Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #201  
Vanha 06.07.2012, 12:15
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Vastailempa tulleisiin kommenteihin.
-Sähköt pyritään pitämään mahdollisimman yksinkertaisina koska autolla ajetaan myös vedessä. Sen vuoksi minimoimme kaiken mahdollisen ja jos säännöt eivät vaadi peruutusvaloa, sitä ei myöskään laiteta. Jos vaativat, se laitetaan.
-Ideoita kompuran möykän pienentämiselle ja ilmanoton sijoittelulle tuli. Ehkä jonkinlaisia muutoksia pitää jossain vaiheessa tehdä.
-Ohjaus on hidas pienen orbin vuoksi. Tässä projektissa hyödynnetään paljon vuosien saatossa hyllyyn hankittuja osia ja tuo orbi on ostettu joskus kauan aikaa sitten. Silloin ei ollut myyjällä tarjota muuta kuin tuo 50 kuutioinen ja se otettiin. Mutta tällä yritetään siinä toiveessa että crossi tyylinen ajo voisi hitaammallakin ohjauksella onnistua. Laitetaan urakkanuppi helpottamaan veivaamista.
(verrokkina eräs tallimme toinen auto JMC: orbi 200 kuutioo ja ohjaussylinterin ulkohalkaisija isompi, isku sama. Kierroksia laidasta laitaan 1,8. Hankala ajettava mutta kaiken oppii.)
-Turbon kiinnitykseen voisimme tehdä parannusta. On tosi että crossiajo on melkoista höykytystä. Kiitos vinkistä.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #202  
Vanha 06.07.2012, 12:18
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
siis ei ole moottorin jäähdytystä? vai ymmärsinkö väärin ja noin pitkiä vetoja silti?
Ymmärsit ihan oikein. Mutta nyt emme puhu mistään Jenkkimoottorista. Tämä on Saksalainen Mersun diesel moottori.
Ja kuten filmiltä voi tarkkasilmäinen havaita niin mitään liialliseen lämpöön viittaavia ilmiöitä ei nähty. Auto jätettiin ajon jälkeen normaalisti parkkipaikalle ja jatkettiin päivän muita töitä.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #203  
Vanha 06.07.2012, 12:36
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Niin ja vielä se tärkein asia meinasi unohtua.
Oli helpottavaa lukea että tuo korin kohoilu kiihdytettäessä ei olekaan mikään tuntematon ongelma vaan että se onkin ihan yleistä.
Nimenomaan mestari itse kuvitteli että ilmiö lievenisi juuri noiden tukivarsien ansiosta mutta tilanne taitaakin olla sitten päinvastainen.
Mutta rajoitinketju on laitettu taakse ja eteen köysi tilan ahtauden vuoksi. Kuvia myöhemmin.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #204  
Vanha 07.07.2012, 14:34
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus


Kun pelti loppuu omasta varastosta sitä lähdetään ostamaan joltain metallipajalta. Niin tälläkin kertaa mutta laihoin tuloksin. Olivat juuri tehneet jonkun ison urakan ja tarjolla oli ainoastaan kapeita reunapaloja. No kätevä nikkari rakentelee niistäkin ovi- ja sivupellitykset. Jos aina laitetaan tilaukseen ja odotellaan niin tämä projekti ei valmistu ikinä.


Oven sulku- ja aukaisumekanismi. Noi kiinnityssalvat ovat mallia Biltema ja aukaisuveivi mistäs muustakaan kuin 80-luvun Megestä. Pitää muuten komian metallisen kolauksen kun ovi lyödään kiinni. Ehkä jonkinlaista kumipehmustetta väliin sitten joskus.


Kuvaa vielä lähempää. Tälle aukaisumekanismille voisi hakea patenttia ellei sitä ole vielä kukaan ehtinyt tekemään.


Kerrankin voidaan suunnitella keulaa ilman että sen pitää muistuttaa tehdasvalmisteista autoa. Vinssausköysikin on jo kelalla ja käyttövalmiina.


Ohjaamon ilme näyttää nyt tältä.


Paineilmaverkoston veto oli helppoa kompuran sijainnin ansiosta.


