Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.05.2012, 14:38
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
ny sä sekotat asioita, oikeis maastureis ei edesl ole mitään napalukkoja, ne kuuluu city"maastureihin"
Mitä jos autossa on vakiona napalukot, pitääkö ne nyt sitten ottaa pois että pääsee oikeiden maastureiden sarjaan ?

Muuten uskon kyllä noihin napajuttuihin, omassa nimeltä mainitsemattoman merkkisessä autossa on nuo napikset ja kyllä meno paranee sikana, toisinaan jopa ihan karjuna

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.05.2012, 14:47
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Mitä jos autossa on vakiona napalukot, pitääkö ne nyt sitten ottaa pois että pääsee oikeiden maastureiden sarjaan ?

Muuten uskon kyllä noihin napajuttuihin, omassa nimeltä mainitsemattoman merkkisessä autossa on nuo napikset ja kyllä meno paranee sikana, toisinaan jopa ihan karjuna

ei ku se koko auto pitää vaihtaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.05.2012, 16:01
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
ei ku se koko auto pitää vaihtaa

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.05.2012, 16:53
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Juu, kyllä kaikilla kivoilla himmeleillä voi parantaa auton maastokelpoisuutta, usein huomattavastikin. Tärkein maastossa etenemisen parantaja on mielestäni kuljettaja, joka 1. osaa lukea maastoa ja valita ajolinjat ja 2. tuntee autonsa mitat, ominaisuudet ja etenemiskyvyn valitsemallaan ajolinjalla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.05.2012, 19:19
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Jees


Moni on kommentoinut tuota kuljettajan ajotaitoa. Se on varmasti olennainen juttu.

Oikeastaan mä tavoittelin tällä kyssärillä, että jos laittaa tumpulakuskin offiauton rattiin, niin millä tavalla varustetulla autolla tuo tumpula etenee parhaiten maastossa?

Millä reseptillä siis rakennetaan paras mahdollinen offiauto jos raha ei olisi rajoite?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.05.2012, 20:28
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Millä reseptillä siis rakennetaan paras mahdollinen offiauto jos raha ei olisi rajoite?
Soittaa Mersun tehtaalle ja sanoo, että pistävät tulemaan yhden semmosen pirssin, että pääsee mihin vaan?

Itse lähtisin kyllä tälläisessä topicissa käymään läpi toisella tavalla. Esimerkiksi olisi se touhutonni per kuukausi käytettävissä rahaa, niin mihin se kannattaisi käyttää ja missä järjestyksessä, jotta auton etenemiskyky paranisi nopeiten?
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.05.2012, 20:45
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Comax Näytä viesti
Soittaa Mersun tehtaalle ja sanoo, että pistävät tulemaan yhden semmosen pirssin, että pääsee mihin vaan?

Itse lähtisin kyllä tälläisessä topicissa käymään läpi toisella tavalla. Esimerkiksi olisi se touhutonni per kuukausi käytettävissä rahaa, niin mihin se kannattaisi käyttää ja missä järjestyksessä, jotta auton etenemiskyky paranisi nopeiten?
Juu, taitaa ratketa tuo maastokelpoisuus noinkin ., vaikka ihan tuollaista ökypossuvaihtoehtoa en edes ajatellut

Tuo on sen verran hyvin muotoiltu kysymys, että komppaan tätä ja jäädään yhdessä odottelemaan vastauksia
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.05.2012, 22:02
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Alusta ja renkaat kuntoon


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Moni on kommentoinut tuota kuljettajan ajotaitoa. Se on varmasti olennainen juttu.

Oikeastaan mä tavoittelin tällä kyssärillä, että jos laittaa tumpulakuskin offiauton rattiin, niin millä tavalla varustetulla autolla tuo tumpula etenee parhaiten maastossa?

