Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 29.07.2012, 20:18
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
nissan sd33 216nm 95hp ja sd33t 110 hp toyota 2h 255nm 106hp 12-ht 315 nm 135 hp eli ei kummassakaan vakiona mitään kovin huikeita.

Ihan sama tosiaan kumman ostat varmasti joudut sitä rakenteleen, jotta sillä maastossa etenee, mutta itse suosittelen ennemmin toyotaa, aika pitkiä pätkiä olen tolla tojotallani patrolleja venäjän maastoista suomea kohti hinannut ku ne on porsinut tollaisessa sievässä maastoajossa, ton Sami89: n autonkin konevikaisena kun autossa oli toyotan akselit niin sen entinen omistaja uskalsi sitä kengittää niin sitten hajosikin kone. Ja monia muita autoja, mutta vain yhden tojotan.
Kyllä mekin hinattiin tuota patrollia reilu sata kilsaa heti silloin hakureissulla kun napsahti kampura poikki.. mut oli ensimmäinen kerta ku ei datsuni kotia tuonut.. Ja toinen kerta oli samalla autolla kun toyotan murros hajos.. Vietiin silloin kärrillä ku oli niin lähellä "pajaa" ettei viittiny metässä alkaa purkamaan.. Edellisellä patrollilla jouduin kyllä melko useesti tojotan kotia hinaamaan kun oli perä tai laatikko rikki.. mutta se siitä paremmuus keskustelusta. Tosiaan otat sen mikä parhaalta tuntuu. Ei näistä paskoista mikään ole hajoamaton..
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 31.07.2012, 20:19
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Kyllä mekin hinattiin tuota patrollia reilu sata kilsaa heti silloin hakureissulla kun napsahti kampura poikki.. mut oli ensimmäinen kerta ku ei datsuni kotia tuonut.. Ja toinen kerta oli samalla autolla kun toyotan murros hajos.. Vietiin silloin kärrillä ku oli niin lähellä "pajaa" ettei viittiny metässä alkaa purkamaan.. Edellisellä patrollilla jouduin kyllä melko useesti tojotan kotia hinaamaan kun oli perä tai laatikko rikki.. mutta se siitä paremmuus keskustelusta. Tosiaan otat sen mikä parhaalta tuntuu. Ei näistä paskoista mikään ole hajoamaton..
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj Näytä viesti
Alkuperäisen HJ 60-61 tai vanhemman patrollin akselistojen alle kun katsoo niin pojot GR patrollille.

+ GR tosi vahvat akselit kierrejousilla. Ajo mukavuutta maantielle ja maastoihin ym. GR 2.8 turbo moottorilla ..?

+HJ 61 akselisto tasauspyörästö lukot -turbo moottori .

+Vanhempi patrol paljon osia myytävänä ja edullisesti.

Varmasti maku asioita jokaiselle mut jotain.
kyllähän täällä lahdessa gr patrollin "vahvasta "taka akselista hajosi lukon kytkentä holkki ihan testilenkillä, vanhan patrollin akselit ei kestä edes koneen vakio tehoja, mieleen tulee erään patrollin kumin poltto yritys tulos 20cm mustaa viivaa asfalttiin veto tikku poikki takaperästä räjähti toinen puoli. näitä tikku + perä paskana yhdistelmia on vuosien varrella suorittettu patrolleista ainakin toista kymmentä ,kuten murroksia ja napalukkoja, moottotoreita ja vaihteistoja.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 31.07.2012, 21:27
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kyllähän täällä lahdessa gr patrollin "vahvasta "taka akselista hajosi lukon kytkentä holkki ihan testilenkillä, vanhan patrollin akselit ei kestä edes koneen vakio tehoja, mieleen tulee erään patrollin kumin poltto yritys tulos 20cm mustaa viivaa asfalttiin veto tikku poikki takaperästä räjähti toinen puoli. näitä tikku + perä paskana yhdistelmia on vuosien varrella suorittettu patrolleista ainakin toista kymmentä ,kuten murroksia ja napalukkoja, moottotoreita ja vaihteistoja.
Näiden vuosien aikana ei toyotista oo hajonnut mitään mistään, kerran kuulin että olis hajonnut mutta se olikin pajero.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 31.07.2012, 21:36
petrool:n Avatar
petrool petrool ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.05
Sijainti: Kyyjärvi, Finland.
Viestit: 385
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kyllähän täällä lahdessa gr patrollin "vahvasta "taka akselista hajosi lukon kytkentä holkki ihan testilenkillä, vanhan patrollin akselit ei kestä edes koneen vakio tehoja, mieleen tulee erään patrollin kumin poltto yritys tulos 20cm mustaa viivaa asfalttiin veto tikku poikki takaperästä räjähti toinen puoli. näitä tikku + perä paskana yhdistelmia on vuosien varrella suorittettu patrolleista ainakin toista kymmentä ,kuten murroksia ja napalukkoja, moottotoreita ja vaihteistoja.

