![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
todettu. Toyotissakin on samaa "tekniikkaa" käytössä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
tarkotatko 2l tai 2lt pataa, joskus totesin et oli korkannu koko venttiilikoneisto irti kannesta tuntemattomasta syystä, veikkasin silloin jo jotain vastaavaa...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
En kun näitä HA puolen 2E moottoreita,yhdestä meni 2000rpm jakoremmi poikki,2keinua katkesi vain. Uudet keinut tilalle ja ajoon,myöhemmin koneesta paloi kansipahvi toisesta syystä. Kansi kun käytettiin irti niin männistä ei ollut painunut renkaan urat kasaan eikä yksikään venttiili ollut mutkalla.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaan tänne ko liippaa aiheesta. Tuli tuossa laitettua projekti Pajero, jääny seisomaan yhden katkenneen keinuvivun vuoksi.. No, jakopään tarkistus, uus tilalle, välykset kohilleen ja kone hurraamaan. 2pv ja kilikoli toinen imupuolen kiikku poikki, eri pytystä tosin.. Nyppä siis mietityttää, että mikä noita katkoo. Ja biilihän on 2.4TDi -90
Edit: ja tässä koneessa ollu sama kansi vimoset 7v. ainakin.. Viimeksi muokannut ToyoLJ70 : 13.07.2012 22:26 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
______________________________ Pajero 2.5TDic -92 (pitkä) Pajero 2.5TDic -90 (pätkä) LJ70 2.4TD -88 Volvo S40 2.0 -97 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän näille syynsä aina on. Veikkaan että siinä jakoremmin katkeamisen yhteydessä vaurioituneita keinuja katkeilee. Kerran vastaavanlaista tapausta tutkiessani löysin tarkkaan silmäiltyäni ehjänkin näköisistä keinuista hiusmurtumia jotka olisivat todennäköisesti katkenneet lähiaikoina. Keinuhan painaa venttiilin auki aina vuorollaan ja sama voima siihen kohdistuu joka kerta, oli tyhjäkäynnillä tai täysillä kierroksilla. Kyllähän se painaa n. 700 kertaa minuutissa venttiiliä auki tyhjäkäynnilläkin. Toinen vaihtoehto vois olla että venttiilin välykset säädetty huolimattomasti liian ahtaaksi ja näin rasittaa keinuja. Säätöarvothan saa sekä kylmälle että lämpimälle moottorille, koska venttiili on pidempi kuumana kuin kylmänä. Jos säädät kuuman koneen säätöarvoilla kylmät venttiilit, niin välys menee olemattomaksi kun kone lämpiää ja alkaa rasittaa ja jopa katkoa keinuja. Eli huolellinen tarkastelu jokaiseen keinuun ja yhtä huolellinen välysten säätö oikeilla arvoilla niin väitän että ongelma poistuu.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron V6 3.0L kone pitäs saada "kepulikonstein" käyntiin... Apua saatiin kone käy! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.02.2011 21:14 |
gen1 pajeron vikoja ja rakentelua. | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 24.05.2010 09:17 |
Suzukissa vikoja (sj410) | konstav | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.10.2008 16:24 |
C303 volvon vikoja | Chit-Chat | 63 | 27.03.2006 15:26 | |
Mitä kaikkia vikoja? | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 04.08.2004 13:37 |