Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2012, 21:33
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

30 A sulake. ihan oikee.. ja se venttiiili toimii. tai ainakin se aina välillä siellä suhahtaa..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2012, 21:39
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Siis siinä on sähkökompura???

Pysähtyykö se koskaan vai käykö se koko ajan koneen käydessä?

Ja jos suhahtelee silointällöin niin silloinhan se voisi olla varoventtiili mikä laskee painetta pihalle ettei koko systeemi mossahda. Ja jos se taas on näin niin silloin se raja kytkin on sökö ja se sulake vaan kuumenee niin hemmetisti koska se kompura käy jatkuvasti täydellä teholla.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2012, 21:48
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

itse tässä opiskelen vasta tätä paineilmajarruasiaa, mutta joo olen näin asian ymmärtänyt että siellä ON sähkökompura. ja se kerää painetta pitääkseen jousikuormitteiset jarrut pois päältä ja sitten kun nykäsee hantaakista niin paineet pääsee pois ja jouset painee satuloille tulevia tankoja. ---->jarrut menee päälle... en todellakaan tiedä mikä edes on rajakytkin saati että missä sellainen on. kannattaako siis tässä tapauksessa ottaa sulake pois ettei se kompura oo koko ajan tominnassa? tosin sitten pitää ottaa myös tapit pois sieltä vivustoista ettei jarrut mee paineiden häviämisen myötä jumiin.... tarkoitan siis siksi aikaa että vika löytyy...?

ja en tiedä pyöriikö se koko ajan tai miten usein sen kuuluisi pyöriä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2012, 22:05
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
itse tässä opiskelen vasta tätä paineilmajarruasiaa, mutta joo olen näin asian ymmärtänyt että siellä ON sähkökompura. ja se kerää painetta pitääkseen jousikuormitteiset jarrut pois päältä ja sitten kun nykäsee hantaakista niin paineet pääsee pois ja jouset painee satuloille tulevia tankoja. ---->jarrut menee päälle... en todellakaan tiedä mikä edes on rajakytkin saati että missä sellainen on. kannattaako siis tässä tapauksessa ottaa sulake pois ettei se kompura oo koko ajan tominnassa? tosin sitten pitää ottaa myös tapit pois sieltä vivustoista ettei jarrut mee paineiden häviämisen myötä jumiin.... tarkoitan siis siksi aikaa että vika löytyy...?

ja en tiedä pyöriikö se koko ajan tai miten usein sen kuuluisi pyöriä
En oo varma mutta kai siinä on joku paine mittari. Olettaisin että sen kompuran on tarkoitus pitää paineet jossain esim.6-8 baarin välillä ja huilata aina silloin kun ei tarvi.

Jos siinä on jossain ilmasäiliö niin onko sieltä laskettu milloinkaan vesiä pois?? Meinaan ettei olisi niin simmpeli vika että pytty on piripintaan vettä täysi.

Elä poista sieltä jarruista mitään koska se käppäri on sen laitteen varajarru eikä se kestä vaihteella mäessä... Laita siihen mielummin sulakkeeksi vaikka automaatti "stötsi" mutta mielummin etsi ja korjaa se vika.

Eli selvitä käyko se kompura koko ajan ja jos se käy niin sitten se raja katkaisija on joko tukossa tai viallinen.

Pelaako kaikki merkkivalot niinkuin kuuluu??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2012, 22:10
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

No jos suhahtaa ja naksahtaa niin sillä kertaa se kaiketi pelaa niinkuin pitääkin. Mutta ootko pistäny merkille notta silloin kun se rupeaa kärtsäämään niin suhataako se silloin/naksahtaa.

Tuo Mikkin vinkki on varmaan melko lähellä osumaa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.06.2012, 22:16
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No jos suhahtaa ja naksahtaa niin sillä kertaa se kaiketi pelaa niinkuin pitääkin. Mutta ootko pistäny merkille notta silloin kun se rupeaa kärtsäämään niin suhataako se silloin/naksahtaa.

Tuo Mikkin vinkki on varmaan melko lähellä osumaa.
siinä kaikki käy niin nopeesti että ei oo tullu kuunneltua niin tarkkaan...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.06.2012, 22:23
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Milläs ne jarrut ja kytkin on tehosteltu vai hydroassistilla???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.06.2012, 22:14
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
En oo varma mutta kai siinä on joku paine mittari. Olettaisin että sen kompuran on tarkoitus pitää paineet jossain esim.6-8 baarin välillä ja huilata aina silloin kun ei tarvi.

