Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.06.2012, 17:07
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Joo, riippuineen olen vaihtamassa. Eipä tullut mieleen että se voi tosiaan olla se mutteri joka repesi irti eikä pultti joka katkesi mutta selittäisi kyllä miksei niitä saa keploteltua irti.

Nyt tarttis saada ehjä rälläkkä ja joku joka osaa käyttää sitä hurmattua tänne. Ei tässä muuten hätää olisi mutta kun on perheen ainokainen auto jos ei loppuun ajettua Omegaa ja konevikaista diesel Jeeppiä lasketa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.06.2012, 17:38
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

sitä pulttia ei taida saada vääntämällä rikki...On sen verran vahvaa tavaraa. Samanlaiset pultit on edessä ja takana. Ite aikoinaan taistelin ensin n. 6h niiden etupulttien kans. Seuraavana aamuna malli mukaan ja pari uutta pulttia...En vieläkään tajunnu sitä mutteria ja nytkyttelin paineilmasahalla pultit poikki. No sitten läks jouset ja huomasin että tuollahan on perskule mutterit kotelon sisällä!

Etukäteen voi valmistautua jousen irrotus operaatioon niin että poraa reiän siihen mutterin koteloon ja käsittelee crc:llä tms. aineella hyvissä ajoin.

Googlen haku: jeep cherokee leaf spring replacement -löytää kuvallisia ohjeita, englanniksi toki.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.06.2012, 18:05
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Joo, proseduuri on tuttu sinäänsä kun olen kahteen kertaan tehnyt. Tiukassa ovat välillä olleet ja on tosiaan epätodennäköistä että noita saisi väännettyä poikki. Ei vaan tullut mieleenkään että se mutteri voisi olla syypää.

Kävi mielessä että homma voisi onnistua rasiaporallakin? Siis sisäpuolelta. Lattia vähän kevyempää kamaa kuin tuo palkki.

Viimeksi muokannut Dethlock : 08.06.2012 19:08
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.06.2012, 20:08
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Ite vaihdoin takajouset viime kesänä, auto -91. Pultit aukes aika helposti kun oli pari viikkoo aikasemmin alottanu niiden voitelun irrotusöljyllä. Parin päivän välein kokeilu lähteekö kohtuullisella voimalla aukeamaan ja jos ei niin lisää irrotusöljyä kehiin ja parin päivän päästä uus yritys.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.06.2012, 20:18
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Noinhan se pitäisi tehdä. Tossa vaan oli jouset täysin mennyttä ja liotus jäi muutamaan päivään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.06.2012, 22:16
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Se etummainen pultti muuten ON poikki. Siellä on tarpeeksi pitkä pätkä pitämässä jousta paikallaan. Voihan venäjä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.06.2012, 22:51
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Ei kai siinä oikein muu auta, ku pistää pultit lopullisesti paloiks ja iskeä maholliset kiinnijuuttuneet kappaleet sitte työpöydällä pois. Onnea vaan ja kärsivällisyyttä!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.06.2012, 07:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
Se etummainen pultti muuten ON poikki. Siellä on tarpeeksi pitkä pätkä pitämässä jousta paikallaan. Voihan venäjä.
Rälläkällä kaksin puolin pultti poikki tarvittaessa niin tippuu jousi pois, sitten vain luukkua tekemään mistä saa vanhan pultin/ mutterin veks ja uuden mutterin tilalle.

Hyvin todennäköistä on että pultti on umpijumissa puslan sisäholkissa, ja se ei sieltä kuitenkaan lähde pois vaikka mitä teet - paitsi ehkä 30 tonnin prässillä puslineen päivineen jos olet jousia vaihtamassa kokonaan, niin ei muutakun rälläkällä silpuksi ja uutta tilalle. Jos samat jouset menee takaisin niin on vähän vittumaisempi proggis - sit tarttee melkeen ensin polttaa pusla irti ja sen jälkeen dremelillä tai vastaavalla puslan ulkoholkki halki ja pois. Tai prässillä jos löytyy.. tossakin hommassa kunnon lämpö jeesaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan jousen riipukkeet Karpaasi 62 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.04.2012 21:58
Ostetaan O: 2 kpl Hj:n jousen puslia nuppi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.04.2009 20:44
Ostetaan jousen lehti ponnari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.09.2008 20:16
61:sen jousen riiput maakari Tekniikka & Jutustelu 7 28.09.2008 01:52


Sivu luotu: 21:09 (GMT +2).