Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2012, 07:53
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Palkkihelmat odottavat edelleen ideointia ja aikaa tekemiseen.
Pientä valmistautumista seuraavaan maastossa käyntiin, onpahan kiinnityspisteet mistä voi sitten pelastaa taakse päinkin, kun on keulalaiturista taas kiinni ja renkaista loppuu pito

Sakkelin kiinnikkeet "T-profiilia"





Puskurin tekoa raudasta mitä löytyi vanhojen projektien jäljiltä



Pohjamaalattuna


Paikallaan



Jatkosuunnitelma

Jos saan tehtyä terassin katolle, niin vasemmalla puolella tuo takakylkiputki voisi toimia tikkaiden alakiinnikkeenä. Helmaan ajattelin hitsata paksua peltiä tai lattarautaa sisäpuolelle vahvikkeeksi. Sivuttaissuuntaista jäykkyyttä olisi helppo lisätä tuliraudalla, jonka toinen pää vetokoukun kiinnityspultin kannan alle.
Puskuriin voisi tehdä ainakin yhden sakkelikiinnikkeen poikittain, jolloin siihen saisi sivusuunnassa tulevaa vetoa varten kiinnityksen.

__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 22.08.2012 13:35
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.08.2012, 12:24
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Viestit: 116
Perusasetus

Isompi tölkki


Itävallassa tuli vastaan tälläinen hieman paranneltu versio Crafterista.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.08.2012, 15:16
TT|:n Avatar
TT| TT| ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 163
Perusasetus

Tuohan on tuota viimeistä LT-sarjaa vielä. Yritin kaivella että millanen nelivetosysteemi tuossa on, mutta kovin on vähän tietoa tarjolla. Ja Suomessa ei taida juurikaan noita olla. Olisi kyllä hieno cämpperialusta, kun löytyy kunnon koneetkin valmiina.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.08.2012, 15:42
hemmobj40 hemmobj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.07
Sijainti: Rauma, Suomi
Viestit: 116
Perusasetus

Auton kyljessä on sen valmistaneen pajan tarra. Näyttää pääasiallisesti muokkaavan Mersuja.

http://www.iglhaut-allrad.de/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.08.2012, 16:06
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Älä laita tikkaita kylkeen, jää ekaan puuhun.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.08.2012, 17:48
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

En ajatellutkaan kiinteästi, vaan tikkaan yläpäähän koukut joilla tarttuu terassin reunaa / kaiteeseen ja alapäässä kylkiputkeen. Tosin monta projektia ennen kuin pääsen terassin tekoon, ellei jostain löydy valmista / aihiota, varsinkin kun metallityöstöpaikka on reilun 100 km päässä.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.08.2012, 18:25
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
En ajatellutkaan kiinteästi, vaan tikkaan yläpäähän koukut joilla tarttuu terassin reunaa / kaiteeseen ja alapäässä kylkiputkeen. Tosin monta projektia ennen kuin pääsen terassin tekoon, ellei jostain löydy valmista / aihiota, varsinkin kun metallityöstöpaikka on reilun 100 km päässä.
Mulla olis joutilaat tikkaat, mitkä kestää sikaniskojenkin kiipeilyä...
Ja vois olla alumiininen terassirunkokin...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.08.2012, 20:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Puskurin tekoa raudasta mitä löytyi vanhojen projektien jäljiltä

Millä sä oot tuota hitsannu? Toivottavasti nuo sakkelien T-kappaleet on saatu poltettua vähän paremmin kiinni. Ei oo kiva saada ottaan semmosta, tuli vaan tuolta linkkisivulla olevasta tapauksesta mieleen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.08.2012, 21:10
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Jaa. Ei nyt hitompia mutta ihan kuin mopo olisi pikkuhiljaa karkaamassa käsistä...

Jatka samaan malliin...Hyvä siitä tulee ja taatusti erilainen kuin muilla.
Niin on, mutta ei mahda mitään...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dmn Näytä viesti
Toisaalta noiden pinnattujen käytettyjen renkaiden hinnalla saa myös esim. KL71 kumhoa, hain juuri setin 31":siä tölkkiä varten loppuunkuluneiden 30" sliksien tilalle. Seos on ainakin pehmeän tuntuista ja luulisi toimivan myös hyvin ympärivuotisessa käytössä.

