Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2012, 21:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jotain 22mm paikkeilla on kierteen halkaisija. Oisko se tuumasena 7/8"? Noususta en osaa sitten sanoa mitään irrottamatta tankoa, lienee kuitenkin "hieno" (eikös niitä pääsääntöisesti ole fine ja coarse, tjsp?).

Onkos sitä 7/8 kierrettä (tai 22mm) sitten hienona ja leftinä niissä läpipultattavissa nivelissä?
Tuo siis todennäköisesti 7/8" 14TPI, tai sitten on millinen hienokierre (epäilen).
Kaikki flexjointit mitä itellä on tullut vastaan on hienokierteisiä, ja varmasti löytyy tuossa koossa molempien käsien kierteellä.

Vaikkapa tuosta (aika iso tosin kun on 2.63" pää -> saman kokoinen kuin alatukivarressa):
http://www.ballisticfabrication.com/...nt_p_1636.html

Itsellä on JKS:n säädettävät panhardit edessä ja takana, kestää melkein mitä vain. Ainevahvuudet loppupeleissä aika maltilliset, vähän yli 4mm:n seinämä ja kokonaishalkaisija 32mm. Molemmissa on flexjointit toisessa päässä, takapanhardissa on uretaanipusla toisessa päässä, edessä on kumipusla (olisi saanut olla uretaani). Takana 12mm:n pulteilla, edessä on akselinpäässä 12mm ja korinpäässä 7/16". Vahvuudet on 10.9 niin pulteissa, prikoissa kuin muttereissa.

Kuten Jouni totesi niin varmasti tuo 10mm kestää myös, mutta toisaalta jos on valmiiksi 12mm:n reikä tangossa niin mielummin laitan sen ison pultin silloin

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 26.08.2012 21:24
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.08.2012, 08:32
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tuo on ainakin helppoa mitata tai katsoa, onko kierre UNC vai UNF, jos kierrettä yhtään näkyvissä. Tuossa 7/8" koossa UNC on vain 9 kierrettä per tuuma ja UNF 14/".
On sitä kierrettä sen verran näkyvissä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Vaikkapa tuosta (aika iso tosin kun on 2.63" pää -> saman kokoinen kuin alatukivarressa):
Johan on vehkeellä hintaa! +50$ Tuolla hintaa joutaisi melkein laittaa koko vekotin takaisin Jerkulle ja hommata siltä valmis satsi flexjointeilla. Aina ei tämä budjettiideologia toimi. No, jos se pallo nyt kuitenkin kestäsi meikäläisen ajot(yylin).
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.08.2012, 09:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Johan on vehkeellä hintaa! +50$
Tuon hintaisia ne flexjointit erikseen ostettuna on oikeastaan kaikilla valmistajilla.. jopa kalliimpiakin. Toki tuo on tosiaan isokokoinen. Pienempiäkin luulisi löytyvän jos tarve tulee.

Eipä ne kunnon panharditkaan tosin halpoja ole, 150-250$ kipaleelta. Siinä on raudalla hintaa..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Aina ei tämä budjettiideologia toimi. No, jos se pallo nyt kuitenkin kestäsi meikäläisen ajot(yylin).
On tullut monesti huomattua yhdessä jos toisessakin asiassa, että budjettiajattelu ei toimi ostaa kerralla kunnollisen (= ei halvinta eikä kalleinta) niin ei tartte moneen kertaan turata Pallonivel kestää, jos se ei pääse venymään "yli" (mikä helposti kyllä tapahtuu sunkin korotusmäärällä), tai ei tule kovin pahoja sivusuuntaisia tällejä. Toinen ongelma on sitten se kiinnike korinpäässä, niitä on hajonnut yhdellä jos toisellakin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 27.08.2012 09:48
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.09.2012, 21:10
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Sain vihdoin muilta rojekteilta aikaiseksi hitsata vasemman etualatukivarren pultin uudet vahvikkeet 3mm latasta. Kesän/syksyn viimeiset pakolliset (=paskamaiset) hommat on siis tehty, joten seuraavaa MAC-ajopäivää odotellessa. Voisi ehkä tähdätä sitä ennen jopa Kulmaan 22. päivä...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.10.2012, 18:48
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Olihan se flektin visko sitten sokönä. Kiitoksia vain Jeeperille varaosasta, joka meni heti Punkalta palattua paikalleen. Nyt jäähdytys toimii normaalin tehokkaasti (jos sellaisesta ylipäätän voidaan XJ:ssä puhua).

Seuraavaa maastoajoa varten rupean väsäämään ZJ:n raidetankoa paikalleen, kun sen pitäisi kestää enemmän tälliä. Hauholla edellinen pari kertaa oiottu orkkis kun katkesi osuttuaan kantoon.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2013, 11:19
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Joulukuun alussa paukahti leima, eikä ollut huomautettavaa. Lampunsäätömoottoreita kuntoon väkästellessä meinasi loppua usko amerikkalaiseen autoelektroniikkaosaamiseen! No, akun oikea lataustila helpottaa kummasti tilannetta.

Napsin spacerit pois taka-akselilta, kun niiden seurauksena oli vain kylkien massiivinen kuraantuminen. Ilman niitä kylkiä ei saanut kuraantumaan vaikka oikein yrittikin.

Nyt tämä varmaankin joutaisi laittaa myyntiin, kun on kunnossa ja leimaa aina 31.12.2013 asti... Ei vain raskisi luopua mistään ja lisää pitäisi raatoja pihaan saada. Nyt ei vain enää oikein mahdu...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 05.01.2013 11:43
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2013, 17:54
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Nyt ei vain enää oikein mahdu...
Piha on vissiin sitten liian pieni?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 Traveler O/M/V Ajoneuvot 10 10.06.2009 23:18
Myydään jeep cherokee kaiffari O/M/V Ajoneuvot 0 14.04.2009 21:41
Jeep Cherokee 4.0?? mattijun Tekniikka & Jutustelu 2 30.12.2008 16:33
Jeep Cherokee Xj vm.-89 O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2006 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 21:15 (GMT +2).