![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#201
|
|||
|
|||
![]()
Vastailempa tulleisiin kommenteihin.
-Sähköt pyritään pitämään mahdollisimman yksinkertaisina koska autolla ajetaan myös vedessä. Sen vuoksi minimoimme kaiken mahdollisen ja jos säännöt eivät vaadi peruutusvaloa, sitä ei myöskään laiteta. Jos vaativat, se laitetaan. -Ideoita kompuran möykän pienentämiselle ja ilmanoton sijoittelulle tuli. Ehkä jonkinlaisia muutoksia pitää jossain vaiheessa tehdä. ![]() -Ohjaus on hidas pienen orbin vuoksi. Tässä projektissa hyödynnetään paljon vuosien saatossa hyllyyn hankittuja osia ja tuo orbi on ostettu joskus kauan aikaa sitten. Silloin ei ollut myyjällä tarjota muuta kuin tuo 50 kuutioinen ja se otettiin. Mutta tällä yritetään siinä toiveessa että crossi tyylinen ajo voisi hitaammallakin ohjauksella onnistua. Laitetaan urakkanuppi helpottamaan veivaamista. ![]() (verrokkina eräs tallimme toinen auto JMC: orbi 200 kuutioo ja ohjaussylinterin ulkohalkaisija isompi, isku sama. Kierroksia laidasta laitaan 1,8. Hankala ajettava mutta kaiken oppii.) -Turbon kiinnitykseen voisimme tehdä parannusta. On tosi että crossiajo on melkoista höykytystä. Kiitos vinkistä. ![]() |
#202
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ja kuten filmiltä voi tarkkasilmäinen havaita niin mitään liialliseen lämpöön viittaavia ilmiöitä ei nähty. Auto jätettiin ajon jälkeen normaalisti parkkipaikalle ja jatkettiin päivän muita töitä. ![]() |
#203
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja vielä se tärkein asia meinasi unohtua.
Oli helpottavaa lukea että tuo korin kohoilu kiihdytettäessä ei olekaan mikään tuntematon ongelma vaan että se onkin ihan yleistä. Nimenomaan mestari itse kuvitteli että ilmiö lievenisi juuri noiden tukivarsien ansiosta mutta tilanne taitaakin olla sitten päinvastainen. Mutta rajoitinketju on laitettu taakse ja eteen köysi tilan ahtauden vuoksi. Kuvia myöhemmin. |
#204
|
|||
|
|||
![]() Kun pelti loppuu omasta varastosta sitä lähdetään ostamaan joltain metallipajalta. Niin tälläkin kertaa mutta laihoin tuloksin. Olivat juuri tehneet jonkun ison urakan ja tarjolla oli ainoastaan kapeita reunapaloja. No kätevä nikkari rakentelee niistäkin ovi- ja sivupellitykset. Jos aina laitetaan tilaukseen ja odotellaan niin tämä projekti ei valmistu ikinä. Oven sulku- ja aukaisumekanismi. Noi kiinnityssalvat ovat mallia Biltema ja aukaisuveivi mistäs muustakaan kuin 80-luvun Megestä. Pitää muuten komian metallisen kolauksen kun ovi lyödään kiinni. Ehkä jonkinlaista kumipehmustetta väliin sitten joskus. Kuvaa vielä lähempää. Tälle aukaisumekanismille voisi hakea patenttia ellei sitä ole vielä kukaan ehtinyt tekemään. ![]() Kerrankin voidaan suunnitella keulaa ilman että sen pitää muistuttaa tehdasvalmisteista autoa. Vinssausköysikin on jo kelalla ja käyttövalmiina. Ohjaamon ilme näyttää nyt tältä. Paineilmaverkoston veto oli helppoa kompuran sijainnin ansiosta. Konepelti ja maski alkavat hahmottua. Keulalle ei tarvitse tehdä ilmanottoaukkoja laisinkaan, joten maskin kuviointi ja ajovalot tullaan toteuttamaan tarroilla. Ennen maalausta tarkoitus on piirtää tussilla jotain sinne päin ja maalauksen jälkeen vasta haaskataan tarrat. Saranana toimii kuorma-autojen umpikaapeistakin tuttu alumiini/kumi listasarana. Rajoitinketju takana. Ketjun pituus määritellään koeajojen perusteella mutta lähdetään tästä pituudesta liikkeelle. Eteen tulee köydet mutta niitä ei ole vielä laitettu paikoilleen. |
#205
|
||||
|
||||
![]()
Ketju lyö jarruputken rikkipoikki ennenpitkää?