Jos siinä on jossain ilmasäiliö niin onko sieltä laskettu milloinkaan vesiä pois?? Meinaan ettei olisi niin simmpeli vika että pytty on piripintaan vettä täysi.

Elä poista sieltä jarruista mitään koska se käppäri on sen laitteen varajarru eikä se kestä vaihteella mäessä... Laita siihen mielummin sulakkeeksi vaikka automaatti "stötsi" mutta mielummin etsi ja korjaa se vika.

Eli selvitä käyko se kompura koko ajan ja jos se käy niin sitten se raja katkaisija on joko tukossa tai viallinen.

Pelaako kaikki merkkivalot niinkuin kuuluu??
kyllä merkkivalot pelaa. paitsi että joskus tämä toinen, eli se huutomerkkivalo, (ei siis käsijarruvalo) palaa ja lopettaa jossain vaiheessa. silloin ei ole jarrut päällä ja se sammuu itsestään välähtäen miten sattuu esim. jos painaa kytkintä ja tai ottaa ratista kiinni ja pyöräyttää. en ole siihen kiinnittänyt kovin paljoa huomiota koska yleensä sitä on esiintynyt vain talvella.

viime syksynä auto oli remontissa kun meni jarrut jumiin ja epäiltiin kompuran olevan sökö. uus semmosen pari tonnia. mutta uusikaan kompura ei antanut painetta vaan se ilmankuivaimen jalka oli jotenkin haljennut ja anto paineet sieltä läpi. asentaja oli tuttu mies ennenstään ja tuumaili että nämä mersujen paineilmakäkkärit on ihan hyviä vehkeitä mutta kuuulemma kannattaa vaihtaa se ilmankuivain kerran vuoteen niin se kuulemma pysyy silloin kunnossa. silloin kun se meni paskaksi niin tosiaan irrotettiin ne tapit että pystyy ajamaan ja aina ei ole irroittaa kovin montaa tonnia näihin vehkeisiin.. nii ja voisin kuvitella että vedet on otettu pois kun on tehty remppaa..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.06.2012, 22:15
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

voishan se ollakin nyt se hetki kun sen kuivaimen vaihtaa. maksaa vissiin 100-200 ekua...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.06.2012, 21:50
Pahavävy Pahavävy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.02.12
Sijainti: kituneva,suomi
Viestit: 40
Perusasetus

Katoppas sieltä banjon päältä,onko siellä käsijarrun sähkö kytkintä/anturia?
isommissa mersuissa on joskus ollu siellä oikonen,ei huoli ulosottoa päälle,
kun ei pala käsijarrun merkkivalo.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.06.2012, 21:57
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

jep pitääpäs tutkia asiaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.06.2012, 22:00
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Duunissa 2kpl 616 alustaista bussia ja niissä tuo järjestelmä tekee meillä ongelmaa, jotta ½vuoden välein ilmankuivaimen pohja jää vuotamaan ja se tarvii avata ja voidella. Kun vuotaa, niin kompura jyskyttää koko ajan (näissä PIKKUISEN ISOMPI sähkökompura), ja releet paukahtaa silloin. Sulakkeet kun on laattaversiot (80A) niin ne kestää...

Mutta kuuntele miten se kompura pärisee siellä, lämpöhän syntyy vastuksesta ja piiiitkästä kuormituksesta...
(vastus = huono liitos)
(pitkä kuormitus = kompura käy koko ajan)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jäseniä tarvitaan. hoojii Linkit 1 20.12.2008 13:05
Puikkoinvertteritietäjiä tarvitaan! KooPee Chit-Chat 18 14.12.2007 23:30
helppiä tarvitaan Valko-bandiitti Tekniikka & Jutustelu 2 12.01.2007 16:43
King Cap tietoa tarvitaan?????? PeteTurku Tekniikka & Jutustelu 4 24.11.2006 21:47
Tietoa tarvitaan Vette2002 Yleiset 0 13.03.2002 11:25


Sivu luotu: 03:32 (GMT +2).