Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 31.03.2012, 17:54
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Raaskiiko noin überhienoja bling-bling-kamoja edes laittaa maasturiin, saati ajella sillä metsässä? Jaa mutta tästähän piti tulla joku nakkikiskacruiseri, tms. No, hienot on kuitenkin ja onhan ne alumoottorin kanssa vähän niinku samaa kamaa verrattuna vanhaan rautakutoseen.
No nyt säkin rupeet herää V8 moottorille hyvä hyvä
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 02.04.2012, 19:54
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Nyt on sit rosteripuskuri paikalla, joka samalla pienensi lähestymis kulmaa 3 cm. Seuraavaksi tulee rosteri helmaputket suojaamaan helmoja.

Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 02.04.2012, 20:24
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
No nyt säkin rupeet herää V8 moottorille hyvä hyvä
No kieltämättä joo kiinnostas saada lisää potkua. Mutta en taida jaksaa ruveta änkeemään kasia XJ:n konehuoneeseen. Hommaan mieluummin vaikka täysmoottorisen aihio-ZJ:n, niin pääsee vähemmällä sepittämisellä eikä tartte peräkärrillistä adaptereita.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 03.04.2012, 10:06
Infernaalinen Infernaalinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.11.11
Sijainti: Kaupunti, Vinlanti
Viestit: 73
Perusasetus

Ois tuo etupuskuri voinut ainakin hivenen korkeampi olla. Nyt näyttää foliosta kyhätyltä maksalooravuoalta... Turhan siro maasturin puskuriksi.
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 10.04.2012, 20:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Jokos se kasi alkaa miten asettumaan kutvosen tilalle...?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 12.04.2012, 15:46
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jokos se kasi alkaa miten asettumaan kutvosen tilalle...?
Pitää ekana keräillä kaikki roippeet kasaan ennen kuin rupeen vaihtaa moottoria ja laatikkoa
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 14.04.2012, 20:13
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Pitää ekana keräillä kaikki roippeet kasaan ennen kuin rupeen vaihtaa moottoria ja laatikkoa
Jaa niin kun sinne tarttee ne adapterit. Melkoinen menijä siitä mahtaa tulla, kun painonjakauma muuttuu lähemmäs suhdetta 50/50 ja muutoinkin kevyeen koppaan tulee rutkasti lisää potkua. Olikos siihen koneeseen tulossa viriviri-palikkaa heti leiman jälkeen, vai odotteletko Ameriikan hipo-pakettia vähän pidempään?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 14.04.2012, 22:20
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jaa niin kun sinne tarttee ne adapterit. Melkoinen menijä siitä mahtaa tulla, kun painonjakauma muuttuu lähemmäs suhdetta 50/50 ja muutoinkin kevyeen koppaan tulee rutkasti lisää potkua. Olikos siihen koneeseen tulossa viriviri-palikkaa heti leiman jälkeen, vai odotteletko Ameriikan hipo-pakettia vähän pidempään?
Eilen tuli haettua toi TH350 automaattiaski pois tuolta Askolasta seisomasta, nyt voi ruveta mittailee kumman noista adapterista tilaa ton laatikon ja jakiksen väliin. Tohon laatikon ja jakiksen väliin on myynnissä kaksi erin pituista adapteria millä pitäis saada moottori oikealle paikalle.
Jos kaikki menee hyvin niin laitan ens viikolla osista tilauksen sisään.
4WD. comilta tlasin perjantaina tohon bling bling osia ja uuden rättikaton joka on sit erinlainen kuin toi orggis


elikkä tulee vähän enemmän coupe mallinen
Tosta saa myös helposti muutettua bikini topin, ja on värilasit
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 23.04.2012, 07:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Noh, noh, joko on savut otettu koneesta?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 23.04.2012, 17:30
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Noh, noh, joko on savut otettu koneesta?
Johan mä otin siitä savut kun ostin mussen
Koneen vaihto siirtyy syksyyn kun pitää Jeepillä päästä cruisailee
Kun syksyllä teen moottorin vaihdon niin samalla saa runko hiekkapuhalluksen ja sinkki kylvyn.
Laitetaan nyt kesällä kaikkee muuta pientä jäynää ja moottori valmiiksi.
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 25.04.2012, 02:03
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kummasti vain nämä projektit tuppaa venymään ja muuttumaan alkuperäisestä suunnitelmasta...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 29.04.2012, 19:25
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kummasti vain nämä projektit tuppaa venymään ja muuttumaan alkuperäisestä suunnitelmasta...
Minkäs teet kun on kaikkee tekemistä