Onko katottu renkaiden kääntökulmia, asteina 30astetta? On se vaan aivan sairaan hyvän-näkönen vekotin!
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ Viimeksi muokannut Jammu : 08.07.2012 00:47 |
#206
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Eli suomeksi vinssinaru. Se pentele vaan tuppaa herkästi napsahtamaan poikki sitten kun aletaan kunnolla ajamaan. Tai näin on käynyt noissa toisissa tekeleissä. Mutta testataan ja sitten kun syksyllä auto ns. kasataan uudestaan, silloin voisi tuon jarruputken ohjata toista reittiä pitkin ja korvata köysi ketjulla. ![]() Renkaat eivät pääse kääntymään linkkuun asti, joten edessä on vipuvarsien säätö/korjaustoimenpide. Se on yksi niistä lukuisista asioista joka odottaa vuoroaan työlistalla. ![]() ![]() Hummeri tai kantikas laatikko, siltähän tuo nyt alkaa näyttämään. Eilen illalla oli vääntöä siitä millainen tuon maskin pitäisi olla ettei auto näyttäisi niin laatikkomaiselta. Konepellin leveydelle ei voi mitään, mutta maskilla voisi vielä saada edes jonkinlaista virtaviivaisempaa lookia. Mutta pitää rakentaa koko keulan pellitys ja lokasuojat johonkin hahmoon ja sen jälkeen miettiä pitääkö muokata ja mihin suuntaan. Vaikka pitääkö sen nyt niin hieno olla. Venäjän Ladogassa proto voittaja autokin oli aika härskin näköinen mutta siitä huolimatta voitti ja sai ablodit osakseen. ![]() Niin ja vielä yksi juttu. Ossi testaili eilen autoa pihalla neliveto päällä. Hyvin edessä ja takana olevat rajoitin narut/ketju piti hytän vaaterissa. Harmi vaan kun sitä voimaa yrittää siirtyä väärään suuntaan, kaikki voisi kyllä mennä suoraan renkaiden kautta liikkumiseen. |
#207
|
||||
|
||||
![]()
mites turvavyö kestäskö se,taitaa mennä sekin poikki.tai joku kuorma auton sidonta liina
__________________
-MMC- Viimeksi muokannut hojo : 08.07.2012 10:41 |
#208
|
||||
|
||||
![]()
Mites, kuin pitkä matka on olkatapista kääntövarren päähän, ja kuin pitkä isku ohjaus-sylinterissä on?
On vähän ongelmia omassa projektissa saaha mahtuu kaikkia romuja paikoilleen.
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#209
|
||||
|
||||
![]()
Ei kyllä turvavyö ihan vähässä kummassa katkea,onhan nuilla repäisty autoja ojastakin ylös useamman kerran. Eli itsekkin annan ääneni turvavyölle,kestävää ja edullista tavaraa.
|
#210
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Iskun pituus ohjaussylinterissä on 200 mm. Mikäli olisit seuraavaksi kysynyt niin vastaus jo ennakkoon: ohjaussylinterin välitangot ovat 20 cm ja 13 cm. Toi 13 cm on sitten ihan ehdoton minimimitta. Lyhyempi ei voi olla. |
#211
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä tämä auto vaatii ulkonäön takia sen kettingin ja mielellään järeän. Joten voi olla että se jarruputki muutetaan jo toiselle reitille ja palataan kettinkiin. Melkoista soutamista ja huopaamista tämä projekti nyt taitaa olla. ![]() |
#212
|
||||
|
||||
![]()
Otin joskus purkuautoista turvavöitä hinausliinaksi kun luulin niitä kestäväksi. Kesti ne melkein saman kuin Anttilan muovinaru.
