Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.06.2012, 20:45
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Etu akseli ja jouset?


Tutkailin ja mittailin noita jousia ja etuakselin paikkaa.
Vaikuttaisi että nyt on jousi oikeinpäin kun takalenkki on isompi kuin etunen ja näin se ei mahdu jo nyt pienemmälle lenkille tiukkaan etu riippuun.

Sivulta. Näyttäisi jotta akselin pitäisi mennä taaksepäin iskarin ja pohjaanlyönti kumejen kohdalta?


Jousen takalenkki on isompi.


Pienempi etu lenkki on tiukka etu riippuun.


Vasen puoli.


Jokos Late kerkesit mitata sun jousiasi?
Omassta sain seuraavat mitat. Akselin päältä keskeltä jousen etulenkin keskelle 57 mm ja takalenkin keskelle 60,5 mm, eli eroa olis 35 mm.

Lukee tuossa lehti jousessa Rouh Kontry näköjään.

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2012, 12:15
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Stopparikumin siirto.


Akselin stopparikumit ruuvvasin irti ja piirsin "paksulle" pareille piirustuksen jonka mukaan siirto suoritetaan.

Vasemalla alkuperäinen kumin paikka "paperille" piretty lattarauta jonka avulla siirretään kumia oikealle ja samalla hieman lasketaan. Oikea kulmi tuleavlla paikallaan ja silloin akselin kohdalla. Travitsee myös irkarin alapään kiinnitystä siirtää jatkaa taaksepäin.


Peli taas ajokuntoinen ehjän vetarin myötä ja pyörillään.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.06.2012 12:23
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.06.2012, 18:00
savu:n Avatar
savu savu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.01.05
Sijainti: Miehikkälä, Finland.
Viestit: 332
Perusasetus

Voi olla myös mitat toisinkin päin minulla erilaisia jousia eteen eli pieni lenkki eteen niin voi mitat olla joko n.57 tai 60,5cm.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2012, 21:48
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

kuvaa ei oo mut 3" korotus jousilla pohjanlyönti kumi vakio paikassa osuu just eikä melkee akselin keskelle. mitta pikku etu puslan keskelta/akseli putken keskelle 62cm vanhois vakio jousis tais olla 58 9 tai jotai.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.06.2012, 21:51
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Omassta sain seuraavat mitat. Akselin päältä keskeltä jousen etulenkin keskelle 57 mm ja takalenkin keskelle 60,5 mm, eli eroa olis 35 mm.
kauheen lyhkäset jouset siulla
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.06.2012, 22:34
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jouset?


Eli teitilläkin on jousessa pieni pusla edessä ja iso takana?
Eli jouset on siis minullakin oikein päin? Näillä mennään kun kukaan ei syytä moiseen ole kesinyt ja muokataan stopparikumit ja iskarin ala kiinnikkeet kohilleen.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.06.2012 22:48
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.06.2012, 14:49
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jouset oikein vaan laitetaan väärin??


No niin sain asiasta lisätietoa ja on jousia jouduttu laittamaan väärinpäin ennenkin kun kardaani ei ole enään riittänyt? Pitäisi kuulemma iso pusla sopia juuri ja juuri etu riippuun.
Taidanpa siiis koittaa etujousia väärinpäin asentaa josko stopparikumit asettuisivat kohdilleen?

Ostin myös etuvetarita lisää ja sai vielä myytyä eteen automaatti lukonkin.
Tarvii kuitenkin tilata vielä lukolle kaveriksi ohuella hammaskehällä oleva 4:88 välitys kun vaihtokauppa ei toteutunutkaan.

Kiinan lukko laitetaan siis myyntiin.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 15.06.2012 07:01
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.07.2012, 20:05
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Standard 4.88 välitys.


Tilattu ison veden takaa 4.88 standart välitys automaatti lukon kaveriksi jotka asennetaan etuperään jahka välitys saapuu.

Koitan ennen Jatilan safaria kääntää etujouset toisinpäin niin näkee siityykö akseli taaksepäin?

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.08.2012, 07:52
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

JEgoNEER


Etu jouset on vielä kääntämäti vaan siirsin tilapäiosesti stopparikumeja eteenpäin.

