Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.03.2012, 18:30
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Hukkaportti..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
ihan hyvä pointti..ja jos laittaa vnt ahtimen niin hukkaportti vaihtaa paineella pelaavaksi/eikös se yleensä ole vnt:ssä alipainetoiminen
itsellä tulossa jossain vaiheessa vnt ahdin tuohon 1kzt kikottimeen mutta ei tarvihe välittää softista ym...koska on mekaanisella pumpulla
Niin VNTssä ei oikeastaan ole hukkaporttia vaan se kello ohjaa johdesiipiä. Että VNT toimis mekaanisella pumpulla perinteisessä dieselissä pitäs sen tuotto yli mitottaa reilusti et ei hajoa sen päästessä ylikierroksille. Ja se ylimitoitus tekee sen et ei oo hyötyä tavalliseen nähden. VNT ahdetuissa kun on yleensä sähkö ohjattu pumppu joka vahtii ahdinta et ei ahda liikaa eikä syötä toisaalta liikaa,noki ja johdesiivet ei sovi yhteen. En ole omisssa vehkeissä käyttänyt VNT ahdinta erään ahdin insinöörin kanssa palaveerattuani,en siis ole ihan itse paljonkaan tutkimusta tehnyt. Ja olenpa kuullut laitetun pensa koneeseenkin VNT ahtimen,eikä odotetusti hyvällä menestyksellä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2012, 20:15
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Niin VNTssä ei oikeastaan ole hukkaporttia vaan se kello ohjaa johdesiipiä. Että VNT toimis mekaanisella pumpulla perinteisessä dieselissä pitäs sen tuotto yli mitottaa reilusti et ei hajoa sen päästessä ylikierroksille. Ja se ylimitoitus tekee sen et ei oo hyötyä tavalliseen nähden. VNT ahdetuissa kun on yleensä sähkö ohjattu pumppu joka vahtii ahdinta et ei ahda liikaa eikä syötä toisaalta liikaa,noki ja johdesiivet ei sovi yhteen. En ole omisssa vehkeissä käyttänyt VNT ahdinta erään ahdin insinöörin kanssa palaveerattuani,en siis ole ihan itse paljonkaan tutkimusta tehnyt. Ja olenpa kuullut laitetun pensa koneeseenkin VNT ahtimen,eikä odotetusti hyvällä menestyksellä.
koskeeko tämä nyt sellasta pakettia missä turbokin on sähköohjattu?? mä olen kyl saanut tietoa et pelais ihan hyvin normidieselissä..mulla lojuu alipaineohjattu garretti tallissa..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.03.2012, 20:36
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Ei.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
koskeeko tämä nyt sellasta pakettia missä turbokin on sähköohjattu?? mä olen kyl saanut tietoa et pelais ihan hyvin normidieselissä..mulla lojuu alipaineohjattu garretti tallissa..
Meinaan sitä että parhaimmillaan VNT ahtimesta on hyötyä vanhaan nähden,useimmiten vaarana on ahtimen tai koneen rikkoutuminen. Mutta VNT ahtimesta ei ole hyötyä parhaaseen mahdolliseen perinteisesti ohjattuun ahtimeen nähden. Varsinkaan jos tarvitaan paljon tuottoa verraten pienestä koneesta ei VNT ohjauksesta ole hyötyä. Ei kaikki tehdas tekoiset turbo moottorit ole edelleenkään VNT ahdettuja joten ei VNT ahtimen paremmuus ole mikään selviö,yleensä kyllä uudehko VNT ahdin on parempi kuin loppuun riivattu 80 luvun öljykirnu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vm. 2000 TD Hiluxiin lisää syöttöjä? Hiluximies Tekniikka & Jutustelu 9 30.12.2010 17:46
Hiluxiin lisää joustoja? CityHilux Tekniikka & Jutustelu 3 03.10.2008 12:58
Hj:61 :seen Alavääntöä. MITEN? Heikki L Tekniikka & Jutustelu 14 07.08.2007 05:05
Hiluxiin lisää joustoa HiluMiks Tekniikka & Jutustelu 1 11.01.2006 18:40


Sivu luotu: 19:27 (GMT +2).