Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2012, 13:13
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Miksi niitä palloniveliä tässä ollaan irrottamassa?
Jaa ymmärsin jostain kohti et pitäisi irrotella mutta hyve jos ei tarvitse

Tosta kuvasta vaan päättelin http://www.myjeepxj.com/uploads/imag...20(Custom).jpg
mut ei kannata turhaan aukailla jos ei kerran tarvitse.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2012, 13:23
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

No toi pallonivelten purku oli paikallisen firman idea. Itsekin vähän ihmettelin että miksi pitäisi purkaa mutta homma hyytyi siihen etteivät suostuneet antamaan mitään arviota remontin hinnasta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2012, 14:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
No toi pallonivelten purku oli paikallisen firman idea. Itsekin vähän ihmettelin että miksi pitäisi purkaa mutta homma hyytyi siihen etteivät suostuneet antamaan mitään arviota remontin hinnasta.
Se on jos koittaa kusettaa asiakkaalta rahaa tai pulju ei osaa hommiaan, niin paha antaa kustannusarviota

..ja toi ei tosiaankaan ole mikään vaikea homma, noin 10 pulttia auki per puoli. Ristikon vaihtaa vaikka olisi navassa kiinni, mutta mun mielestä helpompaa irrotettuna. Ei se ole kuin yksi mutteri enemmän irti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2012, 18:11
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Tossa ylempänä olevan linkin ristikko onkin jo hyllyssä, hommaan napaan uudet pultit ja alan metsästää sopivaa työkalua niiden aukomiseen. Eiköhän se siitä etene johonkin suuntaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2012, 20:08
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
Tossa ylempänä olevan linkin ristikko onkin jo hyllyssä, hommaan napaan uudet pultit ja alan metsästää sopivaa työkalua niiden aukomiseen. Eiköhän se siitä etene johonkin suuntaan...
mä en tykännyt yhtään niistä tähtipulteista joten vaihdoin tilalle kuusiokolopultit, ei niidenkään kant toki sne kummempi ole mutta sai heti mukaan pussillisen niitä kivijalkakaupasta parilla eurolla, on sitte varallekkin vielä muutama laittaa

M12 x 90 taisi olla, ja kovia, 10.9 vähintään, löytyy kyllä ihan hyllykäaman mistä vaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.04.2012, 22:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mä en tykännyt yhtään niistä tähtipulteista joten vaihdoin tilalle kuusiokolopultit, ei niidenkään kant toki sne kummempi ole mutta sai heti mukaan pussillisen niitä kivijalkakaupasta parilla eurolla, on sitte varallekkin vielä muutama laittaa

M12 x 90 taisi olla, ja kovia, 10.9 vähintään, löytyy kyllä ihan hyllykäaman mistä vaan.
Enpä minä niissä 12- kantaisissa pulteissa ole mitään ihmeellistä tai huonoa huomannut, ihan normaalilla 13mm:n "monikulma"-hylsyllä ne on kaikki irti lähteneet joka kerta kun avannut monestakin eri akselista. Nyrkkiä kummemmalla ei ole tarvinnut yhdessäkään akselissa räikän päätä taputtaa että lähtenyt auki. Kuuskoloissa pikkuisen pelkäsisin sitä että kanta menee huonoksi. 10.9 tai 12.9 pultit sinne joka tapauksessa, niin ne on tehtaan jäljiltäkin.

Kuten ylempänä todettiin niin kuparitahnaa sitten kunnolla väliin niin on helppo ensi kerralla se homma. Pyyhi irtoruosteet pois kaikista vastinpinnoista.

3/8" räikällä mahtuu hyvin avaamaan ilman mitään raidetangonpään irrotuksia, on akseli autossa kiinni tai irtonaisena lattialla. Puolen tuuman räikällä ei oikein tahdo mahtua väliin, mutta onnistuu silläkin jos vähän taistelee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.04.2012, 22:29
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Enpä minä niissä 12- kantaisissa pulteissa ole mitään ihmeellistä tai huonoa huomannut, ihan normaalilla 13mm:n "monikulma"-hylsyllä ne on kaikki irti lähteneet joka kerta kun avannut monestakin eri akselista. Nyrkkiä kummemmalla ei ole tarvinnut yhdessäkään akselissa räikän päätä taputtaa että lähtenyt auki. Kuuskoloissa pikkuisen pelkäsisin sitä että kanta menee huonoksi. 10.9 tai 12.9 pultit sinne joka tapauksessa, niin ne on tehtaan jäljiltäkin.

Kuten ylempänä todettiin niin kuparitahnaa sitten kunnolla väliin niin on helppo ensi kerralla se homma. Pyyhi irtoruosteet pois kaikista vastinpinnoista.

3/8" räikällä mahtuu hyvin avaamaan ilman mitään raidetangonpään irrotuksia, on akseli autossa kiinni tai irtonaisena lattialla. Puolen tuuman räikällä ei oikein tahdo mahtua väliin, mutta onnistuu silläkin jos vähän taistelee.
niin no, mulla ainaki ekalla kertaa avatessa noista orkkiksista yhdessä oli "lieriökanta" eikä mulla ollu sopivaa lieriökantaavainta niin jouduin hitsuu hommiin, toinen katkes siitä kanna juuresta ja kolmas irtos ihan niinku kuuluu, uskon että ne kusiokolot toimii ihan yhtä hyvin, mä tosin en käyttänyt kuparitahnaa niissä kasatessa, tervassa kastoin kuiteksin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.04.2012, 14:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Jaa ymmärsin jostain kohti et pitäisi irrotella mutta hyve jos ei tarvitse

Tosta kuvasta vaan päättelin http://www.myjeepxj.com/uploads/imag...20(Custom).jpg
mut ei kannata turhaan aukailla jos ei kerran tarvitse.
vetarihan tulee nyt tuosta ihan vetämällä ulos

http://www.cherokeeforum.com/f51/how...ana-30-a-3689/

Viimeksi muokannut Rytari : 24.04.2012 14:15
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.04.2012, 14:30
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Parhaimmillaan oon tehny molemmat puolet kolmeen varttiin, mutta silloin osat on irronnu helposti, joskus tehny myös yhtäpuolta 1.5 tuntiakin, mutta silloin ei mikään oo irronnu helpolla!!

Tossa noita vahvimpia ristikoita: http://www.jamant.fi/ristinivel-fsjg...00-p-2386.html (jos siis 30mm kupilla varustettu vetoakseli) ja jos tarvitaan, uusia navan pultteja: http://www.jamant.fi/ruuvi-xjmjyjtjz...535-p-746.html ja siinähän se tekstissä on sitten mainittu se oikea avainkokokin!! Ja ainoa pallonivelen kartio mikä tarvitsee iroittaa on se raidetangonpää siitä olkavarresta, jotta saa sen olkavarren kääntymään ilman että tarttee koko ohjausvivustoa kääntää (helpompi avata niitä ruuveja)!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 12:22 (GMT +2).