Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 23.07.2012, 20:03
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Nyt ollaan perehdytty rata-ajopäivän aikana ilmenneisiin muihin ongelmiin ja renkaiden kulmat saavat toistaiseksi jäädä taka-alalle.

Moninäyttömittarin huono puoli on se että näytössä näkyy kerrallaan vain yksi toiminto ja numerot ovat aika pieniä. Varmaan ok moottoripyöräkäytössä mutta tässä lajissa mittarin käyttö on apukuskin hommia mikäli mielitään pysyä turvallisesti ajolinjoilla.
Mutta hyvä puoli on se, että on sitten mikä tahansa toiminto kuten nopeudennäyttö päällä, esimerkiksi moottorin lämmönnousu hälyrajan yli näkyy vilkkuvana valona. Näin alkoi käymään jo ajeluiden alkuvaiheessa.
Mitään ulospäin näkyvää höyryä ei päässyt missään vaiheessa vielä nousemaan kun ajoa himmailtiin ja pideltiin jäähdyttelytaukoja. Periksi on annettava ja muutettava jäähdyttimen paikka.


Jäähdytin nostettiin ylös ja virtaussuunta kuvan mukaiseksi.


Mutta tämä toimenpide vaati pidempiä vesiputkia, joten putkimies Pörö saapui paikalle tekemään muutokset.


Tilavan näköinen kolo aikaansaatiin takaosaan. Ne kolme pikkulauhdutinta tulevat samaan vanhaan paikkaansa sillä erolla että ne tarvitsevat nyt omat propellinsa. Lisää sähkötöitä ja lisää sähköjohtoja. Piti tulla mahdollisimman niukat sähkötyöt.
Silti taakse jää tila johon voidaan maalauksen jälkeen siirtää vaikka tuo keskikonsolissa oleva kompura. Olkoon se nyt vielä omalla paikallaan kun kerran on jo kiinnitysreijätkin tehty.

Takailmatikut ovat vaaravyöhykkeellä kun kori kallistuu joustoon. Senverran testipäivänä tuli ajettua "triallia" eräässä pengerryksessä että tällainen jousto nähtiin. Tikun kylkeen tuli boggerista musta viiva.

Noista laittamistani kuvista huomaa sen että tikkujen yläkiinnitys on muutettu sisemmäksi. Eli jäähdyttimen alapuolelle hitsattiin vaakaputki johon tulee jäähdyttimen alakiinnitys sekä ilmatikkujen kiinnityskorvat. Tikut tulivat nyt aika lailla samaan viistokulmaan kuin mitä edessäkin ja kontaktit isojen renkaiden kanssa on historiaa. Alakiinnitykset ovat muuten ok sellaisenaan, paitsi panhard tangon akselipää kiinnitys pitää siirtää hieman sisemmäksi ja tankoa lyhentää vastaava määrä.


Auton takapää pellitetään umpeen reikäpellillä. Se suojaa riittävästi jäähdytintä sekä hillitsee sopivasti kaiken moskan pääsyä takatilaan. Kiinnitykset pitää tehdä mallia irroitettavat pesua helpottamaan.
Kuvan mukainen pelti voisi olla sopivaa mutta riippuu millaista saadaan tilattua paikalliselta metallipajalta.
Auton painoa tämä ratkaisu ei vähennä mutta jäähdytin tarvitsee joka tapauksessa läpäisevän vahvan suojan.


Kun kerran eilen mainitsin tästä, esitetään nyt se kuvakin.
Konehuone kaipaa vielä kylkisuojat, reiät konepeltiin ja lokasuojien askartelun.

Video odottaa edelleen tekijäänsä ja eiköhän sekin vielä joku päivä valmistu.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
 

Luokat
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" artsi777 O/M/V Ajoneuvot 2 31.10.2011 20:43
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.12.2008 09:47
V: Chevy > isoon autotraileriin KooPee O/M/V Ajoneuvot 2 17.04.2006 22:17
Järeä puskuri isoon autoon Tekniikka & Jutustelu 32 14.04.2006 18:33
Isoon Sormuksen Isäntä mikk0 URL 3 18.11.2004 20:56


Sivu luotu: 01:01 (GMT +2).