Puhuvat esson baarissa että johtuu siitä että patrollilla poltetaan kumia +35 renkailla ja toyotoilla koitetaan 205 baarumeilla. (hörö naurua)
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 31.07.2012, 22:05
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petrool Näytä viesti
Puhuvat esson baarissa että johtuu siitä että patrollilla poltetaan kumia +35 renkailla ja toyotoilla koitetaan 205 baarumeilla. (hörö naurua)
kyllä tollanen gr patrolli ei jaksa sutasta +35 renkailla edes hiekalla kokeilin omalla se sammu samantien.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 31.07.2012, 22:43
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kyllä tollanen gr patrolli ei jaksa sutasta +35 renkailla edes hiekalla kokeilin omalla se sammu samantien.


Niin toiset eei vaan osaa
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 01.08.2012, 06:33
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
kyllähän täällä lahdessa gr patrollin "vahvasta "taka akselista hajosi lukon kytkentä holkki ihan testilenkillä, vanhan patrollin akselit ei kestä edes koneen vakio tehoja, mieleen tulee erään patrollin kumin poltto yritys tulos 20cm mustaa viivaa asfalttiin veto tikku poikki takaperästä räjähti toinen puoli. näitä tikku + perä paskana yhdistelmia on vuosien varrella suorittettu patrolleista ainakin toista kymmentä ,kuten murroksia ja napalukkoja, moottotoreita ja vaihteistoja.
Mun mielestä nää nyt ei kyllä mitää kuminpoltto vehkeitä olekkaa. Hoitakoot ne lippistä vikopäin pitävät äijät sen niillää riisikupeillaan.. (ei herneitä, drifting harrastajat ei kuulu tähän joukkoon)
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 01.08.2012, 07:04
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Näiden vuosien aikana ei toyotista oo hajonnut mitään mistään, kerran kuulin että olis hajonnut mutta se olikin pajero.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 01.08.2012, 09:08
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

täälläpäin ainaki tatsunin akseleita pidetään kohtuu lujina. Niihin ei vaan saa välityksiä samalla tavalla ku toy otan akseleihin.

Ja ainaki mulla pari tuttua puhu etta patrol vääntää tyhjä käynnillä paremmin ku hoojiit mutta ite en ole päässy testaamaan tätä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 01.08.2012, 09:33
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

no entäs se seikka että hj 61 sessä on 20 cm lyhyempi akseliväli kuin pitkässä patrollissa
eli noin 2.6m ja patrollissa 2.8m ,mielestäni sekin seikka vaikuttaa niin parkki paikan hakuun kuin metässä puitten ja kivien kiertelyyn, samoin runko on hj:ssa varmaan 10cm korkeammalla. joten se ei jää koko ajan kiinni mahastaan niin kuin patrolli. näin niin kuin oma kohtasella kokemuksella todettuna.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 01.08.2012, 09:42
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Näiden vuosien aikana ei toyotista oo hajonnut mitään mistään, kerran kuulin että olis hajonnut mutta se olikin pajero.
älä nyt yritä mä oon tässä keskustelussa hj 61:sen puolella
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 01.08.2012, 10:22
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
älä nyt yritä mä oon tässä keskustelussa hj 61:sen puolella
Ei sitä joppa kukaan usko oot vaan salaa kateellinen patrolli miehille 11 vuotta ajoin 567tkm kertyi sinä aikana ,nyt sumuisten saarten laite alla tuskin pystyy samaan niin vähillä ongelmilla mut pääasia ettei ole ToyOta alla .
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 01.08.2012, 10:25
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipe Näytä viesti
Ei sitä joppa kukaan usko oot vaan salaa kateellinen patrolli miehille 11 vuotta ajoin 567tkm kertyi sinä aikana ,nyt sumuisten saarten laite alla tuskin pystyy samaan niin vähillä ongelmilla mut pääasia ettei ole ToyOta alla .
voiko olla vaikka ajan ite patrollilla.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 01.08.2012, 10:34
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
voiko olla vaikka ajan ite patrollilla.
Ainiin en muistanutkaan että sulla oli myös laatulaite tallissa .
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 01.08.2012, 13:56
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
no entäs se seikka että hj 61 sessä on 20 cm lyhyempi akseliväli kuin pitkässä patrollissa
eli noin 2.6m ja patrollissa 2.8m ,mielestäni sekin seikka vaikuttaa niin parkki paikan hakuun kuin metässä puitten ja kivien kiertelyyn, samoin runko on hj:ssa varmaan 10cm korkeammalla. joten se ei jää koko ajan kiinni mahastaan niin kuin patrolli. näin niin kuin oma kohtasella kokemuksella todettuna.


No akselivälistä kyllä ei voi sanoa juuta eikä jaata. Pitkästä välistä jossain etua jossain haittaa samat jutu lyhyemmällä..

