Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.08.2012, 17:18
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Tiivisteet...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
juu hyvä huomio. Noita ei todellakaan uskalla vääntää millään konemeisselillä. Tuleeks tonne joku kuparitahna johonkin väliin vai meneekö ihan raakana ?
Voihan sihen kierteeseen vähä kuparitahnaa sipasta. Tarkkana sen pohjatiivisteen kansa,paskaa ei saa olla välissä ja rinkula tais olla sisäreijästään 9mm ja ulkohalk. 13mm joten pientä on. Sit on semmosen kupari rinkulat vielä,ne oli muistaakseen 17mm jostain suunnasta,niit ei tarvi välttämättä vaihtaa kun ovat lämmön pois johtamisen takia ja mitä lie muuta. Puhtauden kanssa muutenkin tarkkana kun ei tarvi isoa knööiä ni suutin ei toimi kunnolla.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.08.2012, 22:24
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Voihan sihen kierteeseen vähä kuparitahnaa sipasta. Tarkkana sen pohjatiivisteen kansa,paskaa ei saa olla välissä ja rinkula tais olla sisäreijästään 9mm ja ulkohalk. 13mm joten pientä on. Sit on semmosen kupari rinkulat vielä,ne oli muistaakseen 17mm jostain suunnasta,niit ei tarvi välttämättä vaihtaa kun ovat lämmön pois johtamisen takia ja mitä lie muuta. Puhtauden kanssa muutenkin tarkkana kun ei tarvi isoa knööiä ni suutin ei toimi kunnolla.
Joskus sellaisia ohjeita saanut että naftassa pitäisi kasata noi suuttimet
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2012, 02:07
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Joskus sellaisia ohjeita saanut että naftassa pitäisi kasata noi suuttimet
Joo, hyvä ohje jos itse purat suuttimet. Mutta hilma taitaa vaan irrotella ne...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2012, 05:17
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Joskus tuli laitatettua cruiseriin noi suuttimet, ajettukin siinävaiheessa oli 3-400 000km.
Mitään vaikutusta ei huomannut ajossa, kulutuksessa tms.
Josko ei kuse läpi niin noissa vapareissa ei taida ainakaan olla hyötyä vaihdosta, tiedä sitten on turbollisessakaan?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.08.2012, 07:06
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

juu,

Mun suutinpuolen osaaminen on enemmän tuolla pölynimuripuolella ja sielläkin lähinnä sen käytössä, mut hyvä tietää tuokin. Ehkä mä vielä jätän noi paikoilleen, mutta venttiilien välys olisi varmaan tarkistettava ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2012, 21:32
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
juu,

Mun suutinpuolen osaaminen on enemmän tuolla pölynimuripuolella ja sielläkin lähinnä sen käytössä, mut hyvä tietää tuokin. Ehkä mä vielä jätän noi paikoilleen, mutta venttiilien välys olisi varmaan tarkistettava ?
Sillä suuttimen pajalla käyttämisellä tietäs et onks ne hyvässä kunnossa vai ei. Aika vaikee todeta toimiiko kunnolla jos ei tarkasta avautumispaineita ja vuotaako vai ei ja missä kunnossa on kärjet. Suuttimen kuseminen aiheuttaa kohonneiden päästöjen lisäksi tehottomuutta ja lopulta muutakin harmia. Jos koneella on ajettu 300tkm ni alkais olee aika uusia kärjet.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2012, 22:55
Mönkijäinen Mönkijäinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.07.12
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 23
Perusasetus

Ei nyt liity varsin Hiluksin tekniikkaan, mutta te joilla luksin/taron keulalla on vinssi niin laitelkaapa kuvia kiinnityspedistä että mitenkä ne virvelit on kiinni! itelle tuli tarjottimeen tuo runva eilettäin ja kauhia hinkuhan se olis alkaa värkkäämään autonkeulalle
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.08.2012, 07:50
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Sillä suuttimen pajalla käyttämisellä tietäs et onks ne hyvässä kunnossa vai ei. Aika vaikee todeta toimiiko kunnolla jos ei tarkasta avautumispaineita ja vuotaako vai ei ja missä kunnossa on kärjet. Suuttimen kuseminen aiheuttaa kohonneiden päästöjen lisäksi tehottomuutta ja lopulta muutakin harmia. Jos koneella on ajettu 300tkm ni alkais olee aika uusia kärjet.
juu, kattelin eilen mielenkiinnosta noi suuttimia ja ne näyttäisi saavan irti pitkällä hylsyllä kun ruiskutusputket ottaa ekaks sivummalle. Sit toi paluulinja on vielä ja ehkä ei tartte koskea hehkujen lattajohtimeen joka kiertelee käärmeen lailla siellä ympäriinsä. Millä ihmeellä noi putket saa pysymään puhtaana kun niitten päät jää avoimiksi, oisko tuorekelmu tai joku muu muovi hyvä ? Ton suutinjutun ostan kyllä, et ole ainoa joka tuosta kertoo, jopa sellaista sain kuulla että vain originaalisuuttimet on ainoat, jotka varmistaa koneen pitkän käyttöiän,tän kertoi kaveri, joka on 20 vuotta erikoistunut hilux- ja hiace-koneisiin.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.07.2014, 11:45
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Hiluksin hehkunmerkki valo


