![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No tossa nyt tulee sitä vaikeuskerrointa kun ei ole tallia eikä kunnon työkaluja. Eniten mietityttää miten saa auton pysymään ylhäällä turvallisesti.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pukit maksaa Motonetissä n. 40 euroa pari, ei kallis sijoitus.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pukit on mutta pehmeällä alustalla vähän plus miinus nolla se niiden antama hyöty. Eiköhän siihen jotain keksi alle.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Varaa parin metrin jatkovarsi sitä vetarin pään mutteria varten. Voi olla aika tiukassa. 3/4" tai 1" hylsyt on kova sana, puoltuumaiset tahtoo sanoa joskus siinä hommassa poks
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
36mm taisi olla vetoakselin mutteri ja sitten tosiaan tarvitsee 13mm avaimen tuohon jarrusatulaan. Ja osa 13mm kiintolenkeistä käy suoraan noihin 12-sakaraisiin muttereihin. Joten hommahan on jo melkein tehty.. Prässi on kyllä melkein pakko olla, jos nuo nyt on melkein alkuperäiset ristikot joita irroitetaan. Ja kun on painanut ne ristikon pois, niin varmistaa vielä, ettei se haarukka ole hirveästi painunut kasaan.. Tai siis saa oikastua sen takaisin mittoihin, ennen kuin alkaa uutta ristikkoa laittamaan, jotta lukko rengaskin vielä mahtuu kiinni. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikä sitä vetaria ole pakko irroittaa navasta. Mä olen Dodgeen vaihtanu pari kertaa ristikon siten että napa on ollut kiinni, onhan se hieman hankalampaa, mutta ei tuo isosti kuitenkaan haitannut. Jeepissä kun on vielä pienempi napa. Ja purkua nopeuttaa kun rälläkällä pistelee vanhan ristikon palasiksi
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Enpä minäkään ole yleensä navasta irrottanut vetaria.. Sopivia hylsyjä, tukevaa ruuvipuristinta ja moskaa apuna käyttäen olen vaihtanut ristikot.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Lyömällä ja/tai laikalla lähtee vanhat kupit irti.
![]() Prässillä vaan puristelee herkästi joukit paskaksi=ropeliksi... ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuunaa vähän samalla ja laita pyöreät lukkorenkaat c-mallisten tilalle...
http://www.jeepforum.com/forum/f140/...pgrade-416890/ |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia vinkeistä. Pitänee aloittaa sillä että hommaa tarvittavat työkalut. Nykyiset on vähän hentoisia noihin hommiin. Mistähän tuon 12 kulmaisen hylsyn löytää?
Alustavan tutkailun perusteella ruostetta ei juurikaan ole havaittavissa mutta pirustako tuon tietää. Tarvitseeko tuosta nyt sitten loppujen lopuksi ottaa noita ohjaus ym varsia irti kun sen purkaa? Siihen hommaan tarvitsee sitten jonkinlaisen ulosvetäjän, ainakin jos taannoisen simpukan irroituksen perusteella voi jotain päätellä. Kohta alkaa olemaan mukavasti hintaa rempalla vaikkei ole vielä edes aloittanut... |