Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.04.2012, 11:13
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Angry

Kiitoksia vinkeistä. Pitänee aloittaa sillä että hommaa tarvittavat työkalut. Nykyiset on vähän hentoisia noihin hommiin. Mistähän tuon 12 kulmaisen hylsyn löytää?

Alustavan tutkailun perusteella ruostetta ei juurikaan ole havaittavissa mutta pirustako tuon tietää.

Tarvitseeko tuosta nyt sitten loppujen lopuksi ottaa noita ohjaus ym varsia irti kun sen purkaa? Siihen hommaan tarvitsee sitten jonkinlaisen ulosvetäjän, ainakin jos taannoisen simpukan irroituksen perusteella voi jotain päätellä.

Kohta alkaa olemaan mukavasti hintaa rempalla vaikkei ole vielä edes aloittanut...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.04.2012, 11:29
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
Tarvitseeko tuosta nyt sitten loppujen lopuksi ottaa noita ohjaus ym varsia irti kun sen purkaa? Siihen hommaan tarvitsee sitten jonkinlaisen ulosvetäjän, ainakin jos taannoisen simpukan irroituksen perusteella voi jotain päätellä.

Kohta alkaa olemaan mukavasti hintaa rempalla vaikkei ole vielä edes aloittanut...
Ei tarvitse irroitella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2012, 11:33
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

pallonivelet irtoo helposti kahdella vasaralla. Eli siihen pallonivelen vastakappaleen toiselle puolelle vasara nojaamaan ja toiselle puolelle napakka isku ja pallo on irti ehjänä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2012, 12:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
pallonivelet irtoo helposti kahdella vasaralla. Eli siihen pallonivelen vastakappaleen toiselle puolelle vasara nojaamaan ja toiselle puolelle napakka isku ja pallo on irti ehjänä
Miksi niitä palloniveliä tässä ollaan irrottamassa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2012, 12:59
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

te saatte ton homman kyllä kuullostaan niin vaikeelta että...


jokatapauksessa suosittelen laittaan spicerin 5-760x tai vähä vahvemmat sinne, ei ainakaan mitään precisionin shaissea yms tai saa olla taas hetken päästä vaihtelemassa ja vetarinkin vielä samalla, toki tuppaa noi spiceritkin hajoon mutta...

spicerit maksaa jonki 25 taalaa ulkomailla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.04.2012, 13:13
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Miksi niitä palloniveliä tässä ollaan irrottamassa?
Jaa ymmärsin jostain kohti et pitäisi irrotella mutta hyve jos ei tarvitse

Tosta kuvasta vaan päättelin http://www.myjeepxj.com/uploads/imag...20(Custom).jpg
mut ei kannata turhaan aukailla jos ei kerran tarvitse.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.04.2012, 13:23
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

No toi pallonivelten purku oli paikallisen firman idea. Itsekin vähän ihmettelin että miksi pitäisi purkaa mutta homma hyytyi siihen etteivät suostuneet antamaan mitään arviota remontin hinnasta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.04.2012, 14:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
No toi pallonivelten purku oli paikallisen firman idea. Itsekin vähän ihmettelin että miksi pitäisi purkaa mutta homma hyytyi siihen etteivät suostuneet antamaan mitään arviota remontin hinnasta.
Se on jos koittaa kusettaa asiakkaalta rahaa tai pulju ei osaa hommiaan, niin paha antaa kustannusarviota

..ja toi ei tosiaankaan ole mikään vaikea homma, noin 10 pulttia auki per puoli. Ristikon vaihtaa vaikka olisi navassa kiinni, mutta mun mielestä helpompaa irrotettuna. Ei se ole kuin yksi mutteri enemmän irti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.04.2012, 18:11
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Tossa ylempänä olevan linkin ristikko onkin jo hyllyssä, hommaan napaan uudet pultit ja alan metsästää sopivaa työkalua niiden aukomiseen. Eiköhän se siitä etene johonkin suuntaan...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.04.2012, 14:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Jaa ymmärsin jostain kohti et pitäisi irrotella mutta hyve jos ei tarvitse

Tosta kuvasta vaan päättelin http://www.myjeepxj.com/uploads/imag...20(Custom).jpg
mut ei kannata turhaan aukailla jos ei kerran tarvitse.
vetarihan tulee nyt tuosta ihan vetämällä ulos

http://www.cherokeeforum.com/f51/how...ana-30-a-3689/

Viimeksi muokannut Rytari : 24.04.2012 14:15
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.04.2012, 14:30
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Parhaimmillaan oon tehny molemmat puolet kolmeen varttiin, mutta silloin osat on irronnu helposti, joskus tehny myös yhtäpuolta 1.5 tuntiakin, mutta silloin ei mikään oo irronnu helpolla!!

Tossa noita vahvimpia ristikoita: http://www.jamant.fi/ristinivel-fsjg...00-p-2386.html (jos siis 30mm kupilla varustettu vetoakseli) ja jos tarvitaan, uusia navan pultteja: http://www.jamant.fi/ruuvi-xjmjyjtjz...535-p-746.html ja siinähän se tekstissä on sitten mainittu se oikea avainkokokin!! Ja ainoa pallonivelen kartio mikä tarvitsee iroittaa on se raidetangonpää siitä olkavarresta, jotta saa sen olkavarren kääntymään ilman että tarttee koko ohjausvivustoa kääntää (helpompi avata niitä ruuveja)!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:25 (GMT +2).