On hankittu tuollainen alle 100000 ajeltu ln170 td -00 viime kevät talvella, toimii kaikin puolin moitteettomasti, vaan hehkun merkkivalo syttyy palamaan uudelleen tovin käytyään ja palaa kokoajan, asiaa usean mekaanikon voimin tutkittu ja hehkutulpatkin varoiksi uusittu, mut ei vaan syytä moiselle keksitty...mikä oikku sitten lienee? Saattaapi foorumilla vastauskin olla,mut ei tullu äkkiseltään verkkokalvolle
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.07.2014, 12:45
dexta dexta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.01.09
Sijainti: Etelä-savo
Viestit: 144
Perusasetus

http://www.masinistit.com/viewtopic....dd3d8128cd9b37

Tuola ollu jollakii samaa ongelmaa hehkun valon kans
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.07.2014, 13:40
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilex Näytä viesti
On hankittu tuollainen alle 100000 ajeltu ln170 td -00 viime kevät talvella, toimii kaikin puolin moitteettomasti, vaan hehkun merkkivalo syttyy palamaan uudelleen tovin käytyään ja palaa kokoajan, asiaa usean mekaanikon voimin tutkittu ja hehkutulpatkin varoiksi uusittu, mut ei vaan syytä moiselle keksitty...mikä oikku sitten lienee? Saattaapi foorumilla vastauskin olla,mut ei tullu äkkiseltään verkkokalvolle
Kiitos vinkistä dexta, pitänee nuo asiat tutkia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.07.2014, 14:46
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

2kpl kuormalateja poistettu molemmin puolin.. Olivat selvästi paksumpia kun jäljelle jääneet pitkät lehdet. Äkkiä sanoen jousto parani ja herkisty ainakin taka-akselin toiminta huomenna mittaus samoilla välineillä samoissa olusuhteissa kun kokonaisilla pakoilla niin saadaan muutos suoraan sentteinä.

Kyllä tuo taitaa olla selvä että tractionbarin vaatii, tuo jv tyyppinen näyttää hyvältä.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.07.2014, 15:59
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ilex Näytä viesti
On hankittu tuollainen alle 100000 ajeltu ln170 td -00 viime kevät talvella, toimii kaikin puolin moitteettomasti, vaan hehkun merkkivalo syttyy palamaan uudelleen tovin käytyään ja palaa kokoajan, asiaa usean mekaanikon voimin tutkittu ja hehkutulpatkin varoiksi uusittu, mut ei vaan syytä moiselle keksitty...mikä oikku sitten lienee? Saattaapi foorumilla vastauskin olla,mut ei tullu äkkiseltään verkkokalvolle
Pumpun päällä on joku kylmäkäynnistyshärpäke minkä liittimet jos irroittaa niin hetken päästä alkaa palamaan hehkuvalo, samoin noi saastekierrätyshärpäkkeet antaa samaa signaalia.
Jotenkin ihmeellisesti kierrätetty noi sähköt, jotakin kun ohittaa niin hehkun valo alkaa häröilemään.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.07.2014, 22:05
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

tommonen siitä tuli...
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/Hil.../pakopaine.jpg

Onneks tein tulos oli aika jäätävä, 1.3ahdoilla 2.5bar jossa loppu mittari !!
Äkkiä syöttöä pienemmälle nyt ahtaa kovalla kiusaamisella 1, helposti 0.8... silti ykkösen ahdoilla saapi 2bar pakopainetta.
Moottori myös pätki hieman kovemmilla kierroksilla eikä kiertänyt kunnolla ja kulku loppu noin 80km/h.
Nyt syöttöä kierroksen pienemmälle ni kone pelaa paljon paremmin,

Saiko kone siis liikaa ainetta ja turbostakin loppu tuotto kesken?

Mikä sitten ois järkevä pakopaine? Edellisessa LN110 paineet ja pakopaineet meni käsikädessä mikä ilmeisesti ois se ideaali tilanne.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 16.07.2014, 20:15
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
tommonen siitä tuli...
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2014/Hil.../pakopaine.jpg

Onneks tein tulos oli aika jäätävä, 1.3ahdoilla 2.5bar jossa loppu mittari !!
Äkkiä syöttöä pienemmälle nyt ahtaa kovalla kiusaamisella 1, helposti 0.8... silti ykkösen ahdoilla saapi 2bar pakopainetta.
Moottori myös pätki hieman kovemmilla kierroksilla eikä kiertänyt kunnolla ja kulku loppu noin 80km/h.
Nyt syöttöä kierroksen pienemmälle ni kone pelaa paljon paremmin,

Saiko kone siis liikaa ainetta ja turbostakin loppu tuotto kesken?

Mikä sitten ois järkevä pakopaine? Edellisessa LN110 paineet ja pakopaineet meni käsikädessä mikä ilmeisesti ois se ideaali tilanne.
Vaikuttaa että ilman saati on pätkinyt
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 08:16 (GMT +2).