![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ratkasu löyty tähänkin laatikko pulmaan eli tähän http://www.advanceadapters.com/products/pn-50-2901/ lisätään tää http://www.advanceadapters.com/products/pn-716057/ helppoa ees joskun näin.Osat tilaukseen ja laatikko auki ja samalla uudet levyt ym tilkkeet sisään ja avot
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
alkoi kiinnostaa tuo moottorin vaihto siinä määrin että...
Itellä on -89 ei vähäpäästöinen wrangleri 4.2sella kaasarikoneella, joten päästöjen kanssa ei piteis olla ongelmaa...mutta mitkä ne on ne rajat että minkä kokoinen se kone saa olla ja minkä tehoinen? Ite alkanu haaveilla tuosta 5.2sesta jeepin koneesta, kun aiemmin sellainen grandi oli. 4.0 oli se alkuperänen vaihtokohdekone, mutta mitäs meni kahtelemaan juutupesta v8 wranglereita rapakon takaa. meneekö koneen tilavuus ylitte tuossa 5.2sessa, tehothan voi käydä vaikka penkittämässä "pienemmiksi" säädettynä boxin kautta tms. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tilavuus saa olla 25% isompi ja teho 20% isompi, kuin vertailumoottorin. Tilavuuden puolesta ei siis mitään ongelmaa 4.2 koneeseen verrattuna.
Teho onkin sitten hankalampi, 5.2:ssa on 230hp eli vertailumoottorista pitäisi löytyä vähintään 191,7hp . Ellen nyt ihan väärässä ole niin YJ-Wranglerissa on ollut parhaimmillaan 190hp versiota tuosta 4.0 koneesta, joten ei riitä. Ja 4.2 on vissiin vain 180hp. TJ-Wranglerissa on sitten varmaan ollut myös uusinta versiota joka on 193hp eli riittää. Mutta voiko edes vertailumoottorina tilavuudelle käyttää yhtä ja teholle toista moottoria, sitä en tiedä. Samaten kelpaako vertailumoottoriksi YJ:lle TJ:stä löytyvä, tuskin. Tietäisikö Matti varmaksi? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
eihän tossa 4.2L ole kuin vähä reilu 100hp kun on kaasaripeli ja täynnä noita "emissio"laitteita... sekin jo yksi syy tuohon tekniikan päivittämiseen.
toki tuohon saisi pelkästään ruiskukittejä tms mutta hinnat on jo siellä 1500e luokkaa niin kyllä tuolla hinnalla tohon jo koneenkin vaihtaa Ja mitä tehoihin tulee niin ainakin sellaisen huhun olen kuullut että katsastukseen kelpaisi tehopaperi jossa näkyisi kyseisen koneen tehot, eli jos tuon 5.2sen saa penkitettyä pienemmillä tehoilla niin pitäisi kelvata katsurille, ja kun ei tuossa ole monta hp:tä mitä pitää pois kuristaa että olisi rajoissa
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT Viimeksi muokannut jansa : 18.07.2012 09:26 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
TJ:n moottorit ei käy YJ:n vertailumoottoriks. Moottorin tehoa ei voi penkityksellä/jälkikäteen tehtävillä muutoksilla pienentää. Oltava ns. omavalmiste moottori (osista ristiin kasattu), mistä ei oo mitään virallista teholukemaa. Tällöin penkitystodistus riittää.
-89 -ei vähäpäästöinen- tarttee katalysaattorin putkeen tai selvityksen päästötason E15/04 täyttymisestä. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli katastuksessa puretaan moottori ja tarkistetaan että siellä on esim. matalapuristeiset saastekoneen männät, joilla saatu tehoa alas ? Vai riittää että vannoo kautta kiven ja kannon näin olevan ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
eikös esim jos turbottaa koneen, vaihtaa imusarjan ja pensansyöttölaiteet, niin se ole omavalmiste moottori
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kansi tarttis olla jostain pienemmästä koneesta tai vähempi reikäinen. Jos pienemmästä niin muutetun moottorin tehon katsotaan tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin. Ei tarttis edes tehonmittaustodistusta. Lainaus:
Kyllä tämmösestä tehonmittaustodistus vaaditaan, mutta ei se voi olla pienempi mitä ko. mosalle alunperin luvatut tehot. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
...on se vaan lottovoitto olla autoharrastaja suomessa....
no sit pitee kait kans kahtella joku 5.0l v8 missä tehot on sen max 200hp jotta saa leimattua tai vaan tyytyä päivittämään tuohon kaasari 4.2sen tilalle se 4.0...
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Noin lukee ainakin mun 5.2:en rekisteriotteessa.
__________________
Sika ajaa Possulla |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Jeps. Tosin ei se taida tähän mitenkään auttaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Jaaha meikäläinen on ollut huolimaton lähteiden tarkistamisessa
![]() Eli 5.2 onkin 212hp, no se hieman ehkä helpottaa asiaa. Tällöin YJ:n 180hp moottorikin riittää tehojen puolesta. Ainoa vaan, että nyt kun tarkemmin lukee niin se 180hp olikin jo 4.0 ja tosiaan tuossa 4.2:ssa oli vain 112hp. Enää jäkin kysymys saako vertailumoottorina teholle käyttää 4.0 mallia ja tilavuudelle 4.2 mallia? Ei kai missään sanota että pitäisi molempiin spekseihin verrata samaa konetta? Lakitekstissä nuo vaatimukset on merkitty omina kohtinaan ja joka kohdassa puhutaan "vertailumoottoreista" monikossa. -> Katsastusinssiä kiusaamaan? Tuo moottorin massa kannattaa myös tarkistaa, mutta ei kai 5.2 kovin paljoa noita suoria kutosia painavampi ole? http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Jeep wrangler -88 4.0l | JSJ | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 25.03.2010 10:34 |
| Ostettu Jeep Wrangler YJ/TJ/LJ | offroadjouni | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 04.01.2009 01:10 |
| jeep wrangler | f250 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.12.2007 19:34 |
| M: Jeep Wrangler YJ 4.0 -92 | hiski1 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 26.08.2007 21:03 |
| M: Jeep Wrangler 2.5 -90 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 14.02.2006 15:51 | |