![]() |
#213
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#214
|
|||
|
|||
![]() Vesipumppu saapui eilen ja on tämän näköinen. Mallia simppeli jotta saadaan niitä turhia sähköjuttuja vähemmäksi. Pörö saapui tänään putket ja vermeet mukanaan. Lopputulos näyttää tällaiselta. Siististi putket menevät vaikka muutamassa kohtaa oli ahtaus alkanut ahdistamaan. Vedet on nyt järjestelmässä ja voidaan suorittaa hieman pidempiä koeajoja. ![]() Muuten autoon ei olla tehty mitään lukuunottamatta näitä astinketjuja. Toivottavasti kestävät raavaimmankin kaverin painon. Ensi viikolla on taas aikaa hieman tätä viikkoa paremmin ja toivottavasti projekti etenee jotta pysytään aikataulussa. Olihan Myllis jo laittanut tapahtumien puolelle tietoja Klaperjahdista. Joten pikku hiljaa on pystyttävä saamaan varmuus voiko ajoneuvolla osallistua vai käykö tässä jälleen kerran niin että auto ei ehdi valmistua riittävän ajoissa. ![]() Koeajo nro 2 suoritettiin tänään. Leikkelen matskun ja laitailen tuubiin. ![]() |
#215
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Rajoitinliina on sinänsä aina paljon parempi vaihtoehto, että se joustaa toisin kuin lyhkänen ketju. Jenkeistä kyllä saa kohtuuhintaan ihan valmiitakin tuuman välein mitoitettuna, valmiilla metallisilla kiinnityskorvilla. Olisko jonkun kolme- neljä kymppiä kappale? Tosiaan noitten jakarivehkeitten ongelma on toi keulan ja persauksen niiaus ja/ tai kohoaminen (riippuen vähän alustageomteriasta), ja sille ei voi itsessään tehdä yhtikäs mitään. Taitaa oikeastaan olla kaikista suurimpia miinuksia jakarivarsissa sen lisäksi, että ne aiheuttaa pirusti vääntöä kiinnityskohdille isommissa joustoissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#216
|
|||
|
|||
![]()
Toinen koeajo suoritettu sen jälkeen kun saatiin vedet järjestelmään.
Miinuksena sattui mestarille moka joka on tyypillistä kun tehdään kymmentä asiaa yhtä aikaa ja kuvitellaan olevansa kovinkin tehokkaita. Nimittäin veden laiton jälkeen takana olevan jäähdyttimen korkki unohtui laittaa paikoilleen kun sitä ei sitten ihan heti tehty. Tarkkasilmäinen voi videon lopussa huomata että vesisuihkuhan sieltä auton takaa ilmaan lentää. Ajot loppuivat kuin seinään kun tuli iso huoli mistä se vesi lensi. Paljookaan ei vielä vettä pihalle edes tullut ja diagnoosi oli helppo tehdä. Korkki paikoilleen. ![]() Lämmöt pysyivät kaikesta huolimatta matalina ja ainoa joka lämpöä otti oli turbo. Sitä ei ole edelleen säädetty, mutta mittarit saatiin alkuviikolla. Se miten lämpenee säädön jälkeen ei voi tietää mutta joka tapauksessa konepeltiin on tehtävä sille kohtaa lävistys ja jonkinlaista jäähdytyspropellia siihen värkkäillä. Hieman se hyttä vieläkin kohoilee vai kohoileeko. Ajot suoritettiin nelivedolla. Takavedolla kori nousee välittömästi niin ylös mitä rajoittimet antavat myöden. Nimittäin eilen pieni pyrähdys takavedolla ja narut ja kettinki samantien kireällä. ![]() |
#217
|
|||
|
|||
![]()
Niin se on tuossa pihalla koeajelu hieman riskiä peliä kun mihinkään suuntaan ei saisi kivet lennellä. Sen lisäksi jarrut on vielä miten sattuu. Eli jos joku miettii miksei se paina sitä kaasua kameran kohdalla kunnolla niin parempi olisi olla painamatta.
![]() ![]() |
#218
|
||||
|
||||
![]()
Riittävästi näkyy nyt ainakin voimaa olevan. Mukavan pirteästi kiihtyy tuonkin kokoiseksi rautakasaksi. Piha vaan meinaa jäädä pieneks käännöksiä ajatellen.