En tiedä vielä mitä tulee seuraaviksi renkuloiksi, Insa Turboja ei ole kukaan haukkunut vielä, niin ajattelin koittaa etsiä jonkun käyttäjän mielipidettä Malatestoistakin. Ei vaan tunnu löytyvän mistään???

31" x 10,5" oli minullakin mielessä, mutta taidan "tyytyä" pienempiin toistaiseksi (sopivat vanteetkin puuttuu / kohtuu vaikea löytää), mudassa ja pahemmassa maastossa tulee käytyä sen verran harvoin. Noilla nykyisillä Nokialaisilla on pärjännyt ihan hyvin kaikkialla muualla paitsi Jatilan mutapätkällä, eli ihan maantierengaskin on vaihtoehtona.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Millä sä oot tuota hitsannu? Toivottavasti nuo sakkelien T-kappaleet on saatu poltettua vähän paremmin kiinni. Ei oo kiva saada ottaan semmosta, tuli vaan tuolta linkkisivulla olevasta tapauksesta mieleen.
Tuo alempi kulmaprofiili (3 mm) on lähinnä "koristeena", sisäpuolella lisää saumaa, päädyissä 5 mm latat ja 5 mm lattapystyvahvikkeet sakkelikiinnitysten kohdalla "kunnon saumalla". Puskuri tuskin on vielä valmis, päätyihin tulossa vielä kylkiputkien kiinnitykset. Ajatuksena saada keskeltäkin kiinni vetokoukun kiinnityspultteihin ja päältä / päädyistä tukea jotenkin vetokoukun runkoon. Jostain syystä mig kävi lämpimänä ja lämpösuoja laukesi muutaman kerran päivän aikana pidempää saumaa hitsatessa, joten tuon näkyvillä jäävällä "saumalla" täytin vaan raon.

Sakkelin kiinnikkeet liimattu paksummalla saumalla kiinni, tarkoitus koeponnistaa "turvallisesti" kunhan ehdin pudottaa auton taas poteroon. Edessä kiinnityspisteiden välissä vaijeri, jolla tarkoitus varmistaa kiinnitys kahteen pisteeseen. Sen verran tullut köyden varassa roikuttua, että kahden pisteen kiinnitys alkaa olla jo takaraivossa. Pitää tehdä taakse joku vastaava, niin ei tarvitse erikseen vetoliinaa varmistella, jos (kun ) moiselle tulee taas käyttöä.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 23.08.2012 06:46
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.08.2012, 13:49
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Käytin leimalla, toinen yläpallonivel vaihtoon. Taas on vuosi aikaa ajella ja rakennella

Rengasvaihtoehtojakin tuli vähän lisää.

E: Olihan tuo jo vaihtokunnossa:

Siihen oli lisätty rasvanippa, joten se pysyi äänettömänä kun välillä lisäili rasvaa.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 24.08.2012 14:45
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.09.2012, 21:24
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.335
Perusasetus

T5 Seikel


Tämä ei liity tölkkeihin mitenkään, mutta aihetta sivuten...

Kävin eilen ostamassa käyttöautoon (sekin sivuaa aihetta lievästi, syncro-passat ) uudet kesärenkaat. Siinä odotellessa katselin rengasliikkeen pihassa vähän erikoisempaa T5 transportteria. 235/70R16 all-terrainit, ja Seikelin tarrat.

Jututin omistajaa hetken, se oli entinen maahantuojan esittelyauton. Varustuksena mm täysi pohjapanssari, ja lukot molempiin päihin. Vaihdelaatikko, 6-lovinen, sisältää eri välitykset. Loota oli avattu pariin otteeseen, koska se piti moottorijarrutuksessa ääntä. Ja oli muutenkin "väljän" tuntuinen. Sitten tuli tieto saksasta, että se ei ole vika vaan ominaisuus. Hammaspyörät ovat erilaisella kulmalla kuin vakiolaatikossa, joten se ei ole ihan yhtä hienostunut. Tämä muutos tehty kestävyyden nimissä.

