Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2012, 22:20
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Ratkasu löyty tähänkin laatikko pulmaan eli tähän http://www.advanceadapters.com/products/pn-50-2901/ lisätään tää http://www.advanceadapters.com/products/pn-716057/ helppoa ees joskun näin.
Osat tilaukseen ja laatikko auki ja samalla uudet levyt ym tilkkeet sisään ja avot

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.07.2012, 18:02
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

alkoi kiinnostaa tuo moottorin vaihto siinä määrin että...
Itellä on -89 ei vähäpäästöinen wrangleri 4.2sella kaasarikoneella, joten päästöjen kanssa ei piteis olla ongelmaa...mutta mitkä ne on ne rajat että minkä kokoinen se kone saa olla ja minkä tehoinen?
Ite alkanu haaveilla tuosta 5.2sesta jeepin koneesta, kun aiemmin sellainen grandi oli. 4.0 oli se alkuperänen vaihtokohdekone, mutta mitäs meni kahtelemaan juutupesta v8 wranglereita rapakon takaa.
meneekö koneen tilavuus ylitte tuossa 5.2sessa, tehothan voi käydä vaikka penkittämässä "pienemmiksi" säädettynä boxin kautta tms.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.07.2012, 06:22
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Tilavuus saa olla 25% isompi ja teho 20% isompi, kuin vertailumoottorin. Tilavuuden puolesta ei siis mitään ongelmaa 4.2 koneeseen verrattuna.

Teho onkin sitten hankalampi, 5.2:ssa on 230hp eli vertailumoottorista pitäisi löytyä vähintään 191,7hp . Ellen nyt ihan väärässä ole niin YJ-Wranglerissa on ollut parhaimmillaan 190hp versiota tuosta 4.0 koneesta, joten ei riitä. Ja 4.2 on vissiin vain 180hp.

TJ-Wranglerissa on sitten varmaan ollut myös uusinta versiota joka on 193hp eli riittää.

Mutta voiko edes vertailumoottorina tilavuudelle käyttää yhtä ja teholle toista moottoria, sitä en tiedä. Samaten kelpaako vertailumoottoriksi YJ:lle TJ:stä löytyvä, tuskin. Tietäisikö Matti varmaksi?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.07.2012, 08:06
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

eihän tossa 4.2L ole kuin vähä reilu 100hp kun on kaasaripeli ja täynnä noita "emissio"laitteita... sekin jo yksi syy tuohon tekniikan päivittämiseen.
toki tuohon saisi pelkästään ruiskukittejä tms mutta hinnat on jo siellä 1500e luokkaa niin kyllä tuolla hinnalla tohon jo koneenkin vaihtaa
Ja mitä tehoihin tulee niin ainakin sellaisen huhun olen kuullut että katsastukseen kelpaisi tehopaperi jossa näkyisi kyseisen koneen tehot, eli jos tuon 5.2sen saa penkitettyä pienemmillä tehoilla niin pitäisi kelvata katsurille, ja kun ei tuossa ole monta hp:tä mitä pitää pois kuristaa että olisi rajoissa
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT

Viimeksi muokannut jansa : 18.07.2012 09:26
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.07.2012, 12:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.094
Perusasetus

TJ:n moottorit ei käy YJ:n vertailumoottoriks. Moottorin tehoa ei voi penkityksellä/jälkikäteen tehtävillä muutoksilla pienentää. Oltava ns. omavalmiste moottori (osista ristiin kasattu), mistä ei oo mitään virallista teholukemaa. Tällöin penkitystodistus riittää.

-89 -ei vähäpäästöinen- tarttee katalysaattorin putkeen tai selvityksen päästötason E15/04 täyttymisestä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.07.2012, 13:57
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
TJ:n moottorit ei käy YJ:n vertailumoottoriks. Moottorin tehoa ei voi penkityksellä/jälkikäteen tehtävillä muutoksilla pienentää. Oltava ns. omavalmiste moottori (osista ristiin kasattu), mistä ei oo mitään virallista teholukemaa. Tällöin penkitystodistus riittää.

-89 -ei vähäpäästöinen- tarttee katalysaattorin putkeen tai selvityksen päästötason E15/04 täyttymisestä.
melkeen Ot: Missä menee rajan että tulkitaan omavalmisteeksi? Riittäiskö että "lainataan" sopivaa ruiskujärjestelmä "jostain"?
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.07.2012, 16:24
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Moottorin tehoa ei voi penkityksellä/jälkikäteen tehtävillä muutoksilla pienentää. Oltava ns. omavalmiste moottori (osista ristiin kasattu), mistä ei oo mitään virallista teholukemaa. Tällöin penkitystodistus riittää.

Eli katastuksessa puretaan moottori ja tarkistetaan että siellä on esim. matalapuristeiset saastekoneen männät, joilla saatu tehoa alas ?

