat taakkeki eli 4x fsj satulat + levyt.. jos ne vaan joteki sopii. erillinen jarru paineen säädin taka akselille ja kartaani käsijarru. noil rojuilla mahtus se 15" vannekkin. -alustalle en meinannu tehä mitää olkoot vankkuri jousilla.. on kyllä ehoteltu jakari alustaa mut ei miusta taia olla sellasen tekiää tai leimaajaa.. ![]() hittoku tuli hankittua moottorisaha ni paripäivää menny tuos pihal uuni puita sahatessa ja pihaa siistiessä ![]() tamagotshi nii juu akseli leveyksiä koittanu guuglailla mut ehä mie vittusaatana löyvä FAKTA tietoa wide track joopin akseli leveyksistä.. jostaki sivult löyty et on ollu 60"-68" leveitä. 68" ois sen 1727mm ja vulvasta mittasin äske rummusta rumpuu 1780...
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) | young n dum | Maasturiprojektit | 164 | 23.04.2016 23:27 |
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee | young n dum | Maasturiprojektit | 551 | 17.04.2016 07:39 |
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri | young n dum | Maasturiprojektit | 35 | 05.01.2014 12:02 |
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET | young n dum | Maasturiprojektit | 358 | 28.10.2012 19:59 |
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin | Rouveri | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.10.2010 16:37 |