Konepelti ja maski alkavat hahmottua. Keulalle ei tarvitse tehdä ilmanottoaukkoja laisinkaan, joten maskin kuviointi ja ajovalot tullaan toteuttamaan tarroilla. Ennen maalausta tarkoitus on piirtää tussilla jotain sinne päin ja maalauksen jälkeen vasta haaskataan tarrat.


Saranana toimii kuorma-autojen umpikaapeistakin tuttu alumiini/kumi listasarana.


Rajoitinketju takana. Ketjun pituus määritellään koeajojen perusteella mutta lähdetään tästä pituudesta liikkeelle. Eteen tulee köydet mutta niitä ei ole vielä laitettu paikoilleen.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #205  
Vanha 08.07.2012, 00:30
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Ketju lyö jarruputken rikkipoikki ennenpitkää?
Onko katottu renkaiden kääntökulmia, asteina 30astetta?
On se vaan aivan sairaan hyvän-näkönen vekotin!
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ

Viimeksi muokannut Jammu : 08.07.2012 00:47
Vastaa lainaten
  #206  
Vanha 08.07.2012, 10:22
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jammu Näytä viesti
Ketju lyö jarruputken rikkipoikki ennenpitkää?
Onko katottu renkaiden kääntökulmia, asteina 30astetta?
On se vaan aivan sairaan hyvän-näkönen vekotin!
No sen se varmaan tekisi ja tilalle on nyt vaihdettu köysi.
Eli suomeksi vinssinaru. Se pentele vaan tuppaa herkästi napsahtamaan poikki sitten kun aletaan kunnolla ajamaan. Tai näin on käynyt noissa toisissa tekeleissä. Mutta testataan ja sitten kun syksyllä auto ns. kasataan uudestaan, silloin voisi tuon jarruputken ohjata toista reittiä pitkin ja korvata köysi ketjulla.

Renkaat eivät pääse kääntymään linkkuun asti, joten edessä on vipuvarsien säätö/korjaustoimenpide. Se on yksi niistä lukuisista asioista joka odottaa vuoroaan työlistalla. Nythän kääntämiseen ei riittänyt edes toi oma piha.

Hummeri tai kantikas laatikko, siltähän tuo nyt alkaa näyttämään. Eilen illalla oli vääntöä siitä millainen tuon maskin pitäisi olla ettei auto näyttäisi niin laatikkomaiselta. Konepellin leveydelle ei voi mitään, mutta maskilla voisi vielä saada edes jonkinlaista virtaviivaisempaa lookia. Mutta pitää rakentaa koko keulan pellitys ja lokasuojat johonkin hahmoon ja sen jälkeen miettiä pitääkö muokata ja mihin suuntaan. Vaikka pitääkö sen nyt niin hieno olla. Venäjän Ladogassa proto voittaja autokin oli aika härskin näköinen mutta siitä huolimatta voitti ja sai ablodit osakseen.

Niin ja vielä yksi juttu. Ossi testaili eilen autoa pihalla neliveto päällä. Hyvin edessä ja takana olevat rajoitin narut/ketju piti hytän vaaterissa. Harmi vaan kun sitä voimaa yrittää siirtyä väärään suuntaan, kaikki voisi kyllä mennä suoraan renkaiden kautta liikkumiseen.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #207  
Vanha 08.07.2012, 10:34
hojo:n Avatar
hojo hojo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.10.06
Sijainti: teisko
Viestit: 186
Red face

mites turvavyö kestäskö se,taitaa mennä sekin poikki.tai joku kuorma auton sidonta liina
__________________
-MMC-

