Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 16.04.2012, 22:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tarkastakaa konttorilta mitä tietoja siellä on k.o kärryistä.
Ei olisi ensimmäinen kerta kun löytyy jotain muuta lisäksi, mitä rekisteriotteessa on.

Ja sitten peräkärryn säännöt ovat aikalailla erit, mitä esim. maastureissa.

Esim. vetoaisa on nyt "pyhä lehmä", mitä palvotaan nimenomaan alkuperäisyyden/hyväksyntöjen suhteen.(siis se rungon osa, mikä on vetolaitteen ja "lavan" välissä, vaikka on vain pokattua sinkittyä peltiä, ja pulttiliitoksella muutamalla pultilla, sillä hitsata ei saa!

Itse olen taannoin piirtänyt muutaman jarrullisen kärryn (Luonnos), vaikka en olekkaan konepuolen kouluja käynyt.
Ja täytyypä antaa kunnia koulutukselle; itse en uskaltas edes luonnostella noita direktiivin mukaisia aisoja tieliikenteeseen

Ja sen verran on tullut vedettyä noita 2500-3500kg kokonaispainoisia kärryjä, että jos kärry (siis lähinnä vetoaisa, mutta myös kokonaisjäykkyys) on huono, niin vaikka kuormaat miten, niin jonkun äkkitilanteen, esim hirvi, "väistöliikkeen" jälkeen kärry jää "letkuamaan omalla rytmillään", ja kun kyseessä on vielä vaimentamaton massa, niin tulee kuskille töitä.
Ja samasta syystä minun kuskaamissa kärryissä autot on kiinni akseleista/renkaista.

Ja jos kärryssä on uusi vetopää, ja uudet akselit, niin voivatkohan vaatia yhteensopivuus dokumentin? ja jos esim. eri merkkisiä, niin voi olla halvin ratkaista ostamalla uusi, mihin nuo paperit kuuluu kauppaan?

Kun tein itse vanhojen säännösten mukaisen 750kg kokonaispainoisen jarrullisen kärryn, missä on muistaakseni vetopää 750-1600kg, akselissa tyyppikilpi 1350kg ja navoissa 700kg/kpl, niin tuo Vetopää/jarrut yhteensopivuus dokumentti oli ainut, mitä tutkittiin pitempään sekä vetolaitteen että akselin tyyppikilven ympärillä)
(toki katsottiin että esim. 40x80x3 v-vetoaisassa on holkit vetolaitteen pulttien ympärillä jne, mitattiin varmaan 5-10 mittaa, ja punnittiin.)
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty saxi nostin 3500kg GENOBI O/M/V Muut 1 07.11.2010 09:07
Ostetaan HJ 60 Vetokoukku 3500kg! HJ-ARI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 09.04.2010 23:08
Ostettu Peräkärrin kuomu hoojii O/M/V Muut 5 02.03.2009 17:06
M: Nelipilari autonosturi 3500kg 700e MYYTY O/M/V Muut 9 30.12.2007 10:21
peräkärryn akselit ja vetopää 3500kg offipete O/M/V Muut 3 11.01.2006 20:44


Sivu luotu: 08:24 (GMT +2).