Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.08.2012, 21:30
TT|:n Avatar
TT| TT| ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 163
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Maastoajon kannalta tollainen Tojota on parempi aihio kuin Transporter, koska tekniikan puolesta voi huoleti laittaa yli 31" tuuman maastorenkaat alle moottorin/ voimansiirron siitä kärsimättä, kun taas Trasporteriin jos laittaa suht sileät 31" tuuman renkaat niin kuultujen/luettujen tosiasioiden perusteella vetolaitteisto ei kestä edes tollaista suht kevyttä maastoajoa ei tarvita kuin yksi kivinen ja mutainen paikka ja moottorikin näyttäis ottavan damagea .

Lainaus tölkkifoorumin Off road tour aiheesta

http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/...t=236&start=60

"Tänään oli myös ihan mukava päivä, ilma sopivasti vähän viileämpi. Iltapäivän lenkillä oli paljon isoja kiviä ja yksi kivinen ja mutainen paikka. Siinä Tuire lipsahti ison kannon päälle ja liikkelle yrittäessä kuului naps. Takaa toinen sisempi nivel irti poikki. Lukko päällä lenkki loppuun ja lempäälään huoltamaan. Turren moottorista nostaja naputti jo aamulla, joten päivän ajon jälkeen lisää vetoleikkejä. Pienin vaurioin siis tänäänkin."


Kuitenkin osallistuminen edes tollaiseen perhetapahtumaan tolla kalustolla kertoo enemmän kuskien kuin autojen tasosta, hattua pitää nostaa. Toisaalta yhdestäkään tojotasta ei ole hajonnut tossa tapahtumassa vuosien aikana vetareita/moottoreita ainakaan noissa suht vakioletkoissa.

Jos maastoajoa harrastais niin siinä vois olla yksi puoltava pointti esim tuon Tojotan ostolle, mutta sitten jos tykkää tollaisella tavarankuljetukseen ihan kelvollisella kapineella käydä randomimetsissä ihmettelemässä puiden kaltevuuksia niin transporteri soveltuu varmasti ihan välttävästi silloin kun se on ajokunnossa.
Ihan paskojahan nämä syncrot on Varsinkin kun vetoakseli, joka siis katkesi ko tilanteessa, oli ollut halki jo pidempään. Pinnat oli tukevasti ruosteessa ja nähtävissä että pidemmän aikaa oli prosessi jatkunut ennen kuin nyt meni lopullisesti poikki. Samassa lainauksessasi oleva moottori on 1.9TD, ja todellista vikaa ei ole auton omistaja vielä jaksanut selvittää. Molemmilla autoilla siis ajettiin tuo Hämeenlinnan ajopäivä loppuun normaalisti ja vetoakseli vikainen vielä omin voimin Lempäälään. Konetta ei yön huollossa saatu siihen kuntoon että olisi kannattanut jatkaa.
Tämän vuoden tourilla ei ollut suurimman osan aikaa kuin yksi ryhmä, josta parina päivänä ihmisiltä kuului kommenttia että "teidän kannattaisi tehdä helpompia reittejä vakioautoille" Syncroilla ei ollut reiteillä ongelmia auton ominaisuuksien johdosta. Ja tosiaan meidän doppeli on vakio 14", vain 16" renkaat vaihdettu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.08.2012, 00:14
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TT| Näytä viesti
Ihan paskojahan nämä syncrot on .
Toivotaan että kaikki hoksaavat saman, muuten hinnat karkaa käsistä...
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2012, 03:05
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Toivotaan että kaikki hoksaavat saman, muuten hinnat karkaa käsistä...
No tuntuu karkaavan, munkin Syncro lähti pyyntihinnalla, eli ei tarvinnu ees tinkiä. Tosin se olikin jo T4..
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2012, 14:10
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
No tuntuu karkaavan, munkin Syncro lähti pyyntihinnalla, eli ei tarvinnu ees tinkiä. Tosin se olikin jo T4..
Nettiautossa on myyty muutama T3 Syncro viime aikoina lähes samalla hinnalla, kuin mitä sinulla oli pyynti T4:stä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Todellaki Ne on aivan hirveitä ajaa..

Aja se tölkki suolle ja jätä se sinne, ei jaksais joka päivä viimeisen kahden kuukauden aikana lukea jotain paskanjauhantaa siittä että japanilaiset ei mee mihinkään, vaan tölkillä pääsee
Suomessa on mielipiteen vapaus, joten saat olla tuota mieltä. Jokainen "Tölkin vihaaja" on vaan etu, niin kauan kuin itse on etsimässä seuraavaa potentiaalista käyttistä, 1+5-6 paikkaista matkailuautoksi rekisteröityä TD Syncroa. Koitan muistaa käyttää täällä esitettyjä ammattilaisten mielipiteitä tinkaamisen tukena, kiitos avusta

Ei ole pakko lukea, jos ahdistaa
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.08.2012, 19:12
kesämies kesämies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 146
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Jokainen "Tölkin vihaaja" on vaan etu, niin kauan kuin itse on etsimässä seuraavaa potentiaalista käyttistä, 1+5-6 paikkaista matkailuautoksi rekisteröityä TD Syncroa.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/4952692

Siin olis.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2012, 19:24
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Pari kesää sitten paikallisen teknisen tukun myyjä osti itselleen hirvimetälle auton syksyksi, juuricin tuommoinen synkro tölkki, minulta osti siihen 30.5 karkeet mud terrainit alle. Pakko sanoo että ihme vehe menemään pehmeessä tönkkö lukoilla. ainut rajoittava tekijä oli maavara ja pelko koneen osumisesta kantoihin ja kiviin. Hyvin se kyllä kulki, verrattuna muihin uudehkoihin pikuppeihin ja sitimaastureihin verrattuna kun rengastus oli sama.

