![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Noniin, vähän tuota joutanu/kehannu ihmettelee, purin apulaitehihnat ja jäähyrupellin poikkeen eestä. Apulaitteet pyörii nätisti ilman ylimääräsiä ääniä. Jakopään ajotus on ainaki suurinpiirtein kohillaan (ei ihan tarkkaan ajotusmerkkejä nää jos ei sit purkas hihnakotelon alaosaa pois). Venakopan otin irti, nokka-akseli näyttäs ehjälle. Kampuraa ku räikällä pyörittää niin välillä semmosta rohinaa kuuluu.. Kytkin tuntus pelaavan, vaihe päällä haluaa autoki liikkua ku kampuraa pyörittää ja kytkinpoljin tuntuu normaalille. Startti pitäs vielä tarkistoo mutta eipä näy käsiks pääsevän yläpuolelta jos ei sit pura eestä rojua. Alapuolelta pääsis vaan auto on parkissa isossa lammikossa ![]() Mutta jos vika ei tossa startissa oo niin sit ei auta ku nostaa motti pois. No seisontaanhan se ois menny muutenki parin viikon päästä ku pärräkaus alko mutta ois se hyvä ollu varalla olla jos vaikka kauempaa töitä saa, ens talvesta puhumattakaan..
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
alakerrassa aivan varmasti vika. kiertokangen laakerit? runkolaakerit jos on menny niin se meteli se on niin järkyttävä että ei oo mitään järkee. ei ihan pikku siritys vaan ennemminkin raklatus.
![]() ![]() kaverilla kerrran leikkas kiinni tollanen kone rallivehkeessä niin virranjakajan akseli poikki, kiertokanki poikki, mäntä halki, tais lohko läpi tulla itseasiassa kiertokanki, venttiilejä pari mutkalla yms. ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ainakaan b230f ei pitäs kilahtaa
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() Viimeksi muokannut smgt : 13.04.2012 00:09 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
jos päädyt koneen vaihtoon, niin voisin ostaa entisen, halavalla!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä muuten kilahtaa. B200F kilahtaa aivan takuulla samoin B200K ja B230K. B230F kilahtaa 98% todennäköisyydellä (sama kone kuin B200F mutta isommalla porauksella). Ahdetut ovat vapaastipyöriviä, samoin vanhemmat B19/B21/B23.
Eikä olisi ensimmäinen tapaus kun olisi kampiakselin hihnapyörästä kiila hajonnut ja jako seonnut. Kaverilla oli kilpa punttiperässä (PV544) B230, kammen kiila hajosi täydessä laukassa ja kaikki sisuskalut ja kansi hajalle, nokka ei mennyt poikki mutta ei sitä kukaan kyllä mihinkään uskaltanut laittaa ja yksi kiertokanki luultavasti säilyi suorana ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli ongelmaa B23A:n kanssa, jotenka pistin Patrickille Ruotsiin sähköpostia ja hän lähetti miulle käyttämättömän B21A motin, vuodelta 1981 muistaakseni
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
onko mulla niin hatara muisti sitte tuosta 2,3 konneesta.
vai liekkä niissäki sitte männissä jottai eroja että osa pyörii ja osa ei.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Luulis noita B23 koneita löytyvän... Itse ostin muutama vuosi sitten moisen todella ehjän aihion 100 eurolla venemoottoriksi. Käytin varuiksi auki läppäsin venttiilit ja siistin kannen muutenkin, alakerta oli tosi ehjä. Tiivisteet yms kilkkeet maksoi jonkun verran, mutta kokonaisuudessaan järkiratkaisu edellisen koneen remppaan verrattuna.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Luokat |
740, 940, b230, volvo |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Volvon 2.3 bensa kone | Caddy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 09.05.2008 09:45 |
Volvon 2.4 Diesel 6 kone | akp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.02.2006 09:48 |
tiisseli kilahti? | geswas | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 19.02.2005 11:16 |
kovalevy kilahti | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 19.06.2004 00:19 |
m 2.3l volvon kone gaz? | jjtp | O/M/V Muut | 0 | 13.02.2004 21:56 |