![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noo ihan vaan tuollainen väite että +500tkm 2l Tojo ilman kunnon huoltoa on kestävämpi mitä (mikä tahansa?) uusi kaupasta v. 2003 otettu Nissani. Pitäis jotain rajaa olla kuitenkin siinä oman uskon levittämisessä ![]() Yhdellä 2000 luvun alun nissanilla ajoin 360tkm ja mitään muuta kuin normaaleja huolto-ohjelmaan kuluvia osia vaihtamalla (suodattimia, öljyjä, nesteitä) eikä kuluttanut edes öljyä....vähän epäilen että mikä tahansa "heikosti" huollettu 2l tojo menisi noin miljoonan ilman mitään...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tojotan maine nyt vaan on saatu noilla vanhemman polven maamoottoreilla (C, 2C, L, 2L, B, 3B, 2H) jotka todellakin kestävät älyttömiä huonollakin pidolla, ei nuo uudemmat ole enää niin kestäviä, ne vaatii jo huoltoa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jaa,
mä en osaa sanoa, kun oon itse ajanut tuon alla olevan 345 tkm lisäksi vain n. 1tkm, eikä oon vielä kone poksahtanut. ![]() Ajattelin huoltaa enkä odotella poksahtamista, mutta kun kattelin konetta, sen rakennetta ja sitä tehoa, joka tollaisesta on otettu ulos, niin eihän se voi muuta kuin kestää. Vertailun vuoksi mun paatissa on 2,4L turbodiesel, josta otetaan 150 hv ulos ja tuosta tohottimesta maksimissaankin vain 79 hv, joten ei oon vaikea ennustaa kumpi on tiukemmalla. ![]() En osaa sanoa Nissaneista mitään, kai nekin kestää jos ei tahallaan riko ja huoltaa ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
se mitä ei saa rikki on rikki
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Uudemmissa nissaneissa, on ainakin laakeri ongelmia poksahtaat tuurillaan jo 200tkm.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
No näitä just on ne firman nykyisin rempatut nissanit.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tohon jotta kestää mitä kestää...
Firmassa MB ambulansseja 2002-2005 316CDI moottoreilla, ja seuraavia vikoja ilmenee moottoreissa: - sylinterikansi halkeaa n. 150-200tkm, mutta siitä pääsee eroon, kun lisälämmittimen kiertovesipumppuun rakennetaan aikarele, joka pitää nestekierron päällä 5min. sammutuksen jälkeen. Eli korjattavissa oleva vika! - mäntiin tulee halkeamia ja sitten niihin palaa reikä. Jostain kumman syystä vain 316 ja 313 mallien vika (kun sylinteriteho yli 30hv!). 316 CDI (5sylinterinen) menee se 500-600tkm ja pox, mutta 313 CDI (4sylinterinen) "vain" 300tkm??? Sitten nää uudemmat 4koneet onkin jo ihan oma maailmansa, männät kyllä kestää, mutta kannet menee 400-500tkm kohdalla halki (ensimmäinen kajahti viime kesänä, ja nesteet pakoputkesta pihalle ja ahdin pas2) Mutta katsoisin näiden kyllä olevan teho/kestävyys ominaisuuksiltaan ehdottomasti parhaimmasta päästä... Ai niin, huoltoautolla -99 312 Sprinter on muuten ajettu 675000km ja alkuperäinen moottori. Vaihdetaan nyt uuteen (siis käytettyyn) kun vanhassa on öljynpaineongelma, jota ei korjata kuin vaihtomosalla. Ja suuttimet on Saksassa laitettu tehtaalla kiinni (ja öljyt vaihdettu AINA 10.000km välein / X-ambulanssi) Taksipuolella ilmenee muuten T5 Transporttereissa hauskoja "vikoja" - 200-250tkm ja venttiilinostimet kuluvat PUHKI!!! ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Moottorin tiiviyden testaus | awd | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.03.2010 20:47 |
avattaren testaus | Ladybunny | TestZone | 1 | 06.04.2009 17:32 |
testaus | jeepwillys | TestZone | 0 | 04.09.2008 05:18 |
Suunnistus cup -rekisteröitymisen testaus | Mylppy | Chit-Chat | 17 | 28.04.2007 13:42 |
Record heaven testaus | mikk0 | URL | 3 | 31.01.2003 06:03 |