Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2012, 18:51
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Noihin Hiluxeihin on hiukan hankala tehdä ohjelmamuutoksia. Eurooppalaisiin moottoreihin niitä tekehää taasen melkein joka pajassa. Tehoboxilla hiluxia on helppo viritää,mut se ei erityisesti alavääntöä lisää vaan piristää tasasesti koko kierrosalueella.
Omassa Hilussa ollu noin 1,5vuotta KCR:n boxi. Lisää muistaakseen n.20hp/60nm
Selvä ero vakiohiluksiin,mut ei vieläkään mikään raketti. Korvaa kyllä riittävästi isompien renkaden tehontarpeen.
Tuohon onko järkee vai ei juttuun onkii sit vaikeempi keksii viisasta vastausta.

Mut periaatteessa renkaiden suurentaminen ja tehon lisääminen on aina kuulostanu hyvältä

__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2012, 19:02
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Wink

värkhääpi vnt ahtimen orkkiksen kukkopillin tilalle...pitäis ahtaa vähän alempaa jota kautta luulis sitä alavääntöä tulevan
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2012, 20:20
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Muttamutta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
värkhääpi vnt ahtimen orkkiksen kukkopillin tilalle...pitäis ahtaa vähän alempaa jota kautta luulis sitä alavääntöä tulevan
Ja vielä ku saa sen orkkis moottorin ohjaus softan ymmärtämään VNT ahdinta ni hyvä tulee,helposti voi ahto karkailla muuten. Ja huonoin vaihtoehto on se et voima puolella ei tapahdu juuri mitään mut ahdin/kone pamahtaa paskaksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2012, 01:05
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

ihan hyvä pointti..ja jos laittaa vnt ahtimen niin hukkaportti vaihtaa paineella pelaavaksi/eikös se yleensä ole vnt:ssä alipainetoiminen
itsellä tulossa jossain vaiheessa vnt ahdin tuohon 1kzt kikottimeen mutta ei tarvihe välittää softista ym...koska on mekaanisella pumpulla
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2012, 15:24
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

d4d hilux ja alavääntö ei sovi samaan lauseeseen
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.03.2012, 18:30
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Hukkaportti..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
ihan hyvä pointti..ja jos laittaa vnt ahtimen niin hukkaportti vaihtaa paineella pelaavaksi/eikös se yleensä ole vnt:ssä alipainetoiminen
itsellä tulossa jossain vaiheessa vnt ahdin tuohon 1kzt kikottimeen mutta ei tarvihe välittää softista ym...koska on mekaanisella pumpulla
Niin VNTssä ei oikeastaan ole hukkaporttia vaan se kello ohjaa johdesiipiä. Että VNT toimis mekaanisella pumpulla perinteisessä dieselissä pitäs sen tuotto yli mitottaa reilusti et ei hajoa sen päästessä ylikierroksille. Ja se ylimitoitus tekee sen et ei oo hyötyä tavalliseen nähden. VNT ahdetuissa kun on yleensä sähkö ohjattu pumppu joka vahtii ahdinta et ei ahda liikaa eikä syötä toisaalta liikaa,noki ja johdesiivet ei sovi yhteen. En ole omisssa vehkeissä käyttänyt VNT ahdinta erään ahdin insinöörin kanssa palaveerattuani,en siis ole ihan itse paljonkaan tutkimusta tehnyt. Ja olenpa kuullut laitetun pensa koneeseenkin VNT ahtimen,eikä odotetusti hyvällä menestyksellä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.03.2012, 20:15
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Niin VNTssä ei oikeastaan ole hukkaporttia vaan se kello ohjaa johdesiipiä. Että VNT toimis mekaanisella pumpulla perinteisessä dieselissä pitäs sen tuotto yli mitottaa reilusti et ei hajoa sen päästessä ylikierroksille. Ja se ylimitoitus tekee sen et ei oo hyötyä tavalliseen nähden. VNT ahdetuissa kun on yleensä sähkö ohjattu pumppu joka vahtii ahdinta et ei ahda liikaa eikä syötä toisaalta liikaa,noki ja johdesiivet ei sovi yhteen. En ole omisssa vehkeissä käyttänyt VNT ahdinta erään ahdin insinöörin kanssa palaveerattuani,en siis ole ihan itse paljonkaan tutkimusta tehnyt. Ja olenpa kuullut laitetun pensa koneeseenkin VNT ahtimen,eikä odotetusti hyvällä menestyksellä.
koskeeko tämä nyt sellasta pakettia missä turbokin on sähköohjattu?? mä olen kyl saanut tietoa et pelais ihan hyvin normidieselissä..mulla lojuu alipaineohjattu garretti tallissa..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.03.2012, 20:36
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Ei.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
koskeeko tämä nyt sellasta pakettia missä turbokin on sähköohjattu?? mä olen kyl saanut tietoa et pelais ihan hyvin normidieselissä..mulla lojuu alipaineohjattu garretti tallissa..
Meinaan sitä että parhaimmillaan VNT ahtimesta on hyötyä vanhaan nähden,useimmiten vaarana on ahtimen tai koneen rikkoutuminen. Mutta VNT ahtimesta ei ole hyötyä parhaaseen mahdolliseen perinteisesti ohjattuun ahtimeen nähden. Varsinkaan jos tarvitaan paljon tuottoa verraten pienestä koneesta ei VNT ohjauksesta ole hyötyä. Ei kaikki tehdas tekoiset turbo moottorit ole edelleenkään VNT ahdettuja joten ei VNT ahtimen paremmuus ole mikään selviö,yleensä kyllä uudehko VNT ahdin on parempi kuin loppuun riivattu 80 luvun öljykirnu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vm. 2000 TD Hiluxiin lisää syöttöjä? Hiluximies Tekniikka & Jutustelu 9 30.12.2010 17:46
Hiluxiin lisää joustoja? CityHilux Tekniikka & Jutustelu 3 03.10.2008 12:58
Hj:61 :seen Alavääntöä. MITEN? Heikki L Tekniikka & Jutustelu 14 07.08.2007 05:05
Hiluxiin lisää joustoa HiluMiks Tekniikka & Jutustelu 1 11.01.2006 18:40


Sivu luotu: 00:57 (GMT +2).