Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2012, 13:16
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

No tossa nyt tulee sitä vaikeuskerrointa kun ei ole tallia eikä kunnon työkaluja. Eniten mietityttää miten saa auton pysymään ylhäällä turvallisesti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.04.2012, 13:33
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Pukit maksaa Motonetissä n. 40 euroa pari, ei kallis sijoitus.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.04.2012, 14:13
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Pukit on mutta pehmeällä alustalla vähän plus miinus nolla se niiden antama hyöty. Eiköhän siihen jotain keksi alle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.04.2012, 14:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Varaa parin metrin jatkovarsi sitä vetarin pään mutteria varten. Voi olla aika tiukassa. 3/4" tai 1" hylsyt on kova sana, puoltuumaiset tahtoo sanoa joskus siinä hommassa poks tosin jos ei oo kauhean ruosteenraiskaama etuakseli, niin voi jopa lähteä kivuttomasti irti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.04.2012, 14:20
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dethlock Näytä viesti
No tossa nyt tulee sitä vaikeuskerrointa kun ei ole tallia eikä kunnon työkaluja. Eniten mietityttää miten saa auton pysymään ylhäällä turvallisesti.
Itse asiassa työkalujakaan ei ihmeitä tarvitse ja tuon tekee kyllä pihalla huoletta (muutaman kerran tehneenä.)

36mm taisi olla vetoakselin mutteri ja sitten tosiaan tarvitsee 13mm avaimen tuohon jarrusatulaan. Ja osa 13mm kiintolenkeistä käy suoraan noihin 12-sakaraisiin muttereihin.

Joten hommahan on jo melkein tehty..

Prässi on kyllä melkein pakko olla, jos nuo nyt on melkein alkuperäiset ristikot joita irroitetaan.

Ja kun on painanut ne ristikon pois, niin varmistaa vielä, ettei se haarukka ole hirveästi painunut kasaan.. Tai siis saa oikastua sen takaisin mittoihin, ennen kuin alkaa uutta ristikkoa laittamaan, jotta lukko rengaskin vielä mahtuu kiinni.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.04.2012, 14:36
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Eikä sitä vetaria ole pakko irroittaa navasta. Mä olen Dodgeen vaihtanu pari kertaa ristikon siten että napa on ollut kiinni, onhan se hieman hankalampaa, mutta ei tuo isosti kuitenkaan haitannut. Jeepissä kun on vielä pienempi napa. Ja purkua nopeuttaa kun rälläkällä pistelee vanhan ristikon palasiksi
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.04.2012, 18:25
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Enpä minäkään ole yleensä navasta irrottanut vetaria.. Sopivia hylsyjä, tukevaa ruuvipuristinta ja moskaa apuna käyttäen olen vaihtanut ristikot.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.04.2012, 01:06
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Lyömällä ja/tai laikalla lähtee vanhat kupit irti.
Prässillä vaan puristelee herkästi joukit paskaksi=ropeliksi...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.04.2012, 09:06
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Tuunaa vähän samalla ja laita pyöreät lukkorenkaat c-mallisten tilalle...

http://www.jeepforum.com/forum/f140/...pgrade-416890/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.04.2012, 11:13
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Angry

Kiitoksia vinkeistä. Pitänee aloittaa sillä että hommaa tarvittavat työkalut. Nykyiset on vähän hentoisia noihin hommiin. Mistähän tuon 12 kulmaisen hylsyn löytää?

Alustavan tutkailun perusteella ruostetta ei juurikaan ole havaittavissa mutta pirustako tuon tietää.

Tarvitseeko tuosta nyt sitten loppujen lopuksi ottaa noita ohjaus ym varsia irti kun sen purkaa? Siihen hommaan tarvitsee sitten jonkinlaisen ulosvetäjän, ainakin jos taannoisen simpukan irroituksen perusteella voi jotain päätellä.

Kohta alkaa olemaan mukavasti hintaa rempalla vaikkei ole vielä edes aloittanut...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 15:36 (GMT +2).