Millä reseptillä siis rakennetaan paras mahdollinen offiauto jos raha ei olisi rajoite?
Taitaa valitettavasti olla niin, että ei auta vaikka auto olis kuinka rakenneltu jos kuski on tumpula niin se saa hyvänkin auton jumiin eli niin se vaan on, että ajosilmä ja harjoittelemalla hankittu kokemus on maastoajossa kuten tieliikenteessäkin ensiarvoisen tärkeä. Mettsäajossa hyvin rakennettu etenevä auto tietty helpottaa hommaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.05.2012, 00:13
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Moni on kommentoinut tuota kuljettajan ajotaitoa. Se on varmasti olennainen juttu.

Oikeastaan mä tavoittelin tällä kyssärillä, että jos laittaa tumpulakuskin offiauton rattiin, niin millä tavalla varustetulla autolla tuo tumpula etenee parhaiten maastossa?

Millä reseptillä siis rakennetaan paras mahdollinen offiauto jos raha ei olisi rajoite?
Siis kaiken avain on kuski, ja niitä luonnon lahjakkuuksia on vähässä!

Hajoittelu tekee mestarin, ja ne jotka harjoittelevat yksin, ja vasta tosipaikassa, saavat kaluston rikki, kolhuille, ja lujaan kiinni pitkän kävelymatkan päähän.

Yksi hyvä esimerkki oli taannoin yksi bj-40 kuski, tuli lukottomalla bj:llä 205-16 aikasileillä renkailla talvella letkassa, kun avattiin uraa 38" svammppereilla ja 33" mutiaisilla: taktiikka oli se, että ei ota yhtään sutia, ettei renkaat lämpene, ja ei koskaan pysähtynyt pahaan kohtaan.

Itse kaivatin viimme talvena hdj-80 kiinni 31-10,5 hakkapeliitoilla uralle, mitä pari viikkoa aikaisemmin ajoin farkku mesellä (toki 4-veto)
-> ei ole ennen tarvinnut komentaa hdj:tä lukot kiinni hangessa, ja nyt tuli
painettua kaasua sekunnin murtoosa liian pitkään; kaapasi renkaan alukset tyhjäksi, ja kun joka rengas oli kolossa, niin ei lähtenyt kuin alaspäin
(aika äkkiä kaivoi kuopat, kun keppi oli D-asennossa, ja kaikki lukot kiinni)

No, käveleskelimpä etsimään lapiota, ja jopa löysin, 3x5m kenttää vapaaksi lumesta, ja peruutin pois. Oppia Ikä Kaikki

---> siis ota joku kaveri maastoautolla tai traktorilla mukaan, ja ala reenaamaan ajamista. Jos haluat opetella itse, niin aja takavedolla, ja kun jäät kiinni niin sitten etuset mukaan ja takaisin!

Halpa maastotunkki maksaa vajaan satasen, ja se toimii "vinssinä", siis vetää tunkin yläpään ja nostokoneiston toisiaan kohti 3500 kg voimalla.
Siis osta kaveriksi PUUNSUOJALIINA, 2 kpl 2-3m mittaista kettinkiä, 4 sakkelia ja 2-3 isoa räikkäliinaa, niin saat vedettyä muutaman metrin minne tahansa suuntaan, jos löytyy kantoa tai puuta parin-kolmen kymmenen metrin säteeltä (vaikka sitä konkelossa olevaa puuta)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.05.2012, 07:22
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Ääni myös multa tuolle ajoharjoittelulle/ajamiselle, Mieluiten aloittaa harrastuksen melko vakioautolla.
Sitten kun pikkuhiljaa alkaa autoa varustelemaan, Niin pysyy mielenkiintokin yllä kun huomaa että miten auto rupeaa etenemään ja alkaa myös etsimään lisää haasteita maastosta.
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
maastokelpoisuus, offi


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sanotaan asiat niinkuin ne ovat Marcus78 Chit-Chat 7 18.01.2010 00:35
Nyt on asiat mallilaan VooDoo Jeep Chit-Chat 14 13.01.2010 22:53
asiat järjestykseen joojootaa Tekniikka & Jutustelu 9 29.07.2005 22:56
Miten paperi asiat hoidetaan vaihdetaan kierrejous Tekniikka & Jutustelu 21 20.10.2004 21:35
Asiat huonosti? bono Bullshit 0 24.11.2002 15:51


Sivu luotu: 07:34 (GMT +2).