![]() |
Hiluxiin alavääntöä lisää
Oletteko lastuttaneet Hiluxien moottoreita? "onko järkee vai ei" tuossa lastuttamisessa?
Jotenki vain tuntuu että vääntöä sais löytyä alemmilta kierroksilta, olisikohan jossain 1500- 1700 kierroksen paikkeilla missä lähtee vetämään?, en nyt vihtis lähtä kokeileen asiasta tehen. Nyt kun lähteen ykkösellä liikkeelle niin kiihtyvyys on verkkasta ennenkuin turbo lähtee ahtamaan ja ennen sitä pysty laittaan kakkosen ja niin edespäin. Sitten jos joka vaihteella ykkösestä eteenpäin nostat kierrokset yli 2000 että turbo kerkiää potkaseen vauhtia niin sillon kyllä kiihtyy mutta jotenki tuntuu että se on vähä semmosta huuattamista. Sai tuo reippaampi vääntö löytyä alempaa. |
Noihin Hiluxeihin on hiukan hankala tehdä ohjelmamuutoksia. Eurooppalaisiin moottoreihin niitä tekehää taasen melkein joka pajassa. Tehoboxilla hiluxia on helppo viritää,mut se ei erityisesti alavääntöä lisää vaan piristää tasasesti koko kierrosalueella.
Omassa Hilussa ollu noin 1,5vuotta KCR:n boxi. Lisää muistaakseen n.20hp/60nm Selvä ero vakiohiluksiin,mut ei vieläkään mikään raketti. Korvaa kyllä riittävästi isompien renkaden tehontarpeen. Tuohon onko järkee vai ei juttuun onkii sit vaikeempi keksii viisasta vastausta. Mut periaatteessa renkaiden suurentaminen ja tehon lisääminen on aina kuulostanu hyvältä:D:D:D |
värkhääpi vnt ahtimen orkkiksen kukkopillin tilalle...pitäis ahtaa vähän alempaa jota kautta luulis sitä alavääntöä tulevan
|
Muttamutta....
Lainaus:
|
ihan hyvä pointti..ja jos laittaa vnt ahtimen niin hukkaportti vaihtaa paineella pelaavaksi/eikös se yleensä ole vnt:ssä alipainetoiminen
itsellä tulossa jossain vaiheessa vnt ahdin tuohon 1kzt kikottimeen mutta ei tarvihe välittää softista ym...koska on mekaanisella pumpulla |
d4d hilux ja alavääntö ei sovi samaan lauseeseen:D
|
Hukkaportti..
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mulla oli hetken aikaa Avensis D-4D -01 kakkosautona. Siinä samat oireet, ennen 1800 r/min ei tapahtunu mitään, sen jälkeen sitten jotenkin. Myin pois ja ostin Verso-korollan D-4D -05, siinä sama 2-litranen kone mut säätyväsiipisellä turbolla. Ihan eri luonteinen, tää lähtee ahtaan jo jostain 1300 r/min, vääntää hyvin jo reippaasti alle 2000 r/min, mut parin tonnin päällä on selvä vääntöpiikki. Steinbauerin lastupurkki ollu kiinni niin pärjää maantielläkin (ilmotettu 141 hv/340 Nm). Onkos tää kyseessä oleva Hilu nyt 75 vai 88 kW? Tuolta voit katella teho ja vääntökäppyröitä boksilla: http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_type=8247 Sama osanumero käy yleensä moneen muuhunkin Toyotaan, joten saattaa löytyä käytettyjäkin parilla sataa saksanmaalta. |
Ei.
Lainaus:
|
Sivu luotu: 10:58 (GMT +2). |