![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jaa ymmärsin jostain kohti et pitäisi irrotella mutta hyve jos ei tarvitse ![]() Tosta kuvasta vaan päättelin http://www.myjeepxj.com/uploads/imag...20(Custom).jpg mut ei kannata turhaan aukailla jos ei kerran tarvitse.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No toi pallonivelten purku oli paikallisen firman idea. Itsekin vähän ihmettelin että miksi pitäisi purkaa mutta homma hyytyi siihen etteivät suostuneet antamaan mitään arviota remontin hinnasta.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ..ja toi ei tosiaankaan ole mikään vaikea homma, noin 10 pulttia auki per puoli. Ristikon vaihtaa vaikka olisi navassa kiinni, mutta mun mielestä helpompaa irrotettuna. Ei se ole kuin yksi mutteri enemmän irti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tossa ylempänä olevan linkin ristikko onkin jo hyllyssä, hommaan napaan uudet pultit ja alan metsästää sopivaa työkalua niiden aukomiseen. Eiköhän se siitä etene johonkin suuntaan...
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
M12 x 90 taisi olla, ja kovia, 10.9 vähintään, löytyy kyllä ihan hyllykäaman mistä vaan. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuten ylempänä todettiin niin kuparitahnaa sitten kunnolla väliin niin on helppo ensi kerralla se homma. Pyyhi irtoruosteet pois kaikista vastinpinnoista. 3/8" räikällä mahtuu hyvin avaamaan ilman mitään raidetangonpään irrotuksia, on akseli autossa kiinni tai irtonaisena lattialla. Puolen tuuman räikällä ei oikein tahdo mahtua väliin, mutta onnistuu silläkin jos vähän taistelee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.cherokeeforum.com/f51/how...ana-30-a-3689/ Viimeksi muokannut Rytari : 24.04.2012 14:15 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Parhaimmillaan oon tehny molemmat puolet kolmeen varttiin, mutta silloin osat on irronnu helposti, joskus tehny myös yhtäpuolta 1.5 tuntiakin, mutta silloin ei mikään oo irronnu helpolla!!
Tossa noita vahvimpia ristikoita: http://www.jamant.fi/ristinivel-fsjg...00-p-2386.html (jos siis 30mm kupilla varustettu vetoakseli) ja jos tarvitaan, uusia navan pultteja: http://www.jamant.fi/ruuvi-xjmjyjtjz...535-p-746.html ja siinähän se tekstissä on sitten mainittu se oikea avainkokokin!! Ja ainoa pallonivelen kartio mikä tarvitsee iroittaa on se raidetangonpää siitä olkavarresta, jotta saa sen olkavarren kääntymään ilman että tarttee koko ohjausvivustoa kääntää (helpompi avata niitä ruuveja)!!
__________________
Killing time is not murder |