Mukava näitä muidenkin rakenteluja seurata kun tojotia ja nissaneita yms..

ISO PEUKKU
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.08.2012, 20:47
TT|:n Avatar
TT| TT| ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 163
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Pari kesää sitten paikallisen teknisen tukun myyjä osti itselleen hirvimetälle auton syksyksi, juuricin tuommoinen synkro tölkki, minulta osti siihen 30.5 karkeet mud terrainit alle. Pakko sanoo että ihme vehe menemään pehmeessä tönkkö lukoilla. ainut rajoittava tekijä oli maavara ja pelko koneen osumisesta kantoihin ja kiviin. Hyvin se kyllä kulki, verrattuna muihin uudehkoihin pikuppeihin ja sitimaastureihin verrattuna kun rengastus oli sama.

Mukava näitä muidenkin rakenteluja seurata kun tojotia ja nissaneita yms..

ISO PEUKKU
Itsekin yllätyin tuolla tourilla miten hyvin nämä eteni mudassa. Ihmetyttää tuo mainitsemasi maavaran vähyys, kun juurikin urissa auttoi ettei akselit ja perämurikka ole alhaalla ottamassa kiinni, kuten kävi isompi pyöräisissä "oikeissa maastoautoissa". Myöskään koneen osuminen ei ole ongelma, kun juuri sen kohdalla on alkuperäinen kunnon panssari ja ei kovin herkästi osu muutenkaan moottorin kohdalta mihinkään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.08.2012, 19:45
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti

Ei ole pakko lukea, jos ahdistaa
Samaa mieltä,itsekkin ihmettelen että jos aihe ei kiinnosta niin miksi sitä pitää silloin edes lukea? En minäkään lue kaikkia toyota ja nissan tekniikka asioita kun en niistä ole kiinnostunut. Tätä taas on hauska lukea ja muutenkin erinlainen projekti muiden
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.08.2012, 20:13
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Tää on ihan mukava hanke ja silleenkin erilainen ettei koko ajan joku paikka mene rikki tai mätäruostu

Viel Spass mit das Tölkki
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.08.2012, 20:55
Eicca_ Eicca_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.10
Sijainti: Tuusula/Mäntsälä Finland
Viestit: 177
Perusasetus

Vaikka en mitään mistää tiedä niin tälleen sivu kommenttina pakko laittaa että tuo tölkin "olematon" maavara keskustelu hieman ihmetyttää... 50mm korotuksella ja 31" fillareilla törpön maavaraksi sain 374mm matalimmasta kohtaa ja renkaan todellinen halkaisia on 783mm eli nyt jos tohon hapankaaliastiaan laittais sellaiset oikeet maasturin renkaat eli oliko se +35" vai mikä se raja? No otetaa esimerkiksi vaikka tuollaiset 44" boggerit niin luulis jo olevan "rispektit" saava koko? sellaisen halkaisiahan jos en väärin ole ymmärtänyt on n.1060mm?
no jos joku pöljä jollain ihmeellä sais tollaiseen nahkahousunhajuiseen peltikotiloon sellaisen mahtumaan niin maavarahan olis siinä vaiheessa jo 512mm eli noin 10mm enemmän kuin portaaleilla olevassa crossiautossa http://forums.offipalsta.com/showthr...=92932&page=10 ja sitten jos tollainen natsipakastimeen laittas portaalit niin maavaraahan sais helposti 100mm lisää eli en sitten tiedä onko se niin onneton? Ihan vertailun vuoksi minkäs verran jossain LJ toyotassa tai defenderissä on murikan alla tilaa vastaavaan kokoisilla pyörillä? On varmaan joku mitannut? En meinaan tiedä niin siitähän sitä sais vertailu pohjaa...

Eihän tollaisella nyt oikeesti mihinkään pahaan paikkaan pääse ja varsinkaan pois sieltä ja vaihteisto tossa on ihan perseestä kun ei ole jakista ja sen rakentaminenkin on melko tekemätön paikka. Tynnyri joustot on täysin vieras käsite saati että sellaisten saavuttaminen radikaalien muutosten jälkeenkin on silkka mahdottomuus erillisjousitetulla alustalla olevaan auton (tie kilpiseen siis) Mutta joo itellä ainakin on tarkoitus tollasella hapankaaliastialla koittaa rypeä ainakin niiden oikeiden maaturikuskien kiusaksi eri offireiteillä lähinnä ihan huumori mielessä jos ei muuta, joskus kun sitten kyllästyn tohon ja jos offikärpänen oikeesti purasee niin hankinta listalla tulee olemaan saman tehtaan hieman paremmin etenevä ja rakentelu kelpoisempi tuote eli Geländewagen. Ei mulla muuta kunhan jorisen omiani kiitos ja anteeksi =)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.08.2012, 01:57
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kesämies Näytä viesti
Tuotakin olen katsellut


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Tää on ihan mukava hanke ja silleenkin erilainen ettei koko ajan joku paikka mene rikki tai mätäruostu

Viel Spass mit das Tölkki
Onhan tätäkin "joutunut" korjaamaan, jopa hitsaamaankin mutta toistaiseksi ei ole mitään sellaista hajonnut, ettei omin voimin olisi kotiin päässyt.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 06.08.2012 03:33
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Syncro Caravelle koppis Tekniikka & Jutustelu 23 12.09.2011 16:05
T3 syncro Heegi Linkit 6 11.09.2011 11:55
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 19.03.2010 21:46
Myydään G60 Golf Syncro MBG O/M/V Ajoneuvot 6 26.02.2009 10:22
O: Vw Transporter syncro 16" 2d4wd O/M/V Ajoneuvot 5 22.03.2007 16:06


Sivu luotu: 12:07 (GMT +2).