Nyt on uus coupe katto paikalla ja vähän lisää bling bling osaa
ovien yläosat pitää maalata mustiksi




Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 03.06.2012, 19:35
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Tänään tuli tehtyä jotain tän kipon eteen V8 moottorin purkua ja Fordin automaattilaatikon mittailua, aattelin josko laittais ton Fordin tomaatin tohon perää niin säästyis yksi adapteri välistä.
Fordin tomaatti on lyhyempi ja kapeampi kuin toi Chevyn 350 th laatikko.
Jostain pitäis löytää hyvä adapterin tekijä kun valmiita ei saa
Tossa ois Fordin nelilovinen laatikko




ja sit mosa melkein palasina


Viimeksi muokannut VooDoo Jeep : 04.06.2012 16:40
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 03.06.2012, 20:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Jostain pitäis löytää hyvä adapterin tekijä kun valmiita ei saa
Varmaan Protoshop Espoossa mielellään tekisi, mutta niillä on tuntiveloitus 89€/ alkava tunti + materiaalit Toisaalta ei luulisi adapteripalikan koneistuksessa kauhean kauaa menevän?

edit: .niin ja saa niille omat matskutkin viedä, ei tartte niiltä ostaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 03.06.2012, 21:38
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Jostain pitäis löytää hyvä adapterin tekijä kun valmiita ei saa
Tossa ois Fordin nelilovinen laatikko

tuikkkasin YV:tä
Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 03.06.2012, 22:23
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Onko tuo loota AOD?
Siihenhän saa adapteria Dana 300:seen....... jossa on siis sama 6-pultti kiinnitys ja 23 uraa kuin NP-231:ssäkin.

http://www.polyperformance.com/shop/...t-p-20553.html
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 03.06.2012, 22:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

melko tunkkasia kuvia ... nokia ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 04.06.2012, 17:09
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Onko tuo loota AOD?
Siihenhän saa adapteria Dana 300:seen....... jossa on siis sama 6-pultti kiinnitys ja 23 uraa kuin NP-231:ssäkin.

http://www.polyperformance.com/shop/...t-p-20553.html
Loota näyttäis olevan AOD-E tai 4R70W, täytyy laittaa tonne kysely että käykö tohon mun laatikkoon toi adapteri. Täytyy toivoo että kävis.
Jos oikein tulkitsin noita laatikoita niin toi AOD-E olis sähköohjattu.
Tämmöset merkit löysin laatikon kyljestä RF-F4ZP-7006-AA ja PKC-H1 ja F4ZP-BB kaikkia googletin mut eipä selvinnyt mistää tarkempia eroja tohon AOD:en siis että kävisikö toi adapteri tohon mun lootaan

Pee ps: kuvat vaihdettu
nokia oli vähän paskanen sen takia tuli noi sumuset kuvat
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 04.06.2012, 22:20
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Ratkasu löyty tähänkin laatikko pulmaan eli tähän http://www.advanceadapters.com/products/pn-50-2901/ lisätään tää http://www.advanceadapters.com/products/pn-716057/ helppoa ees joskun näin.
Osat tilaukseen ja laatikko auki ja samalla uudet levyt ym tilkkeet sisään ja avot
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 17.07.2012, 18:02
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

alkoi kiinnostaa tuo moottorin vaihto siinä määrin että...
Itellä on -89 ei vähäpäästöinen wrangleri 4.2sella kaasarikoneella, joten päästöjen kanssa ei piteis olla ongelmaa...mutta mitkä ne on ne rajat että minkä kokoinen se kone saa olla ja minkä tehoinen?
Ite alkanu haaveilla tuosta 5.2sesta jeepin koneesta, kun aiemmin sellainen grandi oli. 4.0 oli se alkuperänen vaihtokohdekone, mutta mitäs meni kahtelemaan juutupesta v8 wranglereita rapakon takaa.
meneekö koneen tilavuus ylitte tuossa 5.2sessa, tehothan voi käydä vaikka penkittämässä "pienemmiksi" säädettynä boxin kautta tms.
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 18.07.2012, 06:22
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Tilavuus saa olla 25% isompi ja teho 20% isompi, kuin vertailumoottorin. Tilavuuden puolesta ei siis mitään ongelmaa 4.2 koneeseen verrattuna.

