Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux
ihan hyvä pointti..ja jos laittaa vnt ahtimen niin hukkaportti vaihtaa paineella pelaavaksi/eikös se yleensä ole vnt:ssä alipainetoiminen
itsellä tulossa jossain vaiheessa vnt ahdin tuohon 1kzt kikottimeen mutta ei tarvihe välittää softista ym...koska on mekaanisella pumpulla
|
Niin VNTssä ei oikeastaan ole hukkaporttia vaan se kello ohjaa johdesiipiä. Että VNT toimis mekaanisella pumpulla perinteisessä dieselissä pitäs sen tuotto yli mitottaa reilusti et ei hajoa sen päästessä ylikierroksille. Ja se ylimitoitus tekee sen et ei oo hyötyä tavalliseen nähden. VNT ahdetuissa kun on yleensä sähkö ohjattu pumppu joka vahtii ahdinta et ei ahda liikaa eikä syötä toisaalta liikaa,noki ja johdesiivet ei sovi yhteen. En ole omisssa vehkeissä käyttänyt VNT ahdinta erään ahdin insinöörin kanssa palaveerattuani,en siis ole ihan itse paljonkaan tutkimusta tehnyt. Ja olenpa kuullut laitetun pensa koneeseenkin VNT ahtimen,eikä odotetusti hyvällä menestyksellä.