![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mitäs se sanos jos siihen täräyttäs ihan sae 20 yksiasteöljyn? Monitraa ei nimittäin pikaisen etsiskelyn jälkeen löydy kuin 20l pöntöissä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Monitrassa tms. yleisöljyssä olisi ominaisuudet kohdallaan noita öljykylpykytkimiä varten. Paljos sinne menee sitä öljyä?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei noita traktorimallin öljyjä löydy pienemmissä astioissa, niin oikeastaan kaikissa moottoripyörä öljyissä on myös tuo märkäkytkinasia huomioituna.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja tuo minun veikkaus tuosta monitran sopivuudesta oli vain arvaus, ei tieto. Osta tuo monitran 20 pytty, kannattas nimittäin vaihtaa nuo öljyt toistamiseen muutaman ajolenkin(tunnin) jälkeen. Ja olethan muistanut hommata suodattimia? nuo nykyiset öljyt on niin peseviä, että jos ajettu joillakin -70 halpaöljyillä, ja vielä vaihdettu harvakseltaan, niin suodatin kannattaa vaihtaa huomattavan usein (jos suodatin pääsee tukkeentumaan, niin sitä ei huomaa mistään, ja silloin kaikki paska tuppaa tunkeutumaan öljykanavaan, ja tukkimaan sen-> joka kampi- tai nokka akseli vaurio.) minä vaihtaisin uuden suodattimen max noin 5 tunnin ajon jälkeen (nuo öljyt kyllä sais vaihtaa jo aikaisemmin) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä siinä taitaa olla, sekä öljylle että dieselille.
Yllättävän vanhoissa meripuolen vehkeissä noita suodattimia on. (ilmansuodadin puuttuu joistakin yllättävän uusistakin) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja on siinä oma suodatinkin, sekä lämmönvaihdin.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ihan normi Delvac käy myös noille märkäkytkimille. Halpaa ja löytyy varmaan mistä autotarvkeliikkestä tahansa ja jopa halpamarkettien hyllyistä. Eikä tarvitse ostaa isossa pöntössä.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Öljyä menee alta 2l eli 20l pönttöä en osta tallin nurkkaan kymmeneks vuodeks seisomaan.. Sae 20 Delvakkia löytyy 208l tönikässä eli se seisos siellä 104 vuotta.. Sae 30 Delvakkia ois ilmeisesti 4l tönkässä mutta lienee liian paksua tavaraa kun ruetaan nollakelejä lähestymään. Voi pirskaleen pirskale. Pitänee yrittää joku korjaamo ehtiä jos sais pienen määrän ostettuu. Mitenköhä muuten silloin vuonna -72 kun sinne on ekan kerran liukasteet lurautettu niin liekkö siinä ollu kytkimen lisäainetta?
Viimeksi muokannut tsephyr : 24.07.2012 21:55 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Eipä kauheen isoa konkurssia sitten tule, jos sitä prätkäöljyä kokeilee. Vaikkapa Motonetista 10W40 6,90 €/litra tai 5 l alle 30 €. Siis jos vaikka käypäistä Delvacia tms. ei löydy pienissä pöntöissä.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Neste Turbo LXE löytyy Nesteen öljyjä myyvistä kaupoista myös 4 litran purkissa. Jossakin on muistakseni ollut litran pulloissakin. 10W-40 tai 15W-40 on yleisimmät. Sen luokituksissa on Allison C4, eli käy märkäjarruille ja -kytkimille.
Jos yksiasteinen moottoriöljy on siihen paras, niin SAE30 on pienissäkin astioissa, pienmoottoriöljyä eli ruohonleikkurin öljy.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
96-98 pickup, mutta mikä? | macro | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 18.03.2010 16:14 |
Kompura vuotaa, mutta mikä osa on kyseessä? | Hessu888 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.01.2010 09:08 |
mikä luistaa... | hande4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.02.2009 15:20 |
Rover V8 mutta mikä laatikko? | A45 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.07.2006 16:11 |
Pajeen vinssi, mutta mikä? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 02.08.2005 19:30 |