Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.06.2012, 22:16
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Se etummainen pultti muuten ON poikki. Siellä on tarpeeksi pitkä pätkä pitämässä jousta paikallaan. Voihan venäjä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.06.2012, 22:51
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Ei kai siinä oikein muu auta, ku pistää pultit lopullisesti paloiks ja iskeä maholliset kiinnijuuttuneet kappaleet sitte työpöydällä pois. Onnea vaan ja kärsivällisyyttä!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.06.2012, 07:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
Se etummainen pultti muuten ON poikki. Siellä on tarpeeksi pitkä pätkä pitämässä jousta paikallaan. Voihan venäjä.
Rälläkällä kaksin puolin pultti poikki tarvittaessa niin tippuu jousi pois, sitten vain luukkua tekemään mistä saa vanhan pultin/ mutterin veks ja uuden mutterin tilalle.

Hyvin todennäköistä on että pultti on umpijumissa puslan sisäholkissa, ja se ei sieltä kuitenkaan lähde pois vaikka mitä teet - paitsi ehkä 30 tonnin prässillä puslineen päivineen jos olet jousia vaihtamassa kokonaan, niin ei muutakun rälläkällä silpuksi ja uutta tilalle. Jos samat jouset menee takaisin niin on vähän vittumaisempi proggis - sit tarttee melkeen ensin polttaa pusla irti ja sen jälkeen dremelillä tai vastaavalla puslan ulkoholkki halki ja pois. Tai prässillä jos löytyy.. tossakin hommassa kunnon lämpö jeesaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.06.2012, 08:59
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Eiköhän nuo jouset ole tulleet tiensä päähän muutenkin. Olivat kaarella väärään suuntaan ja kuskin puolen pakka purkautui kokonaan kun otin u-pultit auki. Etupään varmaan saa silputtua mutta sinne takariipukkeen pultille pääsy on sitten jo eri asia. Saas nähdä kuin käy.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.06.2012, 11:28
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Paineilmatoiminen rautasaha


Paineilmarautasaha, maksaaa muutaman kympin bitemalla/motonetissä, on uskomattoman hyvä työkalu tuommoiseen ahtaassa paikassa työskentelyyn.

Toki ne alkuperäiset terät ovat lyhyitä/paskoja, mutta normaali rautasahan terä sopii paikoilleen, ja toimii aivan hyvin 15cm pitkäksi katkaistuna.

Ja jos haluaa säästää hermoja, niin osta jo lähtökiihdytyksessä laadukkaita teriä, halvoilla ei tee yhtään mitään (tai, no naapurille voi lainata)
Ja terän leikkaussuunta siten että leikkaa sisäänpäin tullessa.
5 kpl teriä heti aloitukseen.

Ja paine niin pieneksi että tuo nytkytysnopeus ei ole aivan sika suuri, sillä laatuterätkin palaa! ja pidä taukoja, jos et saa leikkuunestettä tai paineilmaa jäähdyttämään.

Tuohon kumipuslan poistoon esim. lehtijousen silmästä, normaali rautaporenterä on käypänen, siis porataan niin monta kertaa vieri viereen että keskipusla irtoaa, terän sivusuuntaista leikkuuvoimaa voi tehostaa tekemäkkä rälläkällä parimilliä syviä koloja parin kolmen millin välein terän sivuille.

Ja tuo ulkoholkki sitten poikkivikaan tuolla paineilmarautasahalla, ja leikkuutampilla pois.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.06.2012, 12:11
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Kuulostaa ihan hyvältä mutta
a. Ei ole kompuraa
b. Ei ole sahaa
c. Ei ole autoa jolla hakea kumpaakaan

Sain leikattua reiät tuonne runkopalkin päälle mutta täytyy pitää kahvitunti ennen kuin jaksaa alkaa tutkia onko siitä mitään apua.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.06.2012, 12:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Paineilmarautasaha, maksaaa muutaman kympin bitemalla/motonetissä, on uskomattoman hyvä työkalu tuommoiseen ahtaassa paikassa työskentelyyn.

Toki ne alkuperäiset terät ovat lyhyitä/paskoja, mutta normaali rautasahan terä sopii paikoilleen, ja toimii aivan hyvin 15cm pitkäksi katkaistuna.

Ja jos haluaa säästää hermoja, niin osta jo lähtökiihdytyksessä laadukkaita teriä, halvoilla ei tee yhtään mitään (tai, no naapurille voi lainata)
Ja terän leikkaussuunta siten että leikkaa sisäänpäin tullessa.
5 kpl teriä heti aloitukseen.

Ja paine niin pieneksi että tuo nytkytysnopeus ei ole aivan sika suuri, sillä laatuterätkin palaa! ja pidä taukoja, jos et saa leikkuunestettä tai paineilmaa jäähdyttämään.
125mm tai 200mm rälläkällä lehtijousen tai tukivarren pultin molemminpuoliseen katkaisuun menee 5-10s per puoli Ei puukkosahalla samassa ajassa tee vaikka miten yrittäisi Toki jos paikka on liian ahdas rälläkälle niin sitten puukkosaha on ihan ehdoton kapine. Pari kertaa ollut iso sähkökone vuokralla, kun ei lainaksi löytynyt ja omaa ei ole tullut ostettua. Näppäriä vekottimia

Lainaus:
Tuohon kumipuslan poistoon esim. lehtijousen silmästä, normaali rautaporenterä on käypänen, siis porataan niin monta kertaa vieri viereen että keskipusla irtoaa, terän sivusuuntaista leikkuuvoimaa voi tehostaa tekemäkkä rälläkällä parimilliä syviä koloja parin kolmen millin välein terän sivuille.
Kaasutoho kouraan, kumi palaa hyvin - käry on vaan pirullinen Toisen etuylätukivarren puslan otin just ko. tyylillä veks, kun ei tahtonut lähteä ruuviprässillä vaikka lämmitti.

Lainaus:
Ja tuo ulkoholkki sitten poikkivikaan tuolla paineilmarautasahalla, ja leikkuutampilla pois.
..ja muistaa vielä ettei sahaa ihan kokonaan läpi, menee muuten helposti isommaksi remontiksi vielä tai osia pilalle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.06.2012, 14:19
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Jep jep jee. Reikä tuli tehtyä oikeaan paikkaan mutta pultti tulee niin paljon mutterin läpi että siihen ei saa pujoteltua hylsyä vääntimen kanssa. Ei kai auta kuin nitkuttaa pultti poikki rautasahan terällä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.06.2012, 15:27
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Argh. Mutteri tai mikä lie on omassa poterossaan eikä siitä saa hylsyllä otetta. Eikös sen mutterinkin pitäisi olla 21mm? Taitaa olla ainut vaihtoehto pilkkoa noi pultit ja nyppiä pätkinä pois. Rälläkkä ei meinaa mahtua mihinkään väliin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan jousen riipukkeet Karpaasi 62 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.04.2012 21:58
Ostetaan O: 2 kpl Hj:n jousen puslia nuppi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.04.2009 20:44
Ostetaan jousen lehti ponnari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.09.2008 20:16
61:sen jousen riiput maakari Tekniikka & Jutustelu 7 28.09.2008 01:52


Sivu luotu: 18:04 (GMT +2).