Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2012, 17:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Mitään kuittia tai mitään mainintaa ei kyllä ole huoltokirjassa tosta kiristyksestä.
Mutta myyjän puheiden mukaan sitä olisi tiukattu ja vaikutti ihan rehdiltä tyypiltä.
Että tuskin olisi myynyt rikkinäistä autoa.
Onhan se teoriassa mahdollista, mutta uusilla pakoilla tilaa vain ei oikein ole. Väitän että aika moni ei edes tiedä kitkapakkojen olevan rikki, vaikka onkin.. en tiennyt itsekään että niin pahassa kunnossa oli omatkin vanhat levyt

Lainaus:
Edellinen omistaja sanoi laittaneensa samat öljyt joita käytetään skylinessa.
En sitten tiedä ovatko sopivat tuohon perään.
Mitä oireita yleensä tuo rikkinäinen visko antaa?
Voiko sitä testata jotenkin?
Kandee aina laittaa ne kitkalisäaineet lisäksi, itse en aikaisemmin lisännyt koska oli valmiiksi ls- hyväksytyt öljyt. Kummasti vain silti kihnutti vastaan tiukoissa kurveissa. Ei ole ollut ongelmia sen jälkeen

Viskon huonon kunnon huomaa siitä, että jyrkissä käännöksissä hitaalla nopeudella alkaa tuntua vähän kuin ajaisi kiinteällä nelivedolla. Mitä huonompikuntoinen visko, sen jähmeämmäksi se tulee -> "pomputtaa" renkaita. Jos sulla on alkuperäinen visko jakolaatikossa ja yli n.150- 200tkm mittarissa niin hyvin tod.näk. visko on jo huonona.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.07.2012, 19:14
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Eli tuolla lisäaineella ongelma voisi ehkä poistua jos on "normikitka".
Paljon sitä pitää laittaa ja mikä/mistä saa sopivaa?(jamant?)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Onhan se teoriassa mahdollista, mutta uusilla pakoilla tilaa vain ei oikein ole. Väitän että aika moni ei edes tiedä kitkapakkojen olevan rikki, vaikka onkin.. en tiennyt itsekään että niin pahassa kunnossa oli omatkin vanhat levyt



Kandee aina laittaa ne kitkalisäaineet lisäksi, itse en aikaisemmin lisännyt koska oli valmiiksi ls- hyväksytyt öljyt. Kummasti vain silti kihnutti vastaan tiukoissa kurveissa. Ei ole ollut ongelmia sen jälkeen

Viskon huonon kunnon huomaa siitä, että jyrkissä käännöksissä hitaalla nopeudella alkaa tuntua vähän kuin ajaisi kiinteällä nelivedolla. Mitä huonompikuntoinen visko, sen jähmeämmäksi se tulee -> "pomputtaa" renkaita. Jos sulla on alkuperäinen visko jakolaatikossa ja yli n.150- 200tkm mittarissa niin hyvin tod.näk. visko on jo huonona.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.07.2012, 20:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeps, vaikkapa Jamantilta. Lisätään peräöljyn vaihdon yhteydessä koko purkillinen per akseli. Oliskohan siinä joku pari desiä sellaista sitkeää paksua tököttiä. Kyllä se ihan oikeasti auttaa, kitka toimii paljon jouhevammin ja toisaalta se myös pitää kun on tarkoitus sekä pitäisi myös estää liiallista kulumista. Noitten lisäainemömmöjen englanninkielinen termi "Friction modifier" on aika paljon kuvaavampi

Monissa paremmissa peräöljyissä on kitkalisäaineistus olemassa, mutta niidenkin öljyjen kanssa eron on huomannut. Itselle latoin tuohon täysremontoituun D44a- perään synteettiset GL-5 luokitellut 75W-90 öljyt, ja Jamantilta hain purkillisen lisäainetta. Se mitä olen ehtinyt ajaa niin toimii oikein hyvin eikä mitenkään kihnuta vastaan ja mitä vähän testasin ristiriipuntaa ilman etulukkoa niin aika hyvin tuntui myös pitävän.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.07.2012, 20:13
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kandee aina laittaa ne kitkalisäaineet lisäksi, itse en aikaisemmin lisännyt koska oli valmiiksi ls- hyväksytyt öljyt. Kummasti vain silti kihnutti vastaan tiukoissa kurveissa. Ei ole ollut ongelmia sen jälkeen
Samaa mieltä. Laitoin öljyjen vaihdon yhteydessä moparin omaa lisäainetta ja d44a perä alkoi toimimaan moitteettomasti.
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vetoakseli poikki ja uutta tilalle... kaskinikki Tekniikka & Jutustelu 8 08.12.2007 21:02
Akseli poikki JanneBlomgren Tekniikka & Jutustelu 14 06.11.2007 07:28
Ostetaan Jeep wranglerin vetoakseli Merkkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 20.11.2006 09:00
Takavetari poikki Jeep Wranglerista. jappe Tekniikka & Jutustelu 38 30.11.2005 21:54
Poikki mikä poikki HansB Tekniikka & Jutustelu 7 28.02.2004 18:07


Sivu luotu: 02:55 (GMT +2).