Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #15  
Vanha 14.03.2012, 17:45
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leca Näytä viesti
Nyt en kyllä ymmärrä. Jos pinjonia käännetään jakkikseen päin, niin laippojen kulmat ei tietenkään täsmää. Siis onko se maalimanlopun juttu tuo kulmanopeusvaihtelu vakio nivelillä? Paljonko olis semmoinen kopromissi kulma kardaanille? Tojohojon tuplanivel ei kuulemma paljon asiaa auta. Noita vakionopeusniveliä ei taida olla edes tarjolla. Perässä ei tieten tarvi edes pinjonin asentoa muuttaa?
Kuten Jeeper sanoi, tavallisilla ristikoilla molemmissa päissä kardaania pitää olla sama kulma, muuten niitä saa vaihtaa yhtenään.
Miksei HJ:n tuplaristikko toimis? Jos pinjoni on kardaanin suuntainen eikä auto ole mikään joustohirmulintutorni niin kyllä pitäis kestää. Ja niitä tuplaristikoita saa jossei muualta, niin ainakin rapakon takaa.
Sama homma takakardaanin kanssa, kulmat kohdilleen kun korotetaan.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Napalukkojen "voitelu" MKLa Tekniikka & Jutustelu 16 12.09.2014 08:05
AVM Napalukkojen voitelu okkiM Tekniikka & Jutustelu 2 08.02.2009 21:05
Pinjonin kulma ja laakerin voitelu? JF Tekniikka & Jutustelu 14 09.01.2006 11:29
alustan voitelu! Tekniikka & Jutustelu 1 18.05.2005 10:45
Moottorin voitelu 4x4_76 Tekniikka & Jutustelu 0 23.01.2003 09:19


Sivu luotu: 02:32 (GMT +2).