Viimeksi muokannut hojo : 08.07.2012 10:41
Vastaa lainaten
  #208  
Vanha 08.07.2012, 11:37
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Mites, kuin pitkä matka on olkatapista kääntövarren päähän, ja kuin pitkä isku ohjaus-sylinterissä on?
On vähän ongelmia omassa projektissa saaha mahtuu kaikkia romuja paikoilleen.
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #209  
Vanha 08.07.2012, 11:47
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo Näytä viesti
mites turvavyö kestäskö se,taitaa mennä sekin poikki.tai joku kuorma auton sidonta liina
Ei kyllä turvavyö ihan vähässä kummassa katkea,onhan nuilla repäisty autoja ojastakin ylös useamman kerran. Eli itsekkin annan ääneni turvavyölle,kestävää ja edullista tavaraa.
Vastaa lainaten
  #210  
Vanha 08.07.2012, 11:57
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jammu Näytä viesti
Mites, kuin pitkä matka on olkatapista kääntövarren päähän, ja kuin pitkä isku ohjaus-sylinterissä on?
On vähän ongelmia omassa projektissa saaha mahtuu kaikkia romuja paikoilleen.
Olkatapista kääntövarren päähän on 23 cm ja se pitäisi nyt muuttaa mielellään johonkin 21 cm jotta rengas kääntyy kokonaan.
Iskun pituus ohjaussylinterissä on 200 mm.

Mikäli olisit seuraavaksi kysynyt niin vastaus jo ennakkoon:
ohjaussylinterin välitangot ovat 20 cm ja 13 cm. Toi 13 cm on sitten ihan ehdoton minimimitta. Lyhyempi ei voi olla.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #211  
Vanha 08.07.2012, 12:03
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hojo Näytä viesti
mites turvavyö kestäskö se,taitaa mennä sekin poikki.tai joku kuorma auton sidonta liina
Täällä päässä jatkuu myös vänkäys siitä pitääkö rajoittimen olla äijämäinen kettinki vai tosi ruma naru tai ehkä hyväksikin todettava turvavyö.

Kyllä tämä auto vaatii ulkonäön takia sen kettingin ja mielellään järeän. Joten voi olla että se jarruputki muutetaan jo toiselle reitille ja palataan kettinkiin.
Melkoista soutamista ja huopaamista tämä projekti nyt taitaa olla.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #212  
Vanha 08.07.2012, 17:13
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Otin joskus purkuautoista turvavöitä hinausliinaksi kun luulin niitä kestäväksi. Kesti ne melkein saman kuin Anttilan muovinaru.
Vastaa lainaten
  #213  
Vanha 08.07.2012, 18:38
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Otin joskus purkuautoista turvavöitä hinausliinaksi kun luulin niitä kestäväksi. Kesti ne melkein saman kuin Anttilan muovinaru.
Niin no se onkin eriasia jotain 30v vanhaa auringonpolttamaa turvavyötä käyttää kuin uutta
Vastaa lainaten
  #214  
Vanha 13.07.2012, 18:57
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus


Vesipumppu saapui eilen ja on tämän näköinen. Mallia simppeli jotta saadaan niitä turhia sähköjuttuja vähemmäksi.


Pörö saapui tänään putket ja vermeet mukanaan. Lopputulos näyttää tällaiselta.


Siististi putket menevät vaikka muutamassa kohtaa oli ahtaus alkanut ahdistamaan.


Vedet on nyt järjestelmässä ja voidaan suorittaa hieman pidempiä koeajoja.


Muuten autoon ei olla tehty mitään lukuunottamatta näitä astinketjuja. Toivottavasti kestävät raavaimmankin kaverin painon.

Ensi viikolla on taas aikaa hieman tätä viikkoa paremmin ja toivottavasti projekti etenee jotta pysytään aikataulussa. Olihan Myllis jo laittanut tapahtumien puolelle tietoja Klaperjahdista. Joten pikku hiljaa on pystyttävä saamaan varmuus voiko ajoneuvolla osallistua vai käykö tässä jälleen kerran niin että auto ei ehdi valmistua riittävän ajoissa.

Koeajo nro 2 suoritettiin tänään. Leikkelen matskun ja laitailen tuubiin.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #215  
Vanha 13.07.2012, 19:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Täällä päässä jatkuu myös vänkäys siitä pitääkö rajoittimen olla äijämäinen kettinki vai tosi ruma naru tai ehkä hyväksikin todettava turvavyö.
Minä saattaisin töistä löytää käytettyjä 1000-5000kg:n nostoluokiteltuja liinoja (riippuen mille on tarvetta, varmuuskerroin on nostovehkeissä vähintään neljä ), jos vain löydät jostain ompelijan joka noi saa ommeltua kasaan. Jotain pätkiä mulla on noita liinoja kotonakin.

