![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Muuten uskon kyllä noihin napajuttuihin, omassa nimeltä mainitsemattoman merkkisessä autossa on nuo napikset ja kyllä meno paranee sikana, toisinaan jopa ihan karjuna ![]() ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ei ku se koko auto pitää vaihtaa ![]() ![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juu, kyllä kaikilla kivoilla himmeleillä voi parantaa auton maastokelpoisuutta, usein huomattavastikin. Tärkein maastossa etenemisen parantaja on mielestäni kuljettaja, joka 1. osaa lukea maastoa ja valita ajolinjat ja 2. tuntee autonsa mitat, ominaisuudet ja etenemiskyvyn valitsemallaan ajolinjalla.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Jees
Moni on kommentoinut tuota kuljettajan ajotaitoa. Se on varmasti olennainen juttu.
Oikeastaan mä tavoittelin tällä kyssärillä, että jos laittaa tumpulakuskin offiauton rattiin, niin millä tavalla varustetulla autolla tuo tumpula etenee parhaiten maastossa? Millä reseptillä siis rakennetaan paras mahdollinen offiauto jos raha ei olisi rajoite?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Itse lähtisin kyllä tälläisessä topicissa käymään läpi toisella tavalla. Esimerkiksi olisi se touhutonni per kuukausi käytettävissä rahaa, niin mihin se kannattaisi käyttää ja missä järjestyksessä, jotta auton etenemiskyky paranisi nopeiten?
__________________
----------------------------------------- Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Tuo on sen verran hyvin muotoiltu kysymys, että komppaan tätä ja jäädään yhdessä odottelemaan vastauksia ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Alusta ja renkaat kuntoonLainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hajoittelu tekee mestarin, ja ne jotka harjoittelevat yksin, ja vasta tosipaikassa, saavat kaluston rikki, kolhuille, ja lujaan kiinni pitkän kävelymatkan päähän. Yksi hyvä esimerkki oli taannoin yksi bj-40 kuski, tuli lukottomalla bj:llä 205-16 aikasileillä renkailla talvella letkassa, kun avattiin uraa 38" svammppereilla ja 33" mutiaisilla: taktiikka oli se, että ei ota yhtään sutia, ettei renkaat lämpene, ja ei koskaan pysähtynyt pahaan kohtaan. Itse kaivatin viimme talvena hdj-80 kiinni 31-10,5 hakkapeliitoilla uralle, mitä pari viikkoa aikaisemmin ajoin farkku mesellä (toki 4-veto) ![]() -> ei ole ennen tarvinnut komentaa hdj:tä lukot kiinni hangessa, ja nyt tuli painettua kaasua sekunnin murtoosa liian pitkään; kaapasi renkaan alukset tyhjäksi, ja kun joka rengas oli kolossa, niin ei lähtenyt kuin alaspäin ![]() (aika äkkiä kaivoi kuopat, kun keppi oli D-asennossa, ja kaikki lukot kiinni) No, käveleskelimpä etsimään lapiota, ja jopa löysin, 3x5m kenttää vapaaksi lumesta, ja peruutin pois. Oppia Ikä Kaikki ---> siis ota joku kaveri maastoautolla tai traktorilla mukaan, ja ala reenaamaan ajamista. Jos haluat opetella itse, niin aja takavedolla, ja kun jäät kiinni niin sitten etuset mukaan ja takaisin! Halpa maastotunkki maksaa vajaan satasen, ja se toimii "vinssinä", siis vetää tunkin yläpään ja nostokoneiston toisiaan kohti 3500 kg voimalla. Siis osta kaveriksi PUUNSUOJALIINA, 2 kpl 2-3m mittaista kettinkiä, 4 sakkelia ja 2-3 isoa räikkäliinaa, niin saat vedettyä muutaman metrin minne tahansa suuntaan, jos löytyy kantoa tai puuta parin-kolmen kymmenen metrin säteeltä (vaikka sitä konkelossa olevaa puuta) |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ääni myös multa tuolle ajoharjoittelulle/ajamiselle, Mieluiten aloittaa harrastuksen melko vakioautolla.
Sitten kun pikkuhiljaa alkaa autoa varustelemaan, Niin pysyy mielenkiintokin yllä kun huomaa että miten auto rupeaa etenemään ja alkaa myös etsimään lisää haasteita maastosta.
__________________
www.classicjeepparts.com |
![]() |
Luokat |
maastokelpoisuus, offi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sanotaan asiat niinkuin ne ovat | Marcus78 | Chit-Chat | 7 | 18.01.2010 00:35 |
Nyt on asiat mallilaan | VooDoo Jeep | Chit-Chat | 14 | 13.01.2010 22:53 |
asiat järjestykseen | joojootaa | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 29.07.2005 22:56 |
Miten paperi asiat hoidetaan vaihdetaan kierrejous | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 20.10.2004 21:35 | |
Asiat huonosti? | bono | Bullshit | 0 | 24.11.2002 15:51 |