Omistaja sanoi myös pyöränaukkojen olevan isommat. Seikelissä on siis eri kori? Hyvin renkaat sinne sopivat, saman verran tilaa renkailla kuin vakio-portterissa vakio renkailla. Korkeutta niillä on 29", saman kokoiset kuin 205R16 tai 235/75R15. Isompikin sopisi.

Tämä ei siis ollut sellainen porttaali-navoilla varustettu Extreme malli, vaan normi-Seikel. Kyllä sekin näytti jo vähän maastoautolta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.09.2012, 21:28
TT|:n Avatar
TT| TT| ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.04.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 163
Perusasetus

Juu Seikeliltä löytyy aika paljon eri tasoista palikkaa T5 offikelpoisuuden parantamiseen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.09.2012, 06:40
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Tämä ei liity tölkkeihin mitenkään, mutta aihetta sivuten...

Kävin eilen ostamassa käyttöautoon (sekin sivuaa aihetta lievästi, syncro-passat ) uudet kesärenkaat. Siinä odotellessa katselin rengasliikkeen pihassa vähän erikoisempaa T5 transportteria. 235/70R16 all-terrainit, ja Seikelin tarrat.

Jututin omistajaa hetken, se oli entinen maahantuojan esittelyauton. Varustuksena mm täysi pohjapanssari, ja lukot molempiin päihin. Vaihdelaatikko, 6-lovinen, sisältää eri välitykset. Loota oli avattu pariin otteeseen, koska se piti moottorijarrutuksessa ääntä. Ja oli muutenkin "väljän" tuntuinen. Sitten tuli tieto saksasta, että se ei ole vika vaan ominaisuus. Hammaspyörät ovat erilaisella kulmalla kuin vakiolaatikossa, joten se ei ole ihan yhtä hienostunut. Tämä muutos tehty kestävyyden nimissä.

Omistaja sanoi myös pyöränaukkojen olevan isommat. Seikelissä on siis eri kori? Hyvin renkaat sinne sopivat, saman verran tilaa renkailla kuin vakio-portterissa vakio renkailla. Korkeutta niillä on 29", saman kokoiset kuin 205R16 tai 235/75R15. Isompikin sopisi.

Tämä ei siis ollut sellainen porttaali-navoilla varustettu Extreme malli, vaan normi-Seikel. Kyllä sekin näytti jo vähän maastoautolta.
Oliko kori tumman sininen / alustan suojaukset keltaiset?
Sellaisesta esittelyautosta minulla on jossain kuvia, kun moinen seisoi aikanaan omalla pihalla hetken.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.09.2012, 10:48
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 627
Perusasetus

Jospa seuraavalla Syncro Safarilla olisi pitoa vähän enemmän, tilasin Vannetukusta 215/80R16 Malatesta Kobra Trac NT renkaat. Kukaan ei suostunut Malatestaa julkisesti haukkumaan, niin rohkenin kokeilla...

E: eipä löytynyt kuin kolme rengasta varastosta, vaikka saldo näytti neljää, mutta Vannetukku.fi toimittaa tilalle 215/85R16 Kobra Trackit
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.


Viimeksi muokannut T3Syncro : 24.09.2012 03:33
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.09.2012, 16:35
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.335
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Oliko kori tumman sininen / alustan suojaukset keltaiset?
Sellaisesta esittelyautosta minulla on jossain kuvia, kun moinen seisoi aikanaan omalla pihalla hetken.
Auto oli punainen, ja ovessa metrin kokoinen volkkarin merkki. Alustaa en sen paremmin katsonut, ei sieltä ainakaan mikään kirkas väri pistänyt silmään. BFG altsikat olivat alumiinivanteilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Syncro Caravelle koppis Tekniikka & Jutustelu 23 12.09.2011 16:05
T3 syncro Heegi Linkit 6 11.09.2011 11:55
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 19.03.2010 21:46
Myydään G60 Golf Syncro MBG O/M/V Ajoneuvot 6 26.02.2009 10:22
O: Vw Transporter syncro 16" 2d4wd O/M/V Ajoneuvot 5 22.03.2007 16:06


Sivu luotu: 20:58 (GMT +2).