Olin Jatilassa ajamassa ja edellisen kulmakorven upotuksen jäljiltä ei painepesuri pesu riittänytkään flektejen edustan puhdistamiseen ja toinen ei päässyt pyörimään sillä seurauksella jotta kytkin suli ja tuli piku hoppu pääkjatkaisijalle kun kojelaudasta rupesi savu nousemaan. Tarvii sulakkeen kokoa päivittää kun ei se kärähtänyt?
Toinen flekti kärähti samalla, sain kuitenkin toisen toimimaan työkalupakista löytämälläni vanhalla katkaisijalla.

Sunnutaina Heinolassa olin uutta ajoaluetta kiertämässä niin laturin johto irtosi ja teki oikarin ja taas tuli kiire pääkatkaisijalle kun paksu savu nousi konepellin alta.

Liitin oli siis ironnut laturista ja sitä takaisin laittaessa iso apikoliitin katkesikin?? Eipä löytynyt moista pakista, vaan löytyi pieni peltiruuvin vastakappale josta "Mackaiver" tyyliin rakensin liittimen ja liitos ja eristys tehtiin sähkömiehen teipillä, toimii!
Piti purkaa metrin verran johtosarjaa kun paksu keltainen johto otti tuosta itseensä ja eriste suli pitkältä matkalta. Sähkärinteipillä tehtiin uusi eriste ja taas JEgoNEER oli ajokunnossa.

Tarvii visiin ihan oikeasti päivittää nuo sähköt??

Jakoloota.
Kulmakorvessa Jounin kanssa ajaessa huomattiin että aina ei takapyörät vedä aina vaikka on keski lukko päällä, vaan peli on välillä yksipyörävetoinen. Sitten kun takapyörät lähtee pyörimään niin sitten kyllä menee.

Vaivahan johtnee tuosta Q-T laatikon kitkalukko perästä joka luistaa.
On siitä päästävä eroon.

Muuten JEgoNEER toimiii hyvin.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.08.2012, 08:01
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Etu jouset on vielä kääntämäti vaan siirsin tilapäiosesti stopparikumeja eteenpäin.

Olin Jatilassa ajamassa ja edellisen kulmakorven upotuksen jäljiltä ei painepesuri pesu riittänytkään flektejen edustan puhdistamiseen ja toinen ei päässyt pyörimään sillä seurauksella jotta kytkin suli ja tuli piku hoppu pääkjatkaisijalle kun kojelaudasta rupesi savu nousemaan. Tarvii sulakkeen kokoa päivittää kun ei se kärähtänyt?
Toinen flekti kärähti samalla, sain kuitenkin toisen toimimaan työkalupakista löytämälläni vanhalla katkaisijalla.

Sunnutaina Heinolassa olin uutta ajoaluetta kiertämässä niin laturin johto irtosi ja teki oikarin ja taas tuli kiire pääkatkaisijalle kun paksu savu nousi konepellin alta.

Liitin oli siis ironnut laturista ja sitä takaisin laittaessa iso apikoliitin katkesikin?? Eipä löytynyt moista pakista, vaan löytyi pieni peltiruuvin vastakappale josta "Mackaiver" tyyliin rakensin liittimen ja liitos ja eristys tehtiin sähkömiehen teipillä, toimii!
Piti purkaa metrin verran johtosarjaa kun paksu keltainen johto otti tuosta itseensä ja eriste suli pitkältä matkalta. Sähkärinteipillä tehtiin uusi eriste ja taas JEgoNEER oli ajokunnossa.

Tarvii visiin ihan oikeasti päivittää nuo sähköt??


t. Ismo Ämmä
Tuollaisella savumerkkimenetelmällä löytyy mukavasti heikot kohdat - jos vaan ehtii ajoissa sinne pääkytkimelle
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:jeep wagoneer -79 savu O/M/V Ajoneuvot 1 15.03.2006 21:24
M: Jeep Wagoneer -78 julli O/M/V Muut 5 24.10.2005 08:04
Wagoneer pickup? Cental73 Chit-Chat 11 01.08.2005 22:48
jeep wagoneer? Range73 Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2005 08:46
M:Jeep Wagoneer O/M/V Muut 0 27.11.2003 22:50


Sivu luotu: 07:01 (GMT +2).