Teho onkin sitten hankalampi, 5.2:ssa on 230hp eli vertailumoottorista pitäisi löytyä vähintään 191,7hp . Ellen nyt ihan väärässä ole niin YJ-Wranglerissa on ollut parhaimmillaan 190hp versiota tuosta 4.0 koneesta, joten ei riitä. Ja 4.2 on vissiin vain 180hp.

TJ-Wranglerissa on sitten varmaan ollut myös uusinta versiota joka on 193hp eli riittää.

Mutta voiko edes vertailumoottorina tilavuudelle käyttää yhtä ja teholle toista moottoria, sitä en tiedä. Samaten kelpaako vertailumoottoriksi YJ:lle TJ:stä löytyvä, tuskin. Tietäisikö Matti varmaksi?
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 18.07.2012, 08:06
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

eihän tossa 4.2L ole kuin vähä reilu 100hp kun on kaasaripeli ja täynnä noita "emissio"laitteita... sekin jo yksi syy tuohon tekniikan päivittämiseen.
toki tuohon saisi pelkästään ruiskukittejä tms mutta hinnat on jo siellä 1500e luokkaa niin kyllä tuolla hinnalla tohon jo koneenkin vaihtaa
Ja mitä tehoihin tulee niin ainakin sellaisen huhun olen kuullut että katsastukseen kelpaisi tehopaperi jossa näkyisi kyseisen koneen tehot, eli jos tuon 5.2sen saa penkitettyä pienemmillä tehoilla niin pitäisi kelvata katsurille, ja kun ei tuossa ole monta hp:tä mitä pitää pois kuristaa että olisi rajoissa
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT

Viimeksi muokannut jansa : 18.07.2012 09:26
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 18.07.2012, 12:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

TJ:n moottorit ei käy YJ:n vertailumoottoriks. Moottorin tehoa ei voi penkityksellä/jälkikäteen tehtävillä muutoksilla pienentää. Oltava ns. omavalmiste moottori (osista ristiin kasattu), mistä ei oo mitään virallista teholukemaa. Tällöin penkitystodistus riittää.

-89 -ei vähäpäästöinen- tarttee katalysaattorin putkeen tai selvityksen päästötason E15/04 täyttymisestä.
Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 18.07.2012, 13:57
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
TJ:n moottorit ei käy YJ:n vertailumoottoriks. Moottorin tehoa ei voi penkityksellä/jälkikäteen tehtävillä muutoksilla pienentää. Oltava ns. omavalmiste moottori (osista ristiin kasattu), mistä ei oo mitään virallista teholukemaa. Tällöin penkitystodistus riittää.

-89 -ei vähäpäästöinen- tarttee katalysaattorin putkeen tai selvityksen päästötason E15/04 täyttymisestä.
melkeen Ot: Missä menee rajan että tulkitaan omavalmisteeksi? Riittäiskö että "lainataan" sopivaa ruiskujärjestelmä "jostain"?
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 18.07.2012, 16:24
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Moottorin tehoa ei voi penkityksellä/jälkikäteen tehtävillä muutoksilla pienentää. Oltava ns. omavalmiste moottori (osista ristiin kasattu), mistä ei oo mitään virallista teholukemaa. Tällöin penkitystodistus riittää.

Eli katastuksessa puretaan moottori ja tarkistetaan että siellä on esim. matalapuristeiset saastekoneen männät, joilla saatu tehoa alas ?

Vai riittää että vannoo kautta kiven ja kannon näin olevan ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep wrangler -88 4.0l JSJ O/M/V Ajoneuvot 10 25.03.2010 10:34
Ostettu Jeep Wrangler YJ/TJ/LJ offroadjouni O/M/V Ajoneuvot 6 04.01.2009 01:10
jeep wrangler f250 Tekniikka & Jutustelu 2 23.12.2007 19:34
M: Jeep Wrangler YJ 4.0 -92 hiski1 O/M/V Ajoneuvot 0 26.08.2007 21:03
M: Jeep Wrangler 2.5 -90 O/M/V Ajoneuvot 2 14.02.2006 15:51


Sivu luotu: 10:21 (GMT +2).