![]() Nyt ei kyllä enää pahasti noussu hytti kiihdytyksissä ku nelikolla ajelit. Ekalla videolla se oikeen pisti silmään, mutta nyt ei häirinny vaikka oikeen koitti sitä tarkkailla. Olikos keulille tarkoitus vinssi vielä laittaa? Eikös Klaperjahdissa ainaki ois sellaselle tarvetta? Joku näppärä hytikka? |
#219
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Hytikkavinssi löytyy ja se on asennettu auton takapäähän. Naru tulee putkea pitkin keulalle mutta tarpeen tullen vetoja saadaan taaksekkin. Mutta isäntä kyllä on sitä mieltä että tällä autolla mennään vain ja ainoastaan eteenpäin. ![]() Sivusta kuultua tänään: "on tää kyllä semmonen härveli että ovat susuki kuskit ihmeissään ku tällä sinne hyökätään." (Klaperjahtiin) Moni voi kyllä tehdä ihan suosiolla tilaa ennen kuin on valmis jäämään ajolinjoille tukkeeksi. ![]() ![]() |
#220
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Hidashan se on ja nyt voi eilisen hehkutuksen jälkeen todeta että mikähän auto siellä Klaperjahdissa loppujen lopuksi on toisten tukkeena. ![]() Nimittäin jos auton oma veto ei riitä ja joudutaan turvautumaan vinssiin niin siinä sitä sitten aikaa meneekin. Ja todennäköisesti vinssin avulla mennään ja paljon, mikäli rata noudattelee viime vuoden olosuhteita. Mutta taitavat noi tehdasvalmisteiset sitten vaan olla hitaita kun on noihin omavalmiste möykkyihin tottonut. Verrokkina kun on ollut toi Mitsun keulalle rakennettu "biisoninpää vinssi". Ikävä kyllä koko tuppaa noissa omavalmisteissa ahdistamaan kun suuri osa hevosvoimista vaaditaan vinssin liikuttamiseen. ![]() Niin ja vielä tuosta eilisestä videosta. Siinä oli kuulemma ajettu niin isolla puolella kuin pikku puolellakin. Ihan alussa on vielä takaveto päällä ja siinähän se korikin hieman kohoilee. Kuvaajana en huomannut tällaisia seurata ja eilen täällä mainita. |
#221
|
||||
|
||||
![]()
Tuskin se silti tukkeena siellä on
![]()
__________________
"ja taas kartaani pa***na!!!" POWER TEAM team PÖRÖ POWER |
#222
|
|||
|
|||
![]()
Ossin tuntien, ja mikäli nyt sinne edes päästään, se on armoton alkuvauhti lähdössä ja viimeistään ensimmäisessä kurvissa jotain lentää ja menetetyn hallinnan jälkeen katolleen ja sitä rataa.
![]() ![]() Mutta älä nyt kuiteskaan peru tuloasi sillä pitäähän tuokin kokea. ![]() Mutta varmaan on syytä raportoijan ottaa näissä jutuissa hieman takapakkia ja muistaa että paljon on töitä ja murheita ennen kuin voi tosissaan edes harkita ilmoittautumista. ![]() |
#223
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#224
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olisiko muuten antaa ilmatikkujen kiinnikekorvien leveyksiä?
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ Viimeksi muokannut Jammu : 14.07.2012 15:30 |
#225
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mutta asiaa. Jo puretussa Lantsikassa, nykyisessä Mitsussa ja nyt tässä Krossissa on käytetyt pumput olleet kokoa 25 l/1000 kierroksella. Se on tuntunut järkevältä koolta jota moottori on jaksanut hyvin pyörittää. Pumput ovat suoraan kampiakselin päässä ja moottorina tuo OM603. Mitä tulee noihin muihin komponentteihin, niin ne ovat uusia. Silloinen Lantsikan pumppu on päätynyt johonkin muualle. Kun tästä päästään suorittamaan testejä tosissaan niin saadaan tuubiin jotain vinssausvideookin. ![]() |
![]() |
|
Luokat |
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |