![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Niin ja vielä se tärkein asia meinasi unohtua. Oli helpottavaa lukea että tuo korin kohoilu kiihdytettäessä ei olekaan mikään tuntematon ongelma vaan että se onkin ihan yleistä. Nimenomaan mestari itse kuvitteli että ilmiö lievenisi juuri noiden tukivarsien ansiosta mutta tilanne taitaakin olla sitten päinvastainen. Mutta rajoitinketju on laitettu taakse ja eteen köysi tilan ahtauden vuoksi. Kuvia myöhemmin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Kun pelti loppuu omasta varastosta sitä lähdetään ostamaan joltain metallipajalta. Niin tälläkin kertaa mutta laihoin tuloksin. Olivat juuri tehneet jonkun ison urakan ja tarjolla oli ainoastaan kapeita reunapaloja. No kätevä nikkari rakentelee niistäkin ovi- ja sivupellitykset. Jos aina laitetaan tilaukseen ja odotellaan niin tämä projekti ei valmistu ikinä. Oven sulku- ja aukaisumekanismi. Noi kiinnityssalvat ovat mallia Biltema ja aukaisuveivi mistäs muustakaan kuin 80-luvun Megestä. Pitää muuten komian metallisen kolauksen kun ovi lyödään kiinni. Ehkä jonkinlaista kumipehmustetta väliin sitten joskus. Kuvaa vielä lähempää. Tälle aukaisumekanismille voisi hakea patenttia ellei sitä ole vielä kukaan ehtinyt tekemään. ![]() Kerrankin voidaan suunnitella keulaa ilman että sen pitää muistuttaa tehdasvalmisteista autoa. Vinssausköysikin on jo kelalla ja käyttövalmiina. Ohjaamon ilme näyttää nyt tältä. Paineilmaverkoston veto oli helppoa kompuran sijainnin ansiosta. Konepelti ja maski alkavat hahmottua. Keulalle ei tarvitse tehdä ilmanottoaukkoja laisinkaan, joten maskin kuviointi ja ajovalot tullaan toteuttamaan tarroilla. Ennen maalausta tarkoitus on piirtää tussilla jotain sinne päin ja maalauksen jälkeen vasta haaskataan tarrat. Saranana toimii kuorma-autojen umpikaapeistakin tuttu alumiini/kumi listasarana. Rajoitinketju takana. Ketjun pituus määritellään koeajojen perusteella mutta lähdetään tästä pituudesta liikkeelle. Eteen tulee köydet mutta niitä ei ole vielä laitettu paikoilleen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ketju lyö jarruputken rikkipoikki ennenpitkää?
Onko katottu renkaiden kääntökulmia, asteina 30astetta? On se vaan aivan sairaan hyvän-näkönen vekotin!
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ Viimeksi muokannut Jammu : 08.07.2012 00:47 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Eli suomeksi vinssinaru. Se pentele vaan tuppaa herkästi napsahtamaan poikki sitten kun aletaan kunnolla ajamaan. Tai näin on käynyt noissa toisissa tekeleissä. Mutta testataan ja sitten kun syksyllä auto ns. kasataan uudestaan, silloin voisi tuon jarruputken ohjata toista reittiä pitkin ja korvata köysi ketjulla. ![]() Renkaat eivät pääse kääntymään linkkuun asti, joten edessä on vipuvarsien säätö/korjaustoimenpide. Se on yksi niistä lukuisista asioista joka odottaa vuoroaan työlistalla. ![]() ![]() Hummeri tai kantikas laatikko, siltähän tuo nyt alkaa näyttämään. Eilen illalla oli vääntöä siitä millainen tuon maskin pitäisi olla ettei auto näyttäisi niin laatikkomaiselta. Konepellin leveydelle ei voi mitään, mutta maskilla voisi vielä saada edes jonkinlaista virtaviivaisempaa lookia. Mutta pitää rakentaa koko keulan pellitys ja lokasuojat johonkin hahmoon ja sen jälkeen miettiä pitääkö muokata ja mihin suuntaan. Vaikka pitääkö sen nyt niin hieno olla. Venäjän Ladogassa proto voittaja autokin oli aika härskin näköinen mutta siitä huolimatta voitti ja sai ablodit osakseen. ![]() Niin ja vielä yksi juttu. Ossi testaili eilen autoa pihalla neliveto päällä. Hyvin edessä ja takana olevat rajoitin narut/ketju piti hytän vaaterissa. Harmi vaan kun sitä voimaa yrittää siirtyä väärään suuntaan, kaikki voisi kyllä mennä suoraan renkaiden kautta liikkumiseen. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mites turvavyö kestäskö se,taitaa mennä sekin poikki.tai joku kuorma auton sidonta liina
__________________
-MMC- Viimeksi muokannut hojo : 08.07.2012 10:41 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mites, kuin pitkä matka on olkatapista kääntövarren päähän, ja kuin pitkä isku ohjaus-sylinterissä on?
On vähän ongelmia omassa projektissa saaha mahtuu kaikkia romuja paikoilleen.
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Iskun pituus ohjaussylinterissä on 200 mm. Mikäli olisit seuraavaksi kysynyt niin vastaus jo ennakkoon: ohjaussylinterin välitangot ovat 20 cm ja 13 cm. Toi 13 cm on sitten ihan ehdoton minimimitta. Lyhyempi ei voi olla. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei kyllä turvavyö ihan vähässä kummassa katkea,onhan nuilla repäisty autoja ojastakin ylös useamman kerran. Eli itsekkin annan ääneni turvavyölle,kestävää ja edullista tavaraa.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä tämä auto vaatii ulkonäön takia sen kettingin ja mielellään järeän. Joten voi olla että se jarruputki muutetaan jo toiselle reitille ja palataan kettinkiin. Melkoista soutamista ja huopaamista tämä projekti nyt taitaa olla. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Otin joskus purkuautoista turvavöitä hinausliinaksi kun luulin niitä kestäväksi. Kesti ne melkein saman kuin Anttilan muovinaru.
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Rajoitinliina on sinänsä aina paljon parempi vaihtoehto, että se joustaa toisin kuin lyhkänen ketju. Jenkeistä kyllä saa kohtuuhintaan ihan valmiitakin tuuman välein mitoitettuna, valmiilla metallisilla kiinnityskorvilla. Olisko jonkun kolme- neljä kymppiä kappale? Tosiaan noitten jakarivehkeitten ongelma on toi keulan ja persauksen niiaus ja/ tai kohoaminen (riippuen vähän alustageomteriasta), ja sille ei voi itsessään tehdä yhtikäs mitään. Taitaa oikeastaan olla kaikista suurimpia miinuksia jakarivarsissa sen lisäksi, että ne aiheuttaa pirusti vääntöä kiinnityskohdille isommissa joustoissa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Luokat |
officrossi, porttaaliakselit, putkirunko |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota land cruiser rj "crossiauto" | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 31.10.2011 20:43 |
Myyty Aussie locker HJ, BJ eli tojon isoon perään | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.12.2008 09:47 |
V: Chevy > isoon autotraileriin | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 17.04.2006 22:17 |
Järeä puskuri isoon autoon | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 14.04.2006 18:33 | |
Isoon Sormuksen Isäntä | mikk0 | URL | 3 | 18.11.2004 20:56 |