Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.05.2012, 22:00
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Viime viikolla tuli tehtyä E-Baystä löytöjä. Eli uusi ohjaustehostimen pumppu sekä letkut, kaikki original osia. Yritin kyllä kysellä hydrauliikkaliikkeestä josko olisivat tehneet uudet letkut vanhojen mukaan mutta nostivat kädet pystyyn. Putket ja liittimet olivat jotain ihmeen Englannin epästandardeja.



Tänään tuli tempaistua nuo paikoilleen. Ei ollut mitään kivaa hommaa tehdä pihalla auton alla könyten kun välillä tihautteli vettäkin.
Samalla laitoin uuden apulaitehihnan sekä kiristäjän ja rullan. Nuo osat olivat myös orkkiksia ja ne löytyivät kaapin perältä. Tuli joskus tilattua noi kun kylmällä hihnan rullat vikisivät hieman. Tuli myös ihmeteltyä sitä kampuran päässä olevaa vaimennettua hihnapyörää mutta päätin, että on vielä ihan hyvässä tikissä. Noista kuulemma tuppaa ajan saatossa pettämään se vulkanointi ja ensioireena on ulahdus kun sammuttaa moottorin. Viimeinen oire on kait se kun se lähtee kuuta kiertävälle radalle. Uusi maksaa mansikoita, joten ajellaan tuolla kun ei ollut välystä eikä ole ulahdellut.



Nyt pitäisi olla auto taas teknisesti ihan vimpan päälle. Mutta eiköhän sitä taas Defen luonnolle tyypillisenä jotain pientä ilmene. Kaapistakin löytyy vielä kaikenlaista rojua.

__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------

Viimeksi muokannut Defender 110 : 12.05.2013 08:08
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.07.2012, 19:35
offil4te offil4te ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.07.12
Sijainti: Espoo
Viestit: 1
Perusasetus

Hieno ja mielenkiintoinen topikki! Mukava lukea kun tarpeeksi kuvia joukossa. Itselläni suuttimien o-renkaat ja prikat tänään haettu, mutta askarruttaa tuo säätäminen ja en tiedä uskallanko ryhtyä hommaan Lähtikö suuttimet ihan nitkuttamalla hiljakseen irti? Miten tuo säätö rakotulkilla käytännössä tapahtuu, eli missä työvaiheessa männät jne? Ennen suuttimien irroitusta paineet pois järjestelmästä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2013, 19:49
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Pitkästä aikaa vähän päivitystä.

Eipä ole tullut autolle tehtyä oikein muuta kuin ajeltua. Vuoden 2012 katsastuksesta meni hienosti läpi kehujen kanssa, eikä vikojakaan ole siunaantunut pitkään aikaan. Talvella tuli asenneltua katalysaattorista taakseppäin uusi ruostumaton Double SS:n pakoputki. Tilasin putken ilman typerää jättimäistä keskipönttöä, joten tuli pikkaisen lisää maavaraakin. Nykyään siis vain KAT ja pikkuinen takapönttö. Äänimaailma muuttui mukavan matalaksi dieselin murinaksi, mutta melu ei kuitenkaan kasvanut vaan muutti vain vähän nuottia. Putkesta ei valitettavasti ole kuvia kun hävisivät puhelimen tuhoutumisen myötä.

Tuli myös hommattua halvalla Englannista Paddockilta etu- ja takaperän panssarit, kun viimein ottivat sellaisen myyntiin tähän Defender 110:n uudempaan takaperään (ei salisbury). Yleensä halvalla ei saa hyvää ja niin kävi vähän tässäkin. Kyseessä oli kuumasinkityt ja ihan siistillä hitsauksilla varustetut 5mm. plootusta tehdyt panssarit. Etuperä sopi hyvin paikalleen ja oli täysin bolt on osa. Takapanssarin kanssa tulikin sitten taisteltua melkein kolme tuntia ja meni pienen leikkelyn, taivuttelun ja tappelun kanssa paikalleen. Sitten vähän kuvia.

Panssarit ulkona paketista.


Etuperä paikoillaan takaapäin kuvattuna, tämä tuli vielä massattua kuvaamisen jälkeen.


Edestäpäin...


Altapäin...


Takaperän suoja paikallaan ja massattuna takaapäin kuvattuna.


Takaperän suoja edestäpäin...
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------

Viimeksi muokannut Defender 110 : 18.09.2013 09:41
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.05.2013, 08:22
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offil4te Näytä viesti
Hieno ja mielenkiintoinen topikki! Mukava lukea kun tarpeeksi kuvia joukossa. Itselläni suuttimien o-renkaat ja prikat tänään haettu, mutta askarruttaa tuo säätäminen ja en tiedä uskallanko ryhtyä hommaan Lähtikö suuttimet ihan nitkuttamalla hiljakseen irti? Miten tuo säätö rakotulkilla käytännössä tapahtuu, eli missä työvaiheessa männät jne? Ennen suuttimien irroitusta paineet pois järjestelmästä?
En tiedä onko sinulle enää ajankohtaista, mutta kannattaa ladata netistä alkuperäinen korjausmanuaali. Niitä löytää aika hyvin kun hetken googlettelee. Manuaalissa on homma selitetty todella yksityiskohtaisesti kaikkine momentteineen sun muineen. Suutinten välyksiä ei mittailla rakotulkilla vaan säätö tehdään ns. "pohjaamalla". Jos et löydä manuaalia niin laittele yksityisviestiä niin koitan vaikka lähetellä ohjeita s.postilla.
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------

Viimeksi muokannut Defender 110 : 13.05.2013 19:33
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.05.2013, 10:47
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Ilmanotto


Moi. Hieno Defe. Tossa kattelin sun rakentelukertomusta ja tuli mieleeni että jäikö Sulle ylimääräiseksi toi lokarin päällä oleva ilmanottoaukonsuoja. Mulla ois tarve vasemman lokarin päälle tollanen suoja laittaa. Eli jos on myytävänä kohtuuhinnalla niin oisin kiinnostunut.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.05.2013, 19:05
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Moikka. Jäi mulle ylimääräiseksi se oikeanpuolen lokarin päälle tuleva, eteenpäin suunnattu suoja. Molemmat alkuperäiset suojat jäi käyttöön noiden uusien alle. Pistä yksityisviestiä mikäli olet kiinnostunut, eiköhän sille hinta löydetä
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.07.2013, 09:35
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Olen nyt ajellut kaksi talvea noilla BFG Km2 mutikoilla ja ajattelin ensi talveksi hommata ihan oikeat talvirenkaat. Mutikoilla ajaminen on sujunut kyllä ihan mallikkaasti kun on ajanut rauhallisesti ja ennakoiden, mitä nyt jäällä pito on kyllä aika olematon. Ainahan tuo ennakointi ei tosin auta jos eteen hyppää hirvi, tai kolmion takaa joku, jolla koneet käy mutta kukaan ei ole ratissa.

Homma lähti nyt siitä, että ostin Kaitsu67 nimimerkiltä 4 kappaletta Disco 1:sen alkuperäisiä vanteita. Kiitokset niistä hänelle. Talvirenkaiksi olen ajatellut Defen orkkiskokoa, 235/85-R16. Koska tuo koko on halkaisijaltaan melkein kaksi tuumaa pienempi, kuin nykyiset 255/85-R16 kumit, tarvitsin myös erillisen varapyörän. Netistä bongasin englannista yhden samanlaisen yksittäisen vanteen ja sehän tuli sitten ostettua.

Vanteet olivat jo aika hapettuneet, joten lasikuulapuhalsin ne töissä. Sitten tuli käytyä Biltemasta hakemassa 30 egen Sata kopio maaliruisku, sekä kolmisen litraa uretaanialkydimaalia.

Tämmöistä jälkeä sain ensikertalaisena aikaiseksi.




Korkit maalasin ensin vannehopealla ja sitten ruiskutin kumimatolle mustaa, jota vasten logot painettiin. Lopuksi päälle vedettiin lakka ja lopputuloksesta tuli mielestäni ihan ok.


Tässä sitten vielä kokonaiskuva yhdestä vanteesta.


Tuota 235/85-R16 kokoa ei taida nastarenkaana saada kuin Nokian Hakkapeliittana. Rengaskontti nimisestä verkkokaupasta löysin Kumho Power Grip KC11 renkaat, mutta ne tulevat ilman nastoja, joten hinnan päälle tulisi sitten vielä nastoitus. Tiedä sitten kumpi vaihtoehto tulisi loppujen lopuksi halvemmaksi. Jos jollain on antaa vinkkejä vielä muihin vaihtoehtoin, niin ovat tervetulleita. Tarvetta olisi neljälle renkaalle, sillä varapyöräksi löytyy käyttämätön kesärengas.
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.07.2013, 10:49
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.398
Blog Entries: 5
Perusasetus

Niistähän tuli komeet! Ei kain ne nyt niin kovin huonot olleet (?) - ei tietysti uudetkaan enää, mutta onhan noi ihan eri näköiset. Pitää munkin koittaa samaa noille hapantuneille Rangen kolmepuolaisille....EDIT: niin oliko se maali kans Biltemasta vai?

Miks muuten ei ne Nokialaiset kelpais, nehän on hyvät talvikumit pidoltaan?

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 12.07.2013 10:54
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.07.2013, 00:14
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Defender 110 Näytä viesti
...sekä kolmisen litraa uretaanialkydimaalia.

....
Paljonko meni sitä maalia noihin? Äkkiseltään kun kuulostaa isolle määrälle, siis ilman kokemusta aiheesta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Land Rover 90/Defender Racingrabbit O/M/V Ajoneuvot 7 17.12.2010 17:40
Ostetaan Land Rover Defender 90/110 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 06.05.2010 20:58
M/V: Land Rover Defender 110 Td5 Defe110 O/M/V Ajoneuvot 0 15.05.2008 16:09
M: Land Rover Defender 130 - 2005 O/M/V Ajoneuvot 0 15.08.2007 17:41
M: Land Rover Defender 110 landy O/M/V Muut 8 21.06.2005 07:17


Sivu luotu: 22:56 (GMT +2).