Rajoitinliina on sinänsä aina paljon parempi vaihtoehto, että se joustaa toisin kuin lyhkänen ketju. Jenkeistä kyllä saa kohtuuhintaan ihan valmiitakin tuuman välein mitoitettuna, valmiilla metallisilla kiinnityskorvilla. Olisko jonkun kolme- neljä kymppiä kappale?


Tosiaan noitten jakarivehkeitten ongelma on toi keulan ja persauksen niiaus ja/ tai kohoaminen (riippuen vähän alustageomteriasta), ja sille ei voi itsessään tehdä yhtikäs mitään. Taitaa oikeastaan olla kaikista suurimpia miinuksia jakarivarsissa sen lisäksi, että ne aiheuttaa pirusti vääntöä kiinnityskohdille isommissa joustoissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #216  
Vanha 13.07.2012, 20:40
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Toinen koeajo suoritettu sen jälkeen kun saatiin vedet järjestelmään.
Miinuksena sattui mestarille moka joka on tyypillistä kun tehdään kymmentä asiaa yhtä aikaa ja kuvitellaan olevansa kovinkin tehokkaita. Nimittäin veden laiton jälkeen takana olevan jäähdyttimen korkki unohtui laittaa paikoilleen kun sitä ei sitten ihan heti tehty. Tarkkasilmäinen voi videon lopussa huomata että vesisuihkuhan sieltä auton takaa ilmaan lentää. Ajot loppuivat kuin seinään kun tuli iso huoli mistä se vesi lensi. Paljookaan ei vielä vettä pihalle edes tullut ja diagnoosi oli helppo tehdä. Korkki paikoilleen.

Lämmöt pysyivät kaikesta huolimatta matalina ja ainoa joka lämpöä otti oli turbo. Sitä ei ole edelleen säädetty, mutta mittarit saatiin alkuviikolla. Se miten lämpenee säädön jälkeen ei voi tietää mutta joka tapauksessa konepeltiin on tehtävä sille kohtaa lävistys ja jonkinlaista jäähdytyspropellia siihen värkkäillä.

Hieman se hyttä vieläkin kohoilee vai kohoileeko. Ajot suoritettiin nelivedolla. Takavedolla kori nousee välittömästi niin ylös mitä rajoittimet antavat myöden. Nimittäin eilen pieni pyrähdys takavedolla ja narut ja kettinki samantien kireällä. Niin ja se takapään kettingin kiinnityskin on vielä vaiheessa. Nythän se rasittaa ainoastaan perämurikan yhtä pulttia kun tarkoitus olisi laittaa kiinnitys useamman varaan tai sitten keksiä jotain vielä parempaa.

__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #217  
Vanha 13.07.2012, 20:54
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Niin se on tuossa pihalla koeajelu hieman riskiä peliä kun mihinkään suuntaan ei saisi kivet lennellä. Sen lisäksi jarrut on vielä miten sattuu. Eli jos joku miettii miksei se paina sitä kaasua kameran kohdalla kunnolla niin parempi olisi olla painamatta. Tai joudun vielä maalaushommiin.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #218  
Vanha 13.07.2012, 21:43
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Riittävästi näkyy nyt ainakin voimaa olevan. Mukavan pirteästi kiihtyy tuonkin kokoiseksi rautakasaksi. Piha vaan meinaa jäädä pieneks käännöksiä ajatellen.

Nyt ei kyllä enää pahasti noussu hytti kiihdytyksissä ku nelikolla ajelit. Ekalla videolla se oikeen pisti silmään, mutta nyt ei häirinny vaikka oikeen koitti sitä tarkkailla.

Olikos keulille tarkoitus vinssi vielä laittaa? Eikös Klaperjahdissa ainaki ois sellaselle tarvetta? Joku näppärä hytikka?
Vastaa lainaten
  #219  
Vanha 13.07.2012, 22:22
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Piha vaan meinaa jäädä pieneks käännöksiä ajatellen.