Vai riittää että vannoo kautta kiven ja kannon näin olevan ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.07.2012, 17:25
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

eikös esim jos turbottaa koneen, vaihtaa imusarjan ja pensansyöttölaiteet, niin se ole omavalmiste moottori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.07.2012, 11:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.094
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pafo Näytä viesti
melkeen Ot: Missä menee rajan että tulkitaan omavalmisteeksi? Riittäiskö että "lainataan" sopivaa ruiskujärjestelmä "jostain"?
Ruiskun asentaminen katsotaan lisäävän tehoa 10 %, ellei muuta osoiteta.

Kansi tarttis olla jostain pienemmästä koneesta tai vähempi reikäinen. Jos pienemmästä niin muutetun moottorin tehon katsotaan tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin. Ei tarttis edes tehonmittaustodistusta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Eli katastuksessa puretaan moottori ja tarkistetaan että siellä on esim. matalapuristeiset saastekoneen männät, joilla saatu tehoa alas ?

Vai riittää että vannoo kautta kiven ja kannon näin olevan ?
No eikö tälle saastekoneelle löytyis sitten valmiitkin tehot? Saattaishan tuokin selitys kelvata jos olis asiallinen selostus koneen sielusta ja tehonmittaustodistus. Epävirallinen tapa kuitenkin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
eikös esim jos turbottaa koneen, vaihtaa imusarjan ja pensansyöttölaiteet, niin se ole omavalmiste moottori
Kyllä tämmösestä tehonmittaustodistus vaaditaan, mutta ei se voi olla pienempi mitä ko. mosalle alunperin luvatut tehot.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.07.2012, 08:47
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

...on se vaan lottovoitto olla autoharrastaja suomessa....
no sit pitee kait kans kahtella joku 5.0l v8 missä tehot on sen max 200hp jotta saa leimattua
tai vaan tyytyä päivittämään tuohon kaasari 4.2sen tilalle se 4.0...
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.07.2012, 17:06
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja qaw Näytä viesti
Tilavuus saa olla 25% isompi ja teho 20% isompi, kuin vertailumoottorin. Tilavuuden puolesta ei siis mitään ongelmaa 4.2 koneeseen verrattuna.

Teho onkin sitten hankalampi, 5.2:ssa on 230hp eli vertailumoottorista pitäisi löytyä vähintään 191,7hp . Ellen nyt ihan väärässä ole niin YJ-Wranglerissa on ollut parhaimmillaan 190hp versiota tuosta 4.0 koneesta, joten ei riitä. Ja 4.2 on vissiin vain 180hp.

TJ-Wranglerissa on sitten varmaan ollut myös uusinta versiota joka on 193hp eli riittää.

Mutta voiko edes vertailumoottorina tilavuudelle käyttää yhtä ja teholle toista moottoria, sitä en tiedä. Samaten kelpaako vertailumoottoriksi YJ:lle TJ:stä löytyvä, tuskin. Tietäisikö Matti varmaksi?
Jeepin 5.2 koneessa on jonkun lähteen mukaan 158kw eli 212hp.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.07.2012, 22:27
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Jeepin 5.2 koneessa on jonkun lähteen mukaan 158kw eli 212hp.
Noin lukee ainakin mun 5.2:en rekisteriotteessa.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.07.2012, 05:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Jeps. Tosin ei se taida tähän mitenkään auttaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.07.2012, 06:02
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Jaaha meikäläinen on ollut huolimaton lähteiden tarkistamisessa

Eli 5.2 onkin 212hp, no se hieman ehkä helpottaa asiaa. Tällöin YJ:n 180hp moottorikin riittää tehojen puolesta. Ainoa vaan, että nyt kun tarkemmin lukee niin se 180hp olikin jo 4.0 ja tosiaan tuossa 4.2:ssa oli vain 112hp.

Enää jäkin kysymys saako vertailumoottorina teholle käyttää 4.0 mallia ja tilavuudelle 4.2 mallia? Ei kai missään sanota että pitäisi molempiin spekseihin verrata samaa konetta? Lakitekstissä nuo vaatimukset on merkitty omina kohtinaan ja joka kohdassa puhutaan "vertailumoottoreista" monikossa. -> Katsastusinssiä kiusaamaan?

Tuo moottorin massa kannattaa myös tarkistaa, mutta ei kai 5.2 kovin paljoa noita suoria kutosia painavampi ole?

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep wrangler -88 4.0l JSJ O/M/V Ajoneuvot 10 25.03.2010 10:34
Ostettu Jeep Wrangler YJ/TJ/LJ offroadjouni O/M/V Ajoneuvot 6 04.01.2009 01:10
jeep wrangler f250 Tekniikka & Jutustelu 2 23.12.2007 19:34
M: Jeep Wrangler YJ 4.0 -92 hiski1 O/M/V Ajoneuvot 0 26.08.2007 21:03
M: Jeep Wrangler 2.5 -90 O/M/V Ajoneuvot 2 14.02.2006 15:51


Sivu luotu: 10:11 (GMT +2).