Mutta osta nyt sentään auto, eli tatsuni!
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 01.08.2012, 17:56
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee Näytä viesti
No akselivälistä kyllä ei voi sanoa juuta eikä jaata. Pitkästä välistä jossain etua jossain haittaa samat jutu lyhyemmällä..

Mutta osta nyt sentään auto, eli tatsuni!
nii ja valinnanvaraa on myös 235 pituudelle jos pitkää karsastaa
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 01.08.2012, 18:57
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
täälläpäin ainaki tatsunin akseleita pidetään kohtuu lujina. Niihin ei vaan saa välityksiä samalla tavalla ku toy otan akseleihin.

Ja ainaki mulla pari tuttua puhu etta patrol vääntää tyhjä käynnillä paremmin ku hoojiit mutta ite en ole päässy testaamaan tätä.
Mulla oli 60 tojo ja sen jälkeen turboton patu. Samoilla pyörillä ei patrolli tyhjäkäynnillä sammunu yhtä helposti. Ja vääntö aika tasasta tyhjäkäynniltä huippukierroksille jotka saattaa olla aikalailla enemmän ku tojoissa. Onhan tuo kyllä lyhyt malli että saattaa olla kevyempikin ku hj
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 01.08.2012, 19:27
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Mulla oli 60 tojo ja sen jälkeen turboton patu. Samoilla pyörillä ei patrolli tyhjäkäynnillä sammunu yhtä helposti. Ja vääntö aika tasasta tyhjäkäynniltä huippukierroksille jotka saattaa olla aikalailla enemmän ku tojoissa. Onhan tuo kyllä lyhyt malli että saattaa olla kevyempikin ku hj
Nyt kun tää topikki on jo kääntyny täysin pois alkuperäsestä kysymyksestä ni sotketaas lisää tätä pakkaa..
Paljonkon porukoilla noi patrollit yleensä kiertää? Mun oma pyörii ilosesti yli 6000.. Ja paljonko toyot kiekuu?
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 01.08.2012, 19:42
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Nyt kun tää topikki on jo kääntyny täysin pois alkuperäsestä kysymyksestä ni sotketaas lisää tätä pakkaa..
Paljonkon porukoilla noi patrollit yleensä kiertää? Mun oma pyörii ilosesti yli 6000.. Ja paljonko toyot kiekuu?
Mää sain hj60:sen 2h mosan kans kiertämään yli 6000. Tarkalleen 6150rpm, kun dynossa vähä testattiin. Viime päästömittaus testissä tais olla 3980 rpm.
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 01.08.2012, 20:24
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi Näytä viesti
Mää sain hj60:sen 2h mosan kans kiertämään yli 6000. Tarkalleen 6150rpm, kun dynossa vähä testattiin. Viime päästömittaus testissä tais olla 3980 rpm.
tollaset vanhat dieseli mosat ei ole edes tarkotettu kiertämään yli 5000..
ja patrollien koneet juuri hajoo kun niitä kierrättää yli 6000 etenkin kun niissä niissä on vain 4 runkolaakeria. suosittelisin tasapainotusta ennen kierrosten rajottajan poistoa.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 01.08.2012, 20:35
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
tollaset vanhat dieseli mosat ei ole edes tarkotettu kiertämään yli 5000..
ja patrollien koneet juuri hajoo kun niitä kierrättää yli 6000 etenkin kun niissä niissä on vain 4 runkolaakeria. suosittelisin tasapainotusta ennen kierrosten rajottajan poistoa.
Onnex en oo antanu ikinä happee ;-) on se tojoki ihan hyvä. Pitää vaan käyvä kokeilemassa kumpi istuu paremmin kouraan.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 01.08.2012, 20:36
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
tollaset vanhat dieseli mosat ei ole edes tarkotettu kiertämään yli 5000..
ja patrollien koneet juuri hajoo kun niitä kierrättää yli 6000 etenkin kun niissä niissä on vain 4 runkolaakeria. suosittelisin tasapainotusta ennen kierrosten rajottajan poistoa.
Joo no ei sitä ollu tarkostukaan noin paljoa huudattaa. Savumittausta otettiin niin olin unohtanu kääntää siitä kaasuläpältä sen nipan alkup. asentoon. Siitä ilmeisestikin johtu, mutta onneks kesti
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 01.08.2012, 20:49
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

joo tässä on yhteen alkuperäiseen asiaan raapustelua.
paljoko on hoojiissa kokonaispaino?

tatsunin kokonaismassalla 2500kg
perusvero on 255,50€ ja
dieselvero pakettiautona 82,13€ ja henkilöautona 501,90€
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 01.08.2012, 20:57
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

mulla laski patrollissa tälle vuodelle 2.65e perpäivä eli vain 967 euroa vuodessa verot.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 01.08.2012, 21:02
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

melkosia juttuja joo....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj60 vai patrol 160?? maasturimies Tekniikka & Jutustelu 29 08.01.2012 11:23
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr perse arska O/M/V Ajoneuvot 2 19.09.2009 06:27
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 13:29 (GMT +2).