Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.05.2012, 15:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos kuitenkin jättäs aurausta pikkusen, esim 4mm, niin kulkee vakaammin, ja erityisesti jarrutuksessa vakaampi.

Ja minä olen mitannut aurauksen seuraavasti: auton rullatessa eteenpäin tasaisella pinnalla, pysäytetään käsijarrulla, ja renkaiden pintaan, akselin takapuolelle merkitään mittauskohta, josta otetaan mitta.
Sitten autolla ajetaan eteenpäin 1/2 renkaan kierrosta, ja pysäytetään käsijarrulla, ja mitataan auraus. (siis pitää olla 4mm vähemmän kuin takana)

Onko olkatapin takakallistus oikea?

(Jos haluat hj:sta OIKEIN HUONON ajaa, niin korota pitkillä, lenuavilla riipuilla, huonoilla puslilla ja aurausta reilusti harituksen puolelle....)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.05.2012, 15:51
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Itel on ihan piirunverran aurauksel.
Mut vaikuttaa se tien pinta ihan pirusti. Jos on oikeen uranen asfalttitie ni
vetelee vaan niin pal v*tusti (koitan yleensä ajella kaistan keskiviivan tai reunaviivan
vieres ni on paljon mukavampi mennä ku ei koko aika tarvi vatkata rattii)
Sit taas jos on hyväpintanen tie ni ei tartte pitää ees ratist kii, menee niinku kiskoilla
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2012, 20:12
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Tuo olkatapin kallistus taisi tosiaan muuttua kun taoin jouset reilusti käyremmiks ja vielä käänsin ne toisinpäin.
silloin mallailin ihan silmämääräisesti sen asennon, paljonkos sitä kallistusta olis hyvä olla?
Olkalaakereissa on ainoat välykset ja nekin pitäis uusia, samalla vois turata kallistukset kohdilleen.

Mielestäni pienen aurauksen ei pitäisi haitata kun se ottaa välyksiä pois ohjauksesta.
Ei tuo vielä mahdoton ole ajaa mutta hereillä on oltava kokoajan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.05.2012, 21:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

No jos tuo ongelma tuli sen raidetangonpään vaihon yhteydessä eikä siulla ole hajuakaan paljon siellä on mitäkin niin säädä auraus aluksi joko siihen nollaan tai ihan hitusen aurausta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.05.2012, 18:44
Leca:n Avatar
Leca Leca ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.11
Sijainti: Nivala
Viestit: 91
Perusasetus

Ihte tein soan talvella ja kasasin auton hysteeri osilla. Caster kulman säädin 5 astetta ja aurauksen laitoin aluksi nollaan ja testi ajon jälkeen se siihen jäi ja on siinä edelleen. Ei vetele mihinkään suuntaan ja ihan V%"#¤n hyvä ajaa muutoinkin entiseen verrattuna.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.05.2012, 20:11
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leca Näytä viesti
Ihte tein soan talvella ja kasasin auton hysteeri osilla. Caster kulman säädin 5 astetta ja aurauksen laitoin aluksi nollaan ja testi ajon jälkeen se siihen jäi ja on siinä edelleen. Ei vetele mihinkään suuntaan ja ihan V%"#¤n hyvä ajaa muutoinkin entiseen verrattuna.
Hurjan korkea hj, jos tuo menee suoraan niin sitten täytyy säätää omaani. Kiitos mittatiedoista.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.05.2012, 12:36
Leca:n Avatar
Leca Leca ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.11.11
Sijainti: Nivala
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Hurjan korkea hj, jos tuo menee suoraan niin sitten täytyy säätää omaani. Kiitos mittatiedoista.
Kyllä tuohon hirvitorniin sivutuuli ottaa ,mut muutoin ei kyllä vetele mihinkään. Vaihdoin toki kaikki riiput ja puslatkin, mutta ajettavuudesta tuli loistava. Alusta on nuilla vanhoilla jousilla mukavan pehmee. Purin kaikki jouset talvella ja lämmitin kevyesti ja hakkasin ruosteet pois ja vaseliinin kanssa kasaan. Ennemmin lähen pihasta hj:llä kun tolla v70 kartano volvolla kun hj:ssä on hifi laiteistokin kohillaan Peltor sporttac+nokia mp3
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.05.2012, 20:08
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
No jos tuo ongelma tuli sen raidetangonpään vaihon yhteydessä eikä siulla ole hajuakaan paljon siellä on mitäkin niin säädä auraus aluksi joko siihen nollaan tai ihan hitusen aurausta.
No kilometrejä alkoi tuleen vasta tuon leimauksen jälkeen jossa tangonpää tuli vaihdettua.
Siksi kyselenkin millä "säädöillä" parhaiten pelaa. Tarvii koittaa mitata tuota casterkulmaa mutta ei sen mitenkään radikaalisti olisi pitänyt muuttua, toisaalta se selittäisi levottomuuden.

Vielä kilometrejä on niin vähän takana ettei osaa sanoa onko ohjaus nyt oikeasti erityisen huono, primerakin veteli mutta oli paljon vaivattomampi paimentaa tiellä.
Muistaakseni hj vakio pikkurenkailla vakiokorkeudella kulki ihan suoraan vetelemättä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Aurauskulmat Rölli Tekniikka & Jutustelu 25 15.01.2012 14:46
SJ410 aurauskulmat Heguli Tekniikka & Jutustelu 4 26.11.2011 20:45
Ostetaan hj61 ovi jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.05.2010 21:58
Hj-60:sen aurauskulmat? räyhäracing Tekniikka & Jutustelu 5 25.07.2009 17:59
aurauskulmat, hj60 penna Tekniikka & Jutustelu 3 12.11.2008 22:30


Sivu luotu: 18:23 (GMT +2).