Olikos keulille tarkoitus vinssi vielä laittaa? Eikös Klaperjahdissa ainaki ois sellaselle tarvetta? Joku näppärä hytikka?
Ohjaukseen on tarkoitus tehdä muutoksia mutta aika tällä viikolla ei riittänyt. Nyt renkaat ei käänny linkkuun ja kääntösäde on tosiaankin enemmän kuin toi piha.

Hytikkavinssi löytyy ja se on asennettu auton takapäähän. Naru tulee putkea pitkin keulalle mutta tarpeen tullen vetoja saadaan taaksekkin.
Mutta isäntä kyllä on sitä mieltä että tällä autolla mennään vain ja ainoastaan eteenpäin.

Sivusta kuultua tänään: "on tää kyllä semmonen härveli että ovat susuki kuskit ihmeissään ku tällä sinne hyökätään." (Klaperjahtiin)

Moni voi kyllä tehdä ihan suosiolla tilaa ennen kuin on valmis jäämään ajolinjoille tukkeeksi. On se vaan kumma kun ei Kuttulandian pajasta voi normaalia autoa valmistua.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #220  
Vanha 14.07.2012, 09:54
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Moni voi kyllä tehdä ihan suosiolla tilaa ennen kuin on valmis jäämään ajolinjoille tukkeeksi.
Vinssi on testattu tänään ja mestarin ilme oli enemmän kuin perseläpi.
Hidashan se on ja nyt voi eilisen hehkutuksen jälkeen todeta että mikähän auto siellä Klaperjahdissa loppujen lopuksi on toisten tukkeena.
Nimittäin jos auton oma veto ei riitä ja joudutaan turvautumaan vinssiin niin siinä sitä sitten aikaa meneekin. Ja todennäköisesti vinssin avulla mennään ja paljon, mikäli rata noudattelee viime vuoden olosuhteita.

Mutta taitavat noi tehdasvalmisteiset sitten vaan olla hitaita kun on noihin omavalmiste möykkyihin tottonut. Verrokkina kun on ollut toi Mitsun keulalle rakennettu "biisoninpää vinssi". Ikävä kyllä koko tuppaa noissa omavalmisteissa ahdistamaan kun suuri osa hevosvoimista vaaditaan vinssin liikuttamiseen.

Niin ja vielä tuosta eilisestä videosta. Siinä oli kuulemma ajettu niin isolla puolella kuin pikku puolellakin. Ihan alussa on vielä takaveto päällä ja siinähän se korikin hieman kohoilee. Kuvaajana en huomannut tällaisia seurata ja eilen täällä mainita.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #221  
Vanha 14.07.2012, 10:30
JRpower:n Avatar
JRpower JRpower ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Sastamala(keikyä)
Viestit: 310
Perusasetus

Tuskin se silti tukkeena siellä on
__________________
"ja taas kartaani pa***na!!!"


POWER TEAM

team PÖRÖ POWER
Vastaa lainaten
  #222  
Vanha 14.07.2012, 11:02
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JRpower Näytä viesti
Tuskin se silti tukkeena siellä on
Ossin tuntien, ja mikäli nyt sinne edes päästään, se on armoton alkuvauhti lähdössä ja viimeistään ensimmäisessä kurvissa jotain lentää ja menetetyn hallinnan jälkeen katolleen ja sitä rataa. Joten en kadehdi apukuskin roolia ja tyydyn ihan suosiolla kuvaamaan.
Mutta älä nyt kuiteskaan peru tuloasi sillä pitäähän tuokin kokea.

Mutta varmaan on syytä raportoijan ottaa näissä jutuissa hieman takapakkia ja muistaa että paljon on töitä ja murheita ennen kuin voi tosissaan edes harkita ilmoittautumista.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #223  
Vanha 14.07.2012, 13:59
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Vinssi on testattu tänään ja mestarin ilme oli enemmän kuin perseläpi.
Hidashan se on ja nyt voi eilisen hehkutuksen jälkeen todeta että mikähän auto siellä Klaperjahdissa loppujen lopuksi on toisten tukkeena.
Nimittäin jos auton oma veto ei riitä ja joudutaan turvautumaan vinssiin niin siinä sitä sitten aikaa meneekin. Ja todennäköisesti vinssin avulla mennään ja paljon, mikäli rata noudattelee viime vuoden olosuhteita.
.
come upin hydrauli vinssi hidas onko muut järjestelmän komponentit ehjiä? vai jostain tallin varastoista kaivettuja?
Vastaa lainaten
  #224  
Vanha 14.07.2012, 15:27
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä saattaisin töistä löytää käytettyjä 1000-5000kg:n nostoluokiteltuja liinoja (riippuen mille on tarvetta, varmuuskerroin on nostovehkeissä vähintään neljä ), jos vain löydät jostain ompelijan joka noi saa ommeltua kasaan. Jotain pätkiä mulla on noita liinoja kotonakin.

Rajoitinliina on sinänsä aina paljon parempi vaihtoehto, että se joustaa toisin kuin lyhkänen ketju. Jenkeistä kyllä saa kohtuuhintaan ihan valmiitakin tuuman välein mitoitettuna, valmiilla metallisilla kiinnityskorvilla. Olisko jonkun kolme- neljä kymppiä kappale?


Tosiaan noitten jakarivehkeitten ongelma on toi keulan ja persauksen niiaus ja/ tai kohoaminen (riippuen vähän alustageomteriasta), ja sille ei voi itsessään tehdä yhtikäs mitään. Taitaa oikeastaan olla kaikista suurimpia miinuksia jakarivarsissa sen lisäksi, että ne aiheuttaa pirusti vääntöä kiinnityskohdille isommissa joustoissa.
Kun jakarin korinpuoleisen korvan kiinnityksen vie alemmas mitä akselin puolella, se jarrutuksessa, ja kiihdyksessä pyrkii alaspäin. toki, tyhmää, koska se syö maavarat.

Olisiko muuten antaa ilmatikkujen kiinnikekorvien leveyksiä?
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ

Viimeksi muokannut Jammu : 14.07.2012 15:30
Vastaa lainaten
  #225  
Vanha 15.07.2012, 09:39
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FROM Näytä viesti
come upin hydrauli vinssi hidas onko muut järjestelmän komponentit ehjiä? vai jostain tallin varastoista kaivettuja?
Lainaamassasi tekstissä myös korostin että nopeutta verrattiin omavalmisteisiin vinsseihimme. Tämä Krossiin asennettu tehdasvalmisteinen on varmaan nopea kun sitä verrataan muihin vastaaviin. Eli eihän se tietenkään ole järkevää verrata kahta niin erillaista juttua ja vielä pettyneenä kertoilla siitä täällä. Mutta tänne omaan rakentelutopiikkiin ne tuntemukset pitää välittää silloin jos itsestä siltä tuntuu. Ja mielipiteitähän nämä ovat, toiselle nopea voi olla toiselle hidas.

Mutta asiaa. Jo puretussa Lantsikassa, nykyisessä Mitsussa ja nyt tässä Krossissa on käytetyt pumput olleet kokoa 25 l/1000 kierroksella. Se on tuntunut järkevältä koolta jota moottori on jaksanut hyvin pyörittää. Pumput ovat suoraan kampiakselin päässä ja moottorina tuo OM603.

Mitä tulee noihin muihin komponentteihin, niin ne ovat uusia. Silloinen Lantsikan pumppu on päätynyt johonkin muualle.

Kun tästä päästään suorittamaan testejä tosissaan niin saadaan tuubiin jotain vinssausvideookin.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" artsi777 O/M/V Ajoneuvot 2 31.10.2011 20:43
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään lepoantti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.12.2008 09:47
V: Chevy > isoon autotraileriin KooPee O/M/V Ajoneuvot 2 17.04.2006 22:17
Järeä puskuri isoon autoon Tekniikka & Jutustelu 32 14.04.2006 18:33
Isoon Sormuksen Isäntä mikk0 URL 3 18.11.2004 20:56


Sivu luotu: 01:07 (GMT +2).