Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.08.2012, 20:37
Lassard Lassard ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.05.07
Sijainti: Kouvostoliitto
Viestit: 163
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mokkero Näytä viesti
Tottahan toki voi tehhä ite
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=840928

Lisää vaa rattaita välii niin aina senku korottuu, parittoman määrän ku iskee niin ei tarvii pakilla vinguttaa kokoaikaa
Ihmettelin ja samaa. Näinköhän kaveri on vaihtanut akselit keskenään?

Ketjuvälityksellähän tuo parin rattaan politiikka onnistuis, mutta löytyykö järkevän kokoista ketjua, mikä kestää?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.09.2012, 20:20
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lassard Näytä viesti
Ihmettelin ja samaa. Näinköhän kaveri on vaihtanut akselit keskenään?

Ketjuvälityksellähän tuo parin rattaan politiikka onnistuis, mutta löytyykö järkevän kokoista ketjua, mikä kestää?
Joskus noita laskeskelin ja varmuuskertoimet meni äkkiä miinukselle. Jotain ne toki kestää ja käyttötunnit ei varmaan ole rajoittava tekijä. joku hydraulinen tms kiristin voisi auttaa ennen katastofia.
Mitoitusta vaikeuttaa mittaamattomat piikkikuormat, ehkä kestää ehkä ei.

Esim moottoripyörissä noi perinteiset suunnittelukuormat ylitetään varmaan kolminkertaisesti.
Jos käyttötunnit on vähäisiä voi suunnittelussa lähestyä venymäkuormia.

Mulla oli järjetön visio tehdä ketjualennus hj:hin mutta selvisin ja ostin 5.29perät, nekin vielä hyllyssä..

Muistaakseni rattaat ja tarvittava ketju läheni hinnaltaa ratasparia, se taas kuormankestävyydeltään ylivoimainen.Näin muistaakseni..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.09.2012, 20:50
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Joskus noita laskeskelin ja varmuuskertoimet meni äkkiä miinukselle. Jotain ne toki kestää ja käyttötunnit ei varmaan ole rajoittava tekijä. joku hydraulinen tms kiristin voisi auttaa ennen katastofia.
Mitoitusta vaikeuttaa mittaamattomat piikkikuormat, ehkä kestää ehkä ei.

Esim moottoripyörissä noi perinteiset suunnittelukuormat ylitetään varmaan kolminkertaisesti.
Jos käyttötunnit on vähäisiä voi suunnittelussa lähestyä venymäkuormia.

Mulla oli järjetön visio tehdä ketjualennus hj:hin mutta selvisin ja ostin 5.29perät, nekin vielä hyllyssä..

Muistaakseni rattaat ja tarvittava ketju läheni hinnaltaa ratasparia, se taas kuormankestävyydeltään ylivoimainen.Näin muistaakseni..
Kyllähän ketjuja ja rattaita löytyy riittävän kestäviä. Sekä teollisuusmalleina, että mp käyttöön suunniteltuja. Leveys tietty tulee rajoittavaksi tekijäksi monirivisissä ketjuissa ja yksirivisissäkin kaikista kestävimmissä.

Sitä en kyllä osaa sanoa, mitä ketjun pitäisi kestää vaikka siinä porttaaliboksikäytössä. Mutta löytyy sellaisikin yksirivisiä, minkä murtolujuus on n. 15 tonnia. Käytetään mm. funny bikeissä, joissa tehoa luokkaa 1500 hv.

ketjujen kuluminen on minimaalista, kun ne ovat koko ajan öljyvoitelussa. Toki alussa tapahtuu venymistä, mutta lyhellä ketjulla sekin niin merkityksetöntä, että kiristyssysteemiä ei varmasti tarttisi tuollaisessa porttaaliboksissa. Silloin kyllä alkuperäinen mittailu pitäisi aika tarkkaan tehdä, kun isoja tehoja/momentteja kestävissä ketjuissa tuo lenkin pituus alkaa olla jonkinmoinen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2012, 02:27
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

HYVÄ HYVÄ!!! kaik spekulaatio on tervetullutta! pysyypähä topicci elossa ja on tuleville sukupolville guuglattavaa ketju portaali ei ois olleska paha toho mettä peliin...

porttaalia asia edennu senverta et puolet on sitä mieltä et ei mitää toivoa saaha leimaa... ja perustuu mihin? ja puolet ollu sitämieltä et eiku leimalle!

lippusia lappusia pitäs tulostella ja ottaa asioista selvää...


"editoidaanpas hiukan ettei valtion salainen palvelu tuu ja hae miuta" ja kiva hymiö

nii juu taas pukannu viteota vakio auto/ sity maasturi kisoista http://www.youtube.com/watch?v=aJNUT1oZ9Rw ... pyköraattiki ois varmaa mondeolla tullu mut oli kait jotai muuta...? kiva hymiö:
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability

Viimeksi muokannut young n dum : 02.09.2012 02:36
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.09.2012, 17:20
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
HYVÄ HYVÄ!!! kaik spekulaatio on tervetullutta! pysyypähä topicci elossa ja on tuleville sukupolville guuglattavaa ketju portaali ei ois olleska paha toho mettä peliin...

porttaalia asia edennu senverta et puolet on sitä mieltä et ei mitää toivoa saaha leimaa... ja perustuu mihin? ja puolet ollu sitämieltä et eiku leimalle!

lippusia lappusia pitäs tulostella ja ottaa asioista selvää...


"editoidaanpas hiukan ettei valtion salainen palvelu tuu ja hae miuta" ja kiva hymiö

nii juu taas pukannu viteota vakio auto/ sity maasturi kisoista http://www.youtube.com/watch?v=aJNUT1oZ9Rw ... pyköraattiki ois varmaa mondeolla tullu mut oli kait jotai muuta...? kiva hymiö:

Sen verran mukavan näköistä vienninedistämistoimintaa, että sais ulkoministeriö sponsoroida noi portaalit sulle ihan vaan pelkästään Suomen ja Venäjän ulkosuhteiden hoitopalkkiona.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.09.2012, 18:21
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

http://vk.com/videos-133413?z=video-...1%2Fclub133413
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.09.2012, 20:35
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Multa ehottomasti ääni kaikille kokeiluille;itse tykkään pohtia yrittää toteuttaa niitä budjetillani (0€)
Noi perinteiset mitoitustavat on yleensä jollekin tyyliin paperikoneelle jotka pyöri 24/7 ikuisesti..

Mielestäni kuitenkin juuri noilla isommilla/erikois ketjuilla ja rattailla on jo hintaa ja on mielekkäämpää toteuttaa hammaspyöräparisysteemi. Jos haluaa ne metrin korkuiset porttaalit niin ehkä sitten..

En varmaksi muista mutta jotenkin kuvittelen että hammaspyöräparin tehonsiirtokyky/hinta olisi parempi kuin ketjuratas systeemillä, varsinkin jos voi valita standardiosia eikä muita rajoituksia ole.

Maksimikuormia voi tietty lähteä laskemaan vetarin katkeamiskuormasta, sen kun kestää niin alkuun pääsee..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.

Viimeksi muokannut helmapelti : 03.09.2012 20:55
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.09.2012, 20:49
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

portaalit


juu en mie iha vielä lähe kokeilee ite valmistettuja mut ehkä joskus sitte ku on oma talli, sorvi ja oon just käyny virossa..

senverta pähkäilly että
- jarruiks meinasin laitella etu levyt joka nurkkaan ja etu puristajat taakkeki eli 4x fsj satulat + levyt.. jos ne vaan joteki sopii. erillinen jarru paineen säädin taka akselille ja kartaani käsijarru. noil rojuilla mahtus se 15" vannekkin.

-alustalle en meinannu tehä mitää olkoot vankkuri jousilla.. on kyllä ehoteltu jakari alustaa mut ei miusta taia olla sellasen tekiää tai leimaajaa..

hittoku tuli hankittua moottorisaha ni paripäivää menny tuos pihal uuni puita sahatessa ja pihaa siistiessä lähinnä venäjän matkailua ajatelle hankin mut on sille kotonki käyttöä.


tamagotshi

nii juu akseli leveyksiä koittanu guuglailla mut ehä mie vittusaatana löyvä FAKTA tietoa wide track joopin akseli leveyksistä..

jostaki sivult löyty et on ollu 60"-68" leveitä. 68" ois sen 1727mm ja vulvasta mittasin äske rummusta rumpuu 1780...
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :) young n dum Maasturiprojektit 164 23.04.2016 23:27
KeTTu TyTöT : 76" 2 D Portal axle cherokee young n dum Maasturiprojektit 551 17.04.2016 07:39
KeTTu TyTöT : Tela Elmeri young n dum Maasturiprojektit 35 05.01.2014 12:02
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET young n dum Maasturiprojektit 358 28.10.2012 19:59
FLAT BED lavan teko Kingcap nissaniin Rouveri Tekniikka & Jutustelu 7 06.10.2010 16:37


Sivu luotu: 10:16 (GMT +2).