Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.07.2012, 09:52
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Joo, ymmärsin kyllä tämän,



mutta ihmettelin vaan, että männät/venttiilit eivät ole myös vaihtokunnossa törmäilyn jälkeen....
Ei,keinu toimii sulakkeena törmäyksissä. Tämä muutamassa moottorissa
todettu. Toyotissakin on samaa "tekniikkaa" käytössä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.07.2012, 09:06
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ei,keinu toimii sulakkeena törmäyksissä. Tämä muutamassa moottorissa
todettu. Toyotissakin on samaa "tekniikkaa" käytössä.
tarkotatko 2l tai 2lt pataa, joskus totesin et oli korkannu koko venttiilikoneisto irti kannesta tuntemattomasta syystä, veikkasin silloin jo jotain vastaavaa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.07.2012, 22:29
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv Näytä viesti
tarkotatko 2l tai 2lt pataa, joskus totesin et oli korkannu koko venttiilikoneisto irti kannesta tuntemattomasta syystä, veikkasin silloin jo jotain vastaavaa...
En kun näitä HA puolen 2E moottoreita,yhdestä meni 2000rpm jakoremmi poikki,2keinua katkesi vain. Uudet keinut tilalle ja ajoon,myöhemmin koneesta paloi kansipahvi toisesta syystä. Kansi kun käytettiin irti niin männistä ei ollut painunut renkaan urat kasaan eikä yksikään venttiili ollut mutkalla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2012, 22:23
ToyoLJ70:n Avatar
ToyoLJ70 ToyoLJ70 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.11
Sijainti: Pello
Viestit: 12
Perusasetus

Laitetaan tänne ko liippaa aiheesta. Tuli tuossa laitettua projekti Pajero, jääny seisomaan yhden katkenneen keinuvivun vuoksi.. No, jakopään tarkistus, uus tilalle, välykset kohilleen ja kone hurraamaan. 2pv ja kilikoli toinen imupuolen kiikku poikki, eri pytystä tosin.. Nyppä siis mietityttää, että mikä noita katkoo. Ja biilihän on 2.4TDi -90

Edit: ja tässä koneessa ollu sama kansi vimoset 7v. ainakin..

Viimeksi muokannut ToyoLJ70 : 13.07.2012 22:26
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.07.2012, 08:12
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ToyoLJ70 Näytä viesti
Laitetaan tänne ko liippaa aiheesta. Tuli tuossa laitettua projekti Pajero, jääny seisomaan yhden katkenneen keinuvivun vuoksi.. No, jakopään tarkistus, uus tilalle, välykset kohilleen ja kone hurraamaan. 2pv ja kilikoli toinen imupuolen kiikku poikki, eri pytystä tosin.. Nyppä siis mietityttää, että mikä noita katkoo. Ja biilihän on 2.4TDi -90

Edit: ja tässä koneessa ollu sama kansi vimoset 7v. ainakin..
Aika paha mennä sanomaan mikä keinuja katkoo mutta epäilisin että tuo kuuluisa jakoremmi mennyt poikki ja siitä johtuu tuo,on murtunut osumasta ja nyt katkesi. Ja mikä tuo kone nyt oikein on,2,4 saati sitten TDi moottoria kun ei mitsun valikoimasta löydy? Iän perusteella veikkaisin 2,5TD/TDIC.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2012, 15:01
ToyoLJ70:n Avatar
ToyoLJ70 ToyoLJ70 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.08.11
Sijainti: Pello
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Aika paha mennä sanomaan mikä keinuja katkoo mutta epäilisin että tuo kuuluisa jakoremmi mennyt poikki ja siitä johtuu tuo,on murtunut osumasta ja nyt katkesi. Ja mikä tuo kone nyt oikein on,2,4 saati sitten TDi moottoria kun ei mitsun valikoimasta löydy? Iän perusteella veikkaisin 2,5TD/TDIC.
Juu eli tuo 2,5TDIC on kone, pikkutunneila ei järki juossut.. Samanlainen homma kävi kuin viimeksi, remmi ehjä ja merkit kohillaan? Tyhjäkynnillä oli kun katkes, ihmettelenpäs vain..
__________________
______________________________

Pajero 2.5TDic -92 (pitkä)
Pajero 2.5TDic -90 (pätkä)
LJ70 2.4TD -88

Volvo S40 2.0 -97
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.07.2012, 21:43
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 317
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ToyoLJ70 Näytä viesti
Juu eli tuo 2,5TDIC on kone, pikkutunneila ei järki juossut.. Samanlainen homma kävi kuin viimeksi, remmi ehjä ja merkit kohillaan? Tyhjäkynnillä oli kun katkes, ihmettelenpäs vain..
Kyllähän näille syynsä aina on. Veikkaan että siinä jakoremmin katkeamisen yhteydessä vaurioituneita keinuja katkeilee. Kerran vastaavanlaista tapausta tutkiessani löysin tarkkaan silmäiltyäni ehjänkin näköisistä keinuista hiusmurtumia jotka olisivat todennäköisesti katkenneet lähiaikoina. Keinuhan painaa venttiilin auki aina vuorollaan ja sama voima siihen kohdistuu joka kerta, oli tyhjäkäynnillä tai täysillä kierroksilla. Kyllähän se painaa n. 700 kertaa minuutissa venttiiliä auki tyhjäkäynnilläkin. Toinen vaihtoehto vois olla että venttiilin välykset säädetty huolimattomasti liian ahtaaksi ja näin rasittaa keinuja. Säätöarvothan saa sekä kylmälle että lämpimälle moottorille, koska venttiili on pidempi kuumana kuin kylmänä. Jos säädät kuuman koneen säätöarvoilla kylmät venttiilit, niin välys menee olemattomaksi kun kone lämpiää ja alkaa rasittaa ja jopa katkoa keinuja. Eli huolellinen tarkastelu jokaiseen keinuun ja yhtä huolellinen välysten säätö oikeilla arvoilla niin väitän että ongelma poistuu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron V6 3.0L kone pitäs saada "kepulikonstein" käyntiin... Apua saatiin kone käy! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 15 15.02.2011 21:14
gen1 pajeron vikoja ja rakentelua. tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 8 24.05.2010 09:17
Suzukissa vikoja (sj410) konstav Tekniikka & Jutustelu 6 06.10.2008 16:24
C303 volvon vikoja Chit-Chat 63 27.03.2006 15:26
Mitä kaikkia vikoja? Tekniikka & Jutustelu 13 04.08.2004 13:37


Sivu luotu: 05:02 (GMT +2).