![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() VooDoo, eihän tällä nyt tietenkään mitään satasta ajella kun on kasikympin lätkä ja kaikki. No oikeasti, kyllä tuolla kopissa nyt vielä jotakin kuulee maantienopeuksissa. Ja ne ledivalot taidan jättää kyllä muille sinne kauppaan. Lacrits, ei oteta herneitä nenuun. Muistelen, että tinttasit tuon defesi 80 lasissa suoraan petäjään. Eipä siinä rysäyksessä kyllä taida minkään auton penkin kiinnikkeet pysyä muodossaan, hyvä ettei sinulle käynyt pashemmin. Mitähän jostain Smartista jäisi jäljelle samassa kolarissa? Se oli tiedossa ettei nuo yhdet korotuskiskot tee autosta yhtään turvallisempaa, eikä sitä tässä haettukkaan vaan mukavuutta. Kyllä se E hyväksyntä nyt vähän rauhoittaa kun tietää, että nuo ei ole tehty mistään uudenvuoden tinasta. Ainakin lantikoitten lisävarustemarkkinoilla kun liikkuu kaikenlaatuista päristintä. Olisi ikävää löytää itsensä ekan jarrutuksen jälkeen penkin kanssa konepelliltä.
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Enemmän kuin monesta maasturista ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No, kun nyt lähdetään saivartelemaan, niin taitaa puusta tulla vähän enemmän pistemäistä kuormaa kuin betoniseinästä...
![]()
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- Viimeksi muokannut Defender 110 : 23.04.2012 14:50 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
CE= Chinese engineering..
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lisää kaapin tyhjennystä osista, sekä ennaltaehkäisevää kunnossapitoa. Sain viimeinkin itseni pakotettua vaihtamaan öljyä tihkuneen polttoainesuuttimien johtosarjan. Samalla tuli vaihdettua varmuuden vuoksi suuttimien O-renkaat ja kupariprikat kun paikat olivat auki. Ne eristävät suuttimien polttoainetilan moottorin öljytilasta. Jos ne alkavat vuotaa kone saattaa täyttyä dieselistä ja ottaa hullut kierrokset. Joku viisaampi joskus neuvoi että kannattaa uusia 200 tkm välein. Neljä tuntia sain urakkaan palamaan aikaa, mutta tuli tehtyä hötkyilemättä ja tarkasti korjaamokirjan ohjeiden mukaan. Ei ollut mielestäni mikään miellyttävä homma ja vähän jännitti lähteekö Td5:nen enää tulille. Jotenkin meikäläinen aina kammoaa näitä moottorin syvyyksiin meneviä hommia. Otin jokusen kuvankin työn lomassa. Osiksi tuli aitoa LR kamaa.
Aloitin homman tyhjentämällä paineensäätimestä polttoainekanavat polttoaineesta.Tässä venttiilikoppa ja päädyn pyöreä "korkki" irroitettuna. Tuota tulppaa ei tarvitse hommaa varten irroittaa mutta otin tulpan irti koska vaihdoin sen samalla uuteen. Vanha oli kovettunut ja huohotti koneen päätyyn. Mustaa on. ![]() Tässä kuva kannesta suutinten johtosarja sekä keinuvivusto ja suutin irroitettuna. Aika ahtaassa kolossa on mutta tuli ne ulos sieltä kun aikansa nitkutteli. Näitten irtivetämiseen on olemassa oma liukuvasaransa mutta meni se nyt ilmankin. ![]() Tässä suutin putsattuna ja vanha o-rengas ja kupariprikka irroitettuna. Vasemmalla suuttimen kiinnikkeet. ![]() Ja kaikki suuttimet viimein paikoillaan. Tämän jälkeen keinuvivuston takaisinlaitto uusilla pulteilla ja välysten säätö sekä uusi johtosarja. VooDoolle kiitokset henkisestä tuesta välysten säädön suhteen. ![]() ![]() Ja nipussa. ![]() Polttoainekanavan ilmauksen jälkeen hörähti pata hyvin tulille, eikä enää vuoda öljyä mistään. Samalla tuli heitetteyä parinsadan kilsan testilenkki ja kaikki toimii niinkuin pitää, eikä vieläkään ole dieseliä öljyn seassa. ![]()
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Viime viikolla tuli tehtyä E-Baystä löytöjä. Eli uusi ohjaustehostimen pumppu sekä letkut, kaikki original osia. Yritin kyllä kysellä hydrauliikkaliikkeestä josko olisivat tehneet uudet letkut vanhojen mukaan mutta nostivat kädet pystyyn. Putket ja liittimet olivat jotain ihmeen Englannin epästandardeja.
![]() Tänään tuli tempaistua nuo paikoilleen. Ei ollut mitään kivaa hommaa tehdä pihalla auton alla könyten kun välillä tihautteli vettäkin. Samalla laitoin uuden apulaitehihnan sekä kiristäjän ja rullan. Nuo osat olivat myös orkkiksia ja ne löytyivät kaapin perältä. Tuli joskus tilattua noi kun kylmällä hihnan rullat vikisivät hieman. Tuli myös ihmeteltyä sitä kampuran päässä olevaa vaimennettua hihnapyörää mutta päätin, että on vielä ihan hyvässä tikissä. Noista kuulemma tuppaa ajan saatossa pettämään se vulkanointi ja ensioireena on ulahdus kun sammuttaa moottorin. Viimeinen oire on kait se kun se lähtee kuuta kiertävälle radalle. Uusi maksaa mansikoita, joten ajellaan tuolla kun ei ollut välystä eikä ole ulahdellut. ![]() Nyt pitäisi olla auto taas teknisesti ihan vimpan päälle. Mutta eiköhän sitä taas Defen luonnolle tyypillisenä jotain pientä ilmene. Kaapistakin löytyy vielä kaikenlaista rojua.
__________________
_________________ Land Rover Defender 110 Td5 Vm.2002 --------------------------- Viimeksi muokannut Defender 110 : 12.05.2013 08:08 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hieno ja mielenkiintoinen topikki! Mukava lukea kun tarpeeksi kuvia joukossa. Itselläni suuttimien o-renkaat ja prikat tänään haettu, mutta askarruttaa tuo säätäminen ja en tiedä uskallanko ryhtyä hommaan
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Land Rover 90/Defender | Racingrabbit | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 17.12.2010 17:40 |
Ostetaan Land Rover Defender 90/110 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 06.05.2010 20:58 |
M/V: Land Rover Defender 110 Td5 | Defe110 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.05.2008 16:09 |
M: Land Rover Defender 130 - 2005 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.08.2007 17:41 | |
M: Land Rover Defender 110 | landy | O/M/V Muut | 8